kihlasormukset

mimmu

tietääkö kukaan, että paljon hopeasormukset yleensä maksavat? haluamme kihlattuni kanssa hopeiset sormukset, koska kultainen on niin yleinen...
olisiko kenelläkään mitään suosituksia korukeistä pk-seudulla?

13

14383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi vaan

      saa paljon halvemmalla kuin kultaa. Epäilisin että 20-30 eurolla saa jo hopeisen kihlasormukseksi käyvän sormuksen. Tiedäthän kuitenkin että yleensä hopealta näyttävä kihlasormus on kyllä valkokultaa tai platinaa, jonka hinta taas on sitten aivan eri juttu. Yleensä hopeaa on pidetty liian "halpana" ja pehmeänäkin materiaalina (kuluu helposti) kihlasormuksiin (korjatkaa jos olen väärässä).
      Onnea kuitenkin =)

      • Alannahi

        Hopeaa saa kyllä edullisesti, ja kaunista, sekä laadukasta.

        Hopeaa pidetään pehmeänä, mutta esim. 24k:n kultakin on pehmeämpää.

        Hopea kyllä voi naarmuuntua, mutta niin tekee ajansaatossa kultakin, sitä helpommin, mitä enemmän karaatteja.

        Lisäksi hopea tummuu, mutta se taas ei ole suuri murhe. Oikealla hoidolla sen saa pysymään vuosia kauniina.


    • meghan

      Itsekään en pidä kullasta juuri yleisyyden vuoksi, enkä myöskään oikeastaan pidä koko väristä. Kyllä se on pieninä yksityiskohtina sormuksessa ihan kaunista, mutta ei kokokultaista (tarkoitan normaalin väristä kultaa, kellertävää) sormusta minulle, kiitos! :)

      Mutta eiköhän hopeasormuksissa selviä kappalehinnalla alle 40 eurolla. Riippuu tietenkin vähän sormuksesta.

      Meillä kihlasormukset ovat valkokultaa. Hyvin hopean väristä tavaraa on kyllä, eikä tämä näytä edes naarmuuntuneen. Itse kyllä harkitsisin sinuna hopean tilalle valkokultaa todella vakavasti, itse nimittäin tahdoin kihlasormuksesta kauniin enkä sen takia kamalan halpaakaan, kun kerranhan sitä vain kihloihin mennään niin mennään sitten kunnolla. Toki on kyllä oma asiasi, mutta suosittelen - mieti :)

      • ananas

        Itsellänikin oli kihlasormus valkokultaa. Aiottiin ostaa hopeiset, mutta myyjä sanoi ettei se kestä, joten otettiin valkokultaa sitten. Mutta ei se kyllä ole yhtä puhtaan hopeisen väristä kuin hopea. Seuraavan kerran (menen sitten kihloihin jo toista kertaa, joten se siitä kerralla ja kunnolla...) haluan hopeisen sormuksen, kesti tai ei, voihan sen sitten vaikka ostaa uuden jos pahasti naarmuttuu, tai sitten muuta oikeasti hopeanväristä metallia, vaikka platinaa.


      • timantti
        ananas kirjoitti:

        Itsellänikin oli kihlasormus valkokultaa. Aiottiin ostaa hopeiset, mutta myyjä sanoi ettei se kestä, joten otettiin valkokultaa sitten. Mutta ei se kyllä ole yhtä puhtaan hopeisen väristä kuin hopea. Seuraavan kerran (menen sitten kihloihin jo toista kertaa, joten se siitä kerralla ja kunnolla...) haluan hopeisen sormuksen, kesti tai ei, voihan sen sitten vaikka ostaa uuden jos pahasti naarmuttuu, tai sitten muuta oikeasti hopeanväristä metallia, vaikka platinaa.

        en itse ole keltakullan ystävä ja halusin kihlakseni hopean, mutta kuitenkin päädyin valkokultaan, koska onhan se arvokkaampaa ja kestävämpää, kun kuitenkin muutamia vuosia sitä tuossa sormessaan katselee. toinen asia on timantit, niitä uskalsin ottaa valkokultaiseeni koska hopea oikeasti tummuu ja naarmuuntuu. tietysti valkokultaistakin täytyisi vuoden välein käydä huollattamassa tummumisen takia.


    • henu

      Mun mielestä olis aika mageet jotku kalevala-sormukset. Ne olis ainakin persoonalliset. Diana-kihlat on aivan liian yleiset.

      Olen yrittäny kattella hintoja lehdistä, mutta noita näkee kuvastoissa aika vähän. Pirun kalliitahan ne on, mutta saa maksaakin, koska sitä pitää sormessa kattella ikuisuus. Onko jollain tietoa hinnoista? Ja mikä olis hyvä materiaali kullan sijasta (sellainen kultaa lähellä oleva värin kumminkin)?

      • neito

        Kannattaa käydä netissä Kalevalakorun sivuilla. Siellä kerrotaan, että sormuksen mallin voi suunnitella itse...vaikka tietyn tekstin sormuksen ulkoreunalle, tai päivämäärä roomalaisilla numeroilla..aika hienoja tulee!!
        Elikkä siis: http://www.kalevalakoru.fi/


    • N.K

      Muistakaa naiset myös ajatella kihlasormuksen kaveriksi myöhemmin tulevaa vihkisormusta. Yhteensopivuus noin ulkonäön puolesta on yksi tärkeä juttu, toinen tärkeä seikka joka tulisi huomioida, on eri materiaalien kestävyys ja säilyvyys. Jalompi metalli syövyttää aina sitä vähemmän jalompaa, joten sitä ajatellen olisi parasta, että hopeasormuksen viereen laitettaisiin hopeinen sormus, kultaisen viereen kultainen, ja valkokultaisen viereen valkokultainen. Ei ole mitenkään poikkeuksellista että eri metallisia sormuksia laitetaan samaan sormeen, mutta kestävyyden kannalta ei ole ihan se paras juttu. Tämä vaan vinkiksi sormuksen ostajille, ei nimittäin aina tule sitä kihlaa ostaessa mieleen miten pitkälle materiaalin valinta voi vaikuttaa.

    • Minusta hopeinen sormus varsinkin aikuisilla (ikäänne en tosin tiedä) on aika halvan näköinen.. Ja kulta on aina kulta. Mutta valitaa toki mistä materiaalista tahansa se sormus, mutta kannattaa muistaa että siihen rinnalle todennäköisesti tulee vihkisormus (eihän se tietenkään pakollinen ole) joten mistä materiaalista sen haluatte? Hopeasta edelleen? Sillä muut, kovemmat materiaalit (kulta, platina...) kuluttavat sitten hopeista kihlasormustasi...

      • Saila

        Hei,

        Tiesitkö, että hopea tummuu väistämättä ajan kanssa eikä pysy muodossaan pehmeytensä takia. Olet varmasti tarkoittanut kilhlauksesi kestävän loppuiän ja niimpä ollen se vaatii sormukselta melko paljon. Edes ns. hyvä hopea ei pysy kirkkaana vuosikausia kädessä.

        Suosittelen sinulle todella lämpimästi valkokultaista sormusta. 18kk valkokultasormus kestää jo aikaa ja on n. 15% kalliimpi kuin vastaava keltakultainen. Väri on hieman puhtaamman "valkoinen" kuin vastaava hopeinen. Jos hinta tuntuu pahalta, kierrelkää alennusmyynneistä.Sieltä voi löytyä todella halvatkin sormukset.


      • Huomautus
        Saila kirjoitti:

        Hei,

        Tiesitkö, että hopea tummuu väistämättä ajan kanssa eikä pysy muodossaan pehmeytensä takia. Olet varmasti tarkoittanut kilhlauksesi kestävän loppuiän ja niimpä ollen se vaatii sormukselta melko paljon. Edes ns. hyvä hopea ei pysy kirkkaana vuosikausia kädessä.

        Suosittelen sinulle todella lämpimästi valkokultaista sormusta. 18kk valkokultasormus kestää jo aikaa ja on n. 15% kalliimpi kuin vastaava keltakultainen. Väri on hieman puhtaamman "valkoinen" kuin vastaava hopeinen. Jos hinta tuntuu pahalta, kierrelkää alennusmyynneistä.Sieltä voi löytyä todella halvatkin sormukset.

        "Olet varmasti tarkoittanut kilhlauksesi kestävän loppuiän"

        En minä ainakaan aio kihloissa olla loppuelämääni, ajattelin naimisiinkin mennä.

        Kyllä meillekin yritti kultasepänliikkeen naikkonen kovasti kaupata valkokultasormuksia juuri vedoten siihen, että kestää paremmin kuin hopeinen.
        Kyllä naama venähti, kun ilmoitin, ettei sen tarvitse kestääkään vuoden päiviä pidempään - tulevaisuudessa pidän vain vihkisormustani. Kovin nyrpeänä hän sitten suostui myymään meille suht halvat hopeasormukset kalliiden valkokultaisten sijaan.


      • Alina
        Huomautus kirjoitti:

        "Olet varmasti tarkoittanut kilhlauksesi kestävän loppuiän"

        En minä ainakaan aio kihloissa olla loppuelämääni, ajattelin naimisiinkin mennä.

        Kyllä meillekin yritti kultasepänliikkeen naikkonen kovasti kaupata valkokultasormuksia juuri vedoten siihen, että kestää paremmin kuin hopeinen.
        Kyllä naama venähti, kun ilmoitin, ettei sen tarvitse kestääkään vuoden päiviä pidempään - tulevaisuudessa pidän vain vihkisormustani. Kovin nyrpeänä hän sitten suostui myymään meille suht halvat hopeasormukset kalliiden valkokultaisten sijaan.

        Useimmat ihmiset pitävät kihlasormustaan vihkisormuksen rinnalla läpi elämän. Tiedoksi, jos asia oli outo/uusi


      • oma tahto olla pitää
        Alina kirjoitti:

        Useimmat ihmiset pitävät kihlasormustaan vihkisormuksen rinnalla läpi elämän. Tiedoksi, jos asia oli outo/uusi

        Hah... mutta ei aina tarvitsekaan tehdä niin kuin useimmat ihmiset tekee.:D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe