Huono itsetunto parisuhteessa

Huonoitsetuntoinen

Minulla on huono itsetunto ja olen yrittänyt päästä siitä pois. En onnistu. Olen alkanut seurustelemaan toista kertaa elämäni aikana. Ensimmäinen suhde oli sellainen, joka alensi hieman vielä itsetuntoani, koska mies oli lievästi sanottuna k'sipää joka moitti minua eikä rakastanut. Tavallaan ymmärrän, koska olen omasta mielestäni ruman näköinen ja häpeän rintojani yli kaiken. Kuka tällaisesta oikeasti voi tykätä? Näiden kummankin miehen kanssa se olin minä, joka teki aloitteen. Ensimmäisessä suhteessa kävi ilmi, että kelpasin miehelle vain paremman puutteessa. Hänelle oli aivan sama kuka hänen kanssa on. Rakkaudesta ei ollut tietoakaan. Nyt olen alkanut epäröimään, että nykyinen miehenikään ei rakasta minua ollenkaan. Hän ei ole koskaan seurustellut vaikka olisi halunnut. Olen nyt helppo ehdokas... Suhteen alussa olin kuin taivaissa. Niin ihana mies, minun kanssa? Voiko elämä paremmin mennäkään. Rakastan miestä edelleen, mutta joka kerta kun hän kehuu minua, minulle tulee sellainen outo tunne. Alkaa hävettää ja tulee sellainen ajatus että ei voi olla mahdollista, naurettavaa että joku rakastaa minua. Minun on vaikea uskoa siihen. En halua menettää miestä, mutta en saa näitä ajatuksiani päästä pois. Huono itsetunto saattaa olla suhteen loppu mutta mitä voin tehdä?? :(

9

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Nyt olen alkanut epäröimään, että nykyinen miehenikään ei rakasta minua ollenkaan. Hän ei ole koskaan seurustellut vaikka olisi halunnut. Olen nyt helppo ehdokas... "

      - Onko sulla tullut oikeasti aihetta epäillä ettei mies rakasta sua? Vai onko vaa mielikuvitusta?

      "joka kerta kun hän kehuu minua"

      - Jos mies kehuu sua, nii eiks se osoita ainakin jollai tavalla, että se välittää susta oikeesti. Mun mielestä sun tekstin perusteella mies rakastaa sua! Älä päästä irti siitä. Sun mieskin pitää susta varmasti ainakin kaksin käsin kiinni! ^^ Ei kaikki miehet ole kusipäitä, pitää vaa uskoa...

    • Tosi usein me kannetaan tunteita ja ajatuksia menneistä parisuhteista nykyisiin parisuhteisiin, ja sinun osalla on ymmärrettävää että olet arka uuden miehen kanssa ja että on vaikea luottaa. Yritä muistaa että vaikka edellinen miehesi ei ollut rakastavainen, ei tarkoita sitä että tämä nykyinen ei myöskään rakastaisi. Jos hän kehuu ja sanoo useasti että rakastaa, niin kyllä se varmaan pitää paikkansa. Voit myös ehkä keskustella tästä asiasta miehesi kanssa!

      Jaksamisia,

      Tiia Helsingistä

    • Hei
      Toteat ensimmäisessä lauseessasi sen, mikä on mielestäni ongelmasi ytimessä. Huono itsetunto. Kerrot yrittäneesi parantaa sitä, mutta tuloksetta. Oletko käynyt keskustelemassa jonkun ymmärtäväisen ihmisen kanssa asioistasi? Usein se helpottaa ja sitä alkaa nähdä itsensäkin uudessa valossa. Nimittäin niin kauan kuin et itse usko itseesi, pidä itseäsi rakastamisen arvoisena ja ihan hyvänä ja nättinä ihmisenä, tulet aina epäilemään miehen rakkautta. Tämä siksi, että ensin sinun olisi opeteltava välittämään itsestäsi ja riittämään itsellesi. Sitten vasta voi tulla levollinen luottamus siihen, että tottakai tuo toinen pitää minusta ja rakastaakin.

      Neuvoni siis olisi, että tekisit uutterasti töitä itsetunnon rakentamiseksi. Mieluiten jonkun toisen ihmisen tuella. Älä luovuta, sillä se vaatii työtä ja vaivaa, mutta palkitsee varmasti. Keskity siis itseesi ja mieti myös ihan muita asioita kuin itsetuntoon ja seurusteluun liittyviä. Mikä tekee sinut iloiseksi? Mistä nautit?

      Toinen neuvoni on, että koettaisit olla seurustelukumppanisi kanssa levollinen, vaikka sisimmässäsi epäilisit mitä. Se on kuitenkin todennäköisesti vain sinun korviesi välissä olevaa epäilyä, ei välttämättä totta. Ehkä hänkin on epävarma itsestän ja omasta kelpaavuudestaan.

      Ihanaa rakkauden kevättä ja siunauksen säteitä elämääsi!

      Pappi Elisabet

      • petetty66

        Hienosti kirjoitettu,itsekkin koen samalaista kuin aloittaja.Olen täysin riittämätön omasta mielestäni kauniille vaimolleni.Vaikea rakentaa itsetuntoa kun se romuttui vaimoni uskottomuuteen aikoinaan,itse olen kostoretkelläedelleen....suren sitä


      • Sinun on mahdollista päästä kostomielestä jos vain haluat. Olet huomannutkin, että se vain satuttaa sinua itseäsi. Jos tulkitsen sanojasi oikein.
        Olet aivan varmasti yhtä arvokas ja hieno ihminen kuin kaunis vaimosi. Mutta asiat vaativat työstämistä, pelkkä päätös tyyliin "nyt hyväksyn itseni ja alan rakastaa itseäni" ei vielä riitä, mutta se on hyvä alku. Tarkoitan, että se ei riitä siksi koska itsetunto ei rakennu vain yksin. Tarvitsemme siihen toisia ihmisiä avuksemme.

        Sinua tsempaten!

        Pappi Elisabet


    • Jos tajuaa psykologiasta mitään niin arkuus voi johtua ihan sen kumppanin käytöksestä kuitenkin, ehkä se vois auttaa pahimman yli

      Parasta on että tiedostaa / tietää mitä haluaa, tarvitsee

    • Ainiin, ja anteeksi paljon, en oikeastaan lukenut koko keskustelua, sieltä täältä vain :)

      Enjoy life! <3

    • Usko.vaan.mua

      Kysy siltä suoraan!!!!

    • paukuttele112

      - huonoitsetunto johtuu siitä ,että naisessa ei ole poliisin soitto valmiutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe