Onko normaalia että toisessa silmässä on eri paine kuin toisessa ? Minulta mitattiin silmänpaineet arvoilla 10 ja 8 sitä mittayksikköä en nyt muista. Voiko joku luotettava instanssi vastata esim. nimimerkki silmälääkäri.
Paine
4
5830
Vastaukset
- silmälääkäri
On ihan normaalia, että silmissä on hieman toisistaan poikkeavat painelukemat. Sinun paineesi ovat normaalin alarajoilla eli useimmilla ihmisillä silmänpaine on hieman korkeampi kuin sinulla. Mittayksikkönä käytetään yleensä vielä mmHg eli elohopeamillimetriä.
Alhainen silmänpaine ei aiheuta haittaa (ellei mene ihan "nollille"). Eli paineen suhteen kaikki on kohdallasi kunnossa. - Kysyy taas
Kiitos vastauksesta, esitän vielä kysymyksen, kun edellisessä mittauksessa paine oli korkeampi? eli miten se noin ylipäätään voi pudota? Silloin ne paineet oli jossain 12 yksikön tietämissä.
- silmälääkäri
Silmänpaine voi vaihdella montakin yksikköä päivänajasta riippuen ja kaikki mainitsemasi painearvot ovat hyvällä mallilla eli "normaalin" puitteissa.
- Anonyymi
silmälääkäri kirjoitti:
Silmänpaine voi vaihdella montakin yksikköä päivänajasta riippuen ja kaikki mainitsemasi painearvot ovat hyvällä mallilla eli "normaalin" puitteissa.
Minulla on silmänpaineet 4/14..
Mitä tuo alhainen paine tarkoittaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1225827Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744871935Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk221296Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111243Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861103Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481005- 64981
- 64916
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59895Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.24884