saan oheishuoltajana lapsesta hoitopalkkiota ja kulukorvausta.
kuuluuko päivähoitomaksut minulle? ne määräytyvät minun ja mieheni tulojen mukaan, ja ovat lähes ylintä luokkaa.
kuitenkaan oheishuoltajalle ei pitäisi tulla kuluja lapsesta. ei kulukorvaus päivähoitomaksujen jälkeen riitä lapsen päivittäisiin kuluihin. hoitopalkkiostako ne pitää maksaa?
oheishuoltajuus ja päiväkotimaksut
6
836
Vastaukset
- uusitilanne
Eikö kukaan tiedä?
Kunnasta sanottiin että päivähoitomaksuissa mennään "saman jääkaapin periaatteella" eli ketkä ovat samassa taloudessa, ovat perhe.
Mutta muistaakseni olen lukenut tai kuullut, että tämä lastensuojelun suosituksesta perheeseemme muuttava lapsi on "perhe perheen sisällä" eli hänellä ei ole tuloja eikä siis maksujakaan.
Miten sijoituslasten kanssa asia toimii? Tässä on kyse "kevyemmästä sijoituksesta" - tsippadipp
Jos ryhtyy oheishuoltajaksi, ymmärtääkseni sitoutuu huoltamaan lapsen ja hänen kulunsa ja elatuksensa. Olen kuullut, että eräs sijaisvanhempi hamusi lapsen oheishuoltajuutta. Hänhän ei olisi omasta pussista mitään maksanut, mutta olisi varmistellut vankempaa roolia tuon lapsen elämään. Olisi voinut vaikeuttaa lapsen siirtymistä parempaan sijaishuoltopaikkaan. Onneksi ei saanutkaan oheishuoltajuutta.
- J.a.aA
Olet ymmärtänyt väärin. Oheishuoltajalla ei ole elatusvelvollisuutta lapseen.
- sossupaholainen
J.a.aA kirjoitti:
Olet ymmärtänyt väärin. Oheishuoltajalla ei ole elatusvelvollisuutta lapseen.
Näin se on, oheishuoltajalla ei ole elatusvelvollisuutta ja sijaisvanhempana (perhehoitajana) on oikeus hoitopalkkioon ja kulukorvaukseen ihan normaalisti.
- Kotikiusattu
sossupaholainen kirjoitti:
Näin se on, oheishuoltajalla ei ole elatusvelvollisuutta ja sijaisvanhempana (perhehoitajana) on oikeus hoitopalkkioon ja kulukorvaukseen ihan normaalisti.
Tässä tapauksessa ilmeisesti lapsi on miehen ja miehen nais ystävä haluaa maksun miehensä lapsen hoitamisesta... ...no jos näin on niin miksei mies ottaisi maksua naisen lapsen hoitamisesta ! Ja mikäli näin on niin Lissu on rustannut vastaavia aloituksia uusikkona,yh:na yms.henkilönä ulkoistakseen miehen lapsi/erottaa lapsi isästä jotta saisi elättäjän omille lapsille...
- uusitilanne
Olen veljeni sairastuttua ottanut hänen lapsensa hoidettavakseni.
En ole aikaisemmin "tarvinnut" tätä palstaa joten en ole kirjoittanut muilla nimimerkeillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262486- 1142106
- 1221779
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?911732Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91527Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161271086Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891001Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15959