oheishuoltajuus ja päiväkotimaksut

uusitilanne

saan oheishuoltajana lapsesta hoitopalkkiota ja kulukorvausta.

kuuluuko päivähoitomaksut minulle? ne määräytyvät minun ja mieheni tulojen mukaan, ja ovat lähes ylintä luokkaa.

kuitenkaan oheishuoltajalle ei pitäisi tulla kuluja lapsesta. ei kulukorvaus päivähoitomaksujen jälkeen riitä lapsen päivittäisiin kuluihin. hoitopalkkiostako ne pitää maksaa?

6

981

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusitilanne

Eikö kukaan tiedä?
      Kunnasta sanottiin että päivähoitomaksuissa mennään "saman jääkaapin periaatteella" eli ketkä ovat samassa taloudessa, ovat perhe.
      Mutta muistaakseni olen lukenut tai kuullut, että tämä lastensuojelun suosituksesta perheeseemme muuttava lapsi on "perhe perheen sisällä" eli hänellä ei ole tuloja eikä siis maksujakaan.
      Miten sijoituslasten kanssa asia toimii? Tässä on kyse "kevyemmästä sijoituksesta"

• tsippadipp

Jos ryhtyy oheishuoltajaksi, ymmärtääkseni sitoutuu huoltamaan lapsen ja hänen kulunsa ja elatuksensa. Olen kuullut, että eräs sijaisvanhempi hamusi lapsen oheishuoltajuutta. Hänhän ei olisi omasta pussista mitään maksanut, mutta olisi varmistellut vankempaa roolia tuon lapsen elämään. Olisi voinut vaikeuttaa lapsen siirtymistä parempaan sijaishuoltopaikkaan. Onneksi ei saanutkaan oheishuoltajuutta.

• J.a.aA

Olet ymmärtänyt väärin. Oheishuoltajalla ei ole elatusvelvollisuutta lapseen.

• sossupaholainen
        J.a.aA kirjoitti:

Olet ymmärtänyt väärin. Oheishuoltajalla ei ole elatusvelvollisuutta lapseen.

Näin se on, oheishuoltajalla ei ole elatusvelvollisuutta ja sijaisvanhempana (perhehoitajana) on oikeus hoitopalkkioon ja kulukorvaukseen ihan normaalisti.

• Kotikiusattu
        sossupaholainen kirjoitti:

Näin se on, oheishuoltajalla ei ole elatusvelvollisuutta ja sijaisvanhempana (perhehoitajana) on oikeus hoitopalkkioon ja kulukorvaukseen ihan normaalisti.

Tässä tapauksessa ilmeisesti lapsi on miehen ja miehen nais ystävä haluaa maksun miehensä lapsen hoitamisesta... ...no jos näin on niin miksei mies ottaisi maksua naisen lapsen hoitamisesta ! Ja mikäli näin on niin Lissu on rustannut vastaavia aloituksia uusikkona,yh:na yms.henkilönä ulkoistakseen miehen lapsi/erottaa lapsi isästä jotta saisi elättäjän omille lapsille...

• uusitilanne

Olen veljeni sairastuttua ottanut hänen lapsensa hoidettavakseni.
      En ole aikaisemmin "tarvinnut" tätä palstaa joten en ole kirjoittanut muilla nimimerkeillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      176
      1550
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      100
      758
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      725
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      588
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      546
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      126
      546
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      528
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      500
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      493
    Aihe