Tulikivi Jalanti tuloilma ontelon sisään

RedMofoNeck

Ajattelin nykästä lammikyökinkakkoskerrokseen tulevan takan tuloilman parvekkeen puolelta. Kaksi putkea onteloiden sisään takan alle. Harkinnassa 100 uponor eristetty, fläkt 100 doubleduct tai 110 viemäripurtki plus armaflex. Lytätkää miksi ei. Kondenssi?... Päähän moottoroitu sulku taloautomaation perään.

12

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raksaaja-savustanut

      Laita käsikäyttö moottoroidun kaveriksi. Pidä huoli ettei sulku avaudu tai varsinkaan sulkeudu sähkökatkon tapauksessa.

    • AloittajaMuluqquuu

      Mitäs raati arvelee kondensista. Ilma on kylmää joka tuonne tulee talvella, tuleeko ongelmaa?

      • raksaaja-propellih

        "Harkinnassa 100 uponor eristetty, fläkt 100 doubleduct tai 110 viemäripurtki plus armaflex."
        Tuollaisin eristysratkaisuin ei pitäisi tulla ongelmaa.

        (mutta työlästä on kikkailla onteloihin, mutta mitäpä minä toista propellihattua lyttäämään)


    • TakkaTane

      Miksi kaksi ?

    • Ap.är.unkkari

      Kaksi että saa tarpeeks ilmaa, 100mm taitaa olla yksistää vähän vähän? Jalantissa on iso se alatulon ala jos vetää yhden toinen tulee kaupanpäälle,,,

      • raksaaja-p.nisti

        Tuplaputket, tuplasti tiivistettävää, tuplasti työtä, tuplasti vikaantumismahdollisuutta. Itse tyytyisin yhteen, ei täydellinen, mutta lähellä sitä.


    • Erkkisetäonjokäytössä

      No eikö kellään ole mitään mielipidettä? Sinne ne meni jo. Doubleduct koska mahtui parhaiten.

      • raksaaja

      • raksaaja

    • Perserkki

      En ratkaissut vielä mitenkään mutta pitää miettiä. Pistän tuonne sulkupellit ja pari anturia kytkettynä taloautomaatioon.

    • BauHerr

      Itse olen tehnyt vastaavan 70 mm putkesta ja eristänyt PU-vaahdolla. Loppupeleissä putket vietiin kuitenkin seinän läpi. Se ainakin toimii.

      Olisin laittanut 50 mm viemäriputket yhdessä projektissa onteloon, mutta kaadoille ei ollut riittävästi tilaa. Sähköjä niihin on tullut vedettyä enemmän kuin tarpeeksi.

      Päättyykö ontelo ennen takkaa, vai joutuuko ontelon rikkomaan ylöstuontia varten? En muista ulkoa ontelon suhteellisen monimutkaisia puhkomissääntöjä, mutta yli 100 mm reikä tuntuu äkkiseltään aika suurelta. Katso, että reikä on ontelolaattojen yleisen suunnitteluohjeen ja/tai valmistajan ohjeiden mukainen.

      • Pernasaari

        No ennen tätä laitoin ontelon yhden tuloilman (Uponor 100 muovi) .... En halunnut alaslaskua alakertaan... ja toki sähköpiuhaa 50mm viemäriä yläkerran suihkulle. Tuossa kyseisessä ontelossa ei ole muita reikiä ja ohjeen mukaan kolme 125:sta saa siihen tehdä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7826
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2872
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1845
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1449
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe