Tehkää ystävyysverkosto!

yksehdotusvain

Täällä on paljon yksinäisiä omaishoitajia.
Hyvä että on tämä palsta, missä saa purkaa tuntojaan

Tehkääpä yhdessä ystävyysverkosto, vaihtakaa keskenänne puhelinnumeroita ja soitelkaa toisillenne, käykää toistenne luona kylässä kun on mahdollisuus ja hoidettavanne on vaikka intervallilla, järjestäkää vaikka 1-2 juhlaa vuodessa, vuorotelkaa. En usko että täällä kukaan on "pahoissa aikeissa", olette kaikki kaikista vastuuntuntoisimpia, jotka hoidatte itseänne säästämättä läheistänne.

Onkohan Suomessa jokin "omaishoitajien yhdistys"?

Jos ei oo niin ketkä rupeavat puuhamiehiksi/naisiksi? Kaikki? Yhdessä homma hoituu!

Siinähän on muuta ajateltavaa kuin vain kantaa taakkaa yksin!
Järjestäkää ehdottomasti myös "huvitoimikunta". Hauskaa pitää olla kaikilla, ja te olette sen ansainneet!

Tämä oli vain yks ehdotus.

Hyvää Pääsiäistä teille kaikille!
Kevät on tulossa ja mielikin virkistyy, keksikää kivaa ja nauttikaa keväästä, - sittenkin!

19

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samasekuneiyritetä

      Harmi, ei vaikuta olevan kiinnostusta.
      Yleisesti ottaen on helpompi valittaa kuin tarttua asiaan.

      No ei pidetä sitten yhteyksiä, valitellaan täällä.

    • yxomaishoitaja

      Kyllä yleensä on puhtaasti kyse jaksamisesta. Kaipaan ystäviä mutten jaksa enkä voi paljoakaan asian eteen tehdä. Jätin tänne ilmoituksenkin mutta eipä ole ketään kiinnostanut. Jos ei jakseta/haluta edes s-postitse näin aluksi tutustua niin ei kai voi olettaa että mitään muutakaan sitten. Harmi sinällänsä koska samassa tilanteessa olevat ymmärtäisivät helposti toisiaan. Onneksi edes on koirat mille saa jutella, ne kyllä jaksavat kuunnella. Kai se sitten on niin että kun et ole virallisesti sinkku olet automaattisesti pois kuvioista. Sinänsä outoa jos ystävää etsimässä... En ole näistä nettijutuista ollut kauhean kiinnostunut ja taitaapa tämänkin foorumin lueskelu jäädä. Tyhjän saa ihan pyytämättäkin ja vaivaa näkemättä.

      "Jos et ole 100% sinkku, 100% terve, 100% prinssi/prinsessa; olet hyödytön"

      yxomaishoitaja (at) luukku.com

      • om225

        Se kynnys ottaa yhteyttä on monille aika korkea vaikka mieli tekisi, itse olen juuri tätä sorttia.


    • elähättäile

      No elähän hättäile, saattaavat ottaa yhteyttä.
      Ihmiset eivät vain aluksi syty heti. Kunhan vähän lämmittelevät ajatusta, niin sitten.

      Ihteäni harmittaa usein, kun ite saan aina olla ensimmäiseksi ottamassa yhteyttä ja innostamassa muita.

      Ennen koulussa ihan opetettiin, että pitäisi ottaa yhteyttä yksinäisiin, sairaisiin, vanhuksiin ja niihin, joilla on vaikeeta. Eipä nykyisin paljon kuulu tälläinen muotiin.
      Usein ihmettelen, että pariskunnat, jotka aina ovat yhdessä ja on koko ajan seuraa, niin eivät varsinkaan viikonloppuisin ota yhteyttä yksinäisiin/omaishoitajiin.

      On sinulla onneksi ne koirat.
      Itelläni oli aikaisemmin kissa, eli 20 vuotiaaksi.

      Onneksi on tää palsta, missä saa tuntojaan tuuletella.
      Olisi kuitenkin parempi, että tapaisi ihan oikeasti ihmisiä ja että voisi turista.

      Eli ei heitetä nyt ajatusta, vaan kannattaa ruveta IHAN OIKEASTI touhuamaan!

      Sinä oot nyt tehnyt aloitteen, kun oot laittanut sähköpostiosoitteesi tänne.

    • yxomaishoitaja

      herääpähän vain kysymys että ovatko ihmiset sitten kuitenkaan oikeasti vailla kaveria, ystävää tai jotain muuta kun mitään kontaktia ei kuitenkaan oteta. Ei kontaktin ottaminen enää helpompaa ole kuin laittaa viestiä tai s-postia...

    • rlzmellll30

      Semmosta se on, äidin kanssa kahdestaan nyt. Isää hoidettiin 3 vuotta.

      Aamulla kun herää...joskus aikaisemmin, joskus myöhemmin. Aamupala, lääkkeet. Nukkumista, iltalääkkeet. Kaatuilua, sydän kurkussa katsomaan.

      Kuulo heikentynyt, telkkari pauhaa. Muisti heikkenee...

      Kukaan ei käy, paitse kotihoitajat, joista ei pääse eroon! Kulut kovat. Kyttäävät ja juoruavat lisäksi.

      Lisäksi "johtajar" yritti laittaa edunvalvontaan, ei onnistunut. Olisi tarkoittanut maksuvalmius ongelmia, ei olisi rahat riittänyt. Lisäksi eläkkeihin ei tullut indeksi korotusta.

      Hoidan kaiken, siivouksen, kaupassa käynnit jne.

      Mutta niinhän se äiti hoiti minuakin ja sisaruksiani.

      Vanhat valokuvat ovat ihania, niitä on kiva katsoa.

      Töitä ei löydy, joten tyytyväinen että on tekemistä. Vanhat muistot, niin hyvät kuin huonot, pyörivät päässä. Niistä pääsee eroon kun tekee meidän perheen historiikkia. Hyvä harrastus.

      Samoin uskonnollisuus, ortodoksmi, on tullut läheiseksi vaikka olen luterilainen. Ikään kuin silmät aukesi uudestaan. Huomasin eläneeni elämää joka ei ollutkaan sitä. Tärkeintä on toki ihminen. Valitettavasti materialistinen elämä pakotti siihen.

      Elämän tarkoitus, mikä se on?

      Kysymyksiä laulun sanat: Minne käy tuulen ilmassa tiet...jne.

      Samoin uskonnollinen musiikki iltaisin lohduttaa.

      Isä ja sisko kuolleet, suru on joskus piinaavaa.

      Yksinäisyydestä...sehän tulee kun muuttaa esim. paikka kuntaa. Vanhat kaverit tässä käpykylästä on häipyneet. Ei tunne oikein ketään.

      Uusien kavereiden löytäminen on vaikeaa.

      Tyttökaverista ollu erossa v. 1982. Perhettä siis ei ole.

      Tämmösiä mietteitä sängystäni.

    • kaikkeahyvääsinulle

      Siunausta sinulle!

      Sinulla on hyvä asenne. Soitappa ort. seurakuntaan paikkakunnallasi, vaikka diakonille, - voisit kysellä että onko siellä jotain ryhmää, johon voisit liittyä

      Olen itse ortodoksi ja uskon että saisit olla mukana toiminnassa ja että sinua ymmärrettäisiin.

    • rlzmellll30

      Kiitos vastauksesta.

      Valitettavasti ortodoksinen kirkko on kaukana, 160 km. Siellä on mm. Keskustelu kerhoja.

      Ortodoksit eivät sulje ovia luterilaisilta, tiedän sen.

    • aloittajakyselee

      Vieläkö on innostusta järjestää ystävyysverkosto?

      Kesän jälkeen rupeaa usein innostus kukkimaan, pankeepa toimeksi!

      Hyvää loppukesää kaikille teille ja iso halaus jokaikiselle!

      • Moliis

        Siitä vaan töihin kun sulla tuota virtaa tuntuu riittävän, meillä muilla on kädet työtä täynnä 24/7, valitettavasti.


    • kukaaneiehdi

      Eipä taida tulla mitään.
      Kun kukaan ei ehdi. Harmi.

      • Moliis

        Eipä siinä aluksi tarvita kuin s-postiosoite, itse en hirveän innostunut ole mistään kekkereistä jossain pitkien matkojen päässä koska aikaa ei ole. Hankalaa löytää edes kirjoitteluystävää, kerran onnistuin mutta juttu tuntuu kuivuneen kokoon ei ole pitkiin aikoihin mitään tapahtunut. Eipä se pidemmänpäälle ketään kiinnosta meikäläisten arki ja ykstoikkoinen elämä jossa ei juuri mitään uutta tapahdu, päivästä toiseen samat rutiinit joista ei voi luistaa.


      • Erakoitunutjo

        Niinpä. Omaishoitajan arki on täynnä aherrusta. Illalla ei jaksa enää paljon mitään. Itsellä ei ole mahdollisuuksia sähköpostia laitella ja umpivieraitten kans vielä vaikeampaa, aina ollut vaikea ystävystyä uusiin ihmisiin siks kai yksin olenkin. Eipä olis paljon kirjoiteltavaakaan, tuskin kukaan jaksaa toisen vaikeista omaishoitajan päivistä lukea tekstiä. Enkä mä ollut entisillekään ätutuille mikään lottovoitto ystävänä, sen takia he lemppasivat yli laidan, olin liian tylsää seuraa. Kai sitä on jo tottunut olemaan yksin, kun on jo monta vuotta ollut omaishoitajana. Oikeasti olen miettinyt, ett miten pärjään ihmisten ilmoilla, kun omaishoitajuus joskus päättyy, en osaa enää tutustua ihmisiin ja keskustella mistään kenenkään kanssa. En taida sopeutua enää yhteiskuntaan, kun on ollut pitkään eristyksissä kaikesta. Joskus melkein panikoin kun pitää käydä kaupungissa hoitamassa asioita, pitää päästä äkkiä pois.


      • Moliis

        No mulle on käynyt päinvastoin, ennen olin melko arka nyt paljon rohkeampi vieraitten ihmisten kanssa, tässä hommassa kun pakosta on joutunut hoitaa omien juttujen lisäksi hoidettavan kaikki asiat kodin ulkopuolella, enää en arastele mitään enkä ketään.
        Yksinäisyyteenkin tottuu ja sopeutuu jopa liiankin hyvin, ei hyvä.
        Minä en periksi anna enkä aio synkkyyteen vajota, eiku verkot vesille kyllä se ystävä vielä jostain löytyy ajan kanssa.

        Jaksamisia teille.


    • soilikki1

      Olen entinen omaishoitaja,panin s-postiosoitteen.Ei yhtään ainutta vastausta,Kai jokainen halua taapertaa yksin.

    • Hoielkääolkosaamattomia

      Nyt oli asiallinen vastaus, kiitos!

      Sinä olet yrittänyt ja tulos oli nolla. Hatunnosto sinulle!

      Mitä tästä opimme? - Sen että täällä kirjoittelevat saisivat olla hiljaa motkotuksineen.
      Tosipaikan tullen yhdestäkään ei oo mihinkään. Pelkkää motkottavaa porukkaa, joka ei ei uskalla edes yrittää mitään. - Kunhan vain valitellaan...

      Hoi kuulkaas kaikki muut! Jos te täällä valittelette, niin omapahan on ongelmanne.

      Jos haluatte muutosta ja viriä elämäänne, niin TEHKÄÄ JOTAIN ja vastatkaa tälle edelliselle reippaalle omaishoitajalle, joka edes yrittää!

      • soilikki1

        Kiitti sulle,panen vielä kertaalleen tämän s-postiosoitteen jos ette olut aikaisemmin [email protected]ähänkin muistutukseksi ei törkyposteja.Mulla on nyt aikaa kun hodettavani on siellä minne me olemme matkalla.


    • lämpimätterveisetteille

      No jos ei onnistu "verkosto", niin on ainakin hyvä että on tämä palsta, missä voi purkaa tunteitaan.

      Kaikkea hyvää ja voimia teille kaikille!

      Teette tosiarvokasta työtä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      344
      3591
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      232
      2198
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1722
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1617
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1444
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      294
      1315
    7. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1165
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      84
      1149
    9. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1141
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      986
    Aihe