Hei, onko muitakin pitkän matikan kirjottajia? Onko antaa jtn tärppejä vielä mitä luultavasti vois tulla kokeeseen..?
Pitkän matikan yo
5
<50
Vastaukset
- Kohtalotoveri_
Löysin tämän Redditistä:
"Pidä huolta että vektorit, todari ja syventävien kurssien tärkeimmät asiat ovat selviä, sillä trendi viimeisen noin kymmen vuoden aikana on ollut että näihin kursseihin perustuvat kysymykset ovat olleet kokeen helpoimpia"
Ainakin prelissä oleva vektoritehtävä oli helppo ja jossakin loppupään tehtävässä oli naurettavan hellpo 6p Simpsonin sääntö -tehtävästä joten tuo vinkki voi olla ihan hyvä.
Alun laskimettomaan osuuteen kannattaa varmaan harjoitella derivointia, integrointia ja yhtälönratkaisua (myös epä- ja itseisarvoyhtälöt, logaritmi ym.)
Olen itse harjoitellut myös vähän trigonometrisiä yhtälöitä, hyvällä tuurilla voi tulla helppo tehtävä (taulukkokirjan kaavoilla pääsee aika pitkälle kun vaan kokeilee eri vaihtoehtoja, esim. voiko lausekkeen toisen puolen muuttaa sinistä kosiniksi tai jotain.
Itse en muista esim. todennäköisyyslaskennasta yhtään ja muutenkin matikassa liikaa kursseja joten kyllä kuumottaa huominen. Itse lähden "ämmää" hakemaan mutta ei C:kään olisi mikään katastrofi.
Voimia kohtalotoverille! Muista tarkistaa jos vain ehdit ja jos et osaa koko tehtävää niin älä ainakaan luovuta, pari kolme pistettä saa joskus aika random räpellyksellä (mallikuvastakin geometriassa ainakin se yksi piste) - Kohtalotoveri_
Teitkö muuten prelin ja miten meni? Sain itse 37p mutta oli kyllä helppo verrattuna aiempiin yo-kokeisiin (ainakin tuntui) joten pisterajoista ei kyllä mitään hajua jos varsinainen koe on samankaltainen.
Kiitti vastauksesta, itelle kyllä riittää C ja uskon et osaan ne mut jännittää nii paljon et sen takia varmaa epäonnistuu.. Ja jootein prelin se meni kyllä ihan puihin vaikka helppoja ne tosiaan olikin kun myöhemmin katsoi
Osaatko vastata tähän kysymykseen: miten voidaan laskea kaikki kolmion sivun pituudet jos tiedetään kaikki kulmat ja yhen sivun pituus? Kyseessä ei ole suorakulmainen kolmio?
- Kohtalotoveri_
Sinilause ja kosinilause taulukkokirjasta (kaavat löytyy esim wikipediasta jos taulukkokirja on tarkistettavana)
Sinilause taitaa olla juuri tässä tapauksessa kyseessä mutta en ole varma, ehkä menee molemmilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1803067SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän671931Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3071916Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1081891Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --241708Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.291559Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue291392Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1181263Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411142RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041072