Kertokaa tietäjät, että paljonko jenkkirekan asumisviihtyisän hytin osuus nykyisiin EU rekkoihin rakennettuna vaatisi enemmän kääntymistilaa vaikkapa kiertoliittymässä tai risteyksessä. Veturin akseliväli tietenkin kasvaisi ehkä noin puolitoista metriä tai sinne päin, mutta kun nykyisissä Euroopan rekoissa etupyörät ovat kuskin alla ja muutenkin etuylitys huomattavasti lyhyempi ja etupyörät kääntyvät reilusti, niin olisiko tilantarve niin kohtuuton. Monet kuskit asuvat jopa viikkoja autoissaan, niin luulisi, että tämä olisi sallittua. Tietenkin päättäjät asuvat kotonaan tai hotelleissa, eivätkä edes ajattele mokomaa.
Jenkkirekka
5
225
Vastaukset
- sosialistiSUOMI
Joo,olis sallitua.jos se sun rekkas isolla kaksiolla olis sun vakituinen asunto.Valtio,kaupunki,kunta vois verottaa kiinteistöveron.Emme ole vapaa kansa,joten tämä on unelmaa.Muuta amerikkaan.
- jauhelihaa
Kahvipannuu ja telkkarii koe laudalle, jotta jää mummot alle, kurvissa!
- Finbos
Scaniasta tekee joku eurooppalainen alihankkija tuota longline versiota. Komee peli. Kyllähän tuolla mielellään pitempäänkin töitä tekisi, mutta nykyisten kärryjen pituuksien kanssa menisi sallitun pituuden yli. Nuo yhdistelmien sallitut pituudethan ovat poliitikkojen mutu määrittelemiä, eivätkä ne tietenkään perustu mihinkään teknisiin ongelmiin. Tehtaat kyllä voisivat valmistaa meille melkein mitävain jos meille annettaisiin lupa niillä ajaa. Ainakin minä ostaisin heti tuommosen. Masentaa vain välillä, kun ohjaamo tuntuu jo heti ajoon lähtiessä koirankopilta ja kun vielä itse hyvin tietää, että ihan vaikka parinmetrin lisäpituudella kokonaismittaan ei olisi mitään ongelmia meidän Suomalaisilla teilläkään. Jos vaikka parinmetrin lisämitta sallittaisiinkin, niin nuo poliitikot vaatisivat sen tietenkin kuormatilaan.
- suomiitäblock
Kevyesti mahtuu kiertoliittymistä se pari metriä pitempi veturi.
- Suomenlaki
On vain pieni "probleema " Auto ei saa olla kun määrätty mittainen ja jos on jenkkihytti niin perään ei saa pitkä kontti. Mutta tietysti pullaautoksi se käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1857735Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.354943Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1262943- 832334
- 941646
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2181550Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731151Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202171104- 481029
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2261002