Onko liikaa mikäli haluaa lähettää mailissa 25 kuvaa jotka ovat noin 5.7 Mo / Mega bit per kuva?
Kuvien koko e-mailissa?
4
<50
Vastaukset
Mihin osoitteeseen? GMailissa tuo ei haittaa, tosin taitaa olla, että pitää lähettää osissa. Minun laatikkoni menisi tukkoon parista tuollaisesta. Pane pilveen, niin ei tarvitse miettiä.
- email_help
Riippuu:
a) vastaanottajan sähköpostilaatikon kokorajoituksista
b) oman operaattorisi sähköpostipalvelimesta.
Isoja liitetiedostoja EI pidä lähettää, jollei tiedä, että vastaanottajalla onvalmius niiden vastaanottoon.
JOS vastaanottajalta saat suostumuksen lähettämiseen, niin:
1. pakkaa haluamasi tiedostot ZIP -paketiksi
ja
2. lähetä liitetiedostona ko. ZIP -paketti.
Huomaathan, että binääritiedostot koodataan oletuksena Base64 -koodauksella sähköpostitettaessa.
Tämä nostaa tiedoston kokoa siten, että aina 3 tavun ryhmästä tulee 4 tavua.
Eli tiedostoliitteen koko_sähköpostissa := 1.33334 * koko_tiedostojärjestelmässä.
Tehokkaampiakin koodaustapojakin (esim. Base85) on, mutta niitä voit käyttää vain, jos olet varma, että vastaanottajalla on valmius näiden vastaanottoon, ja että matkan varrella olevat sähköpostipalvelimet eivät vääristä tietoa. - kuvakoko
Vastaanottajalla on http://www.free.fr/freebox/internet.html liittymä, mutta sen tarkemmin en siitä tiedä.
Itse taasen olen tuttavan liitymässä jonka speksejä en tunne. Olen tähän liittymään ottanut vastaan toisinaan 3-6:n kuvaa, mutta ei ole tullut tarkistettua niiden kokoa.
Itse asiassa en ole milloinkaan edes lähettänyt kuvia mailin liitteenä, eli tuo ZIP:llä pakkaaminen on teknisesti uusi juttu, vaikka toki sen olemassaolosta olen tietoinen.
Eli saako vastaanottaja helposti avatua ZIP-pakatut kuvat? Hänellä on vanha Windows ja hidas kone, mutta ilmeisemminkin nopea liittymä. Yhden sähköpostin koko liitetiedostoineen olisi hyvä pitää alle 10Mt koossa. Vastaanottajan postijärjestelmä, posticlient tai vaikka nettiyhteys ei välttämättä kunnolla pelaa jos tulee jättimäisiä sähköpostiviestejä. Eli tuo voi tarkoittaa 25kpl sähköpostiviestien lähetystä.
Zip pakkaus ei tiivistä valokuvia joten siitä ei tässä ole apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1162768SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän241761Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621744Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2721638Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --151594Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue281291Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.281164Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?971098Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411082RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041032