Tervakorpi Niilo-kuka tietää?

Olavinlinna

Olisikohan kenelläkään tietoa/tuntemusta Tervakorpi Niilo (1886-1960)nimisestä taiteilijasta? On maalannut mm. seinällämme olevan Olavinlinnan.
Etukäteen mahdollisista tiedoistanne kiitollinen!

14

5981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karjalan maill´

      Vastaan mielenkiintoiseen taiteilijahakuusi seuraavasti:
      Niilo Tervakorpi, alkujaan venäl. Nikolai Tscherpakoff (1886-1960) syntyi Novgorodissa, restauroi Konevitsan luostarin maalauksia, siirtyi v.1921 Sortanlahteen, missä avioitui kaupanhoitaja Lydia Kaukisen kanssa. Lähde: Reino O.Kokko-Kaarle Viika, Pyhäjärvi-kirja (1989) on myös muutamia hänen maalauksistaan.

      • Olavinlinna

        ..mutta, kiitos kuitenkin! Samat tiedot sain google-haulla, mutta ajattelin jos jollakin SATTUMOISIN olisi muutakin tietoa.


    • Risto Tervakorpi

      Moi. Olen Nikolai Tervakorven pojanpoika. Minulta saat tietoa. Puh 050-5594539.
      Risto Tervakorpi

      • VíllaHelena

        Minulla on hyvin kaunis taulu metsäpolusta, jonka on Nikolai Tervakorpi maalannut. Hintaa olen tiedustellut (600€-1000€).


      • pom
        VíllaHelena kirjoitti:

        Minulla on hyvin kaunis taulu metsäpolusta, jonka on Nikolai Tervakorpi maalannut. Hintaa olen tiedustellut (600€-1000€).

        Nikolai Tserbakoff Niilo Tervakorpi oli isoisäni ja minulla on kohtuullisen paljon hänestä tietoa, jonka tiedon olen saanut hänen tyttärensä ja äitini kautta. Mitäpä tietoa olet vailla hänestä ?


      • VillaHelena
        pom kirjoitti:

        Nikolai Tserbakoff Niilo Tervakorpi oli isoisäni ja minulla on kohtuullisen paljon hänestä tietoa, jonka tiedon olen saanut hänen tyttärensä ja äitini kautta. Mitäpä tietoa olet vailla hänestä ?

        Kiitos vastauksestasi. Olen kiinnostunut Hyvinkään taidekaupoista ja tauluni entisöinnistä. Nimittäin taulu alkaa vähän irrota kehyksistä. Kysyisinkin oletko ajatellut järjestää vaikka taidenäyttelyä isoisäsi töistä ja onko niitä töitä vielä paljonkin tallella? Lienee monta taulua tuhoutunutkin muuton yhteydessä. Repinin oppilaana ja tarkan työn tekijänä arvostan häntä suuresti.


    • nim22

      meilläkin on kymmenkunta Tervakorven maalaamia tauluja .tiedän melko paljon Niilosta ja hänen maalaamista tauluistaan

      • Olavinlinna

        Eli...kiinnostaa...kerro mitä tiedät!:)
        Mistä tietosi lähde?


    • Laatokka

      Minun papallani on Tervakorven maalaama taulu "Laatokka".
      Saanut lahjaksi Savonlinnassa joskus nuorena miehenä.
      Haluaisin lisäietoja!!

    • Artistic

      Missä hinnoissa Tervakorven työt tänä päivänä liikkuvat?

    • Teekoo

      Hei löysin perikunnan katköistä maisemataulun N Tervakorpi signeerattu vuonna 1953.
      Liekö arvokaskin.

    • Lefa/Lappeenranta

      Nikolai Tscherbakoff - Tervakorpi näyttely Kouvolassa 8.5.-31.8.2014.
      Omistan yhden Laatokkataulun.

      • Riitta Tampereelta

        Minulla on Tscherbakoffin maalaus vuodelta 1933. Käsittele nuotanvetoa Pyhäjärvellä Wpl Sortanlahdella.


    • Ermeri

      Äitini osti Savonlinnan Kirjakaupasta kauniin orvokki-asetelma maalauksen jossa lukee Tervakorpi
      50 luvun lopulla. Kirjakauppias rouva kertoi taiteilijan olevan lomalla Savonlinnassa kesällä ja tuoneen tauluja hänelle myytäväksi. Maalaus on vielä hyvässä kunnossa mutta kehyksessä on jo kulumia. On kiertänyt mukana 60 vuotta mutta arvoa en tiedä, ehkä Bukovskilla on joku näkemys taulun arvosta. Toinen taulu on meren aalloista ja on aivan samanlainen kuin netissä oleva maalaus.
      Varmaa ei ole, onko se Tervakorven maalaama.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe