Tuleva ongelmakoira?

olenkomivd

Minulla on nyt 10kk ikäinen saksanpaimenkoira. Mörköikä alkoi kevyesti, eikä ongelmia ollut paljoa missään. Nyt kuitenkin yhtäkkiä on alkanut rähisemään hihnassa kaikelle mahdolliselle. Autoja sitten jahtaa ja sekoaa. Tiedän että johtuu saalisvietistä ja sen hyödyntämiseen ottaisin mieluusti vinkkejä :) On ennestään toinen sakemanni, aikuinen kodinvaihtaja joten en ole mörköikää ennen käynytkään läpi. Edellisillä koirilla kun ei ole minkäänlaista teineilyä ollut. Vieraatkin jännittävät paljon. Auto on korjuulla josta tulee hurjasti kuluja, joten ei olisi varaa ylimääräisiin koulutushommiin, eikä olisi kulkumahdollisuuttakaan.
Miten muiden teinisaksanpaimenet ovat käyttäytyneet?
Ei ehkä paras paikka kysyä vinkkejä, mutta koitetaan :) Suojelu olisi haaveissa, mutta jännittää vieraita ja rähisee remmissä, niin saattaa jäädä haaveeksi.

Kaikkeni aion tämän hurtan eteen tehdä, luovuttaminen ei ole vaihtoehto.

6

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeesti1

      Et sitten sosiaalistanut ajoissa, et osannut opettaa koirallesi perusasioita viettien kanavoinnista? Oletko uusavuton?

      • olenkomivdd

        Varmaan sitten olen uusavuton :)
        Kyllä pentua sosiaalistin, mutta oltiin sitten jonkin aikaa niin ettei vaan mahdollisuuksia mihinkään pääsyyn ja seuraavan kerran olikin hirviö käsissäni. Ehkä sitten varmaan muutan keskelle metsää ettei varmasti nähdä ikinä ketään.
        Tiedän olevani paska koiranomistaja, joten sitä ei tarvitse enää kertoa.

        - ap


      • 1230

        Ok. Ongelmahan on sitten jo ratkaistu.


    • Lovegsde

      Oletko ollut yhteydessä kasvattajaan ja alueen treeniporukoihin? Sakun kanssa olisi hyvä nuoresta pitäen käydä ohjatuissakin harkoissa.. Itse hyödynnän koiruuksien klubin live-kouluttajaa pitkien välimatkojen takia halleilun ohella.

    • Mörköikä

      Ota yhteyttä paikalliseen SPL:n alajaostoon ja kysele sieltä neuvoja ja treenimahdollisuuksia. Itselläni on nyt 13 kk vanha saksanpaimenkoirauros, ja meilläkin on "mörköilty", lähinnä vieraita haukutaan. Ärsyttävä piirre, jota ei vanhemman koiramme kanssa ole koskaan ollut. Muiden koirien kohtaamista lenkillä olen harjoitellut siten, että kiinnitän koiran huomion itseeni esim. pallolla (saalisvietti on meilläkin kova). Koira tuijottaa palloa, eikä kiinnitä huomiota ohi menevään koiraan. Sitten vaan isot kehut ja pallo palkaksi :). Voit yrittää samaa omalla koirallasi kaikkeen ohimenevään. Jokainen hyvin sujunut ohitus on askel kohti oikeaa käytöstä. Juju on vaan siinä, että koiran huomio pitää saada kiinnittymään itseensä ennen kuin se alkaa riehua toista koiraa tms.

    • olenkomivddd

      Ollaan saatu parit kivat ohitustreenit tehtyä tutun koiran avustuksella. Vielä ei itse ohitukseen asti päästy, mutta pikkuhiljaa :) Ollaan tosiaankin ohjatuissa käyty, isoimmissa koulutuksissa, koska täällä ei ole juurikaan mitään harrastustoimintaa. Ja nyt keväälle on paljon koulutuksia joihin olemme menossa. Kasvattajaan olen ollut vähän yhteydessä, vinkkejä saatu, mutta paikanpäältä ei voi avustaa kun on ulkomaan tuonti.
      Pitääpä koittaa tuota lelupalkkaa ohituksissa, voi sitten ainakin sanoa että on koittanut ja näkee toimiiko meillä.

      - ap

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe