minkälainen koira

cheddar62

Olen hankkimassa koiraa. Tuossa olisi nyt yks belgi ilman kotia. Aikaisempaa kokemusta vain noutajista (n.20v.) Olisi mukava saada infoa belgianpaimenkoirista.

7

1641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sheltti ja belgi tyttö!

Jos sulla on aikasemmin ollut koiria, niin Belggari olis ihan hyvä, mutta jos on ollut noutajista vaan kokemusta, niin kannattaa tutustua KUNNOLLA belgeihin... Belgianpaimenkoira on voimakas ja omistajaansa suojeleva rotu, jonka ootamista pitää harkita ja kunnolla... :P T: Sheltti ja belgi tyttö!

• cheddar62

Viestistäsi päätellen hankala rotu? Taidanpa jättää sitten ja pysyä labbiksissa vaan.

• K25
        cheddar62 kirjoitti:

Viestistäsi päätellen hankala rotu? Taidanpa jättää sitten ja pysyä labbiksissa vaan.

Heips!
        Ei ole vaikea rotu ollenkaan jos sulla riittää kiinnostus peruskouluttaa koira. Eikä belgi nyt mikään ylisuojeleva koira ole, mutta tarvittaessa puolustaa kyllä vaikka viimeiseen hengenvetoon. Omani ottaa oikein avosylin kaikki uudet tuttavuudet vastaan, paitsi esim. pimeällä vastaankävelevästä juoposta se kyllä varoittaa ajoissa hidastamalla kulkuaan ja nostamalla niskakarvat pystyyn. Eli ei sitä puolustamista tarvitse pelätä, päinvastoin kuljet itse turvallisemmin mielin belggarin hankinnan jälkeen.

Belgi on koko perheen koira, se tarvitsee paljon huomiota ja aktivointia eli aika väsymätön rotu on kyseessä. Labbiksen kanssa pääset helpommalla, mutta jos reipas ulkoilu ja touhuilu koiran kanssa kiinnostaa niin ehdottomasti suosittelen belggaria.

Oliko harkitsemasi yksilö vielä pentu vai jo aikuinen? Jos aikuinen niin omistaja varmasti kertoo millaisesta yksilöstä on kysymys.

• wuf

OOn eri mieltä belgi on erittäin avoin ja oppivainen,lapsirakas,toki suojeluvaisto on mutta niinhän se on kaikilla koirilla alitajunnassa jos "laumaa" uhataan.Itellä ollu 12 v groenendael ja päivääkään en vaihtaisi pois.

• sheltti ja belgi tyttö
        wuf kirjoitti:

OOn eri mieltä belgi on erittäin avoin ja oppivainen,lapsirakas,toki suojeluvaisto on mutta niinhän se on kaikilla koirilla alitajunnassa jos "laumaa" uhataan.Itellä ollu 12 v groenendael ja päivääkään en vaihtaisi pois.

Moi vielä! Jos sulla on 12 vuotta ollut kokemusta belgeistä, niin kyllä mielestäni voit nyt hankkia uuden pennun...Kunhan katsot pennun taustat tarkkaan.. Tiedät varmaan mitä tarkoitan. Ettei se ole mistään "hullulta ja hakatulta omistajalta".. Monet kasvattajat ovat minulle sanoneet, että belgistä ei oikein ole "sohvakoiraksi" niin joku harrastus on oikein hyvä belgille.. se jopa saattaa "rauhoittaa" koiraa jos se on jostain "huonolta" puolelta! Ei tässä mulla muuta! kiitos! T: minä joka rakastan koiria suunnattomasti!!

• Taumii

mutta kerron vielä, että kaunis, herkkä, uskollinen ja nopea, jalo yhden naisen/miehen perhekoira. Tarvitsee virikkeitä, hellyyttä ja mahdollisuuksia palveluun ja kiitokseen!
      =)

• ...Turpeinen?

Siis siit tv-sarjast joskus vuonna nakki kun tuli tv:stä?
      Mä oon sun fani! Oot tosi ihquraxu!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6294
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3252
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2566
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2198
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1788
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1696
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1480
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1413
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1392
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1368
    Aihe