Tulikivi Jalanti tuloilma ontelon sisään

RedMofoNeck

Ajattelin nykästä lammikyökinkakkoskerrokseen tulevan takan tuloilman parvekkeen puolelta. Kaksi putkea onteloiden sisään takan alle. Harkinnassa 100 uponor eristetty, fläkt 100 doubleduct tai 110 viemäripurtki plus armaflex. Lytätkää miksi ei. Kondenssi?... Päähän moottoroitu sulku taloautomaation perään.

12

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raksaaja-savustanut

Laita käsikäyttö moottoroidun kaveriksi. Pidä huoli ettei sulku avaudu tai varsinkaan sulkeudu sähkökatkon tapauksessa.

• AloittajaMuluqquuu

Mitäs raati arvelee kondensista. Ilma on kylmää joka tuonne tulee talvella, tuleeko ongelmaa?

• raksaaja-propellih

"Harkinnassa 100 uponor eristetty, fläkt 100 doubleduct tai 110 viemäripurtki plus armaflex."
        Tuollaisin eristysratkaisuin ei pitäisi tulla ongelmaa.

(mutta työlästä on kikkailla onteloihin, mutta mitäpä minä toista propellihattua lyttäämään)

• TakkaTane

Miksi kaksi ?

• Ap.är.unkkari

Kaksi että saa tarpeeks ilmaa, 100mm taitaa olla yksistää vähän vähän? Jalantissa on iso se alatulon ala jos vetää yhden toinen tulee kaupanpäälle,,,

• raksaaja-p.nisti

Tuplaputket, tuplasti tiivistettävää, tuplasti työtä, tuplasti vikaantumismahdollisuutta. Itse tyytyisin yhteen, ei täydellinen, mutta lähellä sitä.

• Erkkisetäonjokäytössä

No eikö kellään ole mitään mielipidettä? Sinne ne meni jo. Doubleduct koska mahtui parhaiten.

• raksaaja

• raksaaja

• Perserkki

En ratkaissut vielä mitenkään mutta pitää miettiä. Pistän tuonne sulkupellit ja pari anturia kytkettynä taloautomaatioon.

• BauHerr

Itse olen tehnyt vastaavan 70 mm putkesta ja eristänyt PU-vaahdolla. Loppupeleissä putket vietiin kuitenkin seinän läpi. Se ainakin toimii.

Olisin laittanut 50 mm viemäriputket yhdessä projektissa onteloon, mutta kaadoille ei ollut riittävästi tilaa. Sähköjä niihin on tullut vedettyä enemmän kuin tarpeeksi.

Päättyykö ontelo ennen takkaa, vai joutuuko ontelon rikkomaan ylöstuontia varten? En muista ulkoa ontelon suhteellisen monimutkaisia puhkomissääntöjä, mutta yli 100 mm reikä tuntuu äkkiseltään aika suurelta. Katso, että reikä on ontelolaattojen yleisen suunnitteluohjeen ja/tai valmistajan ohjeiden mukainen.

• Pernasaari

No ennen tätä laitoin ontelon yhden tuloilman (Uponor 100 muovi) .... En halunnut alaslaskua alakertaan... ja toki sähköpiuhaa 50mm viemäriä yläkerran suihkulle. Tuossa kyseisessä ontelossa ei ole muita reikiä ja ohjeen mukaan kolme 125:sta saa siihen tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      29
      5460
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      167
      1929
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      159
      1561
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1324
    5. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      28
      1238
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1145
    7. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      70
      1124
    8. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      50
      1065
    9. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      210
      1053
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      38
      895
    Aihe