Kutisevaa ihottumaa rotan kynsistä

hevarilumikki

Moi!
Toivottavasti täällä joku osaisi auttaa. Meille tuli kaksi viikkoa sitten kolme tyttörottaa ja mitään "oireita" ei aikaisemmin ole ollut mutta huomasin eilen laittaessani ne takaisin häkkiin, että sain rintakehään/olkapäille pientä hieman nokkosihottumalta näyttävää näppyä niihin kohtiin, missä rotilta oli kynsistään jäänyt naarmuja iholle. Voiko olla allergiaa vai voisiko johtua rottien kynsistä ja tätä kautta mennyt esim merkkailupissiä/ likaa iholle ja tämän takia ärtynyt? Tytöt merkkailevat tällä hetkellä melko paljon ja pissiä varmasti päätynyt naarmuihin.. Aikaisemmin ei ole tullut mitään ja mitään muita allergiaan viittaavaa ei ole. "ihottumakin" häviää nopeasti ja on ainoastaan kynsijälkien ympärillä. Minulla muutenkin herkkä iho tähän vuodenaikaan nähden.
Minulla ollut aikaisemmin kissoja,koira,kani,hamstereita ja gerbiilejä ja nyt rottia. Ei koskaan aikaisemmin ollut mitään eläinallergiaa eikä vaikuttaisi nytkään ellei tätä naarmujuttua lasketa.. Onko kellään ollut kokemusta aikaisemmin samanlaisesta tapauksesta? Voiko johtua vain likaisista ja pitkistä kynsistä? Onko kuinka yleistä rottapiireissä? Kiitos kaikille vastanneille :)

3

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      Luultavasti ihan normaalia, mäkin saan raapaisuista pientä ihottumaa ja kutittaa, vaikka en muuten ole allerginen. Allergiaa kannattaa epäillä jos ihottumaa tulee pelkästä kosketuksesta ilman naarmuja, tai jos ihottuma on laajaa ja erityisen kipeetä.

    • Marsuntappaja

      Rotan kynnet koostuvat paskasta ja se pitää pakastaa elävältä, niin minäkin tein minun rakkaalle Saku rotalle!½

    • tuttuahuttua

      Melko tuttua, olen elämäni aikana omistanut useita rottia, mitään allergiaoita mulla ei ole, ja silti toisinaan rottien kynnet saavat tuon aikaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe