Kuinka etsitään Opel Zafira 1.9 dieselin sähkövuoto kotikonstein =ilman vikakoodin lukulaitetta. Akku tyhjenee totaalisesti parissa viikossa vaikka mitään valoja tai muita virran kulutuslaitteita ei ole päällä. Akku on uusi, ollut pari viikkoa käytössä, se oli ladattu käyttöönottovaiheessa verkkolaturilla, ja ajettu sen jälkeen keskipitkää matkaa. Se käynnistyi virheettömästi. Auton laturin lataus oli mitattu ennen akun vaihtoa, se on OK.
Auto seisoi pari viikkoa, jonka jälkeen akku vaikutti kuolleelta, auton kojetaulun valotkaan eivät syttyneet. Se ladattiin ja auto käynnistyi hyvin. Kun sillä ajetaan viikoittain niin akun jännite ja virta riittävät hyvin, mutta käsitykseni mukaan jossain on vuoto, koska uusi akku tyhjenee muutamassa päivässä.
Itkin aiheesta toisessakin ketjussa.
Zafiran sähkövuodot
5
296
Vastaukset
- jos-osaa
Virtamittarilla onnistuu. Ensin selvitetään missä tilanteissa, ja kuinka iso vuotovirta on. Sitten sulakkeita irrottamalla selvitetään missä vika on. Lopuksi korjataan vika.
- Vaihdanko-merkkiä
Pihtimittarit taitavat olla niin epätarkkoja ettei niillä näe noin pientä vuotovirtaa, jolla akku tyhjenee parissa-kolmessa viikossa. Akku on muistaakseni 74 Ah:n kokoinen. Eli jos se vuotaa täysin tyhjäksi kolmessa viikossa = 500 tuntia, niin vuotovirran tarttee olla vain reilut 0,1A?? Siis VxA = 1.6 Wattia?? En tiedä sähköistä mitään, joka varmaan näkyy tekstissäni, joten älä ala vinoilla pöljälle! Siis se ampeerimittari pitää kai kytkeä sarjaan noin pientä tehoa mitatessa? Eli joudun irrottelemaan akun piuhoja?
- jos-osaa
Joo, noinpienillä virroilla on parempi käyttää tavallista virtamittaria. Mittari on yleensä helpointa kytkeä akun maakaapelin rinnalle, ja sen jälkeen irroittaa maakaapeli, joten kaikki käytetty virta menee mittarin läpi.
Jos mittarissa ei ole vähintään 30A mitta-aluetta kannattaa maakaapeli irroittaa rinnalta vasta kun auto on lukittu (mielellään vielä hetki väliä), jotta mikään iso virta ei riko mittaria tai polta sen sulaketta.
Jos sulakekotelo on konepellinalla, niin varmista että autossa ei ole mitään, mikä tunnistaisi konepellin olevan auki. Jos sulakekotelo on auton sisällä on auto saatava luulemaan että ovi on kiinni.
Kun nämä on tehty, niin sitten vaan yksikerralaan sulakkeita pois, kunnes virrankulutus loppuu.
- Vaihdanko-merkkiä
Kiitoksia jos-osaajalle. Kerron miten kävi, sitten kun olen ensin palannut kotimaisemiin ja ehtinyt lainata naapurin autogurulta mittarin ja tutkia asiaa.
- varmastiparempi
Vie merkkiliikkeeseen tai autosähkökorjaajalle. Miksi pitäisi itse tinata jos ei ole hajuakaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 518220
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/1367236Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka593909Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu953900- 1053692
- 553273
Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod743255Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint372623IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!
"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk2392551- 531764