Olisikohan kenelläkään tietoa/tuntemusta Tervakorpi Niilo (1886-1960)nimisestä taiteilijasta? On maalannut mm. seinällämme olevan Olavinlinnan.
Etukäteen mahdollisista tiedoistanne kiitollinen!
Tervakorpi Niilo-kuka tietää?
14
6391
Vastaukset
- Karjalan maill´
Vastaan mielenkiintoiseen taiteilijahakuusi seuraavasti:
Niilo Tervakorpi, alkujaan venäl. Nikolai Tscherpakoff (1886-1960) syntyi Novgorodissa, restauroi Konevitsan luostarin maalauksia, siirtyi v.1921 Sortanlahteen, missä avioitui kaupanhoitaja Lydia Kaukisen kanssa. Lähde: Reino O.Kokko-Kaarle Viika, Pyhäjärvi-kirja (1989) on myös muutamia hänen maalauksistaan.- Olavinlinna
..mutta, kiitos kuitenkin! Samat tiedot sain google-haulla, mutta ajattelin jos jollakin SATTUMOISIN olisi muutakin tietoa.
- Risto Tervakorpi
Moi. Olen Nikolai Tervakorven pojanpoika. Minulta saat tietoa. Puh 050-5594539.
Risto Tervakorpi- VíllaHelena
Minulla on hyvin kaunis taulu metsäpolusta, jonka on Nikolai Tervakorpi maalannut. Hintaa olen tiedustellut (600€-1000€).
- pom
VíllaHelena kirjoitti:
Minulla on hyvin kaunis taulu metsäpolusta, jonka on Nikolai Tervakorpi maalannut. Hintaa olen tiedustellut (600€-1000€).
Nikolai Tserbakoff Niilo Tervakorpi oli isoisäni ja minulla on kohtuullisen paljon hänestä tietoa, jonka tiedon olen saanut hänen tyttärensä ja äitini kautta. Mitäpä tietoa olet vailla hänestä ?
- VillaHelena
pom kirjoitti:
Nikolai Tserbakoff Niilo Tervakorpi oli isoisäni ja minulla on kohtuullisen paljon hänestä tietoa, jonka tiedon olen saanut hänen tyttärensä ja äitini kautta. Mitäpä tietoa olet vailla hänestä ?
Kiitos vastauksestasi. Olen kiinnostunut Hyvinkään taidekaupoista ja tauluni entisöinnistä. Nimittäin taulu alkaa vähän irrota kehyksistä. Kysyisinkin oletko ajatellut järjestää vaikka taidenäyttelyä isoisäsi töistä ja onko niitä töitä vielä paljonkin tallella? Lienee monta taulua tuhoutunutkin muuton yhteydessä. Repinin oppilaana ja tarkan työn tekijänä arvostan häntä suuresti.
- nim22
meilläkin on kymmenkunta Tervakorven maalaamia tauluja .tiedän melko paljon Niilosta ja hänen maalaamista tauluistaan
- Olavinlinna
Eli...kiinnostaa...kerro mitä tiedät!:)
Mistä tietosi lähde?
- Laatokka
Minun papallani on Tervakorven maalaama taulu "Laatokka".
Saanut lahjaksi Savonlinnassa joskus nuorena miehenä.
Haluaisin lisäietoja!! - Artistic
Missä hinnoissa Tervakorven työt tänä päivänä liikkuvat?
- Teekoo
Hei löysin perikunnan katköistä maisemataulun N Tervakorpi signeerattu vuonna 1953.
Liekö arvokaskin. - Lefa/Lappeenranta
Nikolai Tscherbakoff - Tervakorpi näyttely Kouvolassa 8.5.-31.8.2014.
Omistan yhden Laatokkataulun.- Riitta Tampereelta
Minulla on Tscherbakoffin maalaus vuodelta 1933. Käsittele nuotanvetoa Pyhäjärvellä Wpl Sortanlahdella.
- Ermeri
Äitini osti Savonlinnan Kirjakaupasta kauniin orvokki-asetelma maalauksen jossa lukee Tervakorpi
50 luvun lopulla. Kirjakauppias rouva kertoi taiteilijan olevan lomalla Savonlinnassa kesällä ja tuoneen tauluja hänelle myytäväksi. Maalaus on vielä hyvässä kunnossa mutta kehyksessä on jo kulumia. On kiertänyt mukana 60 vuotta mutta arvoa en tiedä, ehkä Bukovskilla on joku näkemys taulun arvosta. Toinen taulu on meren aalloista ja on aivan samanlainen kuin netissä oleva maalaus.
Varmaa ei ole, onko se Tervakorven maalaama.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475106- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131828Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701507Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681457- 811204
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321203- 361046
- 421025
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21974