1,2 dig-T Xtronic vai 1,6 dci xtronic?

korkeuttakaivataan

Uusi Qashqai kiikarissa, mutta valinnan vaikeus: pikku-bensaturbolla vai dieselillä? Lootaksi ei jalkavaivojen takia tule kyseeseen kuin automaatti. Onko cvt-lootan toiminnassa eroja koneiden välillä? Onko valmistaja saanut ratkaistua alkuajan ongelmat xtronic-laatikon ongelmissa (lienee softia kehitetty)? Mites lämpimyys: vaatiiko 1,6 dci 130 hv talvella webaston lämmetäkseen? Onko 1,2 bensaturbolla lämmin?

Ajoni ovat suunnilleen 60 % taajamaruuhkissa liikennevaloineen, 30 % kehäteitä ja 10% motaria. Startti ulkoa, vain tolppapaikka jossa 2 tunnin kelloajastin.

10

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ostahyvä

      1,2 mallissa ei ole ratkaistu kaasuläppäkotelon jäätymis ongelmaa, en suosittelisi, kun takuunkäytäntö näyttääolevan "käyttäjästäjohtuva asenne" Hondalla on ollut automaatti tarjouksessa samaanhintaan kuin manuaali, Madzdalla puolestaan matalapuristeinen vapaastihengittävä hyvänhyötysuhteen tekniikka dieseleissä kuin bensamalleissa. (käyttövarmempia nämä molemmat) Eli kilpauluta vaikka nämä kaksi
      Jos päädyt dieseliin niin webasto ja moottorinlämmitin akkulaturilla niin johan alkaa pärjätä vaikka missä.

      • qashqain-tilalle

        Pieni korjaus Mazdan osalta että bensakone kaksilitrainen korkeapuristeinen eli 14:1
        Itseä kiinnostaa lähinnä CX3 mutta ihmetyttää että auto luokitellaan crosoweriksi vaikka istuimet on alhaalla kun henkilöautossa.


      • flöasdkjlögja

        mazdassa ja hondassa paljon pienemmät maavarat kuin QQ:ssa


    • nipponkippon

      Kiinnostaisi tietää kuinka tuo pikkuturbo pelittää automaattivaihteiston yhteydessä.
      Automaatti lienee CVT?

    • Jfjfjfjdkd

      Ainakin 1.2 digt on aivan susi moottoriksi. Talvella jäätyy ja edessä on lavettikyyti korjaamolle. Itse jaksoin vainh yhden talven ja kaksi jäätymistä. Merkki vaihtui toiseen japsiin missä ei ole turboa.

      • nipponkippon

        Turbo ei jäädy, mutta kaikki muu voi jäätyä.
        Jopa Ford osaa tehdä toimivan 1,0 pikkuturbon.


    • Kdkfjfkdkddd

      Tuo on totta. 1.2 digt kaasuläppäkotelo se on mikä jäätyy ja ongelmaan ei ole muuta ratkaisua kuin auton vaihto. Itsellä jäätyi vaikka oli keulamaski. Nyt ajelen vapari japsilla. En usko näihin pikkuturboihin kestävyyden suhteen. Varsinkaan jos se on made in france.

    • at3

      Vaiha koko merkkiä,aivan onneton koko nisukka!

      • ownwfrjne

        Tehty vain lähinnä pintakoreaksi kun tekniikassa sitten säästelty kuten jumittuvat jarrumännät kun suolavesi menee sisään.


      • tonnilla

        Kesä autoja, talveksi laittaa seisontaan, jos alkaa kohta halavalla saamaan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      132
      1308
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1175
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      24
      804
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      147
      798
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      736
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      723
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      149
      705
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      698
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      578
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      36
      551
    Aihe