Onko opettajien ihaileminen ahdistavaa?

Fangirlish

Opettajat, koetteko sen ahdistavana jos oppilaanne ihailee teitä? Lopetin lukion vuosi sitten ja ihailen edelleen tosi paljon mun entistä ruotsin ja saksan opettajaa, hän on mun roolimalli. Vietän tällä hetkellä välivuotta Saksassa ja haen yliopistoon opiskelemaan saksaa. Musta tuntuu että tää opettaja huomas viime vuonna että ihailen häntä tosi paljon, olin sen verran hemostunu joka kerta ku juteltiin. Aattelin että moikkaan häntä keväällä kun meen kattoon kaverin valmistujaisia, mutta onko se liian ahdistavaa opettajalle? Pelkään olevani liian "fangirl" mutta haluisin jutella tän opettajan kanssa vielä vaikka lopetinkin jo lukion, hän on kumminkin vaikuttanu mun elämään sen verran paljon. En varmaan olis tykänny saksasta näin paljon jos mulla ei ois ollut samaa opettajaa enkä olis koskaan lähtenyt viettään välivuotta ulkomailla ilman tän opettajan kannustusta.

4

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi se olisi ahdistavaa? Suurin osa oppilaista kun ei ihaile ketään muuta kuin itseään napsien selfieitä tunnilla.

      Minun työssä jaksamiseeni ja motivaatiooni ovat ainakin kovasti vaikuttaneet ne oppilaat ja opiskelijat, jotka ovat tuntien jälkeen jääneet juttelemaan ja antaneet positiivista palautetta työstäni. Näiden innokkaiden ja opetustani arvostavien yksilöiden vuoksi tätä mielipuolista työtä jaksaa.

      • Fangirlish

        En tiedä, koen ehkä olevani taakka opettajille jos haluan jutella heidän kanssaan tuntien ulkopuolella (tai sen jälkeen kun lopetin lukion mikä vaikuttaa varmaan vielä oudommalta kun mulla ei enää oikein ole kunnon syytä jutella heille). Raja normaalin ihailemisen ja yltiömäisen fanittamisen välillä on häilyvä ja pelkään että meen tän opettajan kohalla vähän tän yltiömäisen fangirlaamisen puolelle.


    • ari_zwag

      Turhaa Suomaalialaista umpimielisyyttä, ole ihminen ihmiselle ja munaa ittes vailla itsesyytöksiä, kaikki muu on hukkaanheitettyä räpellystä, simuloitua elämää.

    • nuoriope

      Opetan itse lukiossa, ei mikään kovin tasokas paikka kylläkään. Olen huomannut, että vain muutama oppilaani näyttäisi arvostavan ja ehkä ihailevankin minua. Roolimallina en ole mitenkään erityisen kannustava, en nimittäin kovin pitkälle urallani ole päätynyt, mutta on upeaa, että joku ottaa minusta edes jotain irti. Minun kannaltani ainakin voin sanoa, etten pidä opettajien tai muiden auktoriteettien ihailemista mitenkään ahdistavana. Tietysti kannattaa ottaa huomioon myös oma käytös, nimittän ihaileminenkin saattaa jossain vaiheessa edetä liian syvälliseksi ja se saattaa jo näyttäytyä hieman epämukavana tilana. En tiedä, millä tavalla muut opettajat asian ottavat, onhan meitä monenlaisia ja en itse ole kovin kokenut asiasta, kuten tuli jo mainittua. Suosittelen varovaisuutta, mutta jos opettaja näyttää suhtautuvan hyvin, antaa palaa vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      108
      2236
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      436
      1677
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1363
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      17
      1212
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      81
      1194
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1134
    7. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      290
      1059
    8. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      189
      1057
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      51
      1019
    10. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      202
      870
    Aihe