minkälainen koira

cheddar62

Olen hankkimassa koiraa. Tuossa olisi nyt yks belgi ilman kotia. Aikaisempaa kokemusta vain noutajista (n.20v.) Olisi mukava saada infoa belgianpaimenkoirista.

7

1636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sheltti ja belgi tyttö!

      Jos sulla on aikasemmin ollut koiria, niin Belggari olis ihan hyvä, mutta jos on ollut noutajista vaan kokemusta, niin kannattaa tutustua KUNNOLLA belgeihin... Belgianpaimenkoira on voimakas ja omistajaansa suojeleva rotu, jonka ootamista pitää harkita ja kunnolla... :P T: Sheltti ja belgi tyttö!

      • cheddar62

        Viestistäsi päätellen hankala rotu? Taidanpa jättää sitten ja pysyä labbiksissa vaan.


      • K25
        cheddar62 kirjoitti:

        Viestistäsi päätellen hankala rotu? Taidanpa jättää sitten ja pysyä labbiksissa vaan.

        Heips!
        Ei ole vaikea rotu ollenkaan jos sulla riittää kiinnostus peruskouluttaa koira. Eikä belgi nyt mikään ylisuojeleva koira ole, mutta tarvittaessa puolustaa kyllä vaikka viimeiseen hengenvetoon. Omani ottaa oikein avosylin kaikki uudet tuttavuudet vastaan, paitsi esim. pimeällä vastaankävelevästä juoposta se kyllä varoittaa ajoissa hidastamalla kulkuaan ja nostamalla niskakarvat pystyyn. Eli ei sitä puolustamista tarvitse pelätä, päinvastoin kuljet itse turvallisemmin mielin belggarin hankinnan jälkeen.

        Belgi on koko perheen koira, se tarvitsee paljon huomiota ja aktivointia eli aika väsymätön rotu on kyseessä. Labbiksen kanssa pääset helpommalla, mutta jos reipas ulkoilu ja touhuilu koiran kanssa kiinnostaa niin ehdottomasti suosittelen belggaria.

        Oliko harkitsemasi yksilö vielä pentu vai jo aikuinen? Jos aikuinen niin omistaja varmasti kertoo millaisesta yksilöstä on kysymys.


      • wuf

        OOn eri mieltä belgi on erittäin avoin ja oppivainen,lapsirakas,toki suojeluvaisto on mutta niinhän se on kaikilla koirilla alitajunnassa jos "laumaa" uhataan.Itellä ollu 12 v groenendael ja päivääkään en vaihtaisi pois.


      • sheltti ja belgi tyttö
        wuf kirjoitti:

        OOn eri mieltä belgi on erittäin avoin ja oppivainen,lapsirakas,toki suojeluvaisto on mutta niinhän se on kaikilla koirilla alitajunnassa jos "laumaa" uhataan.Itellä ollu 12 v groenendael ja päivääkään en vaihtaisi pois.

        Moi vielä! Jos sulla on 12 vuotta ollut kokemusta belgeistä, niin kyllä mielestäni voit nyt hankkia uuden pennun...Kunhan katsot pennun taustat tarkkaan.. Tiedät varmaan mitä tarkoitan. Ettei se ole mistään "hullulta ja hakatulta omistajalta".. Monet kasvattajat ovat minulle sanoneet, että belgistä ei oikein ole "sohvakoiraksi" niin joku harrastus on oikein hyvä belgille.. se jopa saattaa "rauhoittaa" koiraa jos se on jostain "huonolta" puolelta! Ei tässä mulla muuta! kiitos! T: minä joka rakastan koiria suunnattomasti!!


    • Taumii

      mutta kerron vielä, että kaunis, herkkä, uskollinen ja nopea, jalo yhden naisen/miehen perhekoira. Tarvitsee virikkeitä, hellyyttä ja mahdollisuuksia palveluun ja kiitokseen!
      =)

    • ...Turpeinen?

      Siis siit tv-sarjast joskus vuonna nakki kun tuli tv:stä?
      Mä oon sun fani! Oot tosi ihquraxu!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe