oheishuoltajuus ja päiväkotimaksut

uusitilanne

saan oheishuoltajana lapsesta hoitopalkkiota ja kulukorvausta.

kuuluuko päivähoitomaksut minulle? ne määräytyvät minun ja mieheni tulojen mukaan, ja ovat lähes ylintä luokkaa.

kuitenkaan oheishuoltajalle ei pitäisi tulla kuluja lapsesta. ei kulukorvaus päivähoitomaksujen jälkeen riitä lapsen päivittäisiin kuluihin. hoitopalkkiostako ne pitää maksaa?

6

666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusitilanne

Eikö kukaan tiedä?
      Kunnasta sanottiin että päivähoitomaksuissa mennään "saman jääkaapin periaatteella" eli ketkä ovat samassa taloudessa, ovat perhe.
      Mutta muistaakseni olen lukenut tai kuullut, että tämä lastensuojelun suosituksesta perheeseemme muuttava lapsi on "perhe perheen sisällä" eli hänellä ei ole tuloja eikä siis maksujakaan.
      Miten sijoituslasten kanssa asia toimii? Tässä on kyse "kevyemmästä sijoituksesta"

• tsippadipp

Jos ryhtyy oheishuoltajaksi, ymmärtääkseni sitoutuu huoltamaan lapsen ja hänen kulunsa ja elatuksensa. Olen kuullut, että eräs sijaisvanhempi hamusi lapsen oheishuoltajuutta. Hänhän ei olisi omasta pussista mitään maksanut, mutta olisi varmistellut vankempaa roolia tuon lapsen elämään. Olisi voinut vaikeuttaa lapsen siirtymistä parempaan sijaishuoltopaikkaan. Onneksi ei saanutkaan oheishuoltajuutta.

• J.a.aA

Olet ymmärtänyt väärin. Oheishuoltajalla ei ole elatusvelvollisuutta lapseen.

• sossupaholainen
        J.a.aA kirjoitti:

Olet ymmärtänyt väärin. Oheishuoltajalla ei ole elatusvelvollisuutta lapseen.

Näin se on, oheishuoltajalla ei ole elatusvelvollisuutta ja sijaisvanhempana (perhehoitajana) on oikeus hoitopalkkioon ja kulukorvaukseen ihan normaalisti.

• Kotikiusattu
        sossupaholainen kirjoitti:

Näin se on, oheishuoltajalla ei ole elatusvelvollisuutta ja sijaisvanhempana (perhehoitajana) on oikeus hoitopalkkioon ja kulukorvaukseen ihan normaalisti.

Tässä tapauksessa ilmeisesti lapsi on miehen ja miehen nais ystävä haluaa maksun miehensä lapsen hoitamisesta... ...no jos näin on niin miksei mies ottaisi maksua naisen lapsen hoitamisesta ! Ja mikäli näin on niin Lissu on rustannut vastaavia aloituksia uusikkona,yh:na yms.henkilönä ulkoistakseen miehen lapsi/erottaa lapsi isästä jotta saisi elättäjän omille lapsille...

• uusitilanne

Olen veljeni sairastuttua ottanut hänen lapsensa hoidettavakseni.
      En ole aikaisemmin "tarvinnut" tätä palstaa joten en ole kirjoittanut muilla nimimerkeillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2775
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      431
      2329
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      22
      2185
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      18
      2050
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      141
      1779
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      138
      1723
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      22
      1246
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      1
      1164
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1069
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      987
    Aihe