Perheeni lähti just yhteiseltä pääsiäisaterialta. Olen heistä jumalallisen kiitollinen. ihan sydän pakahtuu. Heistä ja lapsenlapsista. Löysivät piilotetut suklaamunat ja hyppivät sängyssäni sydämensä kyllyydestä. Kotona halpissohvat, jotka eivät kestä, eikä kestä vanhempien hermot.
Tiedän kolme perhettä elämäni varrella asuinalueiltani, jotka eivät ole saaneet adoptiolasta, enkä itse huomannut heidän olevan itseäni "huonompia".
Joskus mietin, mitä vaaditaan, että saa adoptiolapsen. Luulen, jopa uskon, etten olisi saanut, jos sosiaaliviranomaiset olisivat päässeet meitä puolisoina arvioimaan. Mieheni oli äidin hylkäämä lapsi, se vaikutti koko 30-vuotiseen suhteeseemme. Ei kyennyt rakastamaan. En saanut rakkautta juurikaan. Itse olen suurperheen lapsi. Äiti hermostui joskus niin, että huusi järjettömyyksiä ja tukisti. On itsellä osaamaton alkuvanhemmuus. Vetaisin kännit, kun en jaksanut. Silti lapset syötin. Luin paljon, kun leikkiä en osannut, ei leikkineet oma isä ja äiti aikanaan kanssani. Opiskelin, kävin töissä ja elin osin omaa elämääni, hoidin lapset.
Eräs työkaverini, joka oli saanut adoptiolapsen, kertoi, että pitää näyttää varakkaammalta kuin on.
Mitä kysymyksiä kysytään?
Nyt kun mummuna mietin töppäyksiä, mitä olen tehnyt, uhkaillut, kiroillut, menettänyt malttini, ryypännyt ja huutanut. Olisinko ikinä kelvannut adoptiovanhemmaksi?
Mitä adoptiolapsen saaminen oikein vaatii?
Kelpaisiko
1
161
Vastaukset
- itselapseton
Mitä olen sivusta katsellut perheiden elämää, niin ei oikein mikään ennen lapsen tuloa ennusta sitä, millaisia vanhempia ihmisistä tulee. Ei aina ole niin, että hyvistä lähtökohdista tulisi täydellisiä vanhempia tai huonoista lähtöasetelmista huonoja. Eikä hyvien vanhempien lapsista aina tule itsestä samanlaisia. Raha ei ainakaan takaa hyvää perhettä.
Mikä sitten on tarpeeksi hyvä? Ei kai kenenkään elämä ole täydellistä. Suurin osa lapsista kasvaa silti ihan normaaleiksi ihmisiksi, vaikka vanhemmat tekisivät virheitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305617
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus112601- 1862199
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1631693Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan721486Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike321394Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141354En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.721263- 941175
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2191157