Golf Vs. Megane

Jakopäänketju

Sama hinta 19900, mutta hankintapäätöksenteko vaikeaa.
Pyydän apua "yleisöltä".

91

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiftyfiftyy

      Vaikee dilemma koska Rellun maine "ehkä" hienoisessa nousussa mutta ollut ihan pohjalla ja onko sama arvonalenema jatkossakin samaa, Vw taasen jyrkässä laskussa maineen huipulta mutta onko nyt uudet jo testattuja?? ja kauan vie saada luottamus takaisin, toki kovia alennuksia saa nyt .

    • arjen_realisti

      No Golf tottakai noista.Aja vaikkapa 4 vuotta ja 80 tkm. Saat Golfista vielä 15 t eur ja helppo vaihtaa mihin vaan -ottajia löytyy heti. Aja sama Renulla ja saat abauttia 5-7 donaa ja kaupanteko nihkeää.

      Mietippä tätä.

      • VTI120

        Minä olen miettinyt, että kikkailu auton arvonalennukseen liittyen merkityksetöntä.

        Ensinnäkin, jos sitä pitää miettiä, niin on todennäköisesti persaukinen.

        Toiseksi, jos sitä pitää miettiä niin ostaa vanhan auton, josta ei euromääräinen pudotus ole korkea.

        Kolmanneksi, autossa vietetään niin paljon aikaa, että sen pitää miellyttää käyttäjäänsä. Siinä ei arvonalennukset paina mielessä kun istuu 500 tuntia vuodessa autossa.


      • volsuonhyväauto

        4 vuotiaasta Golfista sain vaihdossa 11 000. Auto oli vaihtohetkellä ehjä, mutta niin paska, että olin helvetin tyytyväinen kun joku huoli sen edes johonkin hintaan.


      • yllätystulossa
        VTI120 kirjoitti:

        Minä olen miettinyt, että kikkailu auton arvonalennukseen liittyen merkityksetöntä.

        Ensinnäkin, jos sitä pitää miettiä, niin on todennäköisesti persaukinen.

        Toiseksi, jos sitä pitää miettiä niin ostaa vanhan auton, josta ei euromääräinen pudotus ole korkea.

        Kolmanneksi, autossa vietetään niin paljon aikaa, että sen pitää miellyttää käyttäjäänsä. Siinä ei arvonalennukset paina mielessä kun istuu 500 tuntia vuodessa autossa.

        Olettaen että autoissa ei käyttötarpeen kannalta ole merkittäviä eroja (eli kumpikin autona miellyttää) niin se nyt vaan on tyhmää heittää tonnikaupalla rahaa hukkaan. Tai ainakin se kannattaa tiedostaa jo autoa hankkiessa ettei tule sitten muutaman vuoden päästä yllätyksenä. Golfissa on tietyt ongelmansa, mutta yleisesti ottaen se pitää varsin hyvin hintansa muutaman vuoden vanhana, Rellun jälleenmyyntiarvo taas on lähinnä vitsi. Tietysti sitten jos samaa autoa on tarkoitus pitää 10 vuotta niin silloin arvonalenemalla ei ole enää merkitystä.


    • Vikavaagenit

      volkkarin jällenmyyntiarvo on nyt huono ja tulee huonontumaan kun koko firma ajetaan 50 miljardin korvauksilla konkkaan. Rellu ei tietty pidä arvoaan kummosesti mutta ainakin maine on parempi kun vikavaagenilla. Käyppä kysyy volkkarin hyvitystä...dsg ja tsi on jo kirosanoja ja niin rupee olee koko merkki.

    • pööhhhh

      Kumpa Rellu olisi jättänyt etulampuista noi" kyynelkanavat" pois,, aina pitää jollain pienellä pilata auto .

      • huonompi_vaihtoehto

        Kumpa volkkarin muotoilu päivitettäsiin 90-luvulta tähän päivään. Ja tekniikan luotettavuus 60-luvulta tähän päivään.


    • jokumuukuinnuo

      Osaan vastata vain omasta puolestani. Nykyisen tietämyksen perusteella nuo vag konsernin vehkeet ovat minulla listan viimeisiä kun autoa seuraavan kerran ostan. Onhan niitä muitakin vaihtoehtoja kuin vain nuo kaksi. Ja sitten sen verran vielä lisäisin, että tuolla mainoksen hinnalla sitä autoa ei oikeasti saa ulos sieltä kaupasta.

    • kovinOnHelppoa

      Jos ihminen onneton jos ei osa valita kahden tuotteen välillä, lienet insinööri?
      Mene koeajolle, hiero kauppaa ja valitse kumpi tuntui paremmalta tai jos raha on tärkeämpi, niin edukkaampi kauppa.

      • RallimiesKujala

        Ketä viittii olla noin tyly aloittajalle ?


    • huoletonranskis

      Meganessa tuplasti parempi takuu.

    • puttooooo

      Ruma relluma rei kun parinvuoden päästä koittaa vaihtaaa.. näin se vaan menee ei Rellut tai ylipäätään Ranskalaiset pidä arvoaan ,toki jos ei piittaa muutaman tonnin pikatappioista niin sitten ei mitään.

    • sorryharry

      Sähkövikasimulaatorien maineessa ranskikset ovat. Eikä siitä ole muuttuneet, valitetavasti.
      Amispojille...eikun henkilöille parhainta oppia autösähköistä, näitä yrittämällä korjata.
      Aina on joku vika, vaikka automerkki vaihtuu. paitsi Geelyssä, eikun Volvossa...sori.

    • Ihanöinvaaa

      Ranskikset eivät pidä hintaansa ja 100 tonnia ajettuina ovat romuttamoon menossa. Vikavaagenia välttäisin myös sillä sen jälleenmyyntiarvo on romuttunut. Varmoja ja hyviä kohteita ovat tietty toyota ja vaikka volvo joka on nyt nostanut itsensä tutkimuksissa myös imagoltaan toyotan ja mersun ohi. Mersu toki on myös hyvä ja pitää hintansa varmaan premiumeista parhaiten. Bmw:ssä ja audissa arvo laskee hurjasti ja bemarin jälleenmyyntiarvoa näin autokauppiaan silmissä syö myös korkeat vakuutukset. Ihmiset kun maksavat vakuutukset erillisellä laskulla ja on mukavampi maksaa 100e kuussa kuin esim 200e ihan vain merkin takia. Kuukausierillä autokaupassa lähinnä pelataan ja harvalla on autoa ostaa käteisellä. Jos puhutaan ihan autoista eikä mistään alle 20t ritsoista.

    • ostaooppeli

      Käypä katsomassa ja kokeilemassa uusi Opel Astra vaikka vain vertailun vuoksi. Veikkaan, että saatat yllättyä.

      • VainAuris

        Ainoa hyvä valinta tuossa luokassa on Auris, kestää vaikka kuinka rääkkäisi eikä mitään huonoja ominaisuuksia.
        Megane on ruostepommi, niinkuin muutkin ranskalaiset, jo kolme tai neljä vuotta riittää pahaan ruostumisen, Golfiin saa vaihtaa pari turboa ennen 100 000 km, joten kallis on.


      • opelius
        VainAuris kirjoitti:

        Ainoa hyvä valinta tuossa luokassa on Auris, kestää vaikka kuinka rääkkäisi eikä mitään huonoja ominaisuuksia.
        Megane on ruostepommi, niinkuin muutkin ranskalaiset, jo kolme tai neljä vuotta riittää pahaan ruostumisen, Golfiin saa vaihtaa pari turboa ennen 100 000 km, joten kallis on.

        Siis jos joku ruostuu niin kyllä se on tojota, plus et aina niitä vaan kutsutaan takaisin tehtaille,miksihän?


      • eiseruostupaljoo
        opelius kirjoitti:

        Siis jos joku ruostuu niin kyllä se on tojota, plus et aina niitä vaan kutsutaan takaisin tehtaille,miksihän?

        Siksi, koska tehdas pitää tojotaa ruostumattomana, jos siitä on edes 1/10 osa lähetetty ruostumisen vuoksi tehtaalle takaisin.


      • Ruosteen_merkki
        opelius kirjoitti:

        Siis jos joku ruostuu niin kyllä se on tojota, plus et aina niitä vaan kutsutaan takaisin tehtaille,miksihän?

        Ihan kukkua, tojot ei ruostu mutta ranskalaiset on aina, siis varmaan 50 vuotta olleet pahimpia ruostumaan. Ei yli 10 vuotiaita ole paljon kilvissä, ne on jo paalattu kun niin haperoja, ettei voi hitsata.


      • Päivitätietosi
        VainAuris kirjoitti:

        Ainoa hyvä valinta tuossa luokassa on Auris, kestää vaikka kuinka rääkkäisi eikä mitään huonoja ominaisuuksia.
        Megane on ruostepommi, niinkuin muutkin ranskalaiset, jo kolme tai neljä vuotta riittää pahaan ruostumisen, Golfiin saa vaihtaa pari turboa ennen 100 000 km, joten kallis on.

        Toyota on ruostepommi. Jo parissa vuodessa....no, lue autolehdistä lisää.

        Rankikset ruostuivat joskus, mutta olivat ensimmäisten joukossa hyödyntämästä galvanointia ja muovia. Ranskikset ovat nykyään vähiten ruostuvia kaikista autoista.


      • EiTohjolle
        VainAuris kirjoitti:

        Ainoa hyvä valinta tuossa luokassa on Auris, kestää vaikka kuinka rääkkäisi eikä mitään huonoja ominaisuuksia.
        Megane on ruostepommi, niinkuin muutkin ranskalaiset, jo kolme tai neljä vuotta riittää pahaan ruostumisen, Golfiin saa vaihtaa pari turboa ennen 100 000 km, joten kallis on.

        Pidä ruostuvat itäkipot itselläsi, nht valitaan kahdesta euroautosta.


      • Jossaisehdottaa

        Astra tosiaan voisi olla hyvä vaihtoehto. Itsestä Honda Civic (tai jopa HR-V) olisi vielä parempi, mutta sitä ei tuolla hinnalla saa, pitää panna yli kaksi tonnia lisää.


      • jfjfhjfhhjfdg
        Päivitätietosi kirjoitti:

        Toyota on ruostepommi. Jo parissa vuodessa....no, lue autolehdistä lisää.

        Rankikset ruostuivat joskus, mutta olivat ensimmäisten joukossa hyödyntämästä galvanointia ja muovia. Ranskikset ovat nykyään vähiten ruostuvia kaikista autoista.

        Ranskalaiset toi ensimmäisenä nuo itsekantavat korit käyttöautoihin ja vekkipohjat toi jäykkyyttä.Suomen tiet oli mitä oli ja lämmin savi ja tiesuola ruostutti lokarittomat autot tuolloin josta nuo kärsivät kuten muutkin.Datsunin etulokaritkin jo vesikelloilla 4 vuoden jälkeen päältä.


      • Hybridiparempi
        VainAuris kirjoitti:

        Ainoa hyvä valinta tuossa luokassa on Auris, kestää vaikka kuinka rääkkäisi eikä mitään huonoja ominaisuuksia.
        Megane on ruostepommi, niinkuin muutkin ranskalaiset, jo kolme tai neljä vuotta riittää pahaan ruostumisen, Golfiin saa vaihtaa pari turboa ennen 100 000 km, joten kallis on.

        Kunhan et turbolla varustettua Aurista ota. Lasahtaa takuulla....


    • Parhaatranskikset

      Ranska ja Saksa on minun kartallani nyt eri järjestyksessä: ranskalainen luotettavuus ja saksalainen vilunki.

      Ilman muuta ottaisim Megsne ennemmin kuin golffin tai edes pikkuaudin.

      Megane tulee kyllä mulla vasta 308:n jälkeen - pidän sitä nätimpänä ja luotettavampana. Etenkin farkku on fiksu - ison auton tilat.

      • Ukkojäärä

        Ostin käytetyn Meganen jossa oli koko ajan jotain vikaa, vaihdoin käytettyyn Toyotaan, ei vikoja...


      • Megaanikko

        Tuosta järejstyksestä olen samaa mieltä. 308 on ihan eri kokoluokan auto ja paljon tyylikkäämpi. Mutta joo, Megane ennen Golfia ilman muuta.

        Nykyään parhaat ranskalaiset saa autokaupasta


    • henkeenjavereenOPELmies

      Miksi aloittaja olet tekemässä "riskisijoitusta"? Tarkoitan sitä että renaultien sähkö oikut tiedetään ja volkkarilla on ollut viimeaikoina ongelmia! Mikset harkitse niitä malleja joilla juuri nyt menee lujaa ja joista ei ole ainakaan kuulunut että niissä olisi probleemia! Mieti ennemmin kumman ostaisit astran vai focuksen... Itse olen niin kriittinen etten hyväksyisi tuosta luokasta edes aurista! Toyotien bensankulutus kylmänä tiedetään ei nimittäin ole se taloudellisin.

      • GolfMegane

        Miten täällä jauhetaan niistä Rellun sähkövioista, kun eivät ole tätä päivää! Omaa Rellu-kokemusta 16 vuotta ja sähköviat ovat olleet 03 Meganen japsipuolat, joita piti vaihtaa. Ja on tuossa Golf vaimolla, enemmän siinä on sähköhuolia, kuten keskuslukitus ja ikkunat, samat vaivat velipojallakin.
        Kumpikin on hyvä valinta, mutta Rellu ei nyt vaan ole epäluotettava, se pitäisi jo uskoa eikö vanhoja muistella. Samoin Golfiin TSi-murheet on ratkaistu.


      • henkeenjavereenOPELmies
        GolfMegane kirjoitti:

        Miten täällä jauhetaan niistä Rellun sähkövioista, kun eivät ole tätä päivää! Omaa Rellu-kokemusta 16 vuotta ja sähköviat ovat olleet 03 Meganen japsipuolat, joita piti vaihtaa. Ja on tuossa Golf vaimolla, enemmän siinä on sähköhuolia, kuten keskuslukitus ja ikkunat, samat vaivat velipojallakin.
        Kumpikin on hyvä valinta, mutta Rellu ei nyt vaan ole epäluotettava, se pitäisi jo uskoa eikö vanhoja muistella. Samoin Golfiin TSi-murheet on ratkaistu.

        Ei ole ollenkaan minun puheet mennen talven lumia rellut tiedetään ja omakohtaista kokemustakin on! Anturit on ihan kuraa ja käyntihäiriöt että auto ei pysy käynnissä starttauksen jälkeen on varmaan yli 90% kaikista relluista. Aina vaan sanotaan että nyt ja nyt se on parempi mutta kirjoitappas youtubeen renault start problem niin johan löytyy videoita! Itselle ainakin renault on se vihonviimeinen merkki jota karttaisin kuin ruttoa.


      • GolfMegane
        henkeenjavereenOPELmies kirjoitti:

        Ei ole ollenkaan minun puheet mennen talven lumia rellut tiedetään ja omakohtaista kokemustakin on! Anturit on ihan kuraa ja käyntihäiriöt että auto ei pysy käynnissä starttauksen jälkeen on varmaan yli 90% kaikista relluista. Aina vaan sanotaan että nyt ja nyt se on parempi mutta kirjoitappas youtubeen renault start problem niin johan löytyy videoita! Itselle ainakin renault on se vihonviimeinen merkki jota karttaisin kuin ruttoa.

        Sen kun vaan kartat. Jos sinulle on sattunut yksi maanantaikappale, jossa on ongelmia, niin se nyt ei tarkoita, että jokainen Renault-merkkinen kulkine on samanlainen. Esimerkiksi minun kaikki neljä Relluani ovat aina pysyneet käynnissä ja käynnistyneet omin avuin, sekin 03-mallin Megane, joka poltti puolia. Sillä ajettiin varovasti huoltoon ja puolat vaihtoon ja matka jatkui. Toki sinänsä tyyppivikahan tuo, mutta puolavalmistaja oli kuuluisa Nippodenso!


    • Ranskalainenlaatu

      Vokkelo vain 100 000 ajettuna ruostui ja teetti paljon sähkötöitä, seuraavalla Citikalla ajoin saman verran - ei ruostetta, ei sähkövikoja paitsi joku pyyhkijä kerran. Itselleni on luja luotto ranskalaiseen laatuun. Saksalaisen jälleenmyyntiarvo ei kiinnosta kun siihen voi joutua vaihtamaan koneen. Renault noista ilman muuta.

      • järki.hoi

        En oikein ymmärrä,miksi valinta pitäisi tehdä laatu-ja luotettavuusraporttien häntäpään merkeistä kun luotetavia laatuautojakin on tarjolla joissa arvokin vielä säilyy.


      • Nyytonmetri

        3500€ alennus ovh hinnasta pistää harkitsemaan dasautoa. Olen harkinnut 4 vuoden huolenpitosopimusta, johon menee pieni siivu 3000€ alennuksesta, mutta onpa sitten pitkä aika ilman autohuolia.


      • kokemuksen_voimalla
        järki.hoi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä,miksi valinta pitäisi tehdä laatu-ja luotettavuusraporttien häntäpään merkeistä kun luotetavia laatuautojakin on tarjolla joissa arvokin vielä säilyy.

        Joopajoo, ne luotettavuus- ja laaturaportit eivät ole autuaaksi tekeviä, eikä niiden varaan kannata autokauppaa tehdä ellei sitten ole äärimmäisen turvallisuushakuinen ihminen, jolle mahdollinen automurhe on elämää suurempi asia.
        Ja tuon luokan autoissa on kyllä eroa monessa suhteessa eikä se laaturaportin ykkönen välttämättä tarjoa parasta kokonaisuutta tai sellaista ominaisuutta, jota todella arvostat/tarvitset.

        Itse olen Rellulla kruisaillut ja seuraavakin auto voi olla Rellu. Moni asia on ollut sellainen, josta pidän eikä myöskään luotettavuudesta ole tarvinnut tinkiä tippaakaan. Raidetangon päitä on vaihdatettu , kun inssi on näin sanonut, mutta sellaiset eivät matkaa katkaise ja välttämättä ei kuski edes huomaakaan tuollaista.
        Tiedän kyllä tyyppejä, joille on äärettömän tärkeää, että auto menee ekalla läpi katsastuksesta ja monet heistä ovat valmiita tinkimään muista ominaisuuksista. Jos olet sellainen, niin autosi on Toyota.


      • pikkuVSisovikaa
        järki.hoi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä,miksi valinta pitäisi tehdä laatu-ja luotettavuusraporttien häntäpään merkeistä kun luotetavia laatuautojakin on tarjolla joissa arvokin vielä säilyy.

        En oikein ymmärrä miksi pitäisi tuijottaa jotain katsastusraportteja kun tietää että kato käy katsastusten välillä. Tohjoissa on pahoja ruoste- ja vaihteisto-ongelmia ja Vokkeloissa pahoja kone- ja vaihteisto-ongelmia.

        Ranskiksissa on sitten jotain pikkuvikaa. joo Iik.


      • ElämäntapanaGolf

        Neljä huoletonta vuotta, taitaa alennus mennä kokonaisuudessaan.
        Siitä huolimatta järkevä ratkaisu.


      • maksaajotain
        ElämäntapanaGolf kirjoitti:

        Neljä huoletonta vuotta, taitaa alennus mennä kokonaisuudessaan.
        Siitä huolimatta järkevä ratkaisu.

        Laskurin mukaan 20tkm/v ajoilla pyöreästi 50 eur/kk, eli yhteensä neljältä vuodelta noin 2400 eur. Tosin sisältää sitten käytännössä kaiken, eli normaalit huollot, kuluvien osien vaihdot yms ja jos todelliset kulut ovat vähemmän kuin maksetut maksut niin erotuksen saa takaisin (vähennettynä hallinnointikuluilla).


      • Automiestäkuljettaa
        maksaajotain kirjoitti:

        Laskurin mukaan 20tkm/v ajoilla pyöreästi 50 eur/kk, eli yhteensä neljältä vuodelta noin 2400 eur. Tosin sisältää sitten käytännössä kaiken, eli normaalit huollot, kuluvien osien vaihdot yms ja jos todelliset kulut ovat vähemmän kuin maksetut maksut niin erotuksen saa takaisin (vähennettynä hallinnointikuluilla).

        Pistää kyllä harkitsemaan. Kaupantekohetkellä voi sopia miten alennuksen käyttää.
        Jää jakopäät ja dsg:t myyjäliikkeen harteille.


      • PassatTSI
        pikkuVSisovikaa kirjoitti:

        En oikein ymmärrä miksi pitäisi tuijottaa jotain katsastusraportteja kun tietää että kato käy katsastusten välillä. Tohjoissa on pahoja ruoste- ja vaihteisto-ongelmia ja Vokkeloissa pahoja kone- ja vaihteisto-ongelmia.

        Ranskiksissa on sitten jotain pikkuvikaa. joo Iik.

        Siinä oli ensimmäinen järkevä lause pitkään aikaan, jonka tällä palstalla näen.

        Katsastusraportit eivät mittaa laatua. Sieltä puuttuu niin paljon oleellista tietoa auton käyttöön liittyen, ettei se millään kata muuta kuin markkinointitarkoitusta.

        Ne jotka lukevat ja uskovat, niin he helposti tekevät tulkinnan raportin listasijoituksen perusteella siitä millainen auto on.


    • Aatosjalo

      Lada on paras auto.

    • team_renault_elf
    • daciaduster

      Ei ole vaikeaa. Rellu tyri asiansa takavuosikymmeninä, ja siksi niitä ei ole myyty niin paljon. Nykyään kuitenkin hyvä vaihtoehto. Tunnen parikin rellun omistanutta, eikä heillä ole pahaa sanaa sanottavana.
      Volsu sen sijaan on päättänyt ilmeisesti jatkossakin käydä tarpeillaan omalla ruokakupillaan. En maksaisi volsusta tuota summaa. Aikani on kuitenkin sen verran kallista ja vuorokaudessani vain 24 tuntia.

    • uusipoloilija

      Itse olen mieltynyt Volkswageniin, mutta 19.900 euron hinnalla täytyisi vakavasti harkita. Meganen saisi sillä uutena (ilman toimituskuluja), mutta Golfin saisi vain käytettynä, ehkä esittelyautona. Kun olen uusien ostamiseen tottunut, voisi olla iso kynnys ottaa esittelyauto, jota ovat kokeilleet monenlaiset kaasupolkimenrunttaajat. Samalla tulisi kasa täysin tarpeettomia varusteita, joita liikkeen mielestä "on vain nykyään pakko" autoon tunkea, ja joilla perusteltaisiin tarpeettoman korkeaa hintaa.
      Tuskin kuitenkaan Meganeen päätyisin. Uutta Octaviaa ei alta 20:n saa, joten ajattoman tyylikäs 5-ovinen Seat Leon (19.192,63 e tk ehkä 600 e) varmasti houkuttaisi. Ajo-ominaisuuksissa se varmaankin voittaisi ranskalaisen. Reference-tasossa alle tulisivat oletettavasti hiljaiset, mukavat ja taloudelliset 195/65R15-renkaat, ja silti kaikki tarpeellinen, kuten ajovalonpesimet sähköpeilit ja -ikkunat ilmastointi autosta löytyisi. Mutta en tätäkään valintaa ilman koeajoa tekisi.
      Ja sittenhän Skodalla on myös Rapid, jonka listahinta olisi vain 17.254,63. Maksaisinko liki pari tonnia enemmän Leonista tyylin ja ehkä tilojen vuoksi? Aika paljon tulisi miettimistä, eli auki jää valintani.

      • Kauppojatekemään

        KATSO hyvä ihminen valtakunnallinen tarjous: Hinta 19900 UUSI TSI GOLF.


    • justjustjoopajooxx

      Kun te niin vaahtoatte Renaultin jälleenmyyntihintaa huonoksi, niin koittakaapa myydä niitä VAG-autojanne, niin tulette yllättymään. Niitä ei moni autokaupppa edes huoli vaihdossa, eikä osta suoraostonakaan. Ovat kuulemma oppirahansa maksaneet ja ymmärrän myös sen.

    • fordopelrenu

      Huijarikonsernin tuote ei itselleni olisi vaihtoehto. Eikä Volkkarin laadussa ole ylistämisen aihetta. Vain Fiat oli vähemmän hyvä (huono kun tuskin on enää mikään auto). Auristakaan en ottaisi. Toyota voisi olla ok perusauto jolla pääsee lähikauppaan pari kertaa viikossa, mutta oikein muuhun siitä ei ole. Ja se on pilattu tolkuttomalla muotoilulla. Itse tekisin valinnan Focuksen, Astran ja Meganen välillä. Todennäköisesti päätyisin Relluun. Renault on viime vuosina ruvennut olemaan jo oikeasti laatuauto.

      • Turbotonkone

        Tiedä nyt ranskalaisten maineesta, kun sanotaan niiden ruostuvan nopeasti ja olevan täynnä sähkövikoja.
        Itse kyllä ottaisin turbottoman auton, vaikka Hondan tai Mazdan, niillä on edullista ajaa enemmänkin, kun jää se turbon vaihto 50 000 Km välein pois. Golfissa ja Meganessa ei ole vaparia eikä kyllä Astrassa eikä Focuksessa.


      • EssonNurkkapöydästäkö
        Turbotonkone kirjoitti:

        Tiedä nyt ranskalaisten maineesta, kun sanotaan niiden ruostuvan nopeasti ja olevan täynnä sähkövikoja.
        Itse kyllä ottaisin turbottoman auton, vaikka Hondan tai Mazdan, niillä on edullista ajaa enemmänkin, kun jää se turbon vaihto 50 000 Km välein pois. Golfissa ja Meganessa ei ole vaparia eikä kyllä Astrassa eikä Focuksessa.

        Sanonta "rapeat ranskalaiset" on peräisin jostain 70-80 -luvulta ja nyt on jo vuosi 2016. Ranskalaiset on parantaneet ruostesuojaustaan ja nykyisin ovat yhdessä Volvojen kanssa vähiten ruostuvia autoja. Japanilaiset on kautta historian olleet pahiten ruostuvia, Toyotat, Mazdat ja Sukizukit pahimpia. Myös ranskisten sähköviat on menneiden vuosien vitsejä. Nämähän sä toki tiesitkin mutta kunhan trollaat...
        Renaultilla on ollut turbojakin jo iät ja ajat, eikä niitä ole tarvinnut vaihdella. Sulla on aika kova työ puolustella noita 90-luvun tekniikalla olevia ruotepesiäsi.
        Megane on varmasti kaikin puolin vähintään Golffin tasolla. Valinta tehdään sitten koeajon ja omien mieltymysten mukaan.


      • VapariAri
        EssonNurkkapöydästäkö kirjoitti:

        Sanonta "rapeat ranskalaiset" on peräisin jostain 70-80 -luvulta ja nyt on jo vuosi 2016. Ranskalaiset on parantaneet ruostesuojaustaan ja nykyisin ovat yhdessä Volvojen kanssa vähiten ruostuvia autoja. Japanilaiset on kautta historian olleet pahiten ruostuvia, Toyotat, Mazdat ja Sukizukit pahimpia. Myös ranskisten sähköviat on menneiden vuosien vitsejä. Nämähän sä toki tiesitkin mutta kunhan trollaat...
        Renaultilla on ollut turbojakin jo iät ja ajat, eikä niitä ole tarvinnut vaihdella. Sulla on aika kova työ puolustella noita 90-luvun tekniikalla olevia ruotepesiäsi.
        Megane on varmasti kaikin puolin vähintään Golffin tasolla. Valinta tehdään sitten koeajon ja omien mieltymysten mukaan.

        Turbo on aina riski. Iso teho, pieni kone on kestävyyden kannalta aina huono juttu, olkoon merkki mikä vaan.


    • truefackt

      Esim Peugeotia ei autoliikkeet halua ottaa vaihdossa todella isoja ongelmia ja pitää purkaa aina puoli autoa, samaa sarjaa noi Ranskikset kaikki ei niitä ole kunnolla suunniteltu muutaman Ranskiksen omistaneena nyt jos tosiaan kovat alennukset Golffista pistää harkitsemaan koska muutokset on jo tehty samaa rumbaa he eivät enää halua auto on paras ajettava eikä pöllömän näköinenkään ja aina enempi ottajia on Saksalaisella kuin Ranskalaisella.

      • NaapurinVeijo

        Ruoste raiskaa ranskalaiset, pahin on Renault. Tämän tietää mökin mummokin, niin miksi harkita sellaista?


      • renu.ei.ruostu
        NaapurinVeijo kirjoitti:

        Ruoste raiskaa ranskalaiset, pahin on Renault. Tämän tietää mökin mummokin, niin miksi harkita sellaista?

        http://www.hs.fi/autot/a1305633166341
        Mökin mummo ei taida tehdä ihan näin kattavia ruostetutkimuksia...


      • Ajatumuuttuu

        Mökin mummo on essonbaarivaarin naispuolinen vastine: paljon autoalan asiantuntemusta suoraan 70-luvulta. Nykyään taitaa tojota ruostua pahemmin kuin VW ja VW pahemmin kuin Renault. Niin ne ajat muuttuu, mummoseni.


      • NaapurinVeijo
        renu.ei.ruostu kirjoitti:

        http://www.hs.fi/autot/a1305633166341
        Mökin mummo ei taida tehdä ihan näin kattavia ruostetutkimuksia...

        Tuo on se ruotsalainen tutkimus eli ei päde täällä mitenkään. Tietyt merkit suojataan tehtaalla ja sillä sipuli, kun toisiin tehdään vasta maahantuonnin yhteydessä suojaus.
        Renu lopetti tehdassuojauksen käytännössä kokonaan 2000-luvun alussa ja Suomen maahantuontifirmat (useita) eivät ole autoja suojauttaneet. Ruotsissa taas ilmeisesti on tehty kattava suojaus maahantuojan toimesta, joten hurrien Rellut eivät ruostu.


      • 2018vaihtoEdessä

        Mistä tavan ostaja tietää nuo suojaukset? Myyjä voi sanoa mitä vaan eikä sitä voi tietää. Esim. Golf, onko se tehtaalla suojattu vai maahantuonti hoitaa homman...sinänsä kait aivan sama kunhan on suojattu kunnolla.


      • VTI120

        Kyllä on ranskikset kelvannut vaihdossa aina kun olen tarjonnut oston yhteydessä. Et ole ilmeisesti ostanut autoa koskaan.


    • Plasticcc

      Ei rellut enää ruostu mutta tosiaan muuta on sitten enemmän..

      • 2018vaihtoEdessä

        Tuo ruoste on monessa ongelma, jos pitää yli viisi vuotta ja ikäviä on ruostevikaisia korjauttaa. Eikös eu nimenomaan kieltänyt kunnon aineiden käytön ympäristösyistä ja siksi ruostesuojaus kai jää maahantuojalle tai jopa ostajalle pahimmassa tapauksessa. Olisi hyvä tietää, minkä merkin maahantuoja hoitaa tämän kunnolla.


    • salesmann

      Joo kelppaa ne jos jättää pihaan ,ei paljoa tarvii antaa lisää rahaa jos jättää.

      • arvi56

        Upouusi Golf tuohon 19900€ hintaan on halpa.


    • weetiläinen

      Tolla rahalla saat Relluun varmaan varusteita enemmän? Uus Megsu on kyllä tyylikäs peli, sisältä ja ulkoa. Takatilat ahtaat, pienille lapsille riittävät. Rellun jälleenmyyntiarvo on heikko, aika näyttää mitä se on näillä uusilla malleilla. Takuu on yksi iso pointti. Ajettavuus ihan ok, ohjaus vähän tunnoton. Todella hiljainen auto on. Itse odottelen farkkua ja menen sitten sen kunnolla koeajamaan, Tiedä vaikka Volsu vaihtuis Relluun. Tykkäsin rellun sisätilasta ja tyylistä, mutta esim. tuo ajettavuus ei pärjää VW:lle. Makuasioita ja riippuu miten autoa käyttää...

      • 1.8miljmaahanmuuttajaa

        Ajettavuus on VW:llä kiitettävää luokkaa, meluun olisi korkea aika keskittyä, nyt se on kamala.


      • Kolomosmekaanolla

        Ajoitko Meksulla? Meinaan tuo tunnottomuus on uusi juttu, se ei ole Kolmosmeksun ongelma, mutta onko nelosessa sitten? Ja oliko kitkat alla...
        Takatilat lienevät edelleen ahtaat, en kyllä päässyt kokeilemaan eli lehtitietojen varassa ollaan. Miksihän tuota ei korjattu, kun sama vaiva Kolmosmeksun hb:ssä, joka oli takatiloiltaan luokkansa ahtain.
        Ja farkkua odotan minäkin, nimittäin tavaratilaa tarvitaan.
        Tyylihän on varsin onnistunut, mutta ei minusta paha ollut kolmosmallikaan, vieläkin tuo farkku on modernin näköinen.


      • weetiläinen

        Ajoin Megsun, taisi olla contin kitkoilla. Ei se ohjaus katastrofisen huono ollut, mutta kovalla tuulella ajelusta tuli herkästi luikertelua. Ohjaus on varsin nopea. Muttamutta, farkkua odotellessa ja siinähän todennäköisesti on pidempi akselinväli. En viitsinyt itseäni takapenkille edes tunkea...


    • Meganeilmanmuuta

      Heti ottaisin meganen. Golf on tylsyyden ylistys, keskinkertqisuudessaa lähes japanilaista tasoa ja lisäksi kone- ja vaihteisto-ongelmia ollut liikaa. Törkeä päästöhuiköjaus kertoo että konsernin on nyt parannettava rehelisyyttään yleisöä kohtaan ja se tapahtuu pitkän notkahduksen kautta eikä aäparilla pikku alennusmyynnillä. Sitten kun asiasta on kirjoitettu pari paljastuskirjaa ja johto kokonaisuudessaan vaihtunut, sitten haluan olla firman kanssa tekemisissä. Oma kokemus kuplan jälkeen rajoittuu 90-luvun golfiin ja siinä oli paljon sähköongelmaa ja alkavia ruosteita sadan tonnin kohdalla - 2000-luvun ranskis sen jälkeen oli saman ajan liki viaton. Totta on että autot kehittyi siinä ajassa muutenkin eikä yli 3 vuotta vanhat kokemukset ole kuin painolastia.

    • Jännittynyt_Sika

      Tänään jos ostat patongin, niin vuoden kuluttua saat siittä 10000€.
      Puhun hyvityshinnasta, esim volkkariin.

    • Relluseon

      No Haloo, huijaritehtaan konevikainen sätös ei mitenkään kilpaile Renaultin kanssa.

      • auristaostamaan

        VW:n ongelmat ovat tiedossa, mutta ne on jo korjattu ja laadussa ei ole valittamista. Mutta Renault on nyt vain todettu lukemattomissa testeissä ja tutkimuksissa laadultaan kelvottomaksi, ruostuherkäksi ja vikaiseksi merkiksi. Tekniseltä kehitykseltäänkin se on jäänyt pahasti jälkeen monista muista isoista merkeistä, esim. tulevaisuuden automarkkinat valtaavia hybridejä se ei ole saanut markkinoille lainkaan. Millään osa-alueella se ei pärjää saksalaisille ja erityisesti japanilaisille kilpailijoillensa, joista epäilemättä luokkansa tasapainoisin kokonaisuus on Toyotan Auris.


      • TojoJälkeenjäänyt
        auristaostamaan kirjoitti:

        VW:n ongelmat ovat tiedossa, mutta ne on jo korjattu ja laadussa ei ole valittamista. Mutta Renault on nyt vain todettu lukemattomissa testeissä ja tutkimuksissa laadultaan kelvottomaksi, ruostuherkäksi ja vikaiseksi merkiksi. Tekniseltä kehitykseltäänkin se on jäänyt pahasti jälkeen monista muista isoista merkeistä, esim. tulevaisuuden automarkkinat valtaavia hybridejä se ei ole saanut markkinoille lainkaan. Millään osa-alueella se ei pärjää saksalaisille ja erityisesti japanilaisille kilpailijoillensa, joista epäilemättä luokkansa tasapainoisin kokonaisuus on Toyotan Auris.

        Hybridi on/oli vaan välivaihe siirryttäessä täyssähköisiin autoihin. Sellaisiahan on jo sekä Rellulla että Volkkarilla. Toyotalla ei...


    • kaksikaksi

      Katso Tuulilasi lehden viimmeinen numero ja ota siinä tehdyt vertailut huomioon, nin näet miten heikostiRellu pärjää. Itselläni on ollut monta VW:nia ja missään ei ole ollut ongelmia.

      • Vainhuonoko

        Otapa sinä nyt se silmä käteen ja katso uudestaan, miten huonosti Rellu pärjää. Neljä autoa, Golf ykkönen, Astra kakkonen, sitten Focus niukasti ennen Rellua.
        Kaikenkaikkiaan erot ovat pieniä ja kaikki neljä ovat hyviä valintoja. Itse skippaisin ehkä Focuksen pois, jos uutta pitäisi hankkia. Suurin syy varmaankin tuo sisustan yleisilme, muutenhan ihan hyvä. Jos tila merkkaa, niin silloin Golf, tosin merkin maine on kyllä viime aikoina ryvettynyt. Astra ja Megane olisivat minulla ehkä ne, joiden kesken tekisin valinnan. Nimittäin luotan näiden merkkien laatuun, niillä on ollut joskus ongelmia, mutta eipä enää. Mm. Rellun koneet ovat olleet erinomaisen luotettavia, samoin laatikot, joten siinä olisi hyvä pointti Rellun puolesta. Ja ruoste ei riivaa.


    • Saako_olla_vielä_toinen

      Viimeinen hyvä rellu oli Renault Safrane v. 1992 - 2000
      https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Safrane

      Safrane oli samaa kokoa kuin BMW 5-sarja, Citroen XM, Peugeot 607 ja Volvo 850.

      Mutta nykypäivään kommentoiden:

      Ainakin Laakkosella on 2000 € alennus varastossa oleviin uusiin Volkkareihin, liekö muillakin jälleenmyyjillä sama kampanja, en tiedä mutta oletan että kyllä on.

      Niin paljon on pari tuttua joutunut kamppailemaan Rellun ongelmien kanssa etten itse niihin koskisi. Sen sijaan TSI-koneet tuntuvat jo nykyään kestävän. Toisekseen Golf on himputin hyvä ajaa myös talvikelissä, myös ohjaus antaa hyvän tuntuman.

      Siksi annan ääneni tässä tahtojen taistossa Volkkarille.

    • Heta-Pirkko64

      Myyntiluvut kertovat sen tosiasian, että Golf on monen ihmisen elämäntapa.
      TSI-koneet kestävät, pellit kestävät ja kun uutena teetättää briliant-käsittelyn , ruostesuojauksen äänieristyksen , eli panostaa autoon rahallisesti 700€, niin, voi olla huoleti seuraavat 10 vuotta. 19900 700 on kohtuuhinta koko hommalle.

    • RenkaatkinVaihdetaan

      2000€ alennuksella (koko rahalla) huolenpitosopimus.

    • läheltäpiti

      Myöhästyit hieman Stockmannin kanta-asiakastarjouksesta, josta olisit saanut samaan hintaan Honda Civic farmarin. Olis vähän eri luokkaa laadultaan ja ajettavuudeltaan kuin kumpikaan noista. Ja paremman näköinen.

      • 55-9436

        Jos tuohon hintaan sai, niin täytyy sanoa, että oli kova tarjous.


      • läheltäpiti

        Joo, se taisi olla juuri 19 990 €, ihan perusmalli, mutta onhan siinäkin automaatti-ilmastointia, hätäjarrutusta sun muuta härpäkettä. Toki puuttui varmaankin toiset pyörät, kumimatot ja moottorilämmitin.


      • Testit.kertovat
        läheltäpiti kirjoitti:

        Joo, se taisi olla juuri 19 990 €, ihan perusmalli, mutta onhan siinäkin automaatti-ilmastointia, hätäjarrutusta sun muuta härpäkettä. Toki puuttui varmaankin toiset pyörät, kumimatot ja moottorilämmitin.

        No on varmasti ihan eri luokkaa, nimittäin monta luokkaa huonompi on riisipussi.


    • Mazda3

      Käyppä koeajamassa Mazda 3, yllättävän hyvä ajettava, ehkäpä yhteistyö Fordin kanssa on parantanut ajettavuutta.

      • i000000000000i

        Teknavi 2014 Civicin koeajovideo. Paljon oli pikkupuutteita mm istuimet, ja etupään pito.


      • ifheökjd

        Kehuja tuli myös Risto Virtaselta Teknavi 2014. Kaveri on mielestäni ehdoton huippu näissä koeajojutuissa, sillä OMA AJOTAITO on huippuluokkaa.


      • Putkireiska55

        Katsoin molemmat koeajot, siitä huolimatta joutuisin pitkään aprikoimaan kumman valitsisin.


    • sinnejäi

      Olin jo viittävaille valmis tekeen kaupat parivuottavanhasta meganen farkusta hinta kun jo puolittunut mutta mutta ei se ohjaus vieläkään ole mistään kotoisin ja kuulemma jäätyy noi Nissan/Renaultin kaasuläppäkotelot noh vieläkin on Rellu halvalla kaupassa eli ei kovaa kiinnostusta ko Merkkiin ole.

    • hyväMegaano

      Rellut jäävät kauppaan ,kun ostajat muistelelevat vanhoja. Megane III on hyvä auto, ei ole tyyppivikoja, joitakin pieniä juttuja on mennyt takuuseen tyyliin rekkarivalo tai lisäjarruvalo. Jäätyminen on kyllä kummallinen juttu, en ole kenenkään kuullut manaavan sellaista Rellussa, Nissanin kohdalla kylläkin. Itsellä on 2012 Megane eikä mitään tietoa jäätymisestä. Ja on muuten ulkona kesät talvet.
      Ja ajettavuus on ihan ok ohjausta myöten. Ei nyt aivan kuin Focus tai Golf, mutta silti ihan suuntavakaa ja tunnokas. Mutta suhteellisen herkkä se on renkaille.
      .

    • Parbooli

      Tuntuu vieläkin vaivaavan sähkötehostimen tunnottomuuss loivissa kaarteissa megane kakkosessahan se oli jo huvittavaa, jännä jos Meganessa ei jäädy vaikka sama kone kuin Nissan Quashgai ja niissä ainakin ogelmia 1.2 Turbokoneissa .

      • hyväMegaano

        No ei ole ihan samat ratkaisut Meganessa kuin Kasvaimessa.
        Tunnottomuus ei mielestäni ole paha, niinkuin totesin, niin renkaat ovat tärkeät. Muuten oma kakkosmegane oli mielestäni suuntavakaaa peli, tosin farkku ja 2.0.


      • Ouninpohja1965

        Renault "sinisorsalla" ralliautoilija Jorma Lusenius on tehnyt pisimmän hypyn, jyväskylän suurajoissa.


    • Japsiukko

      Ostakaa japanilainen ja aito Japanissa tehty. Katsokaa katsastustilastoja ja repikää siitä. Kuka laittaa 20 000 audiin tai muuhun jos remonttia pitää tehdä 200 000 km aikana 5000-10000€ edestä. Osta vaikka alle 10 000 Lexus, niin jää rahaa vähän muuhunkin. Ajo-ominaisuuksista puhujat voi miettiä sitä vw konsernin autoa, kun se jättää tielle ja männät menee. Siinä on kiva kuunnella musiikkia, jos silloin sekään edes pelittää ja katsella kaunista sisustusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe