Se siitä Silveristä - palvelu vaan huononee

EiEnääLoungeen

Jaha, Finnair lähestyi meitä kanta-asiakkaita "ilouutisilla". Palvelu paranee, ja Silver-jäsenille se tarkoittaa loungepalvelun päättymistä. Tai siis no, pääsee sinne edelleen jos maksaa 25 euroa per hlö (?!) Olisin vielä jonkun kympin maksun hikiseen voinut niellä, mutta 25 euroa on naurettavaa. Tähän siis loppui sitten meidän perheen keskittäminen, loungeen pääsy kun on ollut yksi tärkeimmistä syistä keskittää. Kurjaa jättää "oma lentoyhtiö" mutta ihmisellä on rajansa.

49

5896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdöfaawierawer

      Tiedote:
      Sisäänpääsy Finnair Loungeen Finnair Plus Silver -jäsenille

      1. elokuuta alkaen Finnair Loungen sisäänpääsy muuttuu maksulliseksi Finnair Plus Silver -jäsenille. Maksu on 25 € tai 8 500 pistettä henkilöltä per vierailu. Samasta päivästä eteenpäin Finnair Plus Silver -jäsenet voivat lunastaa Finnair Lounge-sisäänpääsyn myös matkakumppanilleen rahalla tai pisteillä. Finnair Lounge -etu on käytettävissä vain Finnairin lentojen yhteydessä (AY:n markkinoimat ja liikennöimät lennot).

      • Muumi_vessanseinällä

        Jess! Finnair ampuu itseänsä jalkaan ja osuu aina ja joka kerta. Nyt vaan hinnat ylös ja kaikki palvelut pois. Finnairin asiakkaat ovat tottuneet saamaan liian paljon hyvää liian halvalla. Stoppi halpuuttamiselle nyt!

        Voi sitä toimitusjohtajan kehumista kuinka säästötoimenpiteet alkavat vaikuttaa tulokseen. Tosiasiallisesti tulosparannuksessa on kysymys on vain lentopetrooliin hinnan halpuuttamisesta.


      • mikääneiriitä
        Muumi_vessanseinällä kirjoitti:

        Jess! Finnair ampuu itseänsä jalkaan ja osuu aina ja joka kerta. Nyt vaan hinnat ylös ja kaikki palvelut pois. Finnairin asiakkaat ovat tottuneet saamaan liian paljon hyvää liian halvalla. Stoppi halpuuttamiselle nyt!

        Voi sitä toimitusjohtajan kehumista kuinka säästötoimenpiteet alkavat vaikuttaa tulokseen. Tosiasiallisesti tulosparannuksessa on kysymys on vain lentopetrooliin hinnan halpuuttamisesta.

        Ei riitä yksi ilmainen matkatavata, ei riitä bisneslähtöselvitys, ei riitä priorityturvatarkastus, ei riitä ensimmäisenä koneeseen pääsy, ei riitä alempi piste- ja lentomäärä, loungeen pitäisi päästä! Ei taida onnistua muidenkaan yhtiöiden alimmilla tasokorteilla.


      • Edut666
        mikääneiriitä kirjoitti:

        Ei riitä yksi ilmainen matkatavata, ei riitä bisneslähtöselvitys, ei riitä priorityturvatarkastus, ei riitä ensimmäisenä koneeseen pääsy, ei riitä alempi piste- ja lentomäärä, loungeen pitäisi päästä! Ei taida onnistua muidenkaan yhtiöiden alimmilla tasokorteilla.

        Bisneslähtöselvitys? Teen checkinin aina netissä ettei tarvitse kentällä jonotella. Vantaalla priorityturva on auki miten sattuu, ja sinnekin on yleensä kovat jonot. Ulkomailla joillain kentillä siitä on etua. Menen yleensä viimeisenä koneeseen koska en halua olla siellä turhaan kökkimässä ja ihmisten tönittävänä. Mikä etu se edes on että pääsee ekana koneeseen? Ennemminkin joutuu. Yksi ilmainen matkatavara on ihan OK juttu jos sattuu matkustamaan ruumatavaroilla.
        Eli mitä hyötyä siitä alemmasta lento- ja pistemäärästä on? No se hyöty on se yks matkatavara ja satunnainen prioturva. Wuppiduu.


      • Sellu100
        mikääneiriitä kirjoitti:

        Ei riitä yksi ilmainen matkatavata, ei riitä bisneslähtöselvitys, ei riitä priorityturvatarkastus, ei riitä ensimmäisenä koneeseen pääsy, ei riitä alempi piste- ja lentomäärä, loungeen pitäisi päästä! Ei taida onnistua muidenkaan yhtiöiden alimmilla tasokorteilla.

        Kyllä se lounge on iso juttu. Vähän omaa rauhaa ja virvokkeita välipalan kera rentouttaa kummasti kotiinpaluuta odotellessa. Saahan sitä rahallakin, mutta lentokentistä on tullut hävyttömän hintaisia matkailijalle.


      • KunMikäänEiKelpaa
        Sellu100 kirjoitti:

        Kyllä se lounge on iso juttu. Vähän omaa rauhaa ja virvokkeita välipalan kera rentouttaa kummasti kotiinpaluuta odotellessa. Saahan sitä rahallakin, mutta lentokentistä on tullut hävyttömän hintaisia matkailijalle.

        Minä en rehellisesti sanottuna ymmärrä, mikä teitä kyrsii siinä, että finnair päästää usein lentäviä asiakkaitaan helpommin silver-tasolle ja joutuu luonnollisesti karsimaan joitakin etuja. Sekö arsyttää, että ette voi enää kokea olevanne jotain vip-asiakkaista kun taviksiltakin löytyy sellainen kortti? Minusta nuo silver-edut ovat oikein hyvät! Ja se lounge, ette kai te siellä lentokentällä asu, kun se lounge tuntuu olevan niin tärkeä? Kyllähän rahamieheltä löytyy aina 25€ loungeen laitettavaksi. Tai vaikka lentämään useammin, jotta saa kultakortin?


    • Mikke564

      Täysin oikea ratkaisu! Lounget pursuaa ihmisistä nykyään, kun kaikilla tuntuu olevan Silver. Vihdoin tulee väljyyttä.

      t. Kultakorttilainen

      • Goldplay

        Ja osa saa sen kultakortin hopean tilalle, kun pisterajat muuttuu...


      • Goldcard

        Samaa mieltä vähenevät nämä sottaavat Silver korttilaiset urpot loungesta pois. 25€ taitaa olla paljon eräille.


    • sgsfsfdsfds

      On tuossa Finnair Plus -uudistuksessa jotain positiivistakin. Pistelentoihin tarvittavat pistemäärät laskevat Euroopan, Tel Avivin, Dubain ja osan Aasian kaupunkien kohdalla.

    • Kirjeet.roskikseen

      Deletoin välittömästi Finnairilta tulleen kirjeen, koska minulla on mielenkiintoisempaakin luettavaa. Ja selvisihän se täällä mistä oli kysymys. Lougnet eivät ole minua varten. En ole edes seurannut pistekertymääni. Rahalla on saanut kaiken tarvitsemansa. Elämää ei kannata kahlehtia muutaman kympin saamiseksi

    • Oppivatolemaan

      Perseaukisia silvereitä alko vituttaa kun ei voi enää pullistella loungessa käynneillään naapureille ja sukulaisille.

      • SeppoJo345

        Perseaukisia? :D Olis kyllä mahtavaa tavata joku persaukinen joka on silverissä. Finnairin hinnoilla ollaan meleko kaukana persaukisista kun silveriin vaadittavat lennot tulee täyteen.


      • 789527265
        SeppoJo345 kirjoitti:

        Perseaukisia? :D Olis kyllä mahtavaa tavata joku persaukinen joka on silverissä. Finnairin hinnoilla ollaan meleko kaukana persaukisista kun silveriin vaadittavat lennot tulee täyteen.

        No mitä jos firma maksaa niin voihan Silverin haltija olla täysin perseaukinen


      • 810
        789527265 kirjoitti:

        No mitä jos firma maksaa niin voihan Silverin haltija olla täysin perseaukinen

        No harvemmin sellaisissa firmoissa, joissa työnantaja maksaa lennot, on töissä persaukisia...


      • herkkumutteriruvella
        810 kirjoitti:

        No harvemmin sellaisissa firmoissa, joissa työnantaja maksaa lennot, on töissä persaukisia...

        Mitenkäs niin? Aikamoinen logiikka. Oletko työtön joka pohtii päivät pitkät asioita?


      • STOKKANHERKKU
        herkkumutteriruvella kirjoitti:

        Mitenkäs niin? Aikamoinen logiikka. Oletko työtön joka pohtii päivät pitkät asioita?

        Mitenkä niin ei?


    • platina1

      Turpa kiinni köyhät. Kaikki silveri, kultakortti kanarianmatkaajat voivat syödä sämpylää kentän r-kioskilla. Mielestäni ainoastaan Platina-korttilaisilla tulisi olla loungepalvelut, vituttaa istua loungessa kun joku rehupuntti pikkukylän metallipajan läski ja ruma myyntimies sokeltaa humalassa savoa kalja kourassa loungessa.

      • kastijako

        Toivottavasti maksu karkoittaa rehupuntit Thaimaan matkaavat junti metallipajan ukot.


      • Platinatverolle

        Mielestäni verottaja voisi tutkia 6€ pizzojen sijaan näitä omilla matkoillaan firman pisteitä hyödyntävät...


      • pilu50
        Platinatverolle kirjoitti:

        Mielestäni verottaja voisi tutkia 6€ pizzojen sijaan näitä omilla matkoillaan firman pisteitä hyödyntävät...

        Varmaan tutkivat samaan aikaan kun Tallinasta viinakuormia rahtaavat veronkiertäjä-silveritkin tutkitaan.


      • Learjett

        Vituttaa noi Platina inisijät,jos elämä noin vaikeata muiden ihmisten kanssa niin menisin omalla koneella"ei tarvii istua köyhien kanssa". nim.merkillä. Osta oma lear-jetti.


    • Platina2

      Iho umpeen, platina1

    • silveriii

      Hoh hoijaa, täällä kun ei platinakorttilaiset kirjoita, se on fakta. Minullakin Heinäkuun alun jälkeen mahkuja Silverin omistajaksi, loungessa istuminen ei ole minulle must, nykysin pääsee loungeen rahalla edullisesti

      • Mikä.onneton.viehätys

        Mikä piru siinä on että kaikkien pitäisi päästä lougneen? Onko se joku matkamiehen taivas?


      • nousukastouhua
        Mikä.onneton.viehätys kirjoitti:

        Mikä piru siinä on että kaikkien pitäisi päästä lougneen? Onko se joku matkamiehen taivas?

        Perseaukisille, nousukkaille ja junteille ne on hienoja ja uusia paikkoja joista muistavat rehvastella ihan kun olisivat jotenkin uusia. Ja kun siellä on viinaa jota voi ottaa ilman maksamista niin silloinhan suomalaisella talikonkääntäjä juntilla silmät kiilluu miten onkaan hienoa.

        Naurattaa kun SIlverit itkevät loungeista, milläs nyt jatkossa rehvastelevat.....


      • Mikä.onneton.viehätys
        nousukastouhua kirjoitti:

        Perseaukisille, nousukkaille ja junteille ne on hienoja ja uusia paikkoja joista muistavat rehvastella ihan kun olisivat jotenkin uusia. Ja kun siellä on viinaa jota voi ottaa ilman maksamista niin silloinhan suomalaisella talikonkääntäjä juntilla silmät kiilluu miten onkaan hienoa.

        Naurattaa kun SIlverit itkevät loungeista, milläs nyt jatkossa rehvastelevat.....

        No sitähän minä jo arvelinkin.


      • Platinalöytyy

        Terve vaan. Ja ihan oikein, että Silverit ulos loungesta, joka aivan liian ruuhkainen. Silvereitä lienee muutenkin jo ihan liikaa.


    • Näinseon

      Totuus on että suuri osa silvereistä saa kultakortin ja sen saaminen on helpompaa...

    • HarmittavastiNäin

      Finnair on huonontanut kaiken kaikkiaan palvelujaan.
      Itse olen siirtynyt täysin käyttämään Norskia ja SAS:ia. Norskin tai SAS:in peris/ plus lipuilla saat huomattavasti enemmän vastiketta rahoillesi...

      • KöyhätKyykkyyn

        Johan vitsin murjaisit. SAS on konkurssin partaalla ja Norski on halpalentoyhtiö


      • 15plus

        Mutta hinta/laatusuhde ainakin Norskilla selvästi parempi. Sama pätee SAS Plus vs Finnair Business Class. Economyssä Finski ja SAS ovat aika samalla tasolla (paitsi että SAS:lla laukut sisältyvät jo peruslippuun).


    • tyhmäkö

      En enää pitkään aikaan ole oikein ymmärtänyt, miten Finnair eroasi positiivisesti ns. halpalentoyhtiöistä.
      Suomalainen on kiltti eikä vaadi rahoilleen vastinetta vaan elää uskollisena fraasille: Suosi kotimaista.

      • 715

        Esimerkiksi ylivoimaisella kohdevalikoimallaan eurooppaan ja aasiaan ja ystävällisellä palvelulla! Kaikki eivät lennä vain johonkin barcelonaan tai lontooseen/ole valmiita odottamaan vaihtolentoa tuntikausia kentillä. Jotkut arvostavat Finnairn tarjoamia palveluita ja laatua.
        Onkohan ihan sattumaa, että finnair on yksi maailman vanhimmista edelleen toimivista lentoyhtiöistä?


      • HalpisOn
        715 kirjoitti:

        Esimerkiksi ylivoimaisella kohdevalikoimallaan eurooppaan ja aasiaan ja ystävällisellä palvelulla! Kaikki eivät lennä vain johonkin barcelonaan tai lontooseen/ole valmiita odottamaan vaihtolentoa tuntikausia kentillä. Jotkut arvostavat Finnairn tarjoamia palveluita ja laatua.
        Onkohan ihan sattumaa, että finnair on yksi maailman vanhimmista edelleen toimivista lentoyhtiöistä?

        Halpikset kun lentää usein "johonkin" mutta ko. halpakenttä on sitten 100 km kyseisestä kylästä huonoilla kulkuyhteyksillä ja huonoihin aikoihin (ylimääräiset yöpymiset). Sen lisäksi ehdot ovat sellaiset esim. Rynkyllä, että pitäkööt tunkkinsa.


      • 12071
        HalpisOn kirjoitti:

        Halpikset kun lentää usein "johonkin" mutta ko. halpakenttä on sitten 100 km kyseisestä kylästä huonoilla kulkuyhteyksillä ja huonoihin aikoihin (ylimääräiset yöpymiset). Sen lisäksi ehdot ovat sellaiset esim. Rynkyllä, että pitäkööt tunkkinsa.

        Oisko ollut viitisen vuotta sitten ryanair myi ulkomailla lentoja "helsinki-tampereen" lentoasemalle. Nykyäänkin ne lentoasemat on matkojen päässä siitä kaupungista johon ollaan menossa. No halpalentoyhtiöhän se on ja voihan sitä lentää 19€ hintaan lappeenrannasta bremeniin jos huvittaa. Hienoja kaupunkeja molemmat!


      • Syyoli
        12071 kirjoitti:

        Oisko ollut viitisen vuotta sitten ryanair myi ulkomailla lentoja "helsinki-tampereen" lentoasemalle. Nykyäänkin ne lentoasemat on matkojen päässä siitä kaupungista johon ollaan menossa. No halpalentoyhtiöhän se on ja voihan sitä lentää 19€ hintaan lappeenrannasta bremeniin jos huvittaa. Hienoja kaupunkeja molemmat!

        Ei ole vaan kumpaankaan mitään asiaa, eikä kulkeminen ole ilmaista eikä aikaa vievätöntä, mutta saahan sitä muut mennä... Lappeenrantaanhan lennettiin vain velivenäläisten vuoksi.


      • lehmäkin.lentää
        715 kirjoitti:

        Esimerkiksi ylivoimaisella kohdevalikoimallaan eurooppaan ja aasiaan ja ystävällisellä palvelulla! Kaikki eivät lennä vain johonkin barcelonaan tai lontooseen/ole valmiita odottamaan vaihtolentoa tuntikausia kentillä. Jotkut arvostavat Finnairn tarjoamia palveluita ja laatua.
        Onkohan ihan sattumaa, että finnair on yksi maailman vanhimmista edelleen toimivista lentoyhtiöistä?

        ..."Onkohan ihan sattumaa, että finnair on yksi maailman vanhimmista edelleen toimivista lentoyhtiöistä?"...

        NO EI OLE !!!

        Finnairin lippujen hintoja subventoivat V E R O N M A K S A J A T kun kyseessä tosiasissa on valtion firma!!! Tappiota saa tehdä minkä ehtii, ja Suomi-Neito Finnair vinguttaa triplatimattivisaa ja suomalainen v e r o n m a k s a j a maksaa!

        Voisi olla euroopan komissiolla tai kuluttajavaltuuskunnalla tutkimisen paikka...


      • 4130
        lehmäkin.lentää kirjoitti:

        ..."Onkohan ihan sattumaa, että finnair on yksi maailman vanhimmista edelleen toimivista lentoyhtiöistä?"...

        NO EI OLE !!!

        Finnairin lippujen hintoja subventoivat V E R O N M A K S A J A T kun kyseessä tosiasissa on valtion firma!!! Tappiota saa tehdä minkä ehtii, ja Suomi-Neito Finnair vinguttaa triplatimattivisaa ja suomalainen v e r o n m a k s a j a maksaa!

        Voisi olla euroopan komissiolla tai kuluttajavaltuuskunnalla tutkimisen paikka...

        Taidat olla aika irti todellisuudesta. Valtio-omistus ei ainakaan tietääkseni ole rikollista toimintaa. Ja mikä on se "kuluttajavaltuuskunta" ? on varmaan oma keksintösi. Finnairin tukeminen osittain valtion rahoilla varmistaa sen, että helsinkiin turvataan laajat lentoyhteydet ja suurelta osin kannattamattomille kotimaanreiteille edes jonkintasoiset lentoyhteydet. Luuletko, että jos Finnair olisi yosityisesti omistettu firma niin se liikennöisi helsingistä mihinkään muualle kuin suosituille reiteille ja suomessa ehkä ouluun ja rovaniemelle. Siinä kaikki. Suomessa on niin pienet markkinat, että lentoliikennettä on hankala saada kannattavaksi. Joten tämän kaiken takia on ihme, että finnair on yksi maailman vanhimmista edelleen toimivista lentoyhtiöistä!


      • unohdat.vaan

        että kun finnair aikanaan perustettiin, niin samalla ... "säädettiin" niin että maahan ei saa eikä voi perustaa toista lentoyhtiötä, mikä myös osaltaan vaikuttaa finskin ikään.

        Ja mikä tahansa saadaan toimimaan kun käytössä on valtion pohjaton kassa. Se, että onko siinä mitään järkeä, on asia erikseen.

        Saatiinhan tässäkin maassa vihdoinkin sähköinen reseptijärjestelmä toimimaan, kuten naapurimaassakin, tosin naapurissa tämä maksoi n. 10% siitä minkä oma valtiomme sai tähän pumpattua...

        Ja organisaation virallinen nimi Suomeksi on "Euroopan kuluttajakeskus".


      • 740
        unohdat.vaan kirjoitti:

        että kun finnair aikanaan perustettiin, niin samalla ... "säädettiin" niin että maahan ei saa eikä voi perustaa toista lentoyhtiötä, mikä myös osaltaan vaikuttaa finskin ikään.

        Ja mikä tahansa saadaan toimimaan kun käytössä on valtion pohjaton kassa. Se, että onko siinä mitään järkeä, on asia erikseen.

        Saatiinhan tässäkin maassa vihdoinkin sähköinen reseptijärjestelmä toimimaan, kuten naapurimaassakin, tosin naapurissa tämä maksoi n. 10% siitä minkä oma valtiomme sai tähän pumpattua...

        Ja organisaation virallinen nimi Suomeksi on "Euroopan kuluttajakeskus".

        Vahva veikkaus, että vuonna 1923 suomeen ei olisi perustettukaan muita lentoyhtiöitä vaikka se olisi ollut mahdollista. Eikä ole muuten perustettu vieläkään (jos kolmen koneen charterlafkoja ei lasketa).
        Fakta vain on että ilman valtion tukea suomessa ei ole kannattavaa harjoittaa lemtoliikennettä suuressa mittakaavassa. Jopa sellainen pikkufirma kui sas on kolmen valtion osaomistama...


      • Blue1-yhtiön

        ainakin unohdit


      • 950
        Blue1-yhtiön kirjoitti:

        ainakin unohdit

        En nyt tiedä lasketaanko suomalaiseksi jos oli 100% sasin omistama. Tämän lisäksi sillä oli enimmilläänkin vain 5 konetta ja reittejä samanaikaisesti vähän toista kymmentä. Nykyään Blue1 on muisto vaan, taisi sas ajaa als kannattamattomana. Mutta olisihan se ollut kiva jos ne olisi saanut kannattamaan esim. reitin Turku-Kööpenhamina. Nytkin suurin osa kotimaankentistä on Norran yhteyksien varassa ja tässä markkinatilanteessa parempaa ei voi vaatia. Että jos joku täällä sättii sitä, miksi valtion kassasta tuetaan finnairia niin osittain tämän takia.


    • tyhmäkö

      Finnair ei ensimmäistä kertaa ilmoita etujen poistosta perustelemalla muutoksia parannuksina.
      Finnairin Silverin lisäksi minulla on myös toisen yhtiön hopeakortti, johon mm keskustelun aiheena oleva ilmainen lounge-palvelu kuuluu.

      Keskittämällä lennot Finnairille kultataso olisi saavutettavissa, jos pari seuraavaa matkaa tehtäisiinkin Finnairilla.
      Mutta tuo ns. parannus kuvasi taas niin hyvin Finnairin toimintaa, että päätimme. että käytämme kertyneet pisteet lomareissuun joulumarkkinoille ja jätämme Finnairin kanta-asiakasohhjelman.

      • unelmoijiariittää

        Se on ihan hyvä kaikille. Varsinkaan kun et sossun tuilla minnekään pysty oikeasti lentämään. Istut vaan kunnan vuokrayksiössä kierrätyskeskuksesta haetulla paskasohvalla, juot kaljaa ja mukiloit 170 kiloista pahannäköistä muijaasi.


      • juuri.näin

        Ja rahaa jää entistä enemmän säästöön kun vaihtaa lentoyhtiötä.


      • 1218009

        Kyllähän Finnair perusteli tämän muutoksen sillä että nykyisin on helpompi päästä silver ja gold-tasoille. Kyllä minulle kelpaa ilmainen matkatavara ja priority-turvatarkastus. Loungeen en olisi kaivannutkaan.


      • Flybye

        Maailmalla yleinen sanonta Finnairista "kallein halpalento yhtiö".
        Olen samaa mieltä hinta/laatu/palvelu tasosta.
        Bisnes luokka on vastaava kuin muiden "economy " .
        Hyvää palvelua en ole saanut kuin muutaman kerran lentokoneessa,kentällä usein miten kohtuu hyvä palvelu taso.
        Uskoisin että koneiden huono palvelutaso johtunee asenteesta" me olemme turvallisuus asioiden experttejä emmekä tarjoilijan tai palvelijan toimessa" , juuri sitähän he ovat,meidän palvelijoita ,ensisijaisesti . Tois sijaisesti turvallisuus henkilöitä.


    • Anonyymi

      Ei sille kultatasollekkaan pääsy kovin vaikeaa ole, kunhan vaan varaa matkat järkevästi. Esim https://flyforpoints.com -sivun hakutoiminnolla voi hakea lentoja ja se näyttää samalla, kui monta pistettä lennoista on tulossa. Sillei voi optimoida mahdollisimman halvat lennot, joista saa paljon pisteitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      56
      1968
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1678
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1357
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      228
      1295
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1169
    7. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      316
      1080
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      336
      1070
    Aihe