Minun elämä on mennyt pilalle toisten takia. Piste!
Pilalle mennyt elämä
38
1630
Vastaukset
- ölkjhgfd
Näin voi tapahtua, ja ne kaikki sitte koilottaa kuorossa, että pitäisi syyttää vain itseään.
Koilottaako teille muillekin?- Anonyymi
Tää on totta. Silloin taitaa olla itsellä myös salattavaa jos ei kestä sitä tosiasiaa, että todella elämä ei aina ole pelkästään omia päätöksiä ja asiat eivät ole niin mustavalkoisia, että kaikki olisi itsestä aina kiinni. Mitähän nää huutelijat peittelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää on totta. Silloin taitaa olla itsellä myös salattavaa jos ei kestä sitä tosiasiaa, että todella elämä ei aina ole pelkästään omia päätöksiä ja asiat eivät ole niin mustavalkoisia, että kaikki olisi itsestä aina kiinni. Mitähän nää huutelijat peittelee.
Se, mitä joku toinen sanoo tai tekee, ei ole mukavaa, jos se on jotain ikävää.
Mutta silti, vastaanottaja jolle sanotaan jotain ikävää, tms. muokkaa sen sanoman kuitenkin omassa mielessään, ja siitä seuraa erilaiset tunteet, ahdistus, ym.
Me ihmiset olemme aika taitavia tekemään asioista itsellemme ongelmia, vaikka ei olisi niin tarvettakaan.
Joskus on parempi, kun antaa ikävien ihmisten ja asioiden mennä ohi, ja jatkaa matkaa.
- numerot
niin se saattaa joillakin mennä.
- Eläköön_koulukiusaus
Mitäs jos sinusta tulisi Suomen DIKTAATTORI. Antaisitko niin kyytiä ja leiritystä vihollisillesi?
- speetykonsalesi
En antaisi kyytiä enkä muutakaan kenellekään. Ei sillä saa kenenkään tekoja tekemättömiksi.
- ölkhgghj
Minusta on tärkeää, että yksinkertaisesti faktat saisi myöntää, että jos elämä on mennyt toisten takia piloille niin sitten on mennyt. Minusta se on kamalaa, että ihmiset aina luulee faktojen myöntämistä jonkinlaiseksi vihaisuudeksi tai vihamielisyydeksi mitä se ei todellakaan ole. Arvelen, että monet ovat itse luonteeltaan niin vihamielisiä, että luulevat automaattisesti muidenkin olevan.
Sitten ei uskalla edes itselleen faktoja myöntää sen vihamielisyyden ja syyttelyn edessä kuten minulle kävi, ja kun faktoja ei saa myöntää, niin vähän vaikeaa on korjata mitään paremmaksikaan. Joten minusta tämä aloitusviesti oli hyvä.
Haluaisin sanoa samoin, että näin on käynyt ja piste. Siinähän on vielä se piste. Eikös se tarkoita, ettei siinä ole mitään lisävihaisuutta, vaan fakta ja piste ?
Ainakin niin minä ymmrtäisin tällaisen lauseen. - Minusta_taas
ölkhgghj kirjoitti:
Minusta on tärkeää, että yksinkertaisesti faktat saisi myöntää, että jos elämä on mennyt toisten takia piloille niin sitten on mennyt. Minusta se on kamalaa, että ihmiset aina luulee faktojen myöntämistä jonkinlaiseksi vihaisuudeksi tai vihamielisyydeksi mitä se ei todellakaan ole. Arvelen, että monet ovat itse luonteeltaan niin vihamielisiä, että luulevat automaattisesti muidenkin olevan.
Sitten ei uskalla edes itselleen faktoja myöntää sen vihamielisyyden ja syyttelyn edessä kuten minulle kävi, ja kun faktoja ei saa myöntää, niin vähän vaikeaa on korjata mitään paremmaksikaan. Joten minusta tämä aloitusviesti oli hyvä.
Haluaisin sanoa samoin, että näin on käynyt ja piste. Siinähän on vielä se piste. Eikös se tarkoita, ettei siinä ole mitään lisävihaisuutta, vaan fakta ja piste ?
Ainakin niin minä ymmrtäisin tällaisen lauseen."Eikös se tarkoita, ettei siinä ole mitään lisävihaisuutta, vaan fakta ja piste ?"
Minusta taas tuon voi tulkita melkein miten vain.
On niin pieni lause, että sille voi jokainen lukija luoda melkein millaisen merkityksen itse haluaa. Vain yksi asia on selvä, aloittajan mielestä on toisten vika, että häne elämänsä on mennyt pilalle.
Pilalle, mutta miten?
Voisi olla myös filosofinen päätelmä, jossa ajatellaan tapahtumien tulevan muilta ihmisiltä niin, että ne on suunnattu itseen, hyven ja pahojen, yleensä kaikkien. Tässä tapauksessa nyt niin, että mukana on tullut pilaavaa ainesta. Pilaavaa, mutta minkälaista? Ja ovatko muut ihmiset lähettäneet sen pilaamaan hänen elämäänsä/elämänsä, vai onko se ikäänkuin tarkoittamatta pilannut hänen elämänsä.
Ovatko muut ihmiset lähettäneet sellaista elämää pilaavaa ainesta, että aines aina pilaa jonkun elämän, vai onko se aines sellaista, että se tässä tapauksessa on pilannut aloittajan elämän?
Entä onko aines lähetetty vahingossa vai tahallaan?
Entä minkä ikäinen aloittaja on?
Onko hän murrosikäinen jolloin kärpäsestä on tullut härkänen?
Onko hänen elämänsä pilalla oikeasti vai ajatteleeko hän vain itse sen olevan pilalla?
Onko se, minkä muut ihmiset ovat hänelle langettaneet, geneettistä alkuperää, vai onko se tullut myöhemmässä postissa?
Tässä pari kysymystä aluksi.
Jos aloittaja ei halua vastauksia, minkä vuoksi hän kirjoitti lauseensa keskustelupalstalle?
- uhrilammas
Niin täälläkin. Yli 30 v. on omaa elämää valunut hukkaan kuin hiekka sormien välistä. Toisen eläessä minun elämääni. Alistaen, väheksyen ja pakottaen.
Siinä ei ole spekuloinnille aihetta, sillä asianomainen tietää itse mistä puhuu.
Jos joskut olet tavannut narsistin tai hänen uhrinsa, tiedät mistä keskustellaan.
Olen yrittänyt hakea apua, mistään sitä en ole saanut. Terveydenhuollon rattaissa ja terapiakäynneillä minusta tehdään se syyllinen, vaikka itse olen uhri. Narsisti osaa niin hyvin esittää ja puhua. Mitä hyötyä on pariterapiasta silloin kun narsisti on koko ajan äänessä ja ilmoittaa että hyvin menee. Totta, hyvinhän hänellä meneekin, kun taas kotona saa alistaa ja haukkua sekä syytellä.
"koita kestää, kyllä se siitä" - tätä olen kuullut vuodesta toiseen kun olen hakenut apua ja tukeapersoonallisuushäiriöisen narsistipuolisosta eroamiseen. Apua ei ole tullut, ei tukea saatika mitään.
Ivallista hymyä ja aliarviointia niiltäkin joilta olen apua pyytänyt.
Kun on toisen ihmisen henkisen väkivallan uhri, miten näytät sen toteen koska vastassa on ovela näyttelijä narsisti, joka maalaa mustan valkoiseksi, toinen heikko uhri, joka ei enään jaksa taistella.
Totean kuin aloittaja. Elämäni on mennyt pilalle toisen takia. Piste!- Ota_yhteyttä
http://www.narsistienuhrientuki.fi/
"MAKSUTON VERTAISTUKIPUHELINPALVELU
maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 17-20
keskiviikkoisin klo 14-20
Numerossa: 044 717 9000" - Narsismia_ei
Narsismia ei yleensä ymmärrä kuin sellainen ihminen, joka on itse törmännyt sellaiseen.
Kenenkään ei kuitenkaan pitäisi sanoa "koita kestää - kyllä se siitä".
Ihminen saa erota paremmastakin ihmisestäkin kuin narsistista, eikä siinä ole kenelläkään nokan koputtamista. Ihminen saa ottaa eron ihan täydellisestäkin puolisosta, jos hän jostain syystä sen haluaa tehdä.
Narsistien pitkäaikaiset uhrit ovat usein läheisriippuvia, joten sekin mahdollisuus kannattaa ottaa huomioon.
Minun on mahdoton ymmärtää, kuinka jollekin on voitu antaa tuollaisia vastauksia ja kehoituksia, jos olet pinoon ja riviin laittanut kaikki ongelmat ja tiedät itse että tahdot erota.
Laitapa tänne palstalle vähän riviin ongelmaa, niin katsotaan mitä vastauksia saat. Kirjoita kuitenkin niin, että sinua ei voi tunnistaa eikä kumppaniasi. Se verran vinkkaan, että narsistit ovat hyvin toistensa kaltaisia. - uhrilammas
http://www.epshp.fi/kersanet/vanhemmuus/pulmat_ja_kriisit/perhevakivalta/vakivallan_syyt/narsismi/parisuhde/irrottautuminen
Tässä yksi linkki jonka kannattaa asiasta kiinnostuneiden lukea. - Anonyymi
Niin minunkin elämäni olisi mennyt pilalle, ellen olisi kaiken maailman apujen sijaan hakenut avioeroa. Se ratkaisi asian kerralla. Nyt on elämä kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin minunkin elämäni olisi mennyt pilalle, ellen olisi kaiken maailman apujen sijaan hakenut avioeroa. Se ratkaisi asian kerralla. Nyt on elämä kunnossa.
Niin, se on itse tajuttava irtaantua, jos muu ei auta.
Ja parempi olisi, jos se tapahtuisi jo ajoissa, eikä vuosien viiveellä. Mutta hyvä silti, että edes joskus.
Narsistiin jää " koukkuun " usein ihmiset, joilla on jo valmiiksi heikohko itsetunto, saattavat olla läheisriippuvaisia, ym.
Jos/kun pääsee itsensä kanssa ymmärrykseen, usein ymmärtää myös jättää huonon kohtelun taakseen.
- Tjaaaaah
No woe prkl :) Elämässä pitää aina luottaa itseen, koska jos et luota, ei suhun kukaan muukaan luota... joten olet vastuussa elämästäsi ja sen kulusta itse. Piste!
- äökjhgfdfghjk
Minua kyllästyttää sellainen yleinen vale, jonka mukaan uskotaan, että toiset ihmiset eivät voi pilata jonkun toisen ihmisen elämää. Tottakai voivat !!!!
Kuinka sellainen höpöpsykologia voi mennä edes läpi, etteivät muka voisi.
Minuakin aivopestiin sellaiseen höpöpsykologiaan niin joka suunnalta, että miltei menetin järkeni.
Mutta jos nyt kukaan vähänkään ajattelee tavallisella järjellän, niin eihän se voi olla totta. Onnneksi järkeni on alkanut taas juosta sen verran, että edes sen tajuan.- ölkjhgfdl
Siis väitän, että FAKTA on, että toiset ihmiset voivat tehdä toisille ihmisille sekä hyvää että pahaa !!!
Minusta on aivan aivopesua pyörittää ihminen sekaisin jopa noin yksinkertaisesta faktasta. Ketä se palvelee ??? Vallanhaluisia, jotka haluavat joidenkin muiden elävän pää pökkyrässä !!! - ymmärrä_ensin
"Minua kyllästyttää sellainen yleinen vale, jonka mukaan uskotaan, että toiset ihmiset eivät voi pilata jonkun toisen ihmisen elämää. Tottakai voivat !!!!"
TÄSMENNÄ!
Käsittämätöntä. - gfdfghjkl
Minusta se juurikin on NARSISMIA, että pystyisimme muka hallitsemaan kaikkia ihmisiä ympärillämme niin, että kaikki riippuisi vain itsestä.
Sellainen psykologinen idea on nähdäkseni narsistinen, eikä siten sillä teorialla voi auttaa narsistin uhria, vaan se teoria narsistin uhriin sovellettuna mahdollisesti sairastuttaa hänet. Minulla on tästä kokemusta. - lkjhgfdhjk
Lisään vielä.
Silloin toiset ihmiset eivät voi pilata toisen ihmisen elämää, jos ovat aina hyväntahtoisia, ymmärtävät aina kaiken faktojen mukaisesti ja ovat itse täysin kunnossa kaikin puolin. Onko tuollaista tilannetta koskaan ? Ei, joten toiset ihmiset voivat pilata toisten ihmisten elämän, - Olemme_
gfdfghjkl kirjoitti:
Minusta se juurikin on NARSISMIA, että pystyisimme muka hallitsemaan kaikkia ihmisiä ympärillämme niin, että kaikki riippuisi vain itsestä.
Sellainen psykologinen idea on nähdäkseni narsistinen, eikä siten sillä teorialla voi auttaa narsistin uhria, vaan se teoria narsistin uhriin sovellettuna mahdollisesti sairastuttaa hänet. Minulla on tästä kokemusta.Olemme v u o r o v a i k u t u k s e s s a, normaalisti. Narsisti ei aidosti kommunikoi, vaan yksisuutaisesti vaikuttaa, käskee, komentaa, hallitsee -ainakin pyrkii tuohon.
Toinen ääripää on, että minuun vaikutetaan -minä en kykene vaikuttamaan ollenkaa.
Harvahan pystyy laajalti vaikuttamaan, mutta omaan lähiympäristöönsä pystyy. Ikä ja elämänkokemus tuo osaamista, ihminen voi harjaantua vaikuttamaan myös laajemmin. Koulutus voi auttaa saamaan valtaa...
Älkäähän nyt! Kovasti yksiviivaista...
Voimme vuorovaikutteisesti viestittää jollain tavoin, että meistä ei tavitse välittää, olemme yhdentekeviä...
Olemme voineet joutua lähiympäristöön, jossa emme saa oikeuksia riittävästi, vaikka kuinka olisimme ansainneet sijan, silloin kannattaa lähteä suunnittelemaan strategiaa sellaisesta ympäristöstä irtaantumiseen. Ei saa jäädä maahan makaamaan. - ölkjhgfgjk
Mutta juurikin, jotta pystyy toimimaan ja lopettamaan maassa makaamisen on saatava myöntää että kaikki tapahtunut ei ole riippunut itsestä, muutoin siinä makaa syyllisyydestä lamaantuneena. Näin ainakin minä.
Jos joku hokee minulle että se on itsestä kiinni, en ikinä pysty nousemaan ja vaikuttamaan omaan elämään.
Joten enää en kuultele heitä se on itsestä kiinni hokijoita !!! - ljhgfjkäk
Kun minä oikeasti nousen jaloilleni, niin sanon: KAIKKI EI OLE ITSESTÄ KIINNI!
Eli uskallan sanoa totuuden - Kenelle_
ölkjhgfgjk kirjoitti:
Mutta juurikin, jotta pystyy toimimaan ja lopettamaan maassa makaamisen on saatava myöntää että kaikki tapahtunut ei ole riippunut itsestä, muutoin siinä makaa syyllisyydestä lamaantuneena. Näin ainakin minä.
Jos joku hokee minulle että se on itsestä kiinni, en ikinä pysty nousemaan ja vaikuttamaan omaan elämään.
Joten enää en kuultele heitä se on itsestä kiinni hokijoita !!!"maassa makaamisen on saatava myöntää että kaikki tapahtunut ei ole riippunut itsestä,"
Kenelle?! Kenelle sinä myöntelet? Niillekö jotka ovat ainakin myötävaikuttaneet siihen, että makaat maassa?
Ok, voihan se riittää, että kirjoittaa kokemastaan. Pelkkä päiväkirjakin on monen työväline tiellä itsetuntemukseen ja voimaantumiseen.
Toivotan sinulle voimaa voimaantumiseen :) - lkjhgfdghjkl
Siis jo se voimaannuttaa, että pystyn päättämään, että muiden manipuloinnista huolimatta, en luovu uskosta totuuteen, eli myös siihen, että KAIKKI EI OLE ITSESTÄ KIINNI. Eikä minun jaloilleni nousukaan ole vain itsestäni kiinni. Kyllä on ihmisiä, jotka voivat siihen vaikuttaa jos haluavat. Hyvin helpostikin voivat vaikuttaa.
Ja kunniaa en jaloille nousustani tarvitse itselleni, vaan se kuuluu sitten Luojalleni. - Mitä_odotat
lkjhgfdghjkl kirjoitti:
Siis jo se voimaannuttaa, että pystyn päättämään, että muiden manipuloinnista huolimatta, en luovu uskosta totuuteen, eli myös siihen, että KAIKKI EI OLE ITSESTÄ KIINNI. Eikä minun jaloilleni nousukaan ole vain itsestäni kiinni. Kyllä on ihmisiä, jotka voivat siihen vaikuttaa jos haluavat. Hyvin helpostikin voivat vaikuttaa.
Ja kunniaa en jaloille nousustani tarvitse itselleni, vaan se kuuluu sitten Luojalleni." Hyvin helpostikin voivat vaikuttaa."
Mitä odotat heiltä?
Sen vain sanon, että jos minä olisin jäänyt odottamaan narsisti-spykopaatiltani lupaa nousta lattiasta, odottaisin sitä vieläkin. "Minua kyllästyttää sellainen yleinen vale, jonka mukaan uskotaan, että toiset ihmiset eivät voi pilata jonkun toisen ihmisen elämää. Tottakai voivat !!!!"
Niin en tiedä miten yleistä tuo on, mutta väittäisin, että maailmassa on myös paljon ihmisiä jotka tietävät, että niinkin voi käydä...
Asiasta on hiljattain keskusteltukin tämän linkin pohjalta
"On valheellista luoda mielikuvaa, että toipuminen on pelkkä yksilön valinta ja mielen voimalaji. Äärimmäisen kovat, pitkäkestoisesti traumatisoivat tai ihmisen kehitystasoon kuulumattomat vaikeat kokemukset eivät suinkaan aina jalosta. Se, mikä ei tapa, voi rikkoa rajusti ja johtaa pysyviin säröihin.
Kaikki eivät toivu lapsuuden tai aikuisuuden henkisistä sodista ennalleen. Psykoterapioissa ja psykiatrisilla osastoilla ei kohdata supersankareita eikä sen enempää mielipuoliakaan, vaan sitäkin useammin kohtuuttomissa hengen pommituksissa vahingoittuneita ihmisiä.
On karkeaa vääristää traumaattiset kokemukset sankaritarinoiksi. Yhtä karkeaa on sanoa, että ihminen rikkoutuu lopullisesti niin, että toipumisen mahdollisuudet ovat toivottomat.
Ihmismieli on samanaikaisesti käsittämättömän toipuva ja hauraan herkkä. Toipumisen keskeistä lähteitä ovat toisten ihmisten antama turva, sinnikkyys tunnemyrskyissä ja säröjen kanssa toimeen tulemisen opettelu.
Hyvä elämä ei ole terveiden superihmisten yksinoikeus. Moni hengen sodissa haavoittunut on iäti säröillä, mutta silti hyvän elämän ulottuvilla. Toivoa on ilman sankaritarinaakin."
http://www.hs.fi/blogi/lujastilempea/a1455074356391
Kiinnittäisin kuitenkin huomion tuohon toivoon, joka mainittiin tuon ylempänä olleenkin Etelä-Pohjanmaan sairaahoitopiirin narsismi aihetta käsittelevän linkin tekstin lopussa
"Hiljalleen erilaisten avunlähteiden avulla uhri alkaa ymmärtää, että vaikka hän olisi ”antanut” narsistin kohdella häntä huonosti ja valinnut mielestään vääriä vaihtoehtoja, tulevaisuus sekä mahdollisuus valita toisin ovat edelleen avoimet"
Mistä käykin ilmi, että myös muilla ihmisillä on vaikutusta näihin asioihin, että ehkä sittenkin kannattaisi jättää se piste pois vaikka tällä hetkellä tuntuisikin siltä- ölkjhgjk
Mitä_odotat kirjoitti:
" Hyvin helpostikin voivat vaikuttaa."
Mitä odotat heiltä?
Sen vain sanon, että jos minä olisin jäänyt odottamaan narsisti-spykopaatiltani lupaa nousta lattiasta, odottaisin sitä vieläkin.Yhteenlaskutoimituksen kirjoitukseen viitaten vastaan tähän:
Ne ihmiset voivat olla kuvioon kuulumattomiakin, joilla on esimerkiksi jossakin muussa asiassa vaikutusvaltaa. Perhosen siiven heilahduskin voi muutta paljon, jos vaan se perhonen siipeään heilauttaa.
Olen iloinen, että täällä sentään muutkin myöntävät, että toisten ihmisten kautta voi toisille tulla hyvää tai pahaa. Liian kauan olen joutunut kuuntelemaan kaikki on itsestä kiinni juttua, koska se on tuskallinen ajatus, koska se ei ole totta, siitä tulee järjetön olo, siten myös voimaton olo jne. Jotta itse voi tehdä jotain hyvää asioiden eteen, pitäisi saada elää totuudessa, muuten vain mieli pyörii epätosilta kuulostavia juttuja ihmetellen - mikämikäZ
ölkjhgjk kirjoitti:
Yhteenlaskutoimituksen kirjoitukseen viitaten vastaan tähän:
Ne ihmiset voivat olla kuvioon kuulumattomiakin, joilla on esimerkiksi jossakin muussa asiassa vaikutusvaltaa. Perhosen siiven heilahduskin voi muutta paljon, jos vaan se perhonen siipeään heilauttaa.
Olen iloinen, että täällä sentään muutkin myöntävät, että toisten ihmisten kautta voi toisille tulla hyvää tai pahaa. Liian kauan olen joutunut kuuntelemaan kaikki on itsestä kiinni juttua, koska se on tuskallinen ajatus, koska se ei ole totta, siitä tulee järjetön olo, siten myös voimaton olo jne. Jotta itse voi tehdä jotain hyvää asioiden eteen, pitäisi saada elää totuudessa, muuten vain mieli pyörii epätosilta kuulostavia juttuja ihmetellen"Olen iloinen, että täällä sentään muutkin myöntävät, että toisten ihmisten kautta voi toisille tulla hyvää tai pahaa. "
Minua raivostuttaa se, että arvostelet ihmisiä yleisessä mielessä...
Mikä sinä luulet olevasi? - öljhgfjkl
Pahoitteluni epätarkasta ilmaisusta, en todellakaan tarkoita kuin vain omia kokemuksiani. Muut älkää liittäkö asiaa itseenne tai tuntemiinne ihmisiin. Itsekään en pidä yleistyksistä, mutta en voi nettiin kirjoittaa kenestä on kyse, keneltä tulee mitäkin.
En luule olevani juuri mikään.
Mutta en tiedä mitä vikaa tuossa lainatussa lauseessa oli. Eikö se kuitenkin ole aika yleistä, että ihmisiltä tulee hyvää tai pahaa, ainakin jos lisätään vielä neutraali ?
Mitä siinä on arvosteltu ?
Aika vähästä mielestäni raivostuillaan. - ökjhgfddhj
Itseasiasiassa itse koen nettikirjoittamisessa sen vaikeaksi, että täällä voi tietämättään herättää tunteita.
Olen muutenkin ajatellut vähentää ihmisten kanssa kommunikoimista, niin tarvitsee ihmetellä vähemmän. Anteeksi sanaa "ihmisten", en tiedä mitä voisi käyttää tilalla. - ökjhgfh
Ja myönnän, etten ihan tarkkaan tiedä mikä minun pitäisi ajatella olevani, niin pidän kysymyksen hieman avoinna, en ole täysin löytänyt itseäni, niin en voi ihan tarkkaan luulla tai kuvitella mikä olisin, mutta ihminen kuitenkin kuten kirjoittamani "ihmiset".
mikämikäZ kirjoitti:
"Olen iloinen, että täällä sentään muutkin myöntävät, että toisten ihmisten kautta voi toisille tulla hyvää tai pahaa. "
Minua raivostuttaa se, että arvostelet ihmisiä yleisessä mielessä...
Mikä sinä luulet olevasi?"Olen iloinen, että täällä sentään muutkin myöntävät, että toisten ihmisten kautta voi toisille tulla hyvää tai pahaa. "
Niin monenlaista niin hyvää kuin pahaakin meille voi tulla nimenomaan toisten ihmisten kautta, eihän täällä kukaan yksin elä...
Viitaan tässä nyt myös noihin vanhoihin ketjuihin joita joku tänne ny linkittää, joissa esim. joku aloittaja pohtii laukaisiko narsisti hänessä lapsuuden trauman, mikä ei ole kaukaa haettu ajatus sekään, että lapsuuden ihmissuhteilla on vaikutusta parisuhteeseen...
Mutta joo, noihin vanhoihin ketjuihin liittyen. Itse tosiaan tulin tänne 12 vuoden alkupuolella, mutta nykyään en tiedä aina miten suhtatua noihiin omiin silloisiin kirjoituksiin, joista minut tunnistaa nimenomaan tuosta hirvittävästä pisteiden käytöstä lauseiden välillä josta meinasi tulla tapa kirjoittaa muuallakin, että jouduin poisoppimaan siitä.
Tuos ku noita luin, löysin vanhasta tekstistäni , jotain minkä haluan tuoda tähänkin ketjuun ja se on nimenomaan tuo tuo TOIVON näkökulma, kun joku silloin kysyi tähän tapaan...
"Jos se luottamus oli väärin niin miten sitä ikinä voi enää luottaa kehenkään?"
Niin vastasin silloinkin tähän tapaan...
"Voit sinä edelleen luottaa...itseesi...omiin tunteisiisi...
Luottamus toiseen...siinä auttaa ehkä ajatus...elämä kantaa...kaikesta huolimatta...
tuurilla ne seilaa valtamerilaivatkin...
Joskus voi ajaa karille...mutta niin kauan kun elämää...ei ole uponnut, poistunut elämästä...on toivoakin..."
http://keskustelu.suomi24.fi/t/10535988/suhdeyritys-nro-2---
Lopuksi vielä ajatuksia siitä että monenlaisia asioita/ihmisiä tosiaan elämä tuo eteen. Sanonnan mukaan Jumalakin silittää joskus päätä niin että luu paistaa, että ehkä jotkut asiat/ihmiset tulevat siksi, että meidän olisi tarkoitus oppia jotain nimenomaan itsestämme ihmisinä
Asia jonka myös toin esiin samassa ketjussa ...
"kannattaa miettiä itse itseään...miten yleensä ajatui sellaiseen suhteeseen ja pysyi siinä, vaikka alkoi tuntua huonolta...ettei enää tarvitsisi sitä toista/kolmatta jne. kokemusta...tai sen pelossa, että niin kävisi... ei enää uskalla ollenkaan...
Loppuun vielä jonkun toisen ajatelma, mikä sivuaa aihetta ja miten pitäisi suhtautua "avuntarvitsijoihin"
"Uskon edelleen siihen, että elämä tuo eteemme ihmisiä,
joita tarvitsemme kasvaaksemme ihmisinä. Toiset antavat oppiläksyn, toiset rakkautta, toiset viisaita ajatuksia ja kenties uusia näkökulmia tarkastella asioita. Kukaan ei ole niin paha, etteikö hänessä hyvääkin olisi. Kaikki me olemme keskeneräisiä omalla tavallamme ja eri vaiheessa matkallamme. Sen vuoksi ojenna kätesi apua tarvitsevalle, kannusta, kiitä ja hyväksy. Dissaamalla, polkemalla tai toisen päältä ponnistamalla et tavoita mitään hyvää.
Onnellisuus löytyy meistä itsestämme, omista ajatuksistamme ja teoistamme. Puhtaalla omallatunnolla nukut myös yösi paremmin ja hymyilet päivät leveämmin.
-Lena Girs-- syväluotaus
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Olen iloinen, että täällä sentään muutkin myöntävät, että toisten ihmisten kautta voi toisille tulla hyvää tai pahaa. "
Niin monenlaista niin hyvää kuin pahaakin meille voi tulla nimenomaan toisten ihmisten kautta, eihän täällä kukaan yksin elä...
Viitaan tässä nyt myös noihin vanhoihin ketjuihin joita joku tänne ny linkittää, joissa esim. joku aloittaja pohtii laukaisiko narsisti hänessä lapsuuden trauman, mikä ei ole kaukaa haettu ajatus sekään, että lapsuuden ihmissuhteilla on vaikutusta parisuhteeseen...
Mutta joo, noihin vanhoihin ketjuihin liittyen. Itse tosiaan tulin tänne 12 vuoden alkupuolella, mutta nykyään en tiedä aina miten suhtatua noihiin omiin silloisiin kirjoituksiin, joista minut tunnistaa nimenomaan tuosta hirvittävästä pisteiden käytöstä lauseiden välillä josta meinasi tulla tapa kirjoittaa muuallakin, että jouduin poisoppimaan siitä.
Tuos ku noita luin, löysin vanhasta tekstistäni , jotain minkä haluan tuoda tähänkin ketjuun ja se on nimenomaan tuo tuo TOIVON näkökulma, kun joku silloin kysyi tähän tapaan...
"Jos se luottamus oli väärin niin miten sitä ikinä voi enää luottaa kehenkään?"
Niin vastasin silloinkin tähän tapaan...
"Voit sinä edelleen luottaa...itseesi...omiin tunteisiisi...
Luottamus toiseen...siinä auttaa ehkä ajatus...elämä kantaa...kaikesta huolimatta...
tuurilla ne seilaa valtamerilaivatkin...
Joskus voi ajaa karille...mutta niin kauan kun elämää...ei ole uponnut, poistunut elämästä...on toivoakin..."
http://keskustelu.suomi24.fi/t/10535988/suhdeyritys-nro-2---
Lopuksi vielä ajatuksia siitä että monenlaisia asioita/ihmisiä tosiaan elämä tuo eteen. Sanonnan mukaan Jumalakin silittää joskus päätä niin että luu paistaa, että ehkä jotkut asiat/ihmiset tulevat siksi, että meidän olisi tarkoitus oppia jotain nimenomaan itsestämme ihmisinä
Asia jonka myös toin esiin samassa ketjussa ...
"kannattaa miettiä itse itseään...miten yleensä ajatui sellaiseen suhteeseen ja pysyi siinä, vaikka alkoi tuntua huonolta...ettei enää tarvitsisi sitä toista/kolmatta jne. kokemusta...tai sen pelossa, että niin kävisi... ei enää uskalla ollenkaan...
Loppuun vielä jonkun toisen ajatelma, mikä sivuaa aihetta ja miten pitäisi suhtautua "avuntarvitsijoihin"
"Uskon edelleen siihen, että elämä tuo eteemme ihmisiä,
joita tarvitsemme kasvaaksemme ihmisinä. Toiset antavat oppiläksyn, toiset rakkautta, toiset viisaita ajatuksia ja kenties uusia näkökulmia tarkastella asioita. Kukaan ei ole niin paha, etteikö hänessä hyvääkin olisi. Kaikki me olemme keskeneräisiä omalla tavallamme ja eri vaiheessa matkallamme. Sen vuoksi ojenna kätesi apua tarvitsevalle, kannusta, kiitä ja hyväksy. Dissaamalla, polkemalla tai toisen päältä ponnistamalla et tavoita mitään hyvää.
Onnellisuus löytyy meistä itsestämme, omista ajatuksistamme ja teoistamme. Puhtaalla omallatunnolla nukut myös yösi paremmin ja hymyilet päivät leveämmin.
-Lena Girs-"lapsuuden ihmissuhteilla on vaikutusta parisuhteeseen..."
Oman kokemukseni mukaan juuri lapsuuden kodilla ja sen aikaisilla ihmissuhteilla on merkitys parisuhteeseen. Olethan varmaan itsekin pohtinut asiaa? Itse jouduin pohtimaan tuota hyvinkin syvällisesti, kun puolisoni petti minua ja koin, kuinka rikki revityksi tulin ja näin kuinka se sama asia repi rikki myös kaikki lapset. Tuo kaikki vaikuttaa heidän parisuhteisiinsa siten, että he joko tiedostavat sen tai sitten melkeimpä sanon, että valitettavasti eivät tiedosta. Uskon, että tiedostaessaan se on ihmiselle kasvun paikka.
Olin jo pitkään haistanut, että puolisollani on toinen ja ihan lähellä kotiamme, myöhemmin sitten paljastui, että naisia riitti, niitä suoraan tungeksi ovista ja ikkunoista parhaimmillaan, kun lähestyivät mm. soittelemalla minulle ja osa tuli ihan kotimme edustalle kuikkimaan. Pettyivät nähdessään heitä nuoremman naisen ja eräskin sylki päälleni, nyt ei enää suututa. Ymmärrän, että johonkin kohdalle sattuvaan se vitutus oli purettava, vaikka syyttömään vaimoon.
Minulla on aivan selvä visio, että jos en yhtään tiedosta, niin toimin samalla tavalla parisuhteessani kuin vanhempani. Ainakin itse voin nähdä jopa suvun vaikutukset. Lapsuuden kodissa oli paha uskottomuus episodi, joka paljastui minulle vasta puolison uskottomuuden yhteydessä. Vihdoin sai selityksen outoon käytökseen, koska lapsilta visusti salattiin kaikki. Kokonaisuus hahmottui ja tiesin, miten itse haluan toimia, jotta saan sen kierteen poikki, että ulkopuoliset säätäjät eivät sorki parisuhteeseemme. Yllätys olikin se, että tuo suhteemme kolmas halusi säätää ohjeineen seassa eli vaikka yritin, en päässyt ihan kaikista säätäjistä eroon.
Aivan selvästi myös se kommunikointitapa, joka puolison lapsuuden kodissa vallitsi, on myös tässä samassa parisuhteessa. Kylmää rakkautta parhaimmillaan ja mielipiteiden ilmaus on vain se, kun lähdetään ja paiskataan ovi kiinni. Ainoa puheellinen osuus on jokin lähtötiuskaisu tai kirosana.
Kun ikää tulee, niin nuo vanhempiemme parisuhteesta malliopitut taidot oikein korostuvat. Huomaan itseni joissakin asioissa olevan kuin äitini ja jos inhoan hänen silloista tapaansa käyttäytyä tai kommunikoida, niin yritän kokeilla jotakin muuta ympäristölle sopivampaa. En ole koskaan sietänyt nalkuttamista, joten en ole tehnyt sitä itsekään. Siinä olen onnistunut ja nyt onnistun myös siinä, ettei minun äitini tavoin tarvitse olla se päällepäsmäri, joka sanoo aina viimeisen sanan.
- pilaaminen
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että toiset ihmiset voivat pilata elämän kokonaan, ilman että itse tekisi ikinä mitään oman elämänsä pilaamiseksi.
Yleensä kun elää jonkun narsistin lähipiirissä, joutuu kokemaan kaikenlaista, mistä ei ikinä muuten olisi tiennyt yhtään mitään, tai ei olisi koskaan voinut kuvitellakaan, että sellaista voisi oikeasti tapahtua. - Helppi
Pikku mielen murheet tuntuu joskus kovin raskailta..mutta ne parantuu itsedtään ja yhtäkkiä..kun taas vaan reippaasti innostuu jostain adiasta tai ihmisestä tms.
- Syyllisten_etsintä
Kaikkein eniten kaikista muista ihmisistä ihminen on itse syyllinen omaan syntyperäänsä.
On hyvin järjetöntä väittää, että oma syntyperä olisi enemmän muiden ihmisten kuin oman itsen vika. - Anonyymi
Vuorovaikutuksessa toisten kanssa kaikkien on elettävä. Lapsuuden jälkeen seuransa voi kuitenkin valita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138