Vastikkeettomat maataloustukiaiset ovat:
1. Maailman suurin pyramidihuijaus.
2. Suomalaisen korruption pohjanoteeraus.
3. Neuvosto-kommunistista suunnitelmataloutta.
4. Poliittinen Ikiliikkuja viimeisen oikean yrityksen ja oikeaa työtä tekevän veronmaksajan nääntymiseen saakka.
Haluatko miljonääriksi - sukulaistesi ohella?
29
83
Vastaukset
- vapaa-kapitalismi
Oikein. Maataloustuotteille tuotantokustannuksia vastaava hinta.
Esimerkiksi viljan hinnaksi 300€ tonnilta.
Maidon tuottajahinnaksi 70/litra.
Sianlihan ruhohinnaksi 300€/100kg.
Turha pyrokratia lopetetaan määräyksineen vaan jokainen viljelee niin kuin haluaa ilman typeriä EUn pykäläviidakoita.
Kannatan lämpimästi systeemiä jossa todellakin viljelijät saavat itse määrätä hinnan ja heitä ei syytetä kartellista jos viljelijät yhdessä sopivat mitä tuotteistaan pyytävät.- suomijussituilla
näkee että olet ikiaikainen tukitalouden kasvatti.. hinnathan määräytyisivät markkinoilla eli ne pärjäisi jotka kustannustehokkaimmin tuottaisi
- säädäntätalous
suomijussituilla kirjoitti:
näkee että olet ikiaikainen tukitalouden kasvatti.. hinnathan määräytyisivät markkinoilla eli ne pärjäisi jotka kustannustehokkaimmin tuottaisi
olet käsittänyt väärin...sinä maksat mitä pyydetään
ainakin viiden päivän paaston jälkeen....20 päivän jälkeen syöt vaikka omat paskasi 20 e kg hintaan
se on vähä paha vaatia mitään kun joka päivä on syötävä
olet vain tottunut pitämään ruokaa itsestään selvyytenä
- JAHAAAAAS
"Vastikkeettomat maataloustukiaiset ovat: . Suomalaisen korruption pohjanoteeraus."
"EU:n yhteinen maatalouspolitiikka (YMP, CAP), jota on harjoitettu vuodesta 1962, voidaan nähdä yhteistyökumppanuutena maatalouden ja muun yhteiskunnan sekä EU:n ja viljelijöiden välillä.
EU:n maatalouspolitiikka on kaikkien EU:n jäsenvaltioiden yhteistä politiikkaa. Sitä hallinnoidaan EU:n tasolla, ja se rahoitetaan EU:n vuotuisen talousarvion varoista.
EU:ssa on yhteiset maataloustuotteiden markkinat. Kun maataloutta tuetaan yhteisten periaatteiden mukaisesti, varmistetaan tasapuoliset toimintaedellytykset maataloustuottajille, jotka kilpailevat EU:n ja maailman markkinoilla."
http://europa.eu/pol/pdf/flipbook/fi/agriculture_fi.pdf
Europe Direct -palvelu vastaa kysymyksiin EU:sta ja sen toiminnasta: p. 00 800 6 7 8 9 10 11 - pyrämidihuijaus
Näin äkkiä ajatellen tuntuisi että Euroopan unionilla olisi myös jotain tekemistä maataloustukien kanssa.
Tuntuisi myös siltä että ne hallituksetkin joissa ei ole keskustapuolue ollut mukana eivät vastustaisi maataloustukia koska eivät ole niitä poistaneet.
Eikös se ole niin että jos jätät ilmoittamatta rikoksesta olet myös itse rikkonut lakia.
Esimerkiksi Kataisen ja Stubin hallitukset varmaan tiesivät tästä pyramidihuijauksesta, jos sellaista kerran tapahtui, mutta eivät tehneet mitään sen lopettamiseksi, syyllistyivät rikokseen. - yksinkertaisetmaalaiset
eikö tuilla elävä jussi halua myöntää että EUn anteliaimmat kansalliset tuet tuovat hänelle toimeentulon?
- Tulenlieskapimeydessä
Mites markkinatalouteen yleensä sopii yritystuet? Se eikös ole sosialismia että valtion varoista tuetaan yrityksiä. Ja maailman sosialistisin valtio on Usa, koska valtio siellä pumppaa rahaa pankeille että pysyisivät pystyssä.
- pankkopoikienkulttuuria
Kuinka pian julkistetaan keski-pohjanmaan navettarakastajat...
https://www.virallisetlinkit.eu/site/18149.html- kriminaalitrakastajat
haastavampi juttu monille pankkopojille
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ts-suomi-suunnittelee-eläimiin-sekaantumisen-täyskriminalisointia-1.110630 - nuffcowamore
ai onks suviseuroissa mukana kettutyttöjä?
- mahdatollainnoissasi
oon kuullu että teillä on myös suviseura -pride kulkue ensi kesänä tornion liakassa?
- serkkujentaivas
mutta sulla on ominaisuudet kohdallaan?
- pankkopoikanen
kumman puolen serkkusi ovat sulle mieluisampia?
poika- vai tyttöserkut? - Tynnyrissäkasvanut
Sä oot tapas mukaan ihan pihalla nöffboy
Sun olis hyvä palata niihin sddsdds- kommentteihisi ne on älykkäintä mitä saat aikaiseksi - Mansikillekyytiä
Sä kiihdyt ainoastaan isäs navetassa sekä serkkukokouksissa
- parkuvapoikanen
vieläks bunkkaat hometalossa?
- kannukselainen
auts...
- Antakkieerahhoooo
Kaikki vastaukset oikeita...
- Anonyymi
Kaikki kohdat 1-4 ovat oikeita vastauksia.
- Anonyymi
Miksi sitten Suomessa ja muualla kehittyneissä maissa maataloustukia maksetaan?
Valitsemamme kansanedustajat niistä päättävät, ei viljelijät.
Pitäisikö siis kaikki julkinen rahoitus koulutukseen, sairaanhoitoon, katujen ja teiden perustamiseen ja kunnostukseen lopettaa.
Jos vastasit ei, miten ruoan tuotanto eroaa noista ihmisille tärkeistä asioista?
- Anonyymi
Kaikki väärin, oikea vastaus on: ne ovat EU:n CAP-politiikan tulosta.
- Anonyymi
Eikö päättäjät sitten ole päättäneet CAPista?
Täällä olevien kirjoitusten perusteella tuntuisi kuin kaikki maataloutta koskevat päätökset olisivat ilmaantuneet kuin tyhjästä sinne lakeihin ja asetuksiin. - Anonyymi
EU:n parlamentti ja EU:n komissio tekevät päätökset EU:n maatalouspolitiikasta (CAP) ja nuo päätökset velvoittavat kaikkia EU:n jäsenmaita. Tukia maksetaan sekä EU:n budjetista että kansallisesta budjetista. Osa kansallisesta budjetista maksetuista tuista on kansallisen parlamentin päätäntävallan alla, eli eduskunta ja hallitus voivat niihin vaikuttaa, kuitenkin pitää toimia EU:n CAP-politiikan määräämien raamien sisällä.
- Anonyymi
Aloittajalta kysyn: miksi olet valinnut väärät päättäjät kun ne toimivat vastoin tahtoasi vai olisiko sittenkin kyseessä demokratia, enemmistön tahto voittaa ja vähemmistön on siihen tyytyminen.
- Anonyymi
Maataloustukaisten historia ja ylläpitomekanismi on mielenkiintoinen ja tärkeä kysymys. En lähde sitä nyt purkamaan. Toteamme yksimielisesesti, että taustatekiöistä riippumatta maataloustukaiset ovat kansantalouden riippakivi ja ympäristötuhon lähde.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maataloustukaisten historia ja ylläpitomekanismi on mielenkiintoinen ja tärkeä kysymys. En lähde sitä nyt purkamaan. Toteamme yksimielisesesti, että taustatekiöistä riippumatta maataloustukaiset ovat kansantalouden riippakivi ja ympäristötuhon lähde.
Et tietenkään lähjde purkamaan, siinähän tulisi sinun kannalta kiusallisia yksityiskohtia miten valtiot yksin ja suuremmat liitot kuten EU ovat tehneet niistä päätöksia demokraattisesti. Minä en nyt ymmärrä miksi maatalous olisi riippakivi kun me kaikki tarvitsemme ruokaa ja tälläinen tukisysteemi on otettu käyttöön että ruuan saatavuus turvattaisiin.
Kerro nyt meillekin miksi päättäjät eivät luovu nykyisestä maatalouspolitiikasta. Eihän se olisi kuin puhemiehen nuijan kopautus ja tämä sinun mielestäsä riippakivi loppuisi.
Maatalous olisi markkinavoimien sääntöjen sanelema. Taksiuudistuksenkin piti laskea taksoja kun kilpailu lisääntyisi. Kävi aivan päinvastoin ja nyt lakeja ollaan muuttamassa.
Siinä olet osittäin oikeassa että kaikki teollinen ja ihmisten toimintas sekä myös maatalous saastuttaa. Mutta kerropa nyt meille miten itse järjestäisit ruuan tuotannon pienemmällä saastuttamisella tai jopa kokonaan ilman, olisivatko ihmiset valmiita maksamaan siitä että tehomaataloudesta luovuttaisiin ja ruuan hinta nousisi ja riitäisikö ruoka jos kaikki siirtyisivät luomuun.
Asiallisia vastauksia odotellen, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et tietenkään lähjde purkamaan, siinähän tulisi sinun kannalta kiusallisia yksityiskohtia miten valtiot yksin ja suuremmat liitot kuten EU ovat tehneet niistä päätöksia demokraattisesti. Minä en nyt ymmärrä miksi maatalous olisi riippakivi kun me kaikki tarvitsemme ruokaa ja tälläinen tukisysteemi on otettu käyttöön että ruuan saatavuus turvattaisiin.
Kerro nyt meillekin miksi päättäjät eivät luovu nykyisestä maatalouspolitiikasta. Eihän se olisi kuin puhemiehen nuijan kopautus ja tämä sinun mielestäsä riippakivi loppuisi.
Maatalous olisi markkinavoimien sääntöjen sanelema. Taksiuudistuksenkin piti laskea taksoja kun kilpailu lisääntyisi. Kävi aivan päinvastoin ja nyt lakeja ollaan muuttamassa.
Siinä olet osittäin oikeassa että kaikki teollinen ja ihmisten toimintas sekä myös maatalous saastuttaa. Mutta kerropa nyt meille miten itse järjestäisit ruuan tuotannon pienemmällä saastuttamisella tai jopa kokonaan ilman, olisivatko ihmiset valmiita maksamaan siitä että tehomaataloudesta luovuttaisiin ja ruuan hinta nousisi ja riitäisikö ruoka jos kaikki siirtyisivät luomuun.
Asiallisia vastauksia odotellen,Kirjoitit oikein. Suomen hallitus on jo 100 vuoden ajan tukenut maatalouden harjoittamista. Hallituksessa on ollut enemmistönä sosialistit sekä keskustalaiset, puolueesta riippumatta tukien jakaminen jatkuu. Maataloutta tarvitaan tuottamaan elintarvikkeita meille Suomalaisille. Tuottajat saavat esim.leivän hinnasta pienimmän osuuden kustannustekijöistä. Ruokaostoksia tehdessä kuluttaja ei muista mistä hinta muodostuu. Suosin Suomalaista elintarviketta ja haluan työllistää viljelijöiden lisäksi ne ihmiset jotka saavat palkkansa alkutuotannossa. Heitä on satoja tuhansia.
- Anonyymi
Maataloustuilla viljelijä pystyy myymään esimerkiksi viljaa 140-180€ tonni.
Viljan hinta vaikuttaa myös lihan, maidon ja kananmunien hintaan kun tuotantoeläimet syövät viljaa.
Kerropa nyt meille jos maataloustuet lopetettaisiin niin miten olisi mahdollista että ruuan hinta ei nousisi.
Nyt vastaat tietysti että maataloutta pitää tehostaa. Kysyn, oletko itse viljelijä ja osaat kertoa miten. Meillä on jo paljon isoja tiloja, satoja hehtaareita peltoa tai paljon tuotantoeläimiä. Ei tälläisillä tiloilla tuotantoa voi niin paljon tehostaa että sillä voisi korvata poisjääneet maataloustuet jos tuottajahintoja ei nostettaisi. Jos taas tuottajahintoja nostettaisi, mitä hyötyä siitä olisi jos maataloustukien poisjäänti korvattaisiin tuottajahintojen nostolla. Ruoan ostajahan kaikki kulut kuitenkin aina maksaa, suoraan hinnoissa tai verojen kautta maataloustukina. - Anonyymi
Suomen maataloustue ovat sivistysvaltiossa edelleenkin ymmärtämättömin keskustelun aihe. Suomalainen ei haluaisi maksaa ruuasta, hän unelmoi suurista uusista omakotitaloista, lomamatkoista ja kaikesta muusta ihanuudesta ..Asumisen ja autoilun kalleus eivät huoleta kunhan ruoka tulisi ilmaiseksi. Verrataanko ruokaa ilmaiseen opetukseen, erittäin edulliseen sairaanhoitoon ..muu ei tule tässä ajassa mieleen.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279