Onko toisen tragedia sinulle kilpailu?

raystasperse

Maanpuolustusnaisia oli Turengissa lapsen etsinnöissä paikalla kolme. Puheenjohtaja daami rehvakkaasti on antanut haastattelun 15.3 mtv3:lle. "Kerran melkein löysin yhden eksyneen, mutta hävisin niukasti". Oletko ihan dorka?

16

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6Hours

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kadonneita-15-vuoden-ajan-etsinyt-satu-on-aina-valmiina-turengin-tytto-jarkytti-onneksi-suurin-osa-loytyy/5788260

Ihan hyvä haastatteluhan tuo oli. Ja jos on tosiaan 15 vuotta tuota tehnyt niin kyllä pakko on vähän antaa "respektiä". Pitää muistaa että silloin kun lähdetään jotain ihmistä vapaaehtoisena etsimään, ei siinä tragedia ole ensimmäisenä mielessä, vaan kyllä sieltä elävää ihmistä etsitään, kunnes toisenlaista tietoa tulee. En itse kuulu vapepaan, mutta olen ollut useammassa etsinnässä mukana. Tässä viimeisimmässäkin auttamisen halusta ja siitä, että kateissa oli todella pieni lapsi. Tuolla kulkiessa tuli havaittua se, että ihmisiä oli todella paljon liikenteessä ja tiedottamisella ja organisoinnilla olisi ollut käytössä todella paljon etsijöitä.. Enemmän kuin se ilmoitettu 100.

Mutta kun itse näin helikopterin tankatessani autoa ja tiesin että lämpökamera heillä on, eikä ilmaantunut heti uutta tietoa mediaan, että olisi löytynyt, niin kyllä se mieltä synkisti.
      Varsinkin kun se joki siinä on niin likellä ja jään reunoilla vesilintuja istumassa. Jokainen ihminen kuitenkin ymmärtää että vedessä selviytyminen tähän vuodenaikaan on vaikeaa ja kyse on silloin minuuttipelistä.
      Oman lisänsä huoleen toi sitten petoeläinjäljet joita myös maastossa näky.Mutta joita taas eräharrastajana en pitänyt sellaisena uhkana kuin moni esim. Itä- ja Varsinais- Suomessa.
      Oli todella ikävää kun tulos ei sitten ollut toivotunlainen.
      Ihmisiä etsijät ovat ja inhimillisiä sellaisia.

http://alibi.fi/alibin-parhaat/kadonneiden-etsija-reino-savukoski

• Foxmulder1

3-vuotiaan veteenjoutumisessa on kyse sekunneista. Oli vuodenaika mikä tahansa. Montakos pikkulasta eräharrastaja tietää petojen pistelleen suihinsa missään päin Suomessa? Ufot jäi vielä mainitsematta.

• KevättäSulle
        Foxmulder1 kirjoitti:

3-vuotiaan veteenjoutumisessa on kyse sekunneista. Oli vuodenaika mikä tahansa. Montakos pikkulasta eräharrastaja tietää petojen pistelleen suihinsa missään päin Suomessa? Ufot jäi vielä mainitsematta.

Kyllä ihmistä voi elvyyttää vielä 15 minuuttia kylmään veteen joutumisesta. Näin on tehtykin mm.2013 Helsingin pelastuslaitoksen toimesta. Elvytyksen jälkeen elvyytetty lapsi joka muuten oli 4-vuotias, toimitettiin sairaalahoitoon.
        Ja mitä noihin petoeläinhavaintoihin tulee. Varmaan suurimpaan osaan suurpetokohtaamisista liittyy koira. Joitain kertoja myös hevoset.Susille joiden metsästämisen vuoksi on laumoja hajonnut, koira syötävää ja karhun koira jopa tuo isäntänsä luo. Ja karhuja on Janakkalassakin havaittu vuosien aikana.Itse olen kohdannut karhun luonnossa kerran (erauspoika), suden luonnossa yhden kerran, autolla kaksi kertaa. Joista toinen tapahtui linja-automatkalla.Eli näkijöitä oli muitakin silloin. Vuosi oli 2009.Jälkiä tapaa silloin tällöin. Ihmiset usein on hiljaa eikä puhu havainnoistaan, mikä on huono asia.Olen aikas liikkuvainen ihminen kuitenkin ja liikkuva näkee ja kokee, ja ihmiset kertoo.
        Ufoista ei ole kyllä kokemusta, ja foliohatulla ei tarkene pakkasessa mutta eikös sulla "fox" ole enempi niistä kokemusta.On niin osuva nimimerkkikin. Suomalaisten pahin moka on väheksyä asioita ja toisten kokemuksia, kuvitella että olemme ainutlaaituisessa muumimaailmassa, missä ei koskaan tapahdu mitään.

• Foxmulder1
        KevättäSulle kirjoitti:

Kyllä ihmistä voi elvyyttää vielä 15 minuuttia kylmään veteen joutumisesta. Näin on tehtykin mm.2013 Helsingin pelastuslaitoksen toimesta. Elvytyksen jälkeen elvyytetty lapsi joka muuten oli 4-vuotias, toimitettiin sairaalahoitoon.
        Ja mitä noihin petoeläinhavaintoihin tulee. Varmaan suurimpaan osaan suurpetokohtaamisista liittyy koira. Joitain kertoja myös hevoset.Susille joiden metsästämisen vuoksi on laumoja hajonnut, koira syötävää ja karhun koira jopa tuo isäntänsä luo. Ja karhuja on Janakkalassakin havaittu vuosien aikana.Itse olen kohdannut karhun luonnossa kerran (erauspoika), suden luonnossa yhden kerran, autolla kaksi kertaa. Joista toinen tapahtui linja-automatkalla.Eli näkijöitä oli muitakin silloin. Vuosi oli 2009.Jälkiä tapaa silloin tällöin. Ihmiset usein on hiljaa eikä puhu havainnoistaan, mikä on huono asia.Olen aikas liikkuvainen ihminen kuitenkin ja liikkuva näkee ja kokee, ja ihmiset kertoo.
        Ufoista ei ole kyllä kokemusta, ja foliohatulla ei tarkene pakkasessa mutta eikös sulla "fox" ole enempi niistä kokemusta.On niin osuva nimimerkkikin. Suomalaisten pahin moka on väheksyä asioita ja toisten kokemuksia, kuvitella että olemme ainutlaaituisessa muumimaailmassa, missä ei koskaan tapahdu mitään.

Kerrotko nyt oikeasti vielä montako pikkulasta sudet, karhut ja hevoset ovat tappaneet Suomessa, kun nyt nämä petoeläimet nostit esiin? Karhu on vieraillut Hämeenlinnan keskustassakin.
        Tässä tapauksessa katoaminen tapahtui vesistöön, jossa näkyvyys on täysi nolla. Siinä mielessä kyse on ollut pikemminkin sekunneista.

On tässä kokemusta itselläkin luonnosta ja villieläimistä muutenkin kuin linja-auton ikkunasta, mutta mielikuvitus ei onneksi laukkaa tuolla tasolla, mihin nimimerkki lähinnä viittasi.

Terv. Metsästyskortti vuodesta 1978

• värisuora
        Foxmulder1 kirjoitti:

Kerrotko nyt oikeasti vielä montako pikkulasta sudet, karhut ja hevoset ovat tappaneet Suomessa, kun nyt nämä petoeläimet nostit esiin? Karhu on vieraillut Hämeenlinnan keskustassakin.
        Tässä tapauksessa katoaminen tapahtui vesistöön, jossa näkyvyys on täysi nolla. Siinä mielessä kyse on ollut pikemminkin sekunneista.

On tässä kokemusta itselläkin luonnosta ja villieläimistä muutenkin kuin linja-auton ikkunasta, mutta mielikuvitus ei onneksi laukkaa tuolla tasolla, mihin nimimerkki lähinnä viittasi.

Terv. Metsästyskortti vuodesta 1978

Mitäs jos lopettaisit provosoinnin. Minä en ole mikään tilivelvollinen sinulle. Ja se että mainitsit olevasi vielä metsästäjä on huolestuttavaa. Se että arvostan vapepan työtä riittäköön kommentiksi. Pedoista tai muustakaan en keskustele enempää. Koska oikeastaan ne asiat ei sinulle edes kuulu. Enkä ala paniikinlietsojaksi.Mulle riittää tasan se mitä tiedän ja osaan, eikä mun tarvi täällä todistella yhtään mitään. Tämä on täysin turha keskustelu. Voitte vapaasti jatkaa antoisaa keskustelua esim Turengin juopoista .. Näin taso S24 janakkala sivulla pysyy ....Janakkalalaisena.

• Töröperse

Aika huono vaikutelma tosta linssiluteesta kyl tuli.

• ekiturengista

Mitä petoeläimiä lähistöllä liikkuu? Jäljistäkö päättelet, 6Hours?

• Raystasperse

Peuroja liikkuu, ihan joukkioina. Sarvet päässä osalla.

• alkueräinenturenkilainen

No, eihän se mikään petoeläin ole.

• fasfadf

Ufojakin on nähty. Useimmiten pitkien juhlapyhien jälkeen.

• Ferraritamma

Antakaa nyt jo olla

• uxe

Älä enää vatvo Murun hukkumista . Anna vanhemmille rauha surra häntä , ja ole hiljaa . kaikkihan voi tapahtua kelle tahansa . Ollaan hiljaa , annetaan kunnioitus heille . Olivat varmaan hyviä vanhempia , mutta näin kävi . Korkkeiman tahto , mieti sanojasi . En ole lahkolainen , vaan normaali kristitty .

• JokiEinari

Tämä on kyllä täyttä paskaa, että olisi korkeimman tahto jne.

Mutta siitä samaa mieltä, että asian pitäisi antaa olla, vaikka itsekin tässä vielä kommentoin aihetta.

Tsemppiä Murun vanhemmille, toivottavasti vielä jonain päivänä saavat tilalle ja suvulle uuden jatkajan.

• markkinoilla

Olis voinu tämä daami olla antamatta haastattelua. Maanpuolustusnaisten maineen takia.

• jyubcch

......

• hjbbjbv

.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe