Törkeetä rahastusta Seutulan kentällä!

kolmestiulkomaillevuotee

Kyllä ne Hki-Vantaan lentokentällä ottavat turistilta rahat pois, meinaan kun katsoo esim kahvin ja normaali pullan hintoja tai vaikkapa jotain valmista eväsleipää. Ei sillä ettei olisi varaa ostaa eikä tarvitse ruveta kirjoittelemaan että pysy köyhä kotona äläkä mene lentokentälle. Osinkoja tulee tänäkin keväänä viitisen tonnia joten köyhyys ei vaivaa.
Onko muita jotka ihmettelevät näitä hintoja ja nuukailevat vaikka olisi vara ostaa maksoi mitä maksoi? Otatteko tekin omat eväät mukaan kentälle?
Säälittää suorastaan monet ihmiset jotka ostavat matkoja joihin heillä ei ole oikeasti varaa ja sitten vielä ostellaan lentokentällä näillä hinnoilla.

57

943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nelääkkeet

      Oletko käynyt edes Vantaalla, muilla lentokentillä? Minä kyllä edes tiedä tosi halpaa lentokenttää. Itse tyydyn lentokentillä korkeintaan Burger Kingissä käyntiin tai syön ennen lentokentälle tuloon. No Vantaalla olen syönyt muutaman kerran pizzan ennen koneeseen nousua.

    • mistänäitätulee

      Viiden tonnin osingolla ei pullistele kuin perseaukinen.

      Pysy kotona jos ei ole kun viis tonnia massia tulossa vuodessa isin firmasta ja kaikki on kallista.

      • kolmestiulkomaillevuotee

        Aloittaja tässä täsmentää että ansiotulojen lisäksi tulee tälle keväälle osinkoja noin viisitonnia. Osinkoni ei tule mistään isin firmasta vaan aivan julkisesti noteeratuista firmoista, maallikonkin tunnistamia firmoja mm teliasonera,fortum,kesko,oriola, lassila tikanoja upm ym ym


      • Älä.ole.rahanorja
        kolmestiulkomaillevuotee kirjoitti:

        Aloittaja tässä täsmentää että ansiotulojen lisäksi tulee tälle keväälle osinkoja noin viisitonnia. Osinkoni ei tule mistään isin firmasta vaan aivan julkisesti noteeratuista firmoista, maallikonkin tunnistamia firmoja mm teliasonera,fortum,kesko,oriola, lassila tikanoja upm ym ym

        Voi sinua raukkaa! Osta saamillasi osinkotuloilla voileipiä ja mitä nyt sattuu tekemään mieli äläkä rahan orjuudessa tuijota vain hintoja. Pane eurot kiertämään. Kansantalouden rattaiden pyöriminen vaatii sitä. Älä ole siten rahan orja ettet tarvittaessa käyttäisi sitä. Kehumasi osinkopottia voit hyödyntää paljon enemmän ostamalla kuin makuuttamalla tililläsi


    • 13-3

      Kakkosterminaalin katutasossa on Alepa, jossa on aivan normaalit hinnat ilman lentokenttälisää. Tätä käytän itse usein, kun ei kaipaa mitään isompaa purtavaa. Turvatarkastuksen jälkeisissä ravintoloissa on kyllä suolaiset hinnat, mutta itse en ole edullista lentokenttää ainakaan EU:n alueelta löytänyt.

    • Semmostaseon

      Turisti ja bisnesmatkailu paikoissa on hinnat omaa luokkaansa, ei välttämättä tunnu ihan joka paikassa, mutta sielläkin hinnat voi olla paikalliseen tasoon moninkertaiset.
      Osin siihen vaikuttaa lentokenttien kalliit vuokrat ja kalliit oheiskulut sekä brändiketjujen kovat katteet.

    • etsivälöytäähalvan

      En meinannut uskoa että todellakin alepan kauppa on. Ja normaalihinnat. Hieno juttu. Olin myös alakerrassa syömässä buffet ruuan ja hinta oli jotain 10€- eli halpa oli sekin!

      • Ei.kaikki.löydä

        Missä kohtaa tuollainen buffetpaikka on? Helsingin kentästä kun ei ole karttaa josta kävisi ilmi eri palvelupisteet


      • fep

      • Etsinyt.olenminäkin

      • fep
        Etsinyt.olenminäkin kirjoitti:

        Miksihän Helsingin kentältä ei tosiaan ole karttaa, josta kävisi ilmi palvelupisteiden sijainti. Ainakin muilta kentiltä sellainen löytyy. Maininta 2 terminaalin pohjakerroksesta on vain ylimalkainen. Linkistäsi ei ole mitään hyötyä

        Herää epäilys oletko edes koskaan käynyt koko terminaalissa. Et sitten vaivautunut klikkaamaan sitä sivulla ollutta linkkiä kartta...? Olkoonkin, ettei täsmälleen kerro, missä ko. ravintola sijaitsee, tarvitsee olla uusavuton, ellei sitä tuolla kuvauksella löydä. Se pohjakerros kun on terminaalissa kaksi, eikä ole mikään kaupungin kokoinen, kuten siitä ylimalkaisesta kartasta voit todeta. Ja kun oikein pinnistät itsesi ajattelukykysi äärirajoille, saatat keksiä. kuinka sinne pohjakerrokseen pääsee... Kyllä hissiä voisi kokeilla ja vielä sellaista, joka sijaitsee terminaalissa kaksi. Tai kappas: tuossahan on liukuportaat, jotka vievät alaspäin, minnehän ne vievät...? Vai uskaltaisikohan sitä peräti avata suunsa ja kysyä neuvoa. Tuskin olet ainoa ihminen siellä lentoasemalla....


    • CesarsHEL

      Google ainakin löytää kartan Helsinki Vantaan terminaalista. Ja mitä sillä kartalla tekee? Terminaali 2 yleinen puoli on niin pieni että sulla vie 1-10 min aikaa löytää hissit tai liukuportaat sinne pohjakerrokseen, vaikka olisit ekaa kertaa Helsinki Vantaan kentällä. Ainahan voi myös kysyä henkilökunnalta apua. Myönnettäköön että vain yhdellä hissillä kolmesta pääsee suoraan sinne pohjakerroksen ravintolaan, niillä muilla kahdella pääsee myös, mutta joutuu hieman kävellen kiertämään.

      • Etsinyt.olenminäkin

        Onko pohjakerros samassa tasossa kuin bussiliikenne? En ole ikinä nähnyt siinä mitään ravintoloita. Vain onko se alempana? Pitänee tutustua seuraavalla kerralla


      • sdsfsfsfs

        Ei voi olla totta, onko edeltäjälle todella epäselvää kulkevatko bussit asfaltin ala- vai yläpuolella...


    • AY5

      Vähä nyt Hei omatoimisuutta kehiin. Ootko lähössä matkalle jossa opas saattaa sut sielläkin ravintoloihin? Kuukleta nyt vielä kerran Helsinki-Vantaa karttaa, tai itseasiassa kartta löytyy tuosta yllä olevasta linkistä myös.

      • Etsinyt.olenminäkin

        Höpön löpön. Olen käynyt melko monella eurooppalaisella kentällä, joissa opastus ja pohjakartat on aivan toista luokkaa kuin helsingissä. Lähtökohtani on selkeys heille, joille kenttä ei ole tuttu. Tuosta mainitsemastasi kartasta ei käy ilmi yhdenkään palvelupisteen sijainti. Vert Charles de Gaulle


    • uunotmaailmalla

      Jos ei löydä ravintolaa Helsinki-Vantaalta niin eipä kannata lähteä kun Tallinnan risteilylle ja jäädä Tallinnassakin vaan hyttiin.

      • Etsinyt.olenminäkin

        Vältä kuluneita ilmaisuja. Käytä luovuutta!


      • huonojalkainen

        Itseäni myös tupakoivana ihmisenä suututtaa karttojen huono taso, ei kiinnostaisi turhaan kävellä kymmeniä metrejä etsien tiettyä asiaa, kun sen voisi helpommin tarkistaa kartasta


      • Norttia

        Ainakin Finavian Helsinki-Vantaa sivulta näkee minkä porttien kohdalla tupakointitilat sijaitsee. Portin voi sitten tarkistaa saman sivun karttalinkistä.


    • Kopeekka

      Totta!

      Norjassa ja Luxemburgissa ymmärrän, että kahvikuppi maksaa 4 euroa - MUTTA EN SUOMESSA!

      Tosin, ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa..

      Finavia on valkannut Helsinki-Vantaalle sellaiset liikkeet, että kartelli toimii: vesi, leipä ja kahvi ovat joka kuppilassa saman hintaisa. Kilpailua ei ole.

      Helsinki-Vantaan korkea hintataso on yksi syy välttää hengailua asemalla. Pitäisi Finnairinkin tajuta, että heidän reittiensä suosiota nakertaa se, että vaihtokentällä kylmässä Pohjolassa revitään viimeisetkin jenit taskujen pohjalta :)

      Matkailunedistämiskeskus voisi ottaa kantaa lentokenttien palveluiden hinnoitteluun - yleisen hyödyn nimissä.

    • kakskuppia

      Kerrotko missa on se lentokentta missa hinnat ei ole pilvissa?
      Se kentta ei ole New Yorkissa, ei San Franciscossa, ei Lontoossa eika Tukholmassa.
      Kerro niin toisetkin tietaa.

      • Aasian_matkaaja

        Ainakin Manilan päälentokentän (NAIA = Ninoy Aquino) Burger Kingissä on ihan normaalit hinnat.

        Hong Kongin McDonaldsissa taas hinnat hieman korkeammat kuin samassa kaupungissa muuten.

        Mutta Euroopassa ja USA:ssa ilmeisesti liikehuoneistojen vuokrat ovat niin törkeän kalliita, että lentokentän liikkeiden on pakko pitää korkeampia hintoja.

        Se on tämä liikehuoneistokartelli näköjään vauhdissa.
        Kun ei ole liikehuoneistojen vuokrauksessa kunnon kilpailua, seurauksena kallis hintataso.


    • jkjkjkö

      Kaikilla lentokentillä on kalliit hinnat sillä matkustajat ovat miinoissa, myös ns. maakuntakentillä olut tuoppi 10 euroa.

    • Monestimatkustava

      Kyllä hinnoillakin on joku raja vaikka varaa maksaa olisikin. Minusta kahvilan hinnat ovat Hki-Vantaalla törkeät ja niin myös kotikentälläni Tampereella (jopa halpaterminaalissa lonkero maksaa 8,5€ plo). En osta kuin kupin kahvia jos ihan pakko on. Viimeksi juuri mietin että volyymia kasvattamalla ( hiukan halvemmat hinnat) saisi kyllä enemmän voittoa aikaan? Juuri kenelläkään ei ollut ostoksena muutakuin kahvi tai mehu.

    • AY74

      Aina tämä keskustelu kääntyy tähän lentoaseman kalleuteen. Liekö luetun ymmärryksessä ongelmaa kun yllä on juuri kerrottu että buffet lounaan syö 11,50 eurolla Helsinki-Vantaalla. Lounasta tarjoillaan klo 10-20. Ennen klo kymmentä aamupalabuffet 9,90 euroa tai puuro aamiainen 2,20 euroa. Kahvi maksaa (sisältyy buffet hintaan) muistaakseni Cesarissa pari euroa ja tuoppi 6-7 euroa. Itse käyn tosin aina lounaan jälkeen Starbucksissa kahvilla.

    • ostolakkovaikuttaa

      Ehdotan että mahdollisimman moni ajattelee järjellä eikä suostu rahastukseen ja käy juomassa kahvit lentokentän ulkopuolella ja ottaa eväät mukaan joita syödä kun odottaa lentonsa lähtöä, kun ostaminen vähenee niin pakkohan hintojen on joustaa järkevämmälle tasolle.

      • Halvallajuu

        Taksilla pikasesti jumboon tai flamingoon?


      • Lakko.mikä.lakko
        Halvallajuu kirjoitti:

        Taksilla pikasesti jumboon tai flamingoon?

        Tai sitten jalkaisin. Eihän Jumboon ole kuin vajaat kolme kilometriä. Pianhan sen tervejalkainen kipaisee mennen tullen. Saa samalla raitista ilmaa, tulee reippailtua ja ennen kaikkea on säästänyt 2 - 3 euroa.


      • vaikkahuoltamo

        eiköhän siinä heti lentoaseman ulkopuolella ole järkevämpiä paikkoja kuin tuo jumbo?


      • Esimerkki.hyvästä
        vaikkahuoltamo kirjoitti:

        eiköhän siinä heti lentoaseman ulkopuolella ole järkevämpiä paikkoja kuin tuo jumbo?

        Kuten esimerkiksi?


      • vaikkahuoltamo
        Esimerkki.hyvästä kirjoitti:

        Kuten esimerkiksi?

        Eikös siinä muutaman sadan metrin päässä ole se st1 asema. Vai oliko se kylmäasema?


    • Ettäsilviisiin

      Miten sä saat ne pari miljoonaa Aasialaista vaihtomatkustajaa mukaan tähän boikottiin? Niin ja mä itse muuten käyn Helsinki-Vantaalla kahvilla ja syömässä monesti vaikka en ole edes lennolle lähdössä.

      • jumboonkävely

        Ne pitää jotenkin masinoida, että eivät syö lentokentällä, vaan lähtevät rullalaukkuja kiskoen kävelemään Jumboon ja takaisin.


    • vittuakovalitatte

      Perseaukisten kannattaa pysyä kotona Kontulassa vaan.

    • 29v

      Jaan tunteesi. Ainoastaan ajan tappamisen merkeissä saatan nauttia jotain kentällä tarjottavaa. Poikkeuksena Tegelin C-terminaali jossa uuniperuna on vakiosyötävä eikä sikamaisen kallis.

      Seutulaan mennessämme meillä on pikkupurtavat ja vesipullo mukana jo senkin vuoksi, että lähtömme osuvat usein sellaiseen aikaan, että minun ja vaimoni on otettava pillerit ruokailun yhteydessä ja minun juotavat reilusti vettä.
      Pillerini? Perkeleen eturauhanen pysyy sopuisana kun saa päivittäiset eväänsä.

      Vaikka olen viehättynyt alkoholiin niin en ole koskaan aloittanut dokaamista lähtökentällä enkä myöskään koneessa. Paitsi, että se on kallista niin en halua seisoa jalat ristissä vessajonossa. Seutulasta lähtiessä ehdin ryyppäämään saapumispäässä ja kotiin palatessa siinä ei ole senkään vertaa järkeä.
      Edes äärimmäisen harvoin käyttämässäni bisnes-luokassa en ole kokenut tarpeelliseksi aloittaa dokaamista.

      Nipottajille teidoksi, että minulla on noin 160 - 170 nousua lomamatkoilla. Työmatkoilla vähemmän mutta niitäkin on.

      • 30v

        160-170 nousua? Siis mitä vitun nousuja? Nousut keinonahkasohvalta siellä kaupungin vuokrayksiössä paskalle ja jääkaapille. Mitä sä niitä lasket?


    • kympintuoppi

      No kyllähän 10 euroa tuopista on aivan vitun röyhkeä hinta.

    • Köyhäkö

      Sulle se ehkä on röyhkeä hinta, mutta ei meille kaikille. Mulle se on ihan sama maksaako se tuoppi vitosen vai kympin. Jos mä haluan sen tuopin juoda niin mä tilaan sen. Mä en myöskään roudaa kaljaa Tallinnasta vaan käyn hakemassa kopan kaljaa tai jotain erikoisoluita Prismasta, välittämättä maksaako tölkki/pullo euron vai kolme euroa. Istun myös kesäisin mielellään Kämpin tai Kappelin terassilla, missä se kalja on myös kalliimpaa kuin Kallion räkälöissä.

      • OletAivanOikeassa

        Olen aivan samaa mieltä sun kanssa,jos jotain haluaa niin kyllä siitä myös maksaa sekä paikasta missä sen kaljansa juo. Maistuu paremmalta kunnollisessa paikassa.


      • tasoapitääolla
        OletAivanOikeassa kirjoitti:

        Olen aivan samaa mieltä sun kanssa,jos jotain haluaa niin kyllä siitä myös maksaa sekä paikasta missä sen kaljansa juo. Maistuu paremmalta kunnollisessa paikassa.

        Ei se olut muovimukista juotuna kentällä maistu yhtään paremmalta kuin jossain räkälässä


      • ILMAISTA
        tasoapitääolla kirjoitti:

        Ei se olut muovimukista juotuna kentällä maistu yhtään paremmalta kuin jossain räkälässä

        Lentoasemalla on myös paikkoja missä se kalja tarjoillaan asianmukaisesta lasista,hinta on eri kuin niissä muovituoppi pystybareissa. Sinulle ja kavereillesi on kuitenkin ilouutisia, nyt on lentoasemalla vesihanat mistä saa ILMAISTA vettä.


    • Gate8

      Kyllä on havaittu, että turisteja ryöstetään tax-free hinnoilla, siis mitä ihmeen tax-free -hintoja. Olen bongannut esim. kosmetiikan puolella edullisempia, täysin samoilta merkeiltä olleita tuotteita. Kyllä on havaittu myös se, että kahvi & täytetty patonki on luksustuote, kentällä nautittuna. Paikalliselta kondiittorilta saan isomman patongin ja laadukkaammat ja maistuvammat täytteet edullisempaan hintaan. Tämä lause: "osinkoja tulee tänäkin keväänä viitisen tonnia joten köyhyys ei vaivaa", tiputti sinut kategorisesti alaspäin. Who really cares?

      • HaukkaaPaskaaLuuseri

        Osta se saatanan sumppisi ja känttysi sieltä vitun kondiittorilta.
        Lentoasemalla ei ole pakko ostaa mitään. Tässä maassa on valinnanvapaus.
        Vituttaa tollaiset hintoja vertailevat paskahousut. Ketään ei vittuakaan kiinnosta mitä siellä sun paikallisessa räkälässä se sumppi ja käntty maksaa.
        Vituttaa tollaiset pers`aukiset jotka jaksavat natista ja kitistä joka perkeleen asiasta.


    • Mss9

      Mee köyhä Loungeen!

    • Yftjfytfh

      No ei ole mikään ongelma ottaa pari eväsvoileipää mukaan.
      Kuka hullu maksaa jostain lentokenttämukamasluksusleivästä ihan sikatörkeetä hintaa.Ihan sama oli sit rikas tai köyhä.

    • loungeenko

      Itse joudun usein lähtemään niin kaukaa kotoa, että ei paljoa innosta lämmenneet ja muhjuiset eväleivät siinä vaiheessa, kun on päässyt lentokentälle. Eli joo, olen ostanut sen sikakalliin 7 euron leivän, vaikka hinta on kirpaissut. Eihän se loppujen lopuksi ole kuin euro sinne tai toinen tänne, mutta yleisesti vain vituttaa ne korkeat hinnat. Kahvi ja kalja ei onneksi maistu, oli paikka mikä hyvänsä, niin ei tarvitse niiden hinnoista välittää.

      Tuo Alepa on kyllä hyvä juttu, mutta en ole vielä kertaakaan sinne eksynyt, kun lähdöt on usein ykkösterminaalista. Ehkä eksyn seuraavalla matkalla, kun odotusaika huonojen junayhteyksien vuoksi on kentällä turhan pitkä portilla hengailuun... tosin meinasin, että käytän lentopisteitä ja menen loungeen, vaikka netin perusteella Helsinki-Vantaan lounget on aika huonoja.

    • ykisomies

      Joo joskus tulee hinnoissa todellisia yllätyksiä, olimme vaimoni kanssa turkissa Alanyan lentokentällä ja pitkän jonotuksen jälkeen otimme pienet kahvit ne maksoi 13e kyllä katsoimme toisiamme hieman hämmästyneinä ja totesimme että jollekkin täytyy tulla rahaa tässä paikassa ja paljon.

    • En ymmärrä, miksi kentällä pitää syödä. Kai terve aikuinen ihminen jaksaa olla muutaman tunnin syömättäkin.

      Lentokentillä kautta maailman on kovat hinnat sekä ruoassa että juomassa. Juuri siksi, että olet "katiskassa".

      • EiTarvitse

        Jokainen kait saa päättää sen itse ja jollain se lento ja kentällä notkuminen vie enemmän kuin muutaman tunnin.


      • peninsulako

        Taidat amaranni olla vähän yksinkertainen? Ei kaikkien lennot ole Helsingistä Turkuun. Aikaa voi mennä esimerkiksi:

        2-3 tuntia ennen lentoa kentällä.
        6 tuntia Norskilla Kanarialle.
        >2 tuntia kentältä ravintolaan.
        Tekee yhteensä minimissään 10 tuntia.

        Ei sillä, kyllä minä tuonkin jaksan syömättä olla. Mutta kannattaako viikon parin loma aloittaa itsensä kiusaamisella? Ole hyvä vaan jos kiinnostaa, minua ei.

        Siitä olen kyllä samaa mieltä että lentokentillä on kovat hinnat, yleensä. Mutta ei kaikkialla. Esimerkiksi Lissabonissa on kentällä BigMac halvempi mitä Suomessa normaalissa Mäkkärissä. Eikä ne "oikeiden" ruokien hinnatkaan siellä hirveitä ole.


      • peninsulako kirjoitti:

        Taidat amaranni olla vähän yksinkertainen? Ei kaikkien lennot ole Helsingistä Turkuun. Aikaa voi mennä esimerkiksi:

        2-3 tuntia ennen lentoa kentällä.
        6 tuntia Norskilla Kanarialle.
        >2 tuntia kentältä ravintolaan.
        Tekee yhteensä minimissään 10 tuntia.

        Ei sillä, kyllä minä tuonkin jaksan syömättä olla. Mutta kannattaako viikon parin loma aloittaa itsensä kiusaamisella? Ole hyvä vaan jos kiinnostaa, minua ei.

        Siitä olen kyllä samaa mieltä että lentokentillä on kovat hinnat, yleensä. Mutta ei kaikkialla. Esimerkiksi Lissabonissa on kentällä BigMac halvempi mitä Suomessa normaalissa Mäkkärissä. Eikä ne "oikeiden" ruokien hinnatkaan siellä hirveitä ole.

        Koneessahan on ruokatarjoilu. Ainakin niillä lennoilla, joilla minä olen matkannut (reittilentoja) se on jopa maksuton ja vaihtoehtoja on tarjolla yleensä kolme.

        Viikon parin lomia en ole viettänyt viiteentoista vuoteen. Lyhyin 3kk.


    • volyyyyymi

      Vaikka kuulun palkan puolesta parhaaseen 10 % joukkoon niin Helsinki-Vantaalla tuntee itsensä köyhäksi. Pointti ei ole siinä etteikö rahan puolesta voi maksaa 7 eur leivästä 9 eur 0,4 oluesta, mutta ei siinä ole mitään järkeä. Jää siis käytännössä aina ostamatta. Luulisi että pienemmillä hinnoilla volyymi olisi huomattavasti suurempi ja sitäkautta voitot kasvaisi.

      Helsinki-Vantaa ei ole ainot kallis, mutta paljon on kenttiä missä hinnoittelu edes inhimillistä.

      • Olet oikeassa leivän osalta, mutta kyllä minä pidemmällä välilaskulla sen tuopin tai kaksi otan ja tupakillakin käyn.


    • ykisomies

      Joo kyllä hinnoittelu kentillä on pääosin järkyttävää, mutta asiakashan sen valinnan tekee eikä ole pakko ostaa. Tuntuisi kyllä tosiaan, että volyymin kautta kate saattaisi loppuenlopuksi parantua kun hintoja hieman järkeistäisi nythän se on ns. "laillista ryöstöö".

    • kauppaseonmikäkannattaa

      No pääseehän siinä työntekijät vähemmällä työllä, mutta hyvin äkkiä käy niin että ovat entisiä työntekijöitä jos kauppa ei käy.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      937
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      767
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      58
      721
    Aihe