Pannaanko epäilyjä?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016032621328233_uu.shtml
Isis vai mamu sytytti Puukirkon?
50
84
Vastaukset
- hellanlettas.sentään
Hetikö tuli mamu mieleen.
- Herran-ventta-sentäs
Hmm. Entä jos olisikin?
- Oikeus-ei-voita
Ilm. oli paikkakuntalainen. Tuomitsen jyrkästi tällaisen historiallisen ja muidenkin rakennuksien tuhotyön, oli sitten tekijä kuka tai mikä tahansa. Olen itse pakana, mutta vanhat kirkkorakennukset ovat kuitenkin tärkeä osa suomalaista vanhaa kirkkohistoriaa ja siksi säilyttämisen arvoisia. Tekijä on vakavasti sairas ja tuskin saa mitään tuomiota teostaan, mikä tietysti korpeaa meitä oikeuden toteutumiseen uskovia.
Oikeus-ei-voita kirjoitti:
Ilm. oli paikkakuntalainen. Tuomitsen jyrkästi tällaisen historiallisen ja muidenkin rakennuksien tuhotyön, oli sitten tekijä kuka tai mikä tahansa. Olen itse pakana, mutta vanhat kirkkorakennukset ovat kuitenkin tärkeä osa suomalaista vanhaa kirkkohistoriaa ja siksi säilyttämisen arvoisia. Tekijä on vakavasti sairas ja tuskin saa mitään tuomiota teostaan, mikä tietysti korpeaa meitä oikeuden toteutumiseen uskovia.
"Oikeus-ei-voita "
"teevee"
Et sinä ole uskonnoton.
Olet uskossa, jota epä-toivoisesti haluat peittää.
Silmissäni olet lasi-kaappi.
Eikä se ole pahasta.
Olethan kuin ihmisistä enemmistö.
-
MINÄ olen uskonnoton ihan aikuisten oikeesti.
H.- Oikeus-ei-voita
hunksz kirjoitti:
"Oikeus-ei-voita "
"teevee"
Et sinä ole uskonnoton.
Eikä se ole pahasta.
-
H.MINÄ olen uskonnoton ihan aikuisten oikeesti.
H. Nythän sie höpöjä kirjoitat, uskot kuiten siihen että et usko mihinkään :DD Oikeus-ei-voita kirjoitti:
H. Nythän sie höpöjä kirjoitat, uskot kuiten siihen että et usko mihinkään :DD"Oikeus-ei-voita"
Usko X tyhjä = Tyhjä Uskonto
-
Sinä tunsit tarvetta kirjoittaa tuhotusta kirkosta.
Pakanuudesta ja Kirkko-Historiasta.
Myös niihin liittyvistä sairauksista.
-
Minä kirjoitin sinusta.
H.
Voisivatko kynttilät tai tuohukset olla syyllisiä?
Tai seurakunnan vapaaehtoisen tai työntekijän huolimattomuus?- Itsekseensyttyväkirkko
Kirkossa ei ollut mitään tilaisuuksia nyt pääsiäisen aikaan, sanoi pappi.
- siilimuori3
Mitä tuohon voi sanoa............................
- siilimuori3
siis tekoon, tekijä voi olla kuka hyvänsä.
- kansantaloudell.tappio
Miten tuo VOI nykyaikana olla mahdollista? Nythän on hälyttimet, sprinklerit sun muut viimeisen päälle. Vai onko taas "säästetty" väärässä paikassa?
- siilimuori3
Kirkkorakennukset ovat haastavia kohteita paloturvallisuuden kannalta. Varsinkin, jos paloa on voimistettu kiihdytysaineilla. Vielä ei ole tietoa, onko palo sytytetty ulkopuolelta vai kirkon sisältä. Kirkon ovet olivat kuitenkin lukossa.
Tähän saakka jokainen kirkonpolttaja on ollut kantasuomalainen. Varmaan niitä äärioikeistoradikaaleja. Niin kuin olivat ne pommiheittäjälapsetkin. Tekivät sen mitä kotona oli käsketty tehdä.
- Villi.veikkaus
Oisko ihan kantasuomalainen pyromaani?
- Villi.veikkaus
Oikeassa olin, elikkäs on kantasuomalainen.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016032621328561_uu.shtml - yleesä-kyl-näin
mutsi suomalainen isukki joku rantalomal tavattu juhadisti karvakäsi
- ei-kannata-yllyttää
Kovasti ikävää, valitettavasti tällainen tulee lisääntymään myös täällä Suomessa kantasuomalaisten keskuudesssa. On henkilöitä jotka siirtyvät sanoista tekoihin tuntiessaan ettei heidän ääntään kuulla. Terroristit ympäri maailmaa uskovat tekojensa olevan oikeutettuja pyrkimyksiensä saavuttamiseksi, aivan kuin AKT:kin.
Olen samaa mieltä että lisääntyy ja yhtenä syynä pirän johtavissa asemissa olevien täysin tolkutonta ahneutta ja omanvoiton tavoittelua.
Nyt jos koskaan pätee sanonta,köyhät kyykkyyn.
- ö-Öö
Tota
Uskonnoista voi olla mitä mieltä tahansa. Kannattaa, vastustaa, tai suhtaytya välinpitämättömästi. Kuitenkin, oli, miten lie ollut. Ei se kirkkopytinki itsessään ole ollut syyllinen yhtään mihinkään. Tietenkin, onhan se siis konkrettinen symboli kristinuskon hirmuvallasta, vaan aika barbaarista polttaa historiallinen rakennus.
Korostan, ite olen uskonnoton, vaan ei mulla ole mitään vanhoja rakennuksia vastaan. Niitten käyttäjiä toki pidän umpidorkina. Mutta se tosiaan ei ole minkään rakennuksen vika.
Harmi nättiä kirkkoa, onneksi ei henkilövahinkoja.
=DW=- TunnustatVäriä
Siis kirkkojen käyttäjät ovat umpidorkia, mutta moskeijoiden käyttäjät eivät...
"teevee"
Et sinä ole uskonnoton.
Eikä se ole pahasta.
-
H.hunksz kirjoitti:
"teevee"
Et sinä ole uskonnoton.
Eikä se ole pahasta.
-
H.Essolaiset ovat hurskaita
Olemme Essolla monesti ihmetelleet sitä, että fiksummiksi ihmisiksi itseään luulevilla on ihan pakonomainen tarve kehuskella olevansa ateisteja tai uskonnottomia, jotta uskottava asema sosiaalisessa mediassa säilyy. Heillä on siis vahva usko siihen, että mainostammalla äänekkäästi uskonnottomuuttaan status yhteiskunnassamme jotenkin nousisi.
Meidän viisaiden ja hövelien essolaisten ei tarvitse tällaisella kepulikonstilla pönkittää statustamme. Olemme hurskaita ja arvostettuja seurakuntalaisia, joita vanha provastimme pitää suuressa arvossa. Käymme usein kirkossa ja laitame näyttävästi rahaa kolehtihaaviin. Kalu-Kalle istuu vielä kirkkovaltuustossakin, joten emme me hurskaat essolaiset ole ensimmäisinä menossa sinne kuumempaan paikkaan, vaan saatamme hyvinkin päästä tarinoimaan Taivaan Essolle. Me essolaiset osaamme panostaa tulevaisuuteemme oikealla tavalla.- suntiosanteri
Totta tuo esson porukka haasteloo. Tuloo heidän penkistään kolehtihaaviin paljo lisää painova.
suntiosanteri kirjoitti:
Totta tuo esson porukka haasteloo. Tuloo heidän penkistään kolehtihaaviin paljo lisää painova.
Liiallista kehumista
Kyllä pitkäaikainen rakas suntiomme kehuu nyt meidän essolaisten hurskautta vähän liiaksi. Tunnetusti me essolaiset panemme hövelisti rahaa kolehtihaaviin, mutta emme silti vaaranna arkista hyvinvointiamme. Laitamme kolehtiin ropoja vain sen verran, että rahaa jää riittävästi keskarin nauttimiseen Essolla. Olisihan se aika noloa, jos liian suuren kolehtilahjoituksen vuoksi joutuisimme pyytämään vaimoiltamme rahaa keskarin ostoon arkipäivisin. Me essolaiset osaamme pitää taloutemme kunnossa.
- olen-suomalainen
Kuka haluaa olla kantasuomalainen? Minä ainakin olen suomalainen. Muut voivat olla ulkosuomalaisia, ulkomaalaisia jne. Alkaa tympiä kun ei voi olla reilusti suomalainen niin kuin se pitäisi olla, vaan aina kehitellään jotain etuliitteitä selvään asiaan.
"olen-suomalainen"
Sukuni nimi viittaa vahvasti Vaasaan ja rajasta yli.
Osaan puhua Ruotsia sujuvasti, Englantiakin.
Mutta minun kieleni on kasvanut kannastaan asti Suomesta, Suomen-Kielisistä
vanhemmistani, kotoani asti.
-
Kuten ystäväni teevee aina muussinsa tekee:
Suomalainen on Saamelainen aina ja ikuisesti.
Vaikka Saamelainen onkin enämpi kantaa.
H.- miksainasyytökset
Näkyy nykyisin olevan käytäntö, että on sanottava kantasuomalainen, ettei kukaan sekoita maahanmuuttajiin tai edes osittain ulkolaiseen geeniperimään.
Kun jotain rikollista tapahtuu, alkaa heti spekut, että varmaan mamu..? miksainasyytökset kirjoitti:
Näkyy nykyisin olevan käytäntö, että on sanottava kantasuomalainen, ettei kukaan sekoita maahanmuuttajiin tai edes osittain ulkolaiseen geeniperimään.
Kun jotain rikollista tapahtuu, alkaa heti spekut, että varmaan mamu..?Voinko sanoa olevani kantasuomalainen, kun äitini puolelta sukuni perimä on saatu Saksasta?
miksainasyytökset kirjoitti:
Kun jotain rikollista tapahtuu, alkaa heti spekut, että varmaan mamu..?"miksainasyytökset"
Näin se vaan on minullakin.
Vaikka isäni Ruotsalainen suku on 1700-jotain ja kauempaakin.
Ei suku ollut Virtanen, Lahtinen, saati Kurvinen.
Äitini mummossakin oli Tyskiä.
-
Aina tunnen kutinaa karvoissani, kertoessani olevani Kanta-Suomalainen.
Köyliön Lallissa on jotain NIIN tuttua.
Tää niistä rikoksista.
H.- miksainasyytökset
Ancelina kirjoitti:
Voinko sanoa olevani kantasuomalainen, kun äitini puolelta sukuni perimä on saatu Saksasta?
Pidän itseäni kantasuomalaisena vaikka sukututkimuksissa saatu selville, että isän puolelta suku peräisin norjasta. Sinäkin olet.
Osa maamme kansasta on peräisin idästä ja osa muualta,tutkimuksissa on todettu, että suomalaiset ovat samaa eurooppalaista geeniperimää kuin valtaosa eurooppalaisista.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/02/13/suomen-asuttaminen miksainasyytökset kirjoitti:
Pidän itseäni kantasuomalaisena vaikka sukututkimuksissa saatu selville, että isän puolelta suku peräisin norjasta. Sinäkin olet.
Osa maamme kansasta on peräisin idästä ja osa muualta,tutkimuksissa on todettu, että suomalaiset ovat samaa eurooppalaista geeniperimää kuin valtaosa eurooppalaisista.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/02/13/suomen-asuttaminen"miksainasyytökset"
Höpötiti.
Lörppö.
Pönttöki.
H.miksainasyytökset kirjoitti:
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/02/13/suomen-asuttaminenTotta, geenini isän puolelta tulee Uralin takaa. Ihan olen tavan kanta-suomalainen.
- eppu2
korpikirjailija kirjoitti:
Totta, geenini isän puolelta tulee Uralin takaa. Ihan olen tavan kanta-suomalainen.
Minunkin yksi isovanhemmista oli muunmaalainen, silti pidän itseäni kantasuomalaisena.
(Kaikki on suhteellista, erämaata se tämäkin valtakunta, joskus on ollut.) - kantahämis-ainakin
eppu2 kirjoitti:
Minunkin yksi isovanhemmista oli muunmaalainen, silti pidän itseäni kantasuomalaisena.
(Kaikki on suhteellista, erämaata se tämäkin valtakunta, joskus on ollut.)Kantasuomalaisen esivanhemmat ovat asein ja suurin uhrauksin taistelleet suomelle itsenäisyyden (suomalaisuuden). Näin määriteltynä kantasuomalaisuus ei ole kovinkaan vanha asia verrattuna asukkaisiin, jotka ovat tallustelleet nykyisen suomen alueella jo tuhansia vuosia sitten. Oma esi-isäni on tämänhetkisen DNA tutkimuksen perusteella tullut lounais-suomeen arvion mukaan n.1000 luvun alkupuolella, että hämäläisiä ollaan tämänhetkisten määritelmien mukaan ja ennenkaikkea kantasuomalaisia.
Sanonta "kantasuomalainen" on äärioikeiston radikaalisiipeä varten, joiden edustajat täälläkin kilpaa haukkuvat tavallisia ihmisiä suvakeiksi ja kukkahattutädeiksi ja kehuvat itsensä viinanhöyryistä valkoista kirkonpolttaja -suomalaisuuttaan.
- eppu2
kantahämis-ainakin kirjoitti:
Kantasuomalaisen esivanhemmat ovat asein ja suurin uhrauksin taistelleet suomelle itsenäisyyden (suomalaisuuden). Näin määriteltynä kantasuomalaisuus ei ole kovinkaan vanha asia verrattuna asukkaisiin, jotka ovat tallustelleet nykyisen suomen alueella jo tuhansia vuosia sitten. Oma esi-isäni on tämänhetkisen DNA tutkimuksen perusteella tullut lounais-suomeen arvion mukaan n.1000 luvun alkupuolella, että hämäläisiä ollaan tämänhetkisten määritelmien mukaan ja ennenkaikkea kantasuomalaisia.
Äidinäidin puolelta suku on kartoitettu 1700-luvulle, sen taaemmas ei tiedetä.
Tuosta sodasta tuli mieleeni, että isän kuoleman jälkeen löysin hänen sotilaspassinsa, siinä luki, alikersantti. - kantahämis-ainakin
eppu2 kirjoitti:
Äidinäidin puolelta suku on kartoitettu 1700-luvulle, sen taaemmas ei tiedetä.
Tuosta sodasta tuli mieleeni, että isän kuoleman jälkeen löysin hänen sotilaspassinsa, siinä luki, alikersantti.Kyllä sinä olet sitten varmasti kantasuomalainen. Isäsi oli taistelemassa suomelle itsenäisyyden, voit olla ylpeä hänen urheudestaan:)
- roviolle.vaan
Näitä kirkon polttajia on tähän asti syntynyt Suomessa ihan suomalaisista vanhemmista, niin on nytkin. Roviolle poltettavaksi kirkon mäelle, ei niiltä kuitenkaan koskaan senttiäkään saa korvaukseksi, yhteiskunnan elättejä vaan tulee.
Niin kuin heti alussa epäilin, niin tämä kirkonpolttaja kuuluu näihin rasistisesti ajatteleviin ihmisiin. Eli heihin juuri, jotka täälläkin suureen ääneen julistavat porttikieltoa hiukankin suomalaisesta poikkeaville ihmisille.
Aatesuuntahan on heillä, että valkoinen Suomi valkoisille suomalaisille. Juuri näistä äärioikeistolaisista näkemyksistä syntyy sitä tuhovimmaisuutta.
Missä sitten kulkee äärioikeistolaisuuden raja? esim. keskusta ja kokommus puolueina edustavat oikeistoa ja siitä vielä oikeammalle lienee sitten jo äärioikeistoa. Jo perussuomalaisten katsotaan kuuluvan enemmän oikealle kuin kokoomukselaisten. No senhän kyllä huomaa Jussi Halla-ahostakin.
Jos Suomessa suhtauduttaisiin myönteisesti rasistisuuteen, niin olisivatko perussuomalaiset julkirasisteja?- siilimuori3
Uutisissa on kyllä kerrottu että ei ole rasisiti eikä minkään äärisuunnan edustaja vaan teko liittyy ihan ko henkilön omiin henkilökohtaisiin ratkaisemattomiin ongelmiin.
- eppu2
siilimuori3 kirjoitti:
Uutisissa on kyllä kerrottu että ei ole rasisiti eikä minkään äärisuunnan edustaja vaan teko liittyy ihan ko henkilön omiin henkilökohtaisiin ratkaisemattomiin ongelmiin.
Pyromaani on pyromaani, ei sellainen ihminen välttämättä edusta yhtään mitään muuta, kun sairauttaan.
- voinutpahoin
siilimuori3 kirjoitti:
Jostain tuli mieleen, että mies on pettynyt elämässään pahoin, ehkä tyttöystävä jätti. Moni tappaa jopa itsensä ( yleensä nuori) samassa tilanteessa ja toinen "kostaa" ja purkaa henkisen pahoinvointinsa tuhopoltolla.
- voinutpahoin
Liippasi aika läheltä arvaukseni, mutta en ajatellut että kyseessä on perheellinen mies. Kuitenkin parisuhde /avioero ja huoltajuusriita taustalla.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001147821.html siilimuori3 kirjoitti:
Olet aivan oikeassa. Rasismista ei puhuttu mitään. Siis oman mielikuvitukseni tuotetta. Anteeksi kaikilta.
- roviolle.vaan
eppu2 kirjoitti:
Pyromaani on pyromaani, ei sellainen ihminen välttämättä edusta yhtään mitään muuta, kun sairauttaan.
Juuri näin. En ymmärrä, että jos ihminen voi pahoin, hänen pitää aiheuttaa 50 miljoonan vahinko. Hulluja on joka junaan. Ei ihme, ettei saa tavata lapsiaan kuin valvotusti.
- siilimuori3
voinutpahoin kirjoitti:
Jostain tuli mieleen, että mies on pettynyt elämässään pahoin, ehkä tyttöystävä jätti. Moni tappaa jopa itsensä ( yleensä nuori) samassa tilanteessa ja toinen "kostaa" ja purkaa henkisen pahoinvointinsa tuhopoltolla.
Tutkimaton on ihmismielen syöveri elämän aallollokossa.
Eppu 2 on oikeassa kuin yleensä.
- bessie-
No Isis varmaan.
Voin vain kuvitella miten houkutteleva kohde Puukirkko Pohjolan perukoilla heistä on. - MrJuha82outolintu
Mä en lähde tässä syyttelemään muuta kuin kirkonpolttajaa.
En lähde tuomitsemaan mamuja tai äärioikeistolaisia, koska poliisit ovat kertoneet, ettei niillä ole mitään tekemistä tuhopolton kanssa.
Miksi jauhatte paskaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.316266- 394062
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833363- 132984
- 292302
- 122297
- 1621926
- 251822
- 281564
- 1051392