Talisman luokan kärkeen!

FranceCar

On se upea! Kävin viikonlopun näyttelyssä koeistumassa ja on selvää, että mm. VW Passat kohtasi voittajansa.

38

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäänähtäväksi

      No mikä vaan auto jossa kansi ei räjähdä eikä vaihteisto jumita ja jossa päästöissä ei ole huijattu, voittaa passatin ja kun se ei ruostu, se voittaa tohotan.

      ja kaikessa tyylikkyydessäänkin 508 ja C5 ovat nykymuodoissaan aika vanhoja konstruktioita, joten varmaan voittaa nekin.

      Mutta koputteleeko jo kalliimman autoluokan ovia, jää nähtäväksi. Ainakin essonbaarivaarien on hankala kelpuuttaa ranskista saksalaisten preemiumien joukkoon. Rellu puhuttelee ehkä vähän nuorempaa polvea kuin perinteisiä möhömahoja.

    • Laguna3

      Viistoperä puuttuu!
      Muuten hieno

      • Reilupeli

        Alussa on kombi ja farkku

        Muistan että Rellu duunaili noita kombiautoja jo 60-luvulla, sekä tippa että 14/16 oli kombiperiä. Pikkujäbänä jovtajusin että se on huippu keksintö, mutta ei yleistynyt heti. Mutta Rellu on pysynyy uskollisena viisiovisuudelle, hyvä juttu


      • Laguna3

        Juu, outo juttu että ovat luopuneet viistoperästä. Nykyisin löytyy jopa Bemarilta sellainen!
        Ja kuka ihmeessä ostaa nykypäivänä sedan-mallista autoa?


      • fkfjhfhfdhd
        Reilupeli kirjoitti:

        Alussa on kombi ja farkku

        Muistan että Rellu duunaili noita kombiautoja jo 60-luvulla, sekä tippa että 14/16 oli kombiperiä. Pikkujäbänä jovtajusin että se on huippu keksintö, mutta ei yleistynyt heti. Mutta Rellu on pysynyy uskollisena viisiovisuudelle, hyvä juttu

        Oli kyllä ihan pentu vielä ja auton piti olla tuolloin auton näköinen oli sanontana.Vähän koulutetummat sitten tuota osti ja ulkonäköä hiukan ihmeteltiin ja tilat teki vaikutuksen.Kyllä kuplaankin mahtuu oltiin reteitä kun penkkien irrottelu sitten luontevaa.


      • ei-siis
        Reilupeli kirjoitti:

        Alussa on kombi ja farkku

        Muistan että Rellu duunaili noita kombiautoja jo 60-luvulla, sekä tippa että 14/16 oli kombiperiä. Pikkujäbänä jovtajusin että se on huippu keksintö, mutta ei yleistynyt heti. Mutta Rellu on pysynyy uskollisena viisiovisuudelle, hyvä juttu

        " Mutta Rellu on pysynyy uskollisena viisiovisuudelle, hyvä juttu"

        Niin, Talisman on siis neliovinen sedan, tai farmari. Ei siis viisiovinen.


      • sedan-tai-farmari
        Reilupeli kirjoitti:

        Alussa on kombi ja farkku

        Muistan että Rellu duunaili noita kombiautoja jo 60-luvulla, sekä tippa että 14/16 oli kombiperiä. Pikkujäbänä jovtajusin että se on huippu keksintö, mutta ei yleistynyt heti. Mutta Rellu on pysynyy uskollisena viisiovisuudelle, hyvä juttu

        Mikä vitun "kombi"? Talisman on edelleenkin sedan tai farmari. Ei mikään "kombi".


    • montamuttaa___

      Auto on kieltämättä hyvännäköinen mutta entäs sähköt ja anturit???

      • Niinkuinsitikassakin

        Boschin sähköt varmaan.


      • DGC

        Toivottavasti ei, Boschista on tullut 2000-luvun Lucas. Magneti Marelli ja Valeo olisivat varteenotettavampi vaihtoehto.


      • Tyytyväinencitikisti
        DGC kirjoitti:

        Toivottavasti ei, Boschista on tullut 2000-luvun Lucas. Magneti Marelli ja Valeo olisivat varteenotettavampi vaihtoehto.

        Totta, enemmän mulla on ollut Boschin sähköissä vikaa kuin Valeon


    • UnoMirafiori

      Talisman on kyllä hienoa auto, aivan kuten uusi Megane. Eikö Cliossakaan ainakaan ulkonäön perusteella valittamista. Jos laatu on hyvä niin kaikki ok. Ainakin Clion ja Meganen hintataso vaikuttais olevan kohdillaan , joten menestykselle voi hyvinkin olla perustetta

      • gsvirotor

        Talisman taas on mielestäni yli hinnoiteltu.


    • Tosijutttuja

      Auto on hieno juu ja olin keravan autosalvassa katsomassa autoa tällä viikolla. Mukava pehmeä penkkiä. Näyttö kyl aika halvan näkönen. Muuten iha hieno. Ongelma on vaan se että se on rellu ja suurin ongelma on se arvonalennus eli ajat auton liikkeestä niin se arvo putoaa ihan eri tavalla kuin vaikka volvon tai mersun/toyotan tms laatuauton. Rellu on vaan tuomittu olemaan maineeltaa mitä on ja siihen ei omia rahojaan kannata pistää.

      • UnoMirafiori

        Tuo arvonalennus pitää ehkä kyllä paikkaansa, riippuen tietenkin mallista. En tiedä mihin Volvoon Talismanin voisi verrata? V60 on ainakin liian pieni. Talismanin alkaen-hinnat alkavat 110 dci malleista, voisi kuvitella että bensamallit hieman edullisempia ? Se on ihan miten sen laskee; joko mitä tietyllä rahasummalla saa auton koossa ja varusteissa tai paljonko arvo laskee. Hyvin varustetun Talismanin hinnalla joutunee tyytyä karvalakki-Volvoon ? Ehkä se Volle pitää hintansa jopa paremmin, mutta se on ihan itsestä kiinni mitä ominaisuutta pitää tärkeämpänä. Itsellä kun ei tuon hintaisiin autoihin ole mitään asiaa , voi vain spekuloida miten ostaja punnitsee valintaansa


    • Varainhoitaja

      Arvonalennus joo, käytetyn ostajan ystävä, lasketaan kuitenkin pienemmästä hinnasta. Mietipä mitä maksaa saman kokoinen saksalainen, pane erotus poikimaan ja katso kymmenen vuoden päästä että kumpi oli parempi sijoitus

      • Talismaaaaani

        Ihan kun jotain kiinnostaisi mitkään sijoitukset kun ollaan autoon rahaa laittamassa:) ajattelitko vaan sijotella rahaa ja jättää elämän elämättä? saatko jotenkin rahat täältä mukaan kun kuolet? Minä häviän joka vuos autoihin varmaan yli 10 tonnin mutta kivaa on aina vaihtaa ja ajaa erilaisella..se on elämän suola..


    • eisaksalaistentasolla

      Tai sitten ei tässä englantilaisessa testissä sanotaan että talisman ei ole saksalaisen tasolla versus passat ja siinä sanotaan että passat on premium ja talisman taas ei.

      testi on pitkä mutta tuomio tulee kun katsoo vaikka jostain 38minuutista loppuun

      https://www.youtube.com/watch?v=3vVlfDqjzJc

      • Helkamaonpremium

        Eikö se ole hyvä asia ettei nimenomaan ole saksalaisten tasolla? Eli premium määräytyy siitä mitä joku muu sanoo ? Auto se on eikä MITÄÄN muuta, pikkumunaisten pelleilyä tuo premiumjorina. Qashqain ostajallakin on varaa mukamas premium Bemariin kun muutaman vuoden ikäisen ostaa. Premium on jotain aivan muuta.


      • Epäpeöremium

        No on kyllä todella vaikeaa pitää "kansanautoa" premiumina paitsi jos on kovin nuori ja saanut papan vanhan passatin. On myös vaikeaa pitää Passatia haluttavana kun siinä on kaikenlaista ongelmaa ilmennyt. Premkum-merkit on sellaisia selvästi kalliimpia kuin muut kokoisensa. Ei volkkareita eikä tohjoja.


    • sshippi

      Talismaani saanu moitteita muutamasta napista, jotka hieman hölskyy, eivät siis ole saksalaisen jämäkkiä. Tekeekö se sitten jostain autosta ei-premiumin, jääköön jokaisen omaan harkintaa. Talismaani on ainakin perhanan hyvännäköinen, farkku varmaan vielä parempi. MItä enemmän lyö autoon varusteita, sen enemmän saa varautua arvonalennukseen.

      • reemiumranskis

        Onhan tuo Talisman, kuten kaikki isot ranskalaiset myös vahvasti persoonallisuutta korostavan valinta. Jotkut eivät vaan halua ajaa naapurin kanssa samanlaisella autolla, eivät lue marketin hyllyjen välissä Autobildin katsastustilastoja tai kuuntele mille premium-levelille joku Antti Liinpää Renaultin asettaa.
        Tässä joku kertoili Passatin olevan premiumia, kun taas Talisman kuulemma ei. Silti lyön vetoa, että kun ajat upouuden Talismanin Passatin kanssa samalle parkkikselle, katseet kääntyvät Talismaniin ja uteliaita riittää. Passatti saa olla rauhassa Passat-Avensis-rivissään.
        Jotkut haluavat ajaa tutulla ja turvallisella maksalaatikolla ja toiset kaipaavat jotain muuta.
        Kallista? Elämä on. Kyllä uuden Renun ostaja varmasti sen tiedostaa, että hänen ajokistaan voi hävitä X-aikana arvosta 46% kun naapurin Volkkarista häviää "vain" 38%. So what?


      • tulevaTalismaani
        reemiumranskis kirjoitti:

        Onhan tuo Talisman, kuten kaikki isot ranskalaiset myös vahvasti persoonallisuutta korostavan valinta. Jotkut eivät vaan halua ajaa naapurin kanssa samanlaisella autolla, eivät lue marketin hyllyjen välissä Autobildin katsastustilastoja tai kuuntele mille premium-levelille joku Antti Liinpää Renaultin asettaa.
        Tässä joku kertoili Passatin olevan premiumia, kun taas Talisman kuulemma ei. Silti lyön vetoa, että kun ajat upouuden Talismanin Passatin kanssa samalle parkkikselle, katseet kääntyvät Talismaniin ja uteliaita riittää. Passatti saa olla rauhassa Passat-Avensis-rivissään.
        Jotkut haluavat ajaa tutulla ja turvallisella maksalaatikolla ja toiset kaipaavat jotain muuta.
        Kallista? Elämä on. Kyllä uuden Renun ostaja varmasti sen tiedostaa, että hänen ajokistaan voi hävitä X-aikana arvosta 46% kun naapurin Volkkarista häviää "vain" 38%. So what?

        Hyvä, naulan kantaan. Aina ei ole pakko mennä kaikessa massan mukana, siksi minullakin on Renu... no oikeasti siksi, että sen hinnan suhde laatuun on vaan hyvä, etenkin käytettynä.

        Ja kylllä sen käytetyn arvostakin häviää enemmän kuin jonkun Toyotan, joka on monen mielestä jumalainen auto ja laadun ikoni, mikä taas on on enemmän sitä legendaa kuin faktaa, vaikka varmatoiminen ja tasalaatuinen merkki onkin.

        Nyt vaan kun maahantuoja toisi pienemmät ja siis edullisemmat bensakoneet myyntiin ja oikeasti myös satsaisi markkinointiin. Lagunaa kolmostahan ei markkinoitu lainkaan!


    • Penniton

      Jos 3 vuoden välein on varaa heittää 20 tonnia välirahaa autoa vaihdettaessa on varmasti varaa maksaa vaikkapa 23 tonnia...joten sillä ei oikeasti ole paljoakaan väliä . Ei kai kukaan aja autolla josta ei pidä vaan sen takia että se pitää arvonsa parhaiten ? Eli kukin ajaa millä tahtoo...tai kuten minä, millä on varaa :D

    • VTI120

      Uudessa Lagunassa on ärsyttävää kosketusnäyttökeskeisyys ja iso näyttö joka on keskellä kojetaulua.

      Muuten auto on kiinnostava, mutta kosketusnäyttö ei ole kovinkaan ergonominen ja luotettava ratkaisu etenkään talviolosuhteissa.

    • gsbirotor

      Tulipa kokeiltua ei millään tavalla aiheuttanut autokuumetta ja voisi myydäkkin, mutta hinnoittelu on pielessä eli liian kallis kilpailijoihin verrattuna.

      • Tuskinmyy

        Ave ainakin on modernin näköinen ja äärettömän luotettava valinta ja edullinen eli ei sitä Talismaania kukaan osta, jos Toyota pesee sen kaikilla osa-alueilla. Talismanin ongelma on se, että se näyttääkin vanhalta Passatilta.


      • ÄläsotketähänAvea

        Et ole tosissas? ave on selkeästi alemmassa autoljokassa vaikka kallis, se on tunnetusti vanhan facelift eikä sen muotoilusta tule ensimmäisenä mieleen "moderni" vaan "outo". Lisäksi Toyotalla on vakavia ruosteongelmia ja Tiedän ikävän henkilökohtaisesti että toyotan moottori ei ole kovin kestävä, etenkin Diesel syönkoko ajan kalliita osia.


      • Avensisehkätulossa
        ÄläsotketähänAvea kirjoitti:

        Et ole tosissas? ave on selkeästi alemmassa autoljokassa vaikka kallis, se on tunnetusti vanhan facelift eikä sen muotoilusta tule ensimmäisenä mieleen "moderni" vaan "outo". Lisäksi Toyotalla on vakavia ruosteongelmia ja Tiedän ikävän henkilökohtaisesti että toyotan moottori ei ole kovin kestävä, etenkin Diesel syönkoko ajan kalliita osia.

        Toyota on laittanut muodot kohdalleen, Mira ja Prius näyttävät mailia muille. Siihen nähden kaikki muut on vanhanaikaisia, vaikka Renault ei ole kyllä pahimmasta päästä.


    • HienoPelihänSeOn

      Kävin lauantaina kokeilemassa ja positiivisen kuvan jätti. Kaksoiskytkinautomaatti vaihtoi todella nopeasti ja huomaamattomasti ja 130(?) heppainen diesel oli yllättävän rivakka. Ohjaus oli noilla asetuksilla turhankin kevyt mutta yllättävän hyvältä se silti tuntui. Mitään Toyotamaista löysyyttä ja epämääräisyyttä ei ollut. Ja todella hiljainen auto. Ja onhan se upean näköinen. Talismanilla on kaikki edellytykset nousta luokkansa kärkeen tosin Esson baarin raati voi olla eri mieltä

    • Ranskanrautaeiruostu

      On säälibettänessonbaariuskomukset vääristävät todellista kilpailutilannetta. Eikö tässäkin ketjussa joku väittänyt Renaultit ruosteherkäksi Toyotaan verrattuna, vaikka totuus on ollut päinvastainen ainakin kymmenen vuotta. Ranskan rauta ei ruostu ja
      Parhaat ranskalaiset saa autokaupasta.

    • Usein

      Renaultit lepää korjaamolla sähkövikojen takia, joten ei kiitos renault talismania. Ja renaultia on kallis korjata.

    • Renullapääsee

      Ostakaa vain volkkari. Ne näyttää sisältä samalta kuin meikäläisen 1989 Mitsun Lancer, eli tosi karuja ja rumia.

      • MökinUkkeli

        Emmää Volokkaria osta mutta Toijotan kyllä. Siinä ei oo vian vikaa eikä muuten takuulla ruostu. Eikä tartte kuin määräaikaan ajaa huoltoon ja sitten ennen syyniä käyttääpi varmuuden vuoksi katsastushuollossa vaikkei niissä koskaan vikkaa ole.
        Renua sanoo kaikki tutut huonoksi kun on niitä sähkömurheita ja ruostekin raiskaa nopiaan.


      • carinalla-essolle
        MökinUkkeli kirjoitti:

        Emmää Volokkaria osta mutta Toijotan kyllä. Siinä ei oo vian vikaa eikä muuten takuulla ruostu. Eikä tartte kuin määräaikaan ajaa huoltoon ja sitten ennen syyniä käyttääpi varmuuden vuoksi katsastushuollossa vaikkei niissä koskaan vikkaa ole.
        Renua sanoo kaikki tutut huonoksi kun on niitä sähkömurheita ja ruostekin raiskaa nopiaan.

        Veivaahan välillä se Carina käyntiin ja käy Esson baarissa kaffilla ja parit ravit tekemässä. Voit tulla taas uusine "faktoinesi" tänne naurattamaan


      • MökinUkkeli
        carinalla-essolle kirjoitti:

        Veivaahan välillä se Carina käyntiin ja käy Esson baarissa kaffilla ja parit ravit tekemässä. Voit tulla taas uusine "faktoinesi" tänne naurattamaan

        No mikä ettei, mutta ei sitä Essoa enää täällä, mut miehän ajan ABC:lle, siellä on meillä automiehillä ihan kantapöytä. Ja kaikilla on Toyotat tai muu Japanin poikien kasaamat laatupirssit eikä kyllä kukaan uskalla fransmannit tekeleitä ostella se on jämpti niin.


    • RellunRisa

      Eihän kukaan vähääkään autoista tietävä ranskalaista osta!

      • Meksukolome

        Ei varmaan. Sitten kun tietää vähää enemmän niin sitten voikin ostaa. Kommenteista tosiaan loistaa se vähäinen tietämys.

        Viidestoista vuosi Renaultilla menossa, toinen Rellu menossa. Käytin muuten juuri katsastuksessa edellisestä huollosta kohta vuosi, ei tarvitse huollon kautta hakea vauhtia. Kaikki kunnossa kuten kahdeksan edellistäkin katsastuskertaa Renaultilla.

        On se vaan hyvä tuo Renault ja uudet mallit eikun vaan paranee. Toyota-änkyrätkin pyörivät palstalla kun mieli tekisi, muttei uskalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      442
      2104
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      216
      1828
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1522
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1501
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1237
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1201
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      143
      1174
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      37
      1052
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1016
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      98
      1009
    Aihe