Olen ensimmäistä kertaa menossa Alanyaan. Voi olla hyvin mielenkiintoinen kohde. Verrattuna esim. Espanian lomakohteisiin. Viikko on toki liian lyhyt aika. Mutta pääseepä alkuun Alanyan kohteesta.
Onko Alanya edelleen turvallinen?
62
1445
Vastaukset
- Vastaava
Kävikö edes mielessä miksi matkat Alanyaan on halpoja? No siksi kun kukaan muu ei osta ja jos on ostanut, niin on myös perunut. Alanyan matkat myydään tyhmille halvalla. Turvatonta, kuolonvaara korkealla.
- TutustuEnsin
Aloitus herättää ihmetystä , kun aloittaja vertaa Alanyaa kaikkiin
Espanjan kohteisiin mainiten ne huonommaksi , kuin Alanyan .
Ensimmäisessä lauseessaan aloittaja kertoo , ettei ole koskaan
aikaisemmin käynyt Alanyassa , kuitenkin hän voi tehdä asiantuntevaa
vertailua matkakohteiden välillä . - mietteliäspöllö
Hänhän vasta miettii että voi olla mielenkiintoinen kohde. En itse koe että hän mitään moittii huonoksi.
- OletkoYksinkertainen
"Olen ensimmäistä kertaa menossa Alanyaan. Voi olla hyvin mielenkiintoinen kohde. Verrattuna esim. Espanian lomakohteisiin. Viikko on toki liian lyhyt aika. Mutta pääseepä alkuun Alanyan kohteesta."
Missä tässä mainitaan Espanjan kohteet huonompana???????????? - trollitrolli
TutustuEnsin kirjoitti:
Aloitus herättää ihmetystä , kun aloittaja vertaa Alanyaa kaikkiin
Espanjan kohteisiin mainiten ne huonommaksi , kuin Alanyan .
Ensimmäisessä lauseessaan aloittaja kertoo , ettei ole koskaan
aikaisemmin käynyt Alanyassa , kuitenkin hän voi tehdä asiantuntevaa
vertailua matkakohteiden välillä .Aloittaja on kaikkien tuntema trolli! Kysyy onko Alanya edelleen turvallinen, vaikka tosiaan ei ole koskaan käynyt.
- Matku
Naurettava kommentti edelliseltä. Alanya on edelleen turvallinen. Vältellä vain isoja väkijoukkoja. :)
Mukavaa matkaa! Alanyassa on paljon nähtävää ja koettavaa!- poropeukut
Taas tällainen typerä kommentti " vältellä isoja joukkoja ". Luuletko, että se on aina mahdollista reissussa, ei todellakaan ole. Mutta hauskaa matkaa Alanyaan meneville, meidän perhe suuntaa ihan muualle.
- määniin
Ite oon kyllä menossa. Jos poksahtaa pommi niin olen kyllä hyvä kohde. Alanya on hieno paikka ja tulen nauttimaan matkasta.
- poropeukut
poropeukut kirjoitti:
Taas tällainen typerä kommentti " vältellä isoja joukkoja ". Luuletko, että se on aina mahdollista reissussa, ei todellakaan ole. Mutta hauskaa matkaa Alanyaan meneville, meidän perhe suuntaa ihan muualle.
Haista sitten p***ka.
- poropeukut
poropeukut kirjoitti:
Haista sitten p***ka.
Teidän Alanya-huorien kurdit joutuvat nyt hommaamaan tienestinsä kokonaan teiltä, kun höynäytettäviltä turisteilta ei nyt tipu tippiä, vaikka kuinka hienosti keräävät lasit pöydästä.
- Kaikkiallaterrorismia
Joo....menkää vaikka Pariisiin :D...
- Ihmettelenkovasti
Myö ollaan mänössä elokuussa ja meinataan vaan pysyä hotellissa jos sattuu tällä välin pommi rähjätämään siellä niin eiköhän lennot ole silloin peruutettu tuskin ne lennättää ihmisiä sinne enään silloin
- matkystakaa
Itse ja 2 ystävätärtä lähdössä nyt viikonloppuna.siellä on ihan yhtä turvallista kuin kaikissa euroopan kaupungeissa.väkijoukkojen välttely tarkoittaa sitä että jos mielenosoituksia suuntaa toiseen päin.70 luvulla las palmasissa oli paljon mellakointia pommeja.ei ihmiset lopettaneet matkailua sinne.80 luvun asuin italiassa oli punaset orinaatit sun muita terroristijärjestöjä ja siellä auton kanssa liikuttiin joka puolella maata.tääbyks pakoksuhumielenterveyspotilas kirjoittaja joka luo kauhukyvia.mikähän lomakohde sillä on ens syksynä kohteena.ties vaikka jo kurjoittelee jossain eilat kroayia ryhmässä.on ottanut oikein asiakseen luoda oakokauhua.ilman mitään alanyaa koskevaa faktatietoa. Ei kun hyvää matkaa kenties tullaan kadulla vastaan
- Varovaisesti
Varokaa paikallisia miehiä, jos yrittävät heti seksiä. Käsitin joidenkin ihmisten jutuista, että monet miehistä hakevat seuraa venäläisistä naisista, jopa prostituoiduista turistisesongin ulkopuolella ja Alanyassa on sukupuolitauteja, pahin on HIV, jota siellä kuulemma on.
En ole kokenut itse miehiä siellä ongelmaksi, he kyllä kunnioittavat jos haluaa pitää etäisyyttä. Toki yrittävät. Näin paljon tilanteita että naiset haluavat irroitella, mutta ehkä kannattaa keskittyä siihen auringon ottamiseen ja muuhun lomailuun enemmän. Ei kannata pilata terveyttään.
Itsellä on jäänyt hyvät muistot rantalomista kun olen ottanut aurinkoa, uinut meressä ja syönyt hyvin. Ei seksiä.- varmuusväl
Oon matkustellut ympäri ämpäri monissa maissa.miehet on kiinnostuneita joka maassa en usko että turkki poikkeus.konfomit on keksitty jos seksii harrastaa. Mitä ihmeen varomista.huviä on suomessa ruotsissa virossa italiassa thaimasssa espanjassa j e jne.riköhän näillä nuoremmilla ole järki kädessä.itse olen seikkailuni seikkaillut.nuoret pitäkää te hauskas ja nauttikaa mihin päin maailmaa matkustattekin.onpahan jotain mitä muistells vähän vanhempana.
- birhan
Miten tyhmä kommentti se on Alanyassa ei o ketä kuollut HIV positiivista,itse olen Alanyalainen tässä ei o mitä ongelma ihan turvallinen paikka tervetuloa
- wdwefr
birhan kirjoitti:
Miten tyhmä kommentti se on Alanyassa ei o ketä kuollut HIV positiivista,itse olen Alanyalainen tässä ei o mitä ongelma ihan turvallinen paikka tervetuloa
Se salataan Alanyassa, kuten muutkin rituaali-itsemurhat ja vammaisten kohtelu.
- Varovaisesti
Minusta lomalla ei kannata töppäillä ja naiselle terveys on tärkeä asia. En suosittele irtoseksiä, sillä Turkissa tuskin kovin moni mies ihan itse lähtee hoitamaan tautejaan terveyskeskukseen. Sen verran uskonnolla on jalansijaa tuolla, että olisihan se häpeä, jos menisi sukupuolitaudin takia asioimaan. Pitävät mieluummin varmaan piilossa.
Sanon tämän päätelmänä, koska kun muutama mies on tullut suoraan minulle ehdottamaan seksiä, olen ihan hymyillen kysynyt, oletko terve ja oletko käynyt sukupuolitautitesteissä. Se, että mies suuttuu tai häpeää keskustella aiheesta, vaikka on ehdottamassa suoraan seksiä, on kyllä selvä merkki, ettei riskiä tiedosteta.
Sanoinkin monelle hymyillen, että olet ihan komea ja mukava, mutta en harrasta irtoseksiä.
Voihan sitä tanssia ja tutustua tyyppeihin. En suosittele todellakaan mitään kovin uskaliasta.- Omatasiat
Parasta viihdettä. Ventovieraille jaetaan seksiohjeita ja tiedetään tautitilanne ihan katukuvaa katsomalla.
- Varovaisesti
No, kyllähän sitä tulee keskustelua kun siellä Alanyassa usein käy.
Seksiohjeita en jakanut. Jotenkin tuntuu siltä, että ihmiset, joita ärsyttää se että suosittelen olemaan varovainen, ovat ehkä itse tulleet lomalta ikävän matkamuiston kanssa.
Alanyassa on sivistyneitäkin ihmisiä ja oikein hyvää seuraa miehistäkin saa, mutta ei sitä seksiä ole pakko harrastaa. Ei se ole mikään välttämätön kokemus Turkin matkalla. Siellä on niin paljon muuta ihanaa, luonto ja sanotaan vaikka ostokset ja nähtävyydet. - Matkailijat
Olemme käyneet vuosien myötä useasti alaniassa eikä mitään poikkeavaa siellä ole sattunut viimeksi viime syksynä ja nyt lähdössä huhtikuussa kahdeksi viikoksi emmekä aio perua matkaamme
Mikä näitä ihmisiä vaivaa kun maalaavat jatkuvasti mörköjä seinille ja vielä kirjoittavat niistä keskustelupalstoilla. Jokainen saa päättää mennäkö vai ei. Eikö olisi mukavampaa kirjoitella kivoista asioista siellä.- ssdasd
Millä lailla negatiivisten mielipiteiden kirjoittaminen keskustelupalstoille estää kenenkään matkustelua Alanyaan. Valistuneet ja yleensä asoista ymmärtävät osaavat kyllä välttää muutenkin. Mistä sitä sitten keskustellaan jos kaikkien pitää valmiiksi olla samaa mieltä?
- voivoitompparaukka
Sinulla on aika erikoinen käsitys keskustelusta. Jauhat omaa jargonliturgiaasi, kaiken lisäksi käytät ihmisarvoa alentavia nimityksiä ja ivailevia haukkumatermejä. Niin Suomalaisista turisteista kuin paikallisista ihmisistä. Olet vastenmielinen ja toivottavasti lopetat joskus tuon käännytystyösi. En edes toivo että siirtyisit muualle, koska kukaan eikä mikään "keskustelu" ei ansaitse osallistumisistasi! Tähän luokkaan kuuluu vain Tomppa kaikkine sivupersoonineen!
- 26.3
Nyt loppu minun alanya sivujen seuraaminen.niin on köyhää,aggressiivistakin,ja niin huuhaata ettei jaksa enään.siirryn ulkomaisille alanya keskustelupalstoille,josko sieltä löytyy jotain rakentavampaa kuin seksi,hiv,peruutukset-huono ruoka,ikuiset varoitukset jne pläpläpläplä...näkemiin jatkakaa.
- Alanyaan
Turkkiin voipi matkustaa ihan levollisin mielin, pääkaupunki Ankaraa ja miljoonakaupunki Istanbulia tulee mielestäni välttää. Itse taas kesäkuussa Alanyaan ja innolla odotan matkaani perheeni kanssa. Voi tätä odotuksen ihanuutta ja hyvää matkaa kaikille reissuun lähtijöille.
- ataturkki
Alanyassa tuskin on pommeja mutta muuta rähinää siellä voi olla. Sen verran ovat kauppiaat honanneet että ennen oli hinnat liiroina ja euroina, nyt pelkästään euroina ja tasaraha 5 - 10 - 15 euroa.. jne.
- Pääsiäiskakku
Olen lähdössä ensimmäistä kertaa Alanyaan. Hotelli hyvä, ilmat ovat Forecan ennusteen mukaan helteiset. Ollaan menossa sinne lomailemaan ja nauttimaan lämmöstä kun viime kesälomakin oli 2n päivän ajan helteistä. Mielenosotuksiin ei olla menossa eikä muihinkaan väkijoukkotapahtumiin. Jos kone tippuu niin ompahan äkkilähtö. Jos pommi räjähtää niin se räjähtää, jos lähtö tulee niin lähteepähän lämpimässä ja lomafiilisten keskellä. Ei ole käynyt mielessäkään loman peruminen, jos matkatoimisto sen peruu tai ulkoministeriö kieltää niin sitte ei mennä. Elämä jatkuu, vaikka Terrorismi-pojat ja tytöt sielä touhuaa. Toivottavasti saavat viisaammat niille lopun ja kaikki saavat rauhassa olla ja elää. Nähdään Alanyassa!
- Headbanger666
Viikon päästä lähdetään Alanyaan koko perheen voimin ja ei arveluta ollenkaan lähteä. Siellä Syyrian ja Irakin välisellä rajalla sekä Istanbulissa ja Ankarassa ne suurimmat mahdollisuudet iskuihin on. Ja ihan maalaisjärjellä kun kulkee pitkin "raitteja", pärjää kyllä missä vaan. Ei muuta kuin reissuun rohkeasti vaan!
- Matkailijat
Huomenna alanian lämpöön lomailemaan kahdeksi viikoksi. Lämpöä näyttäisi olevan 24-27 koko loman ajaksi. Niin että eiköhän siellä tarkene. Tuttavani juuri siellä,eikä siellä ole mitään normaalista Turkin elämän menosta poikkeavaa. Hyvää lomaa kaikille lähtijöille!
- pämäs
Laitteleppa tietoa ilmoista yms jos pääset nettiin siellä.Mukavaa reissua!
- Matkailijat
Täältä alaniassa terveiset kaikille, ilmat mitä upeimmat yli 30 auringossa. Turisteja Suomesta ja Saksasta. Ilmapiiri mukava ja rauhallinen,ei mitään ongelmaa täällä. Ihmiset iloisia että on turisteja. Tervetuloa tänne lomailemaan . Vielä puolitoista viikkoa lomaa jäljellä.
- Pämäs
Oi kuulostaa hyvältä.Oikein mukavia lomapäiviä teille, lämpimiä kelejä.Parin viikon päästä itse reissuun.
- Minäjamorriso
Kuulostaa hyvältä. Itsellä vielä reilu kuukausi matkaan. Aurinkoisia päiviä kaikille siellä oleville<3
- 2viikkoa
Maanataina aamulennolla tullaan.
Ihan liiankin lämmintä taitaa olla, viime vuonna toukokuussa oli nuo asteet.
Vähempikin riittää. - Matkailijat
Tänään oli hedelmä ja vihannes markkinat täällä alaniassa, turisteja on englannista,Suomesta ja Saksasta ,ja koko ajan tulee lisää.päivällä oli hieman pilvistä mutta lämmintä 24 nyt taas aurinko paistaa täydeltä terältä,että pitää hakea vähän varjoa jo suojaksi. Turkkilainen normaali elämän meno jatkuu ja on rauhallista.
- YlhäinenYrjö
Ei turkkilaisilla ole muuta mahdollisuutta. Meillä on ja puolet onkin tehnyt jo valintansa että Alanyaan ei nyt matkusteta. Viikon lentojen hinnat on nyt 69 - 99E edestakaisesta lennosta. Kait se sinullekin kertoo että ei kelpaa kenellekään, kun tuollakaan ei mene kaupaksi.
- Laihialaaanenuuka
YlhäinenYrjö kirjoitti:
Ei turkkilaisilla ole muuta mahdollisuutta. Meillä on ja puolet onkin tehnyt jo valintansa että Alanyaan ei nyt matkusteta. Viikon lentojen hinnat on nyt 69 - 99E edestakaisesta lennosta. Kait se sinullekin kertoo että ei kelpaa kenellekään, kun tuollakaan ei mene kaupaksi.
Siis ketkä puolet on tehnyt päätöksen että ei matkusteta.
Ja yrjöisitkö tietosi ketä noin halvalla tai mikä matkatoimisto,voisin ostaa kun noin halvalla saa.
Itse en ole löytänyt edes Momondosta.
Mutta sulta yrjö nyt saan tosi hyvää tietoa,joten jaa se muille ja minulle.
Vai horisetko taas jossain pilleripölyssä ja Jallu hönössä ihan omias.
Odottelen tietoa sinulta yrjöööööööö. - YlhäinenYrjö
Laihialaaanenuuka kirjoitti:
Siis ketkä puolet on tehnyt päätöksen että ei matkusteta.
Ja yrjöisitkö tietosi ketä noin halvalla tai mikä matkatoimisto,voisin ostaa kun noin halvalla saa.
Itse en ole löytänyt edes Momondosta.
Mutta sulta yrjö nyt saan tosi hyvää tietoa,joten jaa se muille ja minulle.
Vai horisetko taas jossain pilleripölyssä ja Jallu hönössä ihan omias.
Odottelen tietoa sinulta yrjöööööööö.Katso täältä. www.rantapallo.fi ja sieltä äkkilähdöt. Helsinki, Tampere, Turku, Vaasa, Kuopio, Oulu. Valitset vain sopivan lähtökaupungin. Kaikista kaupungeista alle 100E ja Tampere halvin 69E.
- Laihialaaanenuuka
Tällä kertaa täytyy oikein kiittää,tiedoista jotka annoit ja oikein asiallisesti.
Pitivät oikein paikkansa kun kävin sivuilla katsomassa,valitettavasti suurin osa oli pelkkiä lentoja.
Mutta tiedot piti paikkansa.
Että kiitos sinulle siitä.
- Pämäs
Onko iltaisin kuinka viileää suunnilleen, pitkähihaista varmasti kannattaa ottaa myös mukaan.Merivesi, uimaan tuskin uskaltaa, taitaa olla vielä niin kylmää.Mukavaa lomanjatkoa sinne ja kiitos kun päivittelet tietoa.Pääsispä jo itekkin lähtemään
- 735793
Turvallista täällä on, aivan rauhallista.
Meressä pystyy uimaan jo. Lämmintä riittää. Tervetuloa :)- eienään
Turvallistahan siellä on kun ei ne pommit koske suomalaisia.
http://www.ksml.fi/ulkomaat/Yhdysvallat-varoittaa-iskujen-uhasta-Istanbulissa-ja-Antalyassa/755395?pwbi=1e05735f599e64aa007c79e2d516044a - tilitantit
eienään kirjoitti:
Turvallistahan siellä on kun ei ne pommit koske suomalaisia.
http://www.ksml.fi/ulkomaat/Yhdysvallat-varoittaa-iskujen-uhasta-Istanbulissa-ja-Antalyassa/755395?pwbi=1e05735f599e64aa007c79e2d516044aJoopa joo, ei ne mahdolliset pommit osu suomalaisiin, olkaa vaan ihan turvallisin mielin, hahaaa.
- nolooo
Tuo vastaus kertoi kaiken riittävän älykkyydestäsi :)
- Turkinhihasta
tilitantit kirjoitti:
Joopa joo, ei ne mahdolliset pommit osu suomalaisiin, olkaa vaan ihan turvallisin mielin, hahaaa.
Tällä hetkellä suomalaisia on vähintään 3/4 turisteista eli se pommi koskisi nimenomaan suomalaisia.
- asdsef
Selkeä kysymys, selkeä vastaus. EI OLE!
http://turkey.usembassy.gov/sm_040916.html - AntaaPaukkuaVaan
Olisi aika hyvä jos muutama suomijuntti vähenisi pommituksissa. Kukaan ei kaipaa heitä takaisin Suomeen. Linkola on ollut oikeassa aika monessa.
- Matkailijat
Tänäänkin jälleen aurinkoinen päivä ja lämmintä kahden sadekuuron ja ukkos päivän jälkeen jotka olivat myös vähän viileämmät.
Suomalaisia on tullut joka päivä vähän lisää, sekä saksalaisia ja englantilaisia. Rauhallinen ilmapiiri ja luonto kauneimmillaan. Meri on kylläkin aaltoillut normaalia kovemmin, että ei ole oikein uskaltanut mennä sinne. - Pämäs
Niin mukaavaa, kun päivittelet tänne kuulumisia.Matkakuume sen kun nousee.Nauttikaa kaikesta.Sitä merta niin odotan.
- Matkailijat
Tänään oli taas vihannes ja hedelmä markkinat,vihannekset ja hedelmät ovat tosi komeita,ei löydy suomen toreilta samanmoista, ja halvalla. Aurinko paistaa täydeltä terältä ja meri näyttää jälleen upean puolensa.mikäs tässä on lomaillessa ,joka ikävä kyllä on kohta vietetty. Ja jälleen kerran,rauhallista ja kivaa täällä on ollut!
- HyiHelvetti
Kannattaako nyt parin halvan omenan takia matkustaa tuohon typerään paikkaan?
Halvemmalla saat hedelmäsi Kreikan saarilta. Siellä on myös aito ystävällisyys. Aivan toista kuin noiden muslimimurjaanien mulkoilu ja röyhkeät tavat.- VoiMinäPässiTaas
Kannattaako viikosta toiseen itkeä samasta asiasta? Eikö kannata toteuttaa oma lupaus ja mennä Kreikkaa vai etkö pääse Turkin lumosta irti. Taitaa olla niin, ettei ole varaa Kreikkaan tai Turkkiin. Ne itkevät jotka eivät matkusta ja muut matkustavat ja nauttivat elämästä.
Vähän kuin ei ostaisi Toyotaa koskaan mutta kuitenkin roikkuu Toyotan foorumilla itkemässä asiasta. - tyhmäköolet
Missä hän kirjoitti matkustavan omenan takia Turkkiin. Oletko koskaan käynyt älykkyyttäsi mittaamassa?
- Matkailijat
Jos se sinusta on typerä paikka, matkusta itse vaikka hornantuuttiin mielipiteinesi, olemme kyllä matkustelleet siellä sinun ihanassa kreikassa vuosien myötä aika monesti, eikä se sen kummempi paikka ole kuin mikään muukaan. Ja siitä aidosta ystävällisyydestä voidaan olla montaa mieltä.
- Odottajat
Kiitos kivoista ja tolkullisista matkapäivityksistäsi<3. Itsellä vaan matkakuume nousee kun lähtöön on vielä muutama viikko. Viettäkäähän mukava loppulomakin.
- Pämäs
Kiitos vielä kun viitsit päivittää, vaikka tällä saitilla tasoa ei juuri ole.Mukava että lomanne on onnistunut ja ilmatkin suosineet.Vielä yhdeksän päivää omaan lomaan ja sitten siivet alle.Kaikkea hyvää teille☺
- Heja54
Viisi päivää lomaa vietetty, onneksi vielä yhdeksän jäljellä. Ei täällä kyllä eniten suomalaisia ole, muita eurooppalaisia enemmän. Tunnelma ei eroa edellisistä vuosista. Hauskaa lomaa kaikille.
- Matkailijat
Tänään yöllä kotiin lähdön aika, ihanaa ja hauskaa lomaa kaikille tänne tulijoille.......
- Uskonsota
Turkkilaiset murjaani- islamit vihaavat kaikkia kristittyjä. Paskantaisivat mielellään päällemme, nyt tyytyvät vain kusemaan silmään.
- isiss
Onko näkynyt ruumiita rannoilla?
- Hyväniin
Ei ole nyt ilmoitettu, että kukaan olisi hukkunut.
- Alanyanturisti
Olemme täällä viidettä päivää. Rauhallista on ja hyvä palvelut kaikinpuolin. Suomibaarit täynnä. Hyviä esiintyjiä ja kohtuuhinta. Aurinko paistanut ja lämmintä riittää. Hyvä lomatunnelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305672Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144284Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403227IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522911Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3271498Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601249
- 791159
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2221158Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011151