Kylppärin putkityöt itse?

Putkityötitse

Millaiset paperit pitää olla, että saa tehdä kylpyhuoneen putkityöt itse? Siis että vakuutusyhtiö hyväksyy sen? Pitääkö olla putkimiehen opinnot takana?

9

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xdfrtg

      Putkityöt ei vaadi mitään pätevyyttä, ihan ite voi tehdä omaan taloon. Osakeasunnot ja naapurin kylppäri on eri asia.

    • TietoaVaillaaa

      Ihan mielenkiinnosta?
      Mikä säätelee tarvittavaa pätevyyttä?
      Mikä on tarvittava pätevyys?

      • BauHerr

        Luvat jakautuvat suunnitteluun ja työnjohtoon. Lisäksi ne jaetaan KVV- ja IV -osioihin. Tämän jälkeen pätevydent jaetaan kohteen vaativuuden mukaan: vähäinen, tavanomainen, vaativa ja poikkeuksellisen vaativa. Sen jälkeen pätevyydet jaetaan kahteen: uudisrakentamiseen ja korjausrakentamiseen.

        Tavanomaiseen luokkaan voi päästä erikoisammattitutkinnon ja työteknikon tutkinnon suorittanut. Vaativaan luokkaan vaaditaan teknikko.
        Poikkeuksellisen vaativassa luokassa kelpaa uusi rakennusmestari AMK (lvi) tai yliopistotutkinto.


        Tästä taas seuraa se, että putkimiehen perusammattitutkinnolla tai talotekniikkan putkarin papereilla, voi pyyhkiä peffansa asentamassaan MUTTA JONKUN MUUN VALVONNASSA tehdyssä WC:ssä.

        Suomessa on tyylikkäästi tehty kastijärjestelmä: ne on eri ihmiset jotka asentaa, kun ne jotka tienaa. Suomessa on otettu käyttöön kastijärjestelmä niinkin myöhään kuin 1.6.2015. Kun kerran on kastinsa valinnut, sitä ei voi työkokemuksella muuttaa.

        Tervetuloa Suomeen, Euroopan Intiaan!


      • BauHerr

        Huomasin, etten vatannut kysymykseen. Jos ostat KVV tai IV-palvelun pätevältä rahastajalta, voi tehdä kaikki LVI -työt itse. Osa putkiliikkeistä myy KVV ja IV-palvelua.

        LVI -töiden tekeminen ei vaadi minkäänlaista muodollista pätevyyttä, ainaostaan sen valvonta ja suunnittelu.

        Tietysti putkimieheksi ei kannata alkaa, jos ei osaa. Myös osa tarvittavista työkaluista on syytä ostaa, koska niitä ei välttämättä saa vuokrattua tai lainattua mistään. Meillä ne tietysti on, mutta lainaan vain, jos tunnet lainaajan hyvin ja häneen myös luotan.


      • ItseTehdään
        BauHerr kirjoitti:

        Luvat jakautuvat suunnitteluun ja työnjohtoon. Lisäksi ne jaetaan KVV- ja IV -osioihin. Tämän jälkeen pätevydent jaetaan kohteen vaativuuden mukaan: vähäinen, tavanomainen, vaativa ja poikkeuksellisen vaativa. Sen jälkeen pätevyydet jaetaan kahteen: uudisrakentamiseen ja korjausrakentamiseen.

        Tavanomaiseen luokkaan voi päästä erikoisammattitutkinnon ja työteknikon tutkinnon suorittanut. Vaativaan luokkaan vaaditaan teknikko.
        Poikkeuksellisen vaativassa luokassa kelpaa uusi rakennusmestari AMK (lvi) tai yliopistotutkinto.


        Tästä taas seuraa se, että putkimiehen perusammattitutkinnolla tai talotekniikkan putkarin papereilla, voi pyyhkiä peffansa asentamassaan MUTTA JONKUN MUUN VALVONNASSA tehdyssä WC:ssä.

        Suomessa on tyylikkäästi tehty kastijärjestelmä: ne on eri ihmiset jotka asentaa, kun ne jotka tienaa. Suomessa on otettu käyttöön kastijärjestelmä niinkin myöhään kuin 1.6.2015. Kun kerran on kastinsa valinnut, sitä ei voi työkokemuksella muuttaa.

        Tervetuloa Suomeen, Euroopan Intiaan!

        Tervein yhteiskunta olisi se, että suurin osa kansaa työskentelisi itsenäisinä ammatinharjoittajina. Tämä toisi parhaimman vakauden työmarkkinoihin, takaisi joustavuuden hintoihin ja palkkoihin, ja tuottaisi oikeita laaja-alaisia ammattimiehiä palkkaorja-vaihetyöläisten sijaan.


      • BauHerr
        ItseTehdään kirjoitti:

        Tervein yhteiskunta olisi se, että suurin osa kansaa työskentelisi itsenäisinä ammatinharjoittajina. Tämä toisi parhaimman vakauden työmarkkinoihin, takaisi joustavuuden hintoihin ja palkkoihin, ja tuottaisi oikeita laaja-alaisia ammattimiehiä palkkaorja-vaihetyöläisten sijaan.

        Yrittäjyyteen perustuva talousmalli on tarkoituksellisesti estetty Suomessa. Yrtittäjyyttä ei ole kriminalisoitu, mutta siitä on tehty kannattamatonta.

        Esimerkki: yrittäjän eläkemaksut ovat paljon suurempia kuin työeläkemaksut. Itse asiassa vain yrittäjä maksaa valtavaa ylihintaa eläkkeestään, ja vain siinä tapauksessa ettei ole maanviljelijä.

        Muistan aina mainita yrittäjäksi aikoville maatilan hankinnasta: hoida eläkkeesi sen kautta.

        Pahin tilanne on niillä yrittäjillä, joiden yritykset kaatuivat 1990-lamassa. Sitä eläkekrtymän laaksoa ei paikkaa millään.


      • TotuusSattuu
        BauHerr kirjoitti:

        Yrittäjyyteen perustuva talousmalli on tarkoituksellisesti estetty Suomessa. Yrtittäjyyttä ei ole kriminalisoitu, mutta siitä on tehty kannattamatonta.

        Esimerkki: yrittäjän eläkemaksut ovat paljon suurempia kuin työeläkemaksut. Itse asiassa vain yrittäjä maksaa valtavaa ylihintaa eläkkeestään, ja vain siinä tapauksessa ettei ole maanviljelijä.

        Muistan aina mainita yrittäjäksi aikoville maatilan hankinnasta: hoida eläkkeesi sen kautta.

        Pahin tilanne on niillä yrittäjillä, joiden yritykset kaatuivat 1990-lamassa. Sitä eläkekrtymän laaksoa ei paikkaa millään.

        " Itse asiassa vain yrittäjä maksaa valtavaa ylihintaa eläkkeestään,"

        Ei vaan palkansaaja maksaa alihintaa. Minkään tähän saakka eläkkeelle jääneen sukupolven maksamat työeläkemaksut eivät ole kattaneet heille maksettuja eläkkeitä vaan ne on maksatettu työssä käyvillä ihmisillä. Ja näin on jatkossakin.
        Yrittäjän eläkemaksut ovat taas suoraan sidoksisa hänen tulevaan eläkkeeseensä joten hänen eläkemaksunsa ovat juuri oikein. Ihan toinen asia on siis se että työeläkemaksut eivät ole oikealla tasolla.


    • pitäisi

      Moi, sinulla pitäisi olla vtt:n sertifikaatti

    • NäinMeillä

      Kuten jo yllä sanottiinkin, tehdä saa kuka tahansa jos löytyy pätevä henkilö joka on valmis laittamaan "nimet paperiin".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe