Alexandriitti laser kokemuksia..

gohroguhoghgoo

Hei !

Olen käynyt nyt kahdesti TAYS:sin Transpolilla sekä kerran ihopolilla josta sain maksusitoumuksen Koskiklinikalle Alexandriitti laserhoitoon parran poistoa varten. Maksusitoumus takaa minulle neljä hoitokertaa ja mikäli neljä hoitokertaa eivät riitä tulen saamaan uuden maksusitoumuksen myöhemmin.

Olisi erittäin mukava kuulla kokemuksia ja mielipiteitä tuosta alexandriitti laserhoidosta Sattuuko hoito ? Kuinka monennen kerran jälkeen parta alkaa katoamaan ? Pysyykö parta pois lopullisesti ?

Minulle määrättiin myös Vaniqa 11.5 % voidetta jota voin käyttää halutessani

Minulla ei ole hormonilääkitystä eikä testosteronin tuotantoa ole estetty tai lopetettu lääkkeillä tai leikkausella ( Kivesten poisto ) joten vaikuttaako tämä parran pois pysymiseen ikuisesti laserista huolimatta ?

18

2762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkjlk

Neljä kertaa on todennäköisesti vähän. HYKS:n Töölön sairaalassa on annettu 5 hoitokertaa ja tarvittaessa pari lisää, eikä sekään riitä yleensä vaikka on käytetty testosteronin blokkausta. Ellei testosteronia ole blokattu lääkkeillä tai ei ole tehty orkiektomiaa, parran kasvu jatkuu jossain määrin.
      Parran poisto alexandriittilaserilla edellyttää että parta on mahdollisimman tumma, mieluiten musta jotta laser tehoaa hyvin. Myös ihon pitää olla mahdollisimman vaalea, joten kesällä ei tehdä parran polttoa. Laserilla käsitelty iho on myös herkkä auringon valolle.
      Laser tehoaa vain sillä hetkellä kasvaviin karvoihin ja ne yleensä kuolee kertakäsittelyllä. Mutta muutaman viikon kuluttua lepovuorossa olleet karvat kasvavat esiin ja ne on silloin poltettava pois. Sen vuoksi hoitokertoja on toistettava muutaman viikon välein.
      Laserkäsittely tuntuu siltä kuin läpsäytettäisiin viivottimella lappeellaan. Käsittelyn jälkeen iho punottaa ja turpoaa ainakin muutaman tunnin ajaksi. Hoidon jälkeen kannattaa jäähdyttää käsiteltyä aluetta jääpalapussilla tai kylmägeelipussilla, jotta turvotus laskee nopeammin.
      Omasta kokemuksesta voin sanoa että parta pysyy lähes sataprosenttisesti poissa jos kivekset on poistettu ja käyttää riittävän suurta estrogeeniannosta.

• Anonyymi

Saako julkiselta maksusitoumusta muille alueille kuin partaan? Esim alavatsan karvoihin?

• Anonyymi

Tuskinpa, koska myös monilla naisen kehoon syntyneillä kasvaa karvoitusta alavatsassakin. Eivät hekään saa julkiselta maksusitoumusta, vaan joutuvat hoidon halutessaan maksamaan sen omasta pussistaan yksityisellä.

• Anonyymi

Saako säärien laserointiin maksusitoummista ?

• Anonyymi

Kasvojen alueen karvojen poisto laserilla. Saako ennen laserointia sheivata karvat?

• Anonyymi

Ennen laserkäsittelyä pitää olla tarkasti sheivattu iho. Mutta hoitohenkilökunta yleensä toivoo että ensimmäisellä kerralla olisi sänki, jotta nähdään karvojen väri tehon säätöä varten. Tarkastuksen jälkeen ajellaan karvat kertakäyttöhöylällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen laserkäsittelyä pitää olla tarkasti sheivattu iho. Mutta hoitohenkilökunta yleensä toivoo että ensimmäisellä kerralla olisi sänki, jotta nähdään karvojen väri tehon säätöä varten. Tarkastuksen jälkeen ajellaan karvat kertakäyttöhöylällä.

Saan transpolilta maksusitoumuksen kasvojen karvojen poistoon, niin voiko tehdä täällä Oulussa, vai pitääkö mennä Tampereelle?

Huomenna soitan sinne transpolille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saan transpolilta maksusitoumuksen kasvojen karvojen poistoon, niin voiko tehdä täällä Oulussa, vai pitääkö mennä Tampereelle?

Huomenna soitan sinne transpolille

Jos saat lähetteen mihin tahansa (vain Helsingissä tekevät laserepilointia julkisessa sairaalassa) niin Oulussa on Epilaserin toimipiste (Mehiläisen yhteydessä).

• Anonyymi

Ouluun sain lähetteen. Saako kelasta matkakuluihin korvausta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ouluun sain lähetteen. Saako kelasta matkakuluihin korvausta?

Jos kyseessä on transnaisen parran laserointi, se tulkitaan hoitoprosessiin kuuluvaksi ja silloin kelakorvaukset pelaa. Matkakuluissa on omavastuu enintään 25 euroa yhdensuuntaiselta matkalta. Vuosiomavastuu on 300 euroa. Sitä kerryttävät myös alle omavastuun jäävät matkakustannukset.

• Anonyymi

Kiitos!

• Anonyymi

Minulla on ollut Vaniga voide parrankasvun hillitsemiseen ( olin vielä kaapissa silloin) ja olen syntyjään nainen. Ei vaikuttanut mitenkään mutta on törkeän kallis. Turha ostos sanoisin.

• Anonyymi

Kävin marraskuussa Oulun yliopiston sairaalassa kasvojen laseroinnissa, ensimmäiselle kerralla piti ottaa valokuvia kasvoista, että sänki näkyy.

Ottivat kuitenkin valokuvia siellä poliklinikalla, maaliskuussa uusi aika. Ei kait tarvitse itse ottaa valokuvia kasvoista, kun ottavat siellä poliklinikalla?

• Anonyymi

Jos otetaan kuvia, niin yleensä on riittänyt vain yksi kerta ennen ensimmäistä käsittelyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos otetaan kuvia, niin yleensä on riittänyt vain yksi kerta ennen ensimmäistä käsittelyä.

Toivottavasti ei tarvitse enään itse ottaa kuvia.//Tehdäänkö kasvojen laserointia kesällä?

• Anonyymi

Kerran peruttu kasvojen laser. Uusi aika 18.5.2020, taidan peruuttaa ajan , kun pitää mennä toiselle paikkakunnalle

• Anonyymi

Onko peruttu laser aikoja?

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      23
      5138
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4587
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      103
      1352
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1330
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      19
      971
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      865
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      813
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      779
    Aihe