pahimmalle vihamiehellinikään. Onneksi enää 7h apteekin aukeamiseen :).
Niin mieletön migreeni ettei pysty nukkumaan!
13
457
Vastaukset
- muistalevätä
Migreeni on kurja kaveri, joskus kokenut, riippuu tietysti migreenistä.
- suksi-sinne
Yliopiston apteekki aukeaa jo seitsemältä :)
- buranaavaralle
Paranemisia.
- nytsesittuli
Mikä auttaa vatsatautiin?Lepo ja kauniit sanatko, jotain kyllä nyt kaipaisi.
- flunssankinhoitaisin
Yhtä kyllä hoitaisin jos hän sairastuisi, koska haluaisin elää hänen kanssaan yhdessä. Herätä aamulla ja mennä nukkumaan illalla yhdessä.
- enlöydähäntä
Kauniisti kirjoitettu, minäkin haluaisin yhden kanssa.
- eiverenpainetta
Ollut viikon verran jokapäivä,koska on flunssaa,niin pääkoppa ei pysy mukana!!!!!!
- migreenioireet
Migreenikohtausta edeltävänä päivänä esiintyy usein ennakko-oireina haukottelua, makean himoa, väsymystä tai mielialan muutoksia.
Ennen migreenikohtausta voi esiintyä 5-60 minuuttia kestäviä auraoireita, kuten laajeneva näköhäiriö, kirkasreunainen värisevä näkökenttäpuutos, sahalaitainen harmaa tai kirkas alue näkökentässä, huimaus, raajan puutuminen tai puheen häiriö.
Auravaiheen loppupuolella tai jälkeen yleensä alkaa sykkivä, toispuolinen kova tai kohtalainen päänsärky, jota seuraa pahoinvointi tai oksentaminen.
Tavallinen, auraton migreeni alkaa suoraan päänsäryllä (edeltävinä päivinä voi esiintyä ennakoivia oireita).
Migreeniaura saattaa joskus esiintyä ilman päänsärkyä.
Kohtaukseen voi liittyä tahdosta riippumattoman hermoston toimintahäiriöitä, ihon kalpeutta, suoliston toiminnan häiriö jne.
Migreeniä sairastavista 2/3:lla esiintyy matkapahoinvointia ja 25%:lla ajoittaisia huimausoireita.
Aura oireet:
Välittömästi ennen migreenikohtausta esiintyviä aura-oireita kokee vain noin 15 % migreenistä kärsivistä. Tavallisin migreeniaura on näköhäiriö, joka useimmiten näyttää sahalaidalta ja joka useimmiten ilmestyy keskeisen näkökentän alueelle ja voi vähitellen laajeta oikealle tai vasemmalle ja taipua kaaren muotoon, jossa on väreilevä reuna ja usein myös täplämäisiä näkökenttäpuutoksia joukossa. Toisinaan esiintyy pelkkiä läiskäisiä näkökenttäpuutoksia, jotka voivat laajeta vähitellen. Seuraavaksi yleisimpiä ovat tuntohäiriöt, usein tuntuen pistelynä tai puutumisena, jotka etenevät lähtökohdastaan tuntuen lopulta vaihtelevassa määrin toisella puolella ruumista ja kasvoja. Puutuneisuus voi esiintyä myös ainoana auraoireena. Vähemmän yleisiä ovat puhevaikeudet auraoireena. Varsin harvinaisena auraoireena voi esiintyä puutumiseen ja pistelyyn liittyvää voimanheikkoutta raajoissa, kaksoiskuvia, voimakasta huimausta tai kömpelyyttä.
http://www.terve.fi/migreeni/migreenin-oireet- KamalaSairaus
Tuo on ihan kauheaa kun töissä alkaa tuleen tunne että ei helvetin vittu migreenin alkuoireet... Kerran oli työpäivä puolessavälissä. Alkupäivä ollut todella kiireistä kassatyössä, hikipäässä saanut kiitää ja joka puolella olisi pitänyt olla samaan aikaan.
Olin aikaisemmin aamulla havainnut ennakko-oireita. Minulle tyypillisiä ovat mielialan lasku ja makean himo. Yleensä ennen kohtausta minun tekee mieli jotain makeaa. Suklaata. Minun verensokerit ei saisi tippua dramaattisesti koska se on ärsyke joka lietsoo migreenia alkuun- Juomisen unohtaminen on toinen juttu. Nestevajauksesta tulee helposti migreeni.
Töissä aamulla oli ollut rivien hyppimistä simissä ja sellaista että lukiessa kaksi riviä meneekin päällekäin ja sellaisia saippuakuplia näkökentässä. Olin jo silloin ottanut buranaa ennakkoon jotta selviän päivästä ja saan kohtausta siirrettyä. Mutta migreeni alkoi provosoituun kiireen ja stressin takia päälle silti kesken päivää.
viimeisen tunnin töissä pyörähteässä käyntiin alkoi kipu oleen yltynyt jo häiritseväksi. Minun oli vaikea keskittyä enää töihini ja koneiden ja laitteiden käyttö alkoi tökkiin. Muutuin hermostuneeksi ja ärsyynnyin helposti. Töistä kun pääsin kipu oli yltynyt jo niin kovaksi että minun teki pahaa olla liikkuvassa autossa ja 25 minuutin matka tuntui todella pitkältä ja tuskaiselta. ääneet ja valot alkoi tekeen todella pahaa, vilkkuvat valot ja maisemat viilteli aivoihini kuin puukolla viilleltäisiin tai moukarilla päätä jyskytettäis. Jokainen kuiskausta kovempi ääni oli kuin moukarilla olisi pamauteltu päähän. Itku pidättelin kotimatkalla ja suljin silmiäni toivoen että piina jo loppuis
Kotona kipu oli sietämättöntä. Ensimmäisenä kokeilin 1000 mg panadolia. kaksi tuntia myöhemmin kipu vain kovempi joten latasin annoksen 100 mg oriptania (migreenin kohtauslääke, kolmiolääke)ja painuin nukkumaan. Aamulla latasin 1000 mg panadolia ja töihin
Työpäivä meni migreenin jälkitilassa(eli vaimeassa päänsäryssä ja puuroutuneissa/uneliaissa ajatuksissa/ajatuksen juoksussa) joka provosoitui uuteen kohtaukseen kiireen ja stressavan työpäivän takia.
Kotiin tullessa suoraan 100 mg oriptania naamaan ja unille.
Seuraavana aamuna 1000 mg panadolia ja taas töihin.
Selvisin viikosta illat hajoillen ja nukkuen vahvoissa lääkkeissä ja päästen juuri ja juuri kuntoon aamuun jotta pystyin viemään seuraavan työpäivän läpi, mutta toisinaan migreeni vie sairauslomalle asti mua. Hirveä sairaus johon ei oikein ole hoitoa. Pitää vaan kärsiä - KamalaSairaus
Toisinaan mulla on noita oireita että en tunne toista puolta kasvoistani ja puhe nyt takeltelee aina kun on migreeni, kosa ajatuksem juoksu tökkii niin helvetisti kivun takia. En meinaa pystyä hoitaan töitäni migreenin alun ollessa päällä koska ajtukset tökkii ja puhe ei kulje.
- Voisuaressukkaa
Tiedän tuon tunteen, pahinta oli kun joskus töissä ollessa iski migreeni päälle. Onneks oli aina särkylääkkeitä mukana, ei päässyt pahaksi menemään, osas ennakoida, tuli näköhäiriöitä ja sahalaitakuvio pyöri toisessa silmänurkkauksessa. Opin varautumaan, kun kerran ei ollut lääkkeitä mukana, oli aivan sairaan kova päänsärky, ei tiennyt mIten päin olis ollut kun särki niin pirusti. Mulla kun iski migreeni pahimmillaan päälle, niin ei kestänyt nähdä valoa, piti olla pimeässä, jotkut tuoksutkin saattoi ärsyttää ja äänetkin sattui korviin. Saattoi joutua oksentamaankin, mikä ei todellakaan helpottanut oloa, melkein kontaten joutui kulkemaan. Ihan kuin olis krapulaa potenut. Onneks iän myötä migreeni on melkein hävinnyt. Tsemppiä aloittajalle, toivottavasti olo on kohentunut.
- autttaakstää
Mulla oli kans tota noita näköhäiriöitä ja raajojen puutumista urheilun yhteydessä, mutta intin lääkäri sanoi sitä hyperventilaatioksi ja pussiin hengittäminen auttoi kun keuhkoissa hapen ja hiilidioiksidin suhde tasaantui kuulemma. Tuli päänsärky sen mukana.
Varmaan jo tiedätkin, että Acetium estää migreenin tulemisen ilman sivuoireita. Yksi aamulla ja toinen illalla eli euron päivässä maksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815