Onko kellään kokemusta vesikiveksen hoidosta. Miehelläni on vasen kives turvonnut ihan mahdottomasti, niin että nivuseenkin on tullut ihorikkoa, kun kives hautoo nivusta.
Epäillään vesikivestä. Onko jollakulla kokemusta hoidosta? Tai ideaa, mitä muuta se voisi olla.
Miestä ei meinaa saada lääkäriin kirveelläkään, siksi täällä kyselen.
Vesikiveksen hoito
8
6035
Vastaukset
- sdfsasadsaad
Pelottele sitä kuoliolla ja kivesten poistolla, jos tuota ei hoideta nopeasti - luulis löytyvän paremmin halukkuutta sinne arvaukseen. Tai sitten raahaat yksityiselle.
- stesto
En tiedä oliko samasta ilmiöstä kyse kun minun toinen kivekseni paisui toiseen verrattuna yli kaksinkertaiseksi. Kävin lekurissa ja minulle kerrottiin siellä olevan vain nestettä. Kaksi vaihtoehtoista hoitoa.
1. Punktiointi = nesteen pois imeminen. Ei kuulu olevan lopullinen ratkaisu vaan uusii.
2. Leikkaus. Väitti sitä erittäin suureksi operatioksi eikä suositellut.
Kilkutin ei sinänsä haitannut minua ja ongelma poistui vuoden päivät myöhemmin. Urheilulääkärin reseptillä ryhdyin, muusta syystä, käyttämään päivittäin testogeeliä. Kilkuttimista tuli tasaparisia eikä 7:ään vuoteen ole ilmennyt sivuvaikutuksia. Ukossa on virtaa, tauon jälkeen mitattuna on todettu oman testotuotannon olevan kohtalaista tasoa, kilkuttimet eivät ole kuihtuneet eikä muutahaan haittaa.
Paras vaihtoehto on siis ukko korvaustestoille! - Carota
Itsestään tapahtuva paraneminen on yleistä, tosin se saattaa kestää. Pelotella ei kannata, ei aiheuta kuolioita, ainoa haitta on just tuo tilanotto ja puristus. Punktiossa on riskinsä ja usein neste tulee takaisin.
- JannePohjanmaalta
Vesikives vaivasta voi olla vaikeakin päästä eroon, minua on vaivannut Vesikives pian 6 vuotta. Sitä on tyhjätty, on tehty lääkehoitoa, leikattu, leikattu uudelleen, taas tyhjätty, seuraavana vuorossa taas lääkehoito. Vesi on tullut takaisin joka kerta, tyhjästä täyteen noin kolmessa viikossa. Eikä ole mitään tietoa millä tämä saataisiin kuntoon. Veden määrä on noin 250-300ml ja vain toisessa pussissa.
Lääkärit alkaa nostaa kädet pystyyn...
pirullinen vaiva koko vesikin homma, ja kukkua että tällaisesta nätisti pääsis eroon... Jos nyt ihan tulehdusta on nivusessa, niin kyllä sit kannattaa mennä ainakin punkteeraan ja liimauttaan kiveskalvo kuntoon. Hoitovaste tässä operaatiossa on hyvä 90 %:lla ja kivuton.
Minä huomasin oman kulkusen paisuneen muutama vuosi sitten; rupesin sitten ihmetteleen, kun se pysyi paisuneena ja kävin terveyskeskuslääkärillä tutkituttamassa; lääkäri tutki taskulampulla ja sanoi, että vesikives se on ja ellei siitä ole suurempaa haittaa, niin ei kannata olla huolissaan tai ryhtyä mihinkään toimenpiteisiin. Ei siitä juurikaan ole nyt haittaa ollut, mutta tein kyllä vuosi-pari sitten sellaisen havainnon, jotta kun työskentelin sattumalta viitisen tuntia ns. naisten-mallisella satulatuolilla, jolloin pallit olivat puristuksessa tuolia vasten, niin seuraavana päivänä huomasin vesipatin poistuneen; se oli kyllä kiva olotila kun pussit oli tyhjät, mutta jonkin ajan kuluttua huomasin, että palli oli jälleen paisunut uudelleen ja on nyt pysynyt melko paisuneena noin puolivuotta. Taidankin kyllä nyt taas eka vielä testata uudelleen sitä satulatuolihoitoa. En kuitenkaan tiedä onko alavatsan roikkoläskeillä sit vaikutusta tuohon nesteen kertymiseen kivespussiin, sillä jostain olen lukenut, että vatsaonteloonhan se kait on jotenkin yhteydessä.- Anonyymi
Itse hoidan omaa vesi kivestä että lasken vettä pois kerran kuussa ostin netistä isoja injektio neuloja ja apteekista puudutus voidetta
- Anonyymi
Aion myös
- Anonyymi
ei ole hyvä idea koska jos hygienia ei ole tarpeeksi hyvä niin voi tulla paha tulehdus...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107221Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662126- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009