Mikä tekee

Psykoterapeutitar

elämästä onnellista tänä onnellisuudenpäivänä?

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siilimuori3

      Eikös se onnellisuudenpäivä ollut eilen? Tai noh, jokainen päivähän voi olle onnellisuudenpäivä.

      Onnen voi tehdä vaikka uunituore itsepaistettu gluteiiniton vuokaleipä.

      • 1eero

        Mikä ero on tyyväisellä ololla verrattuna onneen, mistä sen tietää.


      • Psykoterapeutitar

        Noh, siinä sen huomaa, että ei onnellisuus ole päivästä kiinni, vaikka eilen oli kevätpäiväntasauspäivä :)
        Mutta, mitä se onnellisuus on?


      • bessie-

        Harvinainen tunne minulla, siis sillä tavalla että voimakkaasti tuntisin olevani onnellinen. Leipä ei varmasti riitä siihen, ja ei näköjään kakunpalatkaan.
        Nappasin eilen kyläpaikasta kaksi palaa Daim-kakkua mukaani. 1/6 pala 'perinteistä' ja 1/6 pala tumma suklaa/manteli kakkua jääkaapissani jossa ei yleensä herkkuja ole. Vesi kielellä niitä koko ajan ajattelen, mutta onnelliseksi en olotilaani osaa sanoa.

        Itse varmaan voi tehdä paljonkin oman onnellisuutensa eteen, mutta lienenkö jotenkin turta kun ollakseni 'tunnistettavasti' onnellinen tarvitsen muitakin eläviä olentoja tai jotain enemmän kuin ikkunasta avautuva näkymä tai lipaston päällä oleva kukka-asetelma virpomisvitsoineen.


      • siilimuori3
        1eero kirjoitti:

        Mikä ero on tyyväisellä ololla verrattuna onneen, mistä sen tietää.

        Aivan. Voihan niitä sanojakin käyttää synonyymeinä keskenään. Tai tyytyväisyys on yksi onnellisuuden muoto.


      • siilimuori3
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Noh, siinä sen huomaa, että ei onnellisuus ole päivästä kiinni, vaikka eilen oli kevätpäiväntasauspäivä :)
        Mutta, mitä se onnellisuus on?

        No en tiiä. Mulle se taitaa paremminhi olla sellanen korusana. Eipä jurikaan kuulu samavarastoon.


      • 1eero
        siilimuori3 kirjoitti:

        Aivan. Voihan niitä sanojakin käyttää synonyymeinä keskenään. Tai tyytyväisyys on yksi onnellisuuden muoto.

        Sitten mää oon varmaan onnellinen maha täynnä,olo raukee ketatarat levällään sängyässä, silimät lupsaa eikä mihikää kiirettä voi tätä onnea :)


      • siilimuori3
        1eero kirjoitti:

        Sitten mää oon varmaan onnellinen maha täynnä,olo raukee ketatarat levällään sängyässä, silimät lupsaa eikä mihikää kiirettä voi tätä onnea :)

        Mie olen tyytyväinen kun tänään ei tartte kellon mukaan mennä minnekkään. Jss tästä vaikka päikkäreille ja sitten täräyttäs kahvt.


      • siilimuori3
        bessie- kirjoitti:

        Harvinainen tunne minulla, siis sillä tavalla että voimakkaasti tuntisin olevani onnellinen. Leipä ei varmasti riitä siihen, ja ei näköjään kakunpalatkaan.
        Nappasin eilen kyläpaikasta kaksi palaa Daim-kakkua mukaani. 1/6 pala 'perinteistä' ja 1/6 pala tumma suklaa/manteli kakkua jääkaapissani jossa ei yleensä herkkuja ole. Vesi kielellä niitä koko ajan ajattelen, mutta onnelliseksi en olotilaani osaa sanoa.

        Itse varmaan voi tehdä paljonkin oman onnellisuutensa eteen, mutta lienenkö jotenkin turta kun ollakseni 'tunnistettavasti' onnellinen tarvitsen muitakin eläviä olentoja tai jotain enemmän kuin ikkunasta avautuva näkymä tai lipaston päällä oleva kukka-asetelma virpomisvitsoineen.

        Minä osaan nyhjäistä tyhjästä sen onnen tuneen. Lämmin tuore leipä ja kahvikuppi, että ihan huikaisevan arkisen onnellista. Aurinkoinen keli ja sulat kävelytiet, aavistus kesästä ja lämmöstä, aah. Vapaapäivät ja tulevat keälomasunnitelmat, ei kai niiden sen kummosempia tarvihe olla et tuntee ittensä onnelliseksi :).Ja mainihtematakkaan sitä et saa oikasta selän suoraksi sänkyyn ja vetää torkkupeiton päälle.


    • Heikunkeikku

      Kasa uusia meikkejä. Mikroaaltouuni. Tunika. Muita tilpehöörejä ja kasoittain murkinaa.
      Juuri kauppaan tuodut silakat, joita aimo kasan ostin. Kiiruusti kotiin päästyäni aloin silakoita paistamaan ja tällä kertaa niistä tuli NII-IN ihanan rapeita, että huh huh.
      Mikro paukahti rikki pari päivää sitten. En mikroa kamalan paljoa käytä, mutta kuitenkin sen verran, että oli mukamas kovinkin hankalaa nää pari päivää, kun sitä mikroa ei ollut.
      En mistään onnellisuuspäivistä tiedä, mutta tyytyväinen tällä hetkellä oon, kun oon saanut asiat hoidettua ja vatsa täynnä.
      Äiteen luo pitäis vielä mennä seurustelemaan.
      Entä Aloittajalla, sano nyt sitten sinäkin mikä tekee elämästä onnellista? Kun muilta tommosia utelet:)

      • Psykoterapeutitar

        Niin, mikä sen onnen määrittelee? Just äsken olin niin onnellinen omassa elämässäni, mutta kun siihen onneen vaikuttaa läheistenkin onni. Eikä onni ole jatkuva olotila. Ikävä ilmoitus lähipiiristä saa onneni sekaisin. Onneen tulee pahaolo vatsanpohjaan, eikä oikein tiedä mitä tekis.
        Kyllä on ihanaa olla onnellinen, mutta usein siihen liittyy jotain mustaa kuitenkin. Periaatteessa onnellinen, muttei sitten kuitenkaan!


      • Heikunkeikku
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Niin, mikä sen onnen määrittelee? Just äsken olin niin onnellinen omassa elämässäni, mutta kun siihen onneen vaikuttaa läheistenkin onni. Eikä onni ole jatkuva olotila. Ikävä ilmoitus lähipiiristä saa onneni sekaisin. Onneen tulee pahaolo vatsanpohjaan, eikä oikein tiedä mitä tekis.
        Kyllä on ihanaa olla onnellinen, mutta usein siihen liittyy jotain mustaa kuitenkin. Periaatteessa onnellinen, muttei sitten kuitenkaan!

        Oon itsekseni tuuminut, että onkohan sanat "Onnellinen" ja "Rakastaa" Niin-niin suuria sanoja mulle, että niitä passaa käyttää peräti harvoin. Tai sitten en ole koskaan ollut onnellinen, enkä tarkalleen tiedä mitä se pitää sisällään.
        Mulle riittää pieniä tyytyväisyys-purskahduksia, ilon tuntemuksia ja tuon kaltaisia pieniä nautinnon tuntemuksia.
        Sopiskohan vaikka semmonen ajatus, että oon onnellinen, koska mulle suodaan lähes päivittäin monta pientä kipenöä onnentuntemuksia.
        Sopivin välein tulevat paskapäivät ja tylsyys-hetkoset saavat nuo pienet arkiasiat sitten suuremman merkityksen, kun p-päivä ja tylsyyspäivä on pois:)
        Varmaankin jotenkin noin eloni menee.
        Tasapainoinen mieli, eikä mikään pistä vihaksi, eikä tarvitse riidellä kenenkään kanssa, niin nuo jo ovat tyytyväisyyttä tuovia asioita. Mitäpäs täs enempää ees tarvitsisi toivoa.


      • siilimuori3
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Niin, mikä sen onnen määrittelee? Just äsken olin niin onnellinen omassa elämässäni, mutta kun siihen onneen vaikuttaa läheistenkin onni. Eikä onni ole jatkuva olotila. Ikävä ilmoitus lähipiiristä saa onneni sekaisin. Onneen tulee pahaolo vatsanpohjaan, eikä oikein tiedä mitä tekis.
        Kyllä on ihanaa olla onnellinen, mutta usein siihen liittyy jotain mustaa kuitenkin. Periaatteessa onnellinen, muttei sitten kuitenkaan!

        Lähipiirin murheet eivät saa viedä sinulta omia pieniä onnentunteita pois eivätkä ne lisää lähimpäsi murheita vaan auttavat sinua jaksamaan läheistesi kanssakulkemisen.


      • Psykoterapeutitar

        Eihän se onnellisuutta olisikaan, jos ei välillä onnellisuus vähissä olisikaan!


    • Juuri elämä itsessään sen tekee, kaikkine pikku lisukkeineen. Ellei olisi elämää, ei olisi onneakaan.

    • tööttt

      1. Kun aiempina vuosina ei koskaan pärjännyt kotiin ja pihapiiriin tunkeutuneille ammattisöhläreille - silleen mukavaa kun on rauhallisia hetkiä edes joskus elämässä
      2. Että edes jotenkuten pärjää oman vammaisuutensa kanssa
      3. Kirkas päivä aurinkoinen
      4. Vaikka on itsellä vankka kokemus ja tunto, että ihan turhaa työtä on koko elämänsä tehnyt
      - jos laskee kaikki kokemansa koti- ja perhevaikeudet menetysten ja jonain rahamääräisinä asioina kun ei silleen talousasioissa koskaan ole kuulunut minkään eliitin kastiin
      - eletystä elämästä on kuitenkin muistoja - laidasta laitaan
      - kiitollinen siitäkin että murtuneet luut parantuneet, ajoittaiset halvausoireet ja ja murtuneen häntäluun kipu ei enää ole riesa eikä estä kotitöiden tekemistä.

      • siilimuori3

        Nii. Jostain juuri kuin et kannattaa pästää irti menneestä niin voi alkaa iloita nykyisestä. Mikä tänään on hyvin ja mistä saa niitä onnen pipanoita elämäänsä.


    • mimmimum-..mi

      Joku viisas on sanonut ...että onnellisuutemme riippuu siitä....kuinka yksinkertaisia ovat ilomme...tai jotenkin noin.....


      Onnellisuus resepti:
      yksi kuppi ystävällisyyttä
      kaksi ruokalusikallista ymmärrystä
      neljä ruokalusikallista aikaa ja kärsivällisyyttä
      hyppysellinen lämmintä persoonallisuutta
      ripaus huumoria
      mittaa ainekset huolella ja sekoita rakkaudella
      nauti hyvässä seurassa.

      • siilimuori3

        Onni voi olla myös kahvikupponen ihan omassa seurassa hiljaisuudessa.Ei tarvitse humioida muita kuin oman ihtesä ja ajatuksensa.


      • onni.on.onni
        siilimuori3 kirjoitti:

        Onni voi olla myös kahvikupponen ihan omassa seurassa hiljaisuudessa.Ei tarvitse humioida muita kuin oman ihtesä ja ajatuksensa.

        Hyvä kiva hetki se on, mä en onnea koe jos juon tai syön.


      • mimmimum-..mi
        siilimuori3 kirjoitti:

        Onni voi olla myös kahvikupponen ihan omassa seurassa hiljaisuudessa.Ei tarvitse humioida muita kuin oman ihtesä ja ajatuksensa.

        Oma seura ...onkin se ehkä paras seura...heh...


      • siilimuori3
        onni.on.onni kirjoitti:

        Hyvä kiva hetki se on, mä en onnea koe jos juon tai syön.

        Näin me koemma eri lailla :D.


      • siilimuori3
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Oma seura ...onkin se ehkä paras seura...heh...

        On se joskus varsinkin kun se on harvinaista herkkua :D. Ei tarvitse hajottaa huomiota kehenkään eikä mihinkään, saa vain olla. Se on elämän huippuhetkiä joskus. Hiljaisuus seurana vain omat ajatukset.


    • nuormieli

      Minut tekee onnelliseksi ihan jokin muu kuin materialistiset esineet, ruoka ja juoma ovat elinehto jota me pidämme itsestäänselvyytenä kuten myös lämmin ihana koti, uusi mekko tai kengät, saa hyvän mielen mutta onnelliseksi sanan varsinaisessa merkityksessä minut saa, hyvä terveys, läheisteni terveys ja hyvinvointi ja tietenkin myös se että saan tuntea itseni rakastetuksi ja tärkeäksi läheisilleni kuten myös se naisen ja miehen välinen rakkaus, siinä on elämän suola.

    • eppu2

      Ehkäpä sitä täytyy ensin kokea onneton olotila, että osaa erottaa sen onnellisesta.
      Siitäkin kai riippuu, mihin vertaa omaa olotilaansa.
      Kun katsoo tuota pakolaisleirien surkeutta, ei voi kuin olla onnellinen omasta paikastaan elämässä.

    • Onnellisuus valtaa mielen ja sydämen usein yllättäen, kun huomaan, että olen saanut paljon monenlaista hyvää - pieniä ja vähän suurempiakin asioita.

      Elämä tarjoaa monenlaista hyvää ja mukavaa jokaisena päivänä. On paljon pieniä onnenpipanoita, joista voin kiittää elämää ja antaa onnentunteen paisua sisällään - antaa pienen hymynpoikasen kohota huulille ja pilkkeen silmäkulmiin.

      Saan elää Suomessa, sää suosii, ympäristö on suhteellisen turvallinen, saan elää aktiivisena tänäänkin, saan lepäillä, osaan ja saan lukea, ruokaa riittää ja herkkujakin, ympärillä on ihania ihmisiä, ja, ja, ja, ja...

      Olen ehtinyt toteuttaa unelmani, päässyt ainakin lähelle toivomaani, kaikki tärkeä on jo tehty ja saavutettu.

      Edelleenkin on jotain miellyttävää odotettavissa, kun ryhdyn toimeen, saan lisää ilonaiheita ja voin onnistua ilahduttamaan muitakin...

      On tarjolla monenlaista tehtävää, eikä oikeastaan mitään ikäviä pakollisia velvollisuuksia. Ei ole kiirettäkään, ellen itse valitse sitä. - Voin edelleenkin saada jotain pientä hyvää aikaan, kun otan itseäni niskasta kiinni ja alan kiiruhtaa... hitaasti.

    • ent.siivoojaparka

      Sehän sinänsä on oikeastaan jo onnellista, että saa elää.
      Onnellisuus on tunne, niinkuin kaikki muutkin tunteet. Se tulee ja menee niinkuin sitä lystää. Turha sitä on alkaa lietsomaan väkisin esiin, etenkin jonain määrättynä päivänä vuodesta.
      Mutta silleen oikein hirmu onnellinen saattaa olla koska vaan joskus kahdenkesken omien epärealististen unelmiensa ja haaveittensa kanssa. Mutta sitten, kun katsoo totuutta suoraan silmiin, niin huomaa senkin onnen pirulaisen häippässeen jonnekin. Missä se asuu, mistä se tulee ja minne se menee, itse se sen vain tietää.

    • tööttt

      Kun joskus kirjoitin palstalle aiheesta - missä kaikkialla liikkuesassasi olet nähnyt skimmilaitteita - monessapaikassa - noita useisssakin liikkeissä - ja myös pankeissa
      - heillä täytyy olla oikeellisuustiedot kuulemma myös
      - ahdistavaa elämässä oli kun joskus kortit katosivat - myös pankkipostit ja tunnuslukulistat
      ja varatkin tileiltä - ja paljon muutakin ohessa
      - onnelliseksi teki julistus, jonka mukaan paskasaksikin julkisesti julistettuna -- että kaikki maalliset huolet saa jättää joskus herran haltuun ja keskittyä johonkin itselle tärkeään kulttuuri- ynnä tekemisen antiin - mitä ei ehken kukaan ei arvosta - mutta silti omalle itselle
      pidin tärkeänä - viimeisillä heikoillakin voimilla.
      Valehtelijaksikin ja harhoissaan elävänä hulluksikin nimettynä.
      Kaiken maailman gangstaajien armoilla eläneenä.

      • Uusi_ja_vieras

        Mikä on skimmilaite? Millainen? Mitä se tekee?


    • korppis1

      Onnen tunteen voi kokea erittäin voimakkaana vaikean elämän tilanteen jälkeen. Kaaoksen keskeltä selviytymisen jälkeen.

    • tööttt

      No vaikkapa kuinka moni vanhaan kolmkantaansa jähmettyneet ilmoittaisi netissä ladatuista
      aseistaan ja panoksistaan piipuissa - ehken kohdallani myös varatuista armomurhasta
      - voin olla kiitolline siitäkin asiasta että aseet ja ampuminen ei ole mun juttu
      - vaiko onko suurikin synti olla elonsa viimeisenä päivänä onnellinen matoisen maailman jättäesään - vai harmittaako jotain viimeisen viimeisen vitosenkaan kohdalla
      - eihän entisaikain hanuristeillakaan perintonä ollu muuta kui hanuri ja hattu
      - mulla sentään oli mummuun vanha ulsteri ja sota--ajan vanha kapsakki ja pupohjakengät
      - 14-vuotiaana elämän kerjäläisenä.

    • krist-elanna

      Kun elämä ylipäätään joskus johtaa kummallisten kysymysten vaiheille koskien omaa elämää
      - elämä loppusuoralla välillä syvästi vajaakuntoisena yksinäinsnä vanhuksena - noi kuntapolitiikan kummat kuviot hiukan ihmetyttävät moninaisuudessaan ja toistuvuudessaan
      - miksi heille on tärkeää ahdistaa esm paitsi lisääntyvien talous- ja varapakotteiden ja harmien avulla ihmisiä pois kodeistaan mlloin milläkin syyllä
      - ei kuulosta kummalta kutsu - tullos lämpimään temppeliimme lämmittelemään samanaikaisesti kun vastasataneessa lumessa näkyvät letkujen jäljet, omassa kodissa, ties monennenko kerran pannuhuone ilmoittaa öljytankin tyhjennetyksi
      - jäätyvätkö viemäri- ja vesiputket - joka sortinsosiaaliiseeraaajien toimintojen johdosta
      ja ynnä muuta saatana-panettelijan leimalla varustettuna vetämässä lokaan väärin tai oikein uskovia - saahan rauhassa miettiä sitäkin asiaa, - ketä hyödyttää vaikka omakseen voittaisi
      koko mailman saadakseen vahingon aikaan itselleen tai tarkoin valikoiduiile uhreilleen
      - ilo on miettiä vaikka Aristoteleen kantapäätä ja kömpiä saunanlauteille lämmittelemään
      kylmässä maailmassa.

    • Jakamallatoistentaakkaa

      Onnentunteita viimeksi koin tässä useastikin, kun sain olla ja hoitaa lapsenlastani. Nìin pieni ja viaton. Koskettavaa. Myös se, että tämä pienokainen osasi osoittaa hellyyttä.Toisenlaisia onnentunteita olen kokenut hyvän ystäväni kanssa; molemmat olemme kokeneet kaikenlaista, mutta nyt voimme jo harrastaa hurttia huumoria ja ehkä osaamme kantaa toistemme kuormia ja tsempata toisiamme. Kun on ollut kova ahdistus ja saanut osakseen luottamusta ja luotettavuutta, tuntuu tosi lohdulliselta ja se kantaa; koen olleeni myös onnekas.

    • reppuriika

      Ihminen on onnellinen kun on asiat kunnossa niin ihmisten kuin Jumalan kanssa. Ja tietenkin että elämällä on tarkoitus. On sopusoinnussa itsensä kanssa.Tietenkin siihen sisältyy, että saa olla terve, tulee toimeen ja on ihmissuhteita.

    • Minulle päivän mittainen onni on kohtuuton odotus. Käsitteen sisältö on niin vaativa.
      Onni on hetkellinen olotila. Tyytyväisyys saattaa olla hyvinkin pitkäkestoista jota katkovat ainoastaan satunnaiset tapahtumat.

      Onni ei synnyt määräyksestä eikä kalenterimerkinnän mukaan. Perusteet ovat aivan jotain muuta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      345
      4088
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2307
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      129
      1650
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      97
      1431
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1403
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1267
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1238
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      54
      1110
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1074
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1006
    Aihe