Sairastuminen työtyömänä

Ahdistavasairaal

Mitäs nyt? Olen ollut jo pari vuotta työttömänä,ensikuussa oli aika te-toimistoon tekemään kuntoutussuunnitelmaa.Nyt jouduin onnettomuuteen ja sairaalassa.Jalka leikataan jo toiseen kertaan ja paraneminen kuntoutuksineen pitkä prosessi. Mitäs nyt? Työmarkkinatukea en voi enää hakea vaan mitä? En ole ollit työelämässä vaan kotiäitinä.

6

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petu_

Jos olet sairaana niin saat siitä lääkärintodistuksen lääkäriltäsi kun vain pyydät. Lääkäri ottaa siinä kantaa työkyvyttömyyteesi ja sen kestoon. Sairaslomaa voidaan kirjoittaa myös toistaiseksi.

Sairaslomalla ollessasi sinulla on oikeus saada sairapäivärahaa, jonka kesto on kuitenkin rajoitettuu 300 maksupäivään.

Kun tuo 300 päivää on täynnä voit ilmoittautua TE-keskukseen (=työvoimatoimisto) ns. vajaakuntoiseksi työnhakijaksi, jolloin saat työttömyyskorvaus ilman, että sinulla olisi velvollisuus ottaa työtä vastaan.

http://www.satakunta.net

• eisiraslomaa

olin työttömänä ja karenssissa ollessa sairaalassa, hain sairuspäivärahaa tms,,,, mutta mitään en saanut , en siis mitään !! -oliko tämä heitteille jättö ?

• utelenkoliikaa

Saitko päätöksen mustaa valkoisella? Mitä luki?

• Tuo riippuu elämäntilanteestasi. Oliko sinulla puolisio jolla oli elatusvelvollisuus sinuun nähden. Haitko etuutta ja millä perusteella?

Tuo onkin sinänsi mielenkiintoinen kysymys tuo "heitteillejättö", koska oikeuden tulkinta on toistaiseksi, että jos henkilö on pysynyt hengissä niin hän on saanut riittävässä määrin sosiaalietuuksi, jota minä kyllä hämmästelen - yhä!

• eisairaslomaa

tuli vaan monta sivua lakitekstiä ja kielteinen päätös, ja ei mitään korvausta, ja olen karenssissa edelleen..... siis kaikesta ulkopuolinen.
        Naapuri suositteli että menisin ruotsiin ja tulisin pakolaisena takaisin suomeen niin saisin kaikki edut. Pitänee kokeilla sitä.

• Rahat-mamuille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7492
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2926
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1766
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1394
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      130
      1134
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      827
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      715
    Aihe