Android-haavoittuvuus

Onko_huolta

Moi

Minulla on android, versio 5.1.1 LG-puhelimessa. Päivitin ohjelmiston pari pv sitten puhelinliittymän hitaan nettiyhteyden avulla, jonka elisa tarjoaa. Ostin puhelimen pari viikkoa sitten.
En käytä mitään pankkiyhteyttä, enkä sähköposteja. Selaan puhelimella hs, iltalehti, iltsanomat, sää ja teen googlella hakuja.
Neuvottiin lehdessä, että kannattaa ladata google play- kaupasta stagefright detector sovellus - mutta kun yritin, niin olisi pitänyt kirjautua sähköpostilla! Ja sähköpostia en halua puhelimella koskaan käyttää.
Eli eikö google play-kauppaan pääse muuten?
Maksaako tuon sovelluksen lataminen puhelimeen?

Multimediaviestejä voi kuulemma estää. Kai se kannattaa sitten tehdä.
En nyt ymmärrä, että onko minulla syytä huoleen, versio siis on 5.1.1.

23

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voinenä

      Mulla on kanssa LG-puhelin, android versio 5.0.2. latasin Stage Detectorin. Tein testin ja tuli vastaus vulnerable... your device is affected by vulnerabilities in the stagefright library eli puhelin on haavoittuva. Käytän gmailia ja hyvin vähän nettiä. Nyt ei kai sitten uskalla käyttää ollenkaan...:(

      • Honor_6

        Honor 6:n Lollipop:lla (B524) anto tohon testiin: Not Vulnarable.
        Certifi-gate: affected by Certifi-gate vulnerabilities.
        Heartbleed: Your details are not affected by Heartbleed.
        Onko noita testejä lisää...


      • Honor_6
        Honor_6 kirjoitti:

        Honor 6:n Lollipop:lla (B524) anto tohon testiin: Not Vulnarable.
        Certifi-gate: affected by Certifi-gate vulnerabilities.
        Heartbleed: Your details are not affected by Heartbleed.
        Onko noita testejä lisää...

        Uudestaan samalla puhelimella mutta Marshmallow:lla (B820):
        Stagefright Detector:
        Critical:8
        High:5
        Moderate:0

        CVE-2016-0835

        Remote Code Execution Vulnerability in Mediaserver

        CVE-2016-0836

        Remote Code Execution Vulnerability in Mediaserver

        CVE-2016-0837

        Remote Code Execution Vulnerability in Mediaserver

        Jatkuu CVE-2016-0842 asti samana.

        CVE-2016-2413

        Elevation of Privilege Vulnerability in Mediaserver

        CVE-2016-2416

        Information Disclosure Vulnerability in Mediaserver

        Jatkuu CVE-2016-2419 asti.


        VULNERABLE

        Certifi-gate: Your device is affected by Certifi-gate vulnerabilities

        Heartbleed Detector: The version of OpenSSL on your device is not affected by the Heartbleed bug.


      • oudoksuja

        outoa on.. tää ketju menee oudommaksi vaan


    • alott

      Eikö sitten ole gmail sähköpostia? Jos ei ole, niin äkkiähän sellaisen saa tehtyä www.gmail.com sivulla. Sitten puhelimeen "lisää tili" asetukseen ja laittaa siihen nämä gmail tiedot. Pitäis päästä sen jälkeen google play kauppaan. Sitten kaupan hakuun laittaa tuon sovelluksen ja lataa puhelimeen, ei maksa mitään. Sillä sitten testaa puhelimen. Eikö jotenkin tähän tapaan mene?

    • Iomvf

      Play- kaupasta ladattu ei sitten lähde puhelimesta pois muuten kuin tehdasasetuksiin peruuttamalla.

      • voinenä

        joo tämä on huomattu...kertaalleen peruutettu


      • Toki niitä sovelluksia voi poistaa.


      • Kskdbfk

        Autistit ,ne sovellukset voi poistaakin. Menkää jonnekkin puhelin kurssille


    • Tarvitaanko47

      Sellainen kokemus täällä, että android 5.1.1 ja latasin play kaupasta avastin ja avast cleanupin. Ei löytynyt myöskään tänään mitään! Joten onko näin, että ei tarvitse ladata Stagefright Detectoria???

    • l520l520

      Kannattaa ladata koska se ei ole iso vaiva ja sen voi poista samantien.
      Itse tarkistin oman 5.1.1 Samsung J5:n eilen tuolla ohjelmalla,ja tulos oli negatiivinen eli laitteeni ei ole haavoittuvainen. Tähän J5:n on tullut 2 ohjelmistopäivitystä sitten syyskuun oston jälkeen, toinen myöhäis syksyllä ja toinen tällä viikolla. J5 on siis turvallinen tältä osin.

    • 45678765

      Aloittajalle: tee toinen sähköposti gmailiin. Siis sellainen mitä käytät tuossa kännykässä pelkästään. Ja muut jutut toisessa sähköpostissa.

    • Onko_huolta

      Hei 45678765 - hyvä vinkki! Mutta voi harmi, kun kerkesin jo käyttää play kauppaan samaa gmailia. Voiko tämän vielä jotenkin muuttaa? Eli haluan pitää ensin luodun, mutta vaihtaa play kaupassa käyttämäni. Onnistuuko enää?

      • Onnistuu, voit toki luoda toisen täysin erillisen Gmail tilin ja lisätä sen puhelimeen. Jos poistat vanhan tilin, niin silloin sillä ladattuja ohjelmia ei voi enää käyttää.

        Minusta on selkeintä aina luoda nämä Googlen ja MS:n tilit omalla sähköpostisotteillaan. Samalla vähenee se vaara, että tunkee vääriä salasanoja väärään paikkaan. Se on potentiaalinen uhka vaikka tuskin ehkä noilla firmoilla.


    • Onko_huolta

      Voi harmi - latasin jo avastin play kaupasta. Eli tarkoitatteko, että jos teen uuden gmailin ja poistan play kaupasta ensiksi luodun, niin en voi enää käyttää avastia? Haluan käyttää juuri avastia, se on tuttu ja turvallinen.

    • Hoiii

      Play- kaupasta ladatun ohjelman kuvake vain poistuu poistotoimenpiteillä. Ohjelmatiedosto jää täyttämään muistia ja poistuu vain tehdasasetuksiin palaamalla.
      "Poistoa" tehtäessä tulee varoitus, jotta poistaminen voi haitata muiden ohjelmien toimintaa.

    • Onko_huolta

      Ahaa, eli ainoa keino saada play kauppaan toinen gmail on tehdasasetusten palauttaminen ja se poistaisi kaikki - myös ohjelmistopäivitykset?
      Entä puhelinnumerot, olen ne kovalla työllä naputellut - mutta en tiedä ovatko ne sim-kortilla (jonka ostin puhelimen yhteydessä) vai puhelimen muistissa?
      Tuntuu turvallisemmalta, jos käyttäisin tätä toista gmailia ainoastaan play kauppaan.

    • Onko_huolta

      Kysyn vielä samaa asiaa. Lisäksi puhelimen yhteystiedoissa on nyt kaikki gmailin yhteystiedot ja nekin vie tilaa. Jos poistan puhelimen asetuksista gmail-tilin, niin sehän voi poistaa tilin kaikkialta, eikä vain puhelimesta ja sitä riskiä en ota. Siksi on pakko palauttaa tehdasasetukset? Ja sitten luoda toinen gmail-tili ainoastaan google playta varten, niin on turvallisempaa, eikä puhelimeen tule sähköposteja ja yhteystietoja. ja kun haluan muutenkin pitää gmailini ainoastaan tietokoneen käytössä. Jos teillä asiantuntijoilla - okaro, Hoiii ja muut - on vielä neuvoja, niin otan mielelläni vastaan!

      • Esmaistuu

        Ei tarvi palauttaa tehdas asetuksia


    • l520l520

      "Jos poistan puhelimen asetuksista gmail-tilin, niin sehän voi poistaa tilin kaikkialta, eikä vain puhelimesta ja sitä riskiä en ota. Siksi on pakko palauttaa tehdasasetukset"
      Google tilin poisto eli uloskirjautuminen puhelimesta tai tabletista ei suinkaan poista tiliä kokonaan vaan se poistuu Vain itse laitteesta.
      Eli voit huoletta vaihtaa tiliä koska vaan. Yleensä sitä Gmail tiliä millä kirjaudutaan puhelimeen se käyttöönoton yhteydessä ei välttämättä voi poistaa muuten kuin tehdasasetusten palautuksella.

    • mms_autom_pois

      Näitähän on vanhempia malleja aika paljon, joissa ei ole tätä päivitystä. Jos laittaa asetuksista eston MMS viestien automaattiselle lataamiselle, niin onko tuo riittävä tilapäinen fiksaus?

    • 85Janne

      Just luin tosta android ongelmasta. Luin kommentteja ylhäältä ja kokeilin hakea netistä apuja. mutta täytyypä kysyä, koska asia tuntuu mulle epäselvältä.

      eli mullakin on googlen play kaupassa mun ainoa gmail sähköposti. ja haluan sen totaalisesti pois sieltä ja koko älypuhelimesta. mutta juuri tämän gmailin haluan säilyttää läppärin ja tietokoneen käytössä. mä tekisin uuden eli toisen gmailin ja sitä mä käyttäisin tohon googlen kauppaan.

      mutta siis miten tämä asia nyt oikein on: pitää palauttaa tehdasasetukset. sitten vain tuo uusi gmail google play-kauppaan.? Vai kuinka?

    • KokeilkaaEriPalstaa

      Teillä on liian vaikea kysymys

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe