Apua tulkkaukseen ym. Fuengirolassa

paniikki_päällä

Palasin juuri Fuengirolasta ja tarkoituksena oli löytää asunto koulun ensi lukuvuodeksi ja hoitaa paperiasiat kuntoon, että voisimme sitten elokuussa tulla valmiiseen asuntoon, mutta mikään ei mennyt niin kuin suunnittelin, koska missään ei juuri puhuttu englantia, enkä minä osaa espanjaa, joten aika loppui täysin kesken.

Täytyy tehdä vielä uusi matka, mutta nyt haluaisin olla paremmin varautunut. Sen verran kuulin, että siellä on useitakin tulkkaustaitoisia jotka auttavat, mutta haluaisin sellaisen jolla on auto koska en vielä uskalla itse ajaa ja tietysti hänen pitäisi tietää missä mikin paikka mitä tarvitsen, sijaitsee.
Toiveissa olisi saada töitä ja jäädä pidemmäksikin aikaa kuin vain yhdeksi lukuvuodeksi, joten tarvitsen paperit sen mukaan. Aika näyttää sitten, että kantaako siivet.

Kuka minua/meitä auttaisi kohtuullista korvausta vastaan?

2

209

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TurhaanPanikoit

Katri, ( 34) 627 501 359. Puhuu täydellistä espanjaa ja hyvää suomea. Hän on auttanut minua jos jonkinlaisessa asiassa, ei tosin koulu asioissa, mutta hänellä on auto ja tietää missä on kaupungintalon mikin luukku ja missä on liikenneministeriö jos vaihdat espanjalaisen ajokortin.

Minä olen valitettavasti joutunut vaivaamaan enemmänkin sairaala-asioissa, jonne tulkki on muuten jokseenkin pakollinen, koska lääkärit eivät puhu englantia ja inhoavat potilasta joka ei osaa kieltä.

Hän myös toimii kuskinani lentokentälle ja takaisin. Paljon mukavampaa kuin yrittää tinkiä lentokenttätaksien ryöstöhinnoista.

Minäkään en osannut sanaakaan espanjaa kun tulin, mutta ei tarvinnutkaan, koska Katri hoiti ihan kaiken, eikä maksanut paljon. Suosittelen lämpimästi.

• aurinkosonni

Kannattaa kysyä FB:ssä Aurinkorannikon Palvelut ja Costalla mitä tahansa koska tahansa -ryhmistä myös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      36
      1982
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      41
      620
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      31
      536
    4. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      59
      452
    5. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      37
      445
    6. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      61
      439
    7. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      6
      407
    8. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      14
      403
    9. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      37
      399
    10. Hyvää yötä mies

Kulta söpöliini 🥺❤️
      Ikävä
      40