Kutisevaa ihottumaa rotan kynsistä

hevarilumikki

Moi!
Toivottavasti täällä joku osaisi auttaa. Meille tuli kaksi viikkoa sitten kolme tyttörottaa ja mitään "oireita" ei aikaisemmin ole ollut mutta huomasin eilen laittaessani ne takaisin häkkiin, että sain rintakehään/olkapäille pientä hieman nokkosihottumalta näyttävää näppyä niihin kohtiin, missä rotilta oli kynsistään jäänyt naarmuja iholle. Voiko olla allergiaa vai voisiko johtua rottien kynsistä ja tätä kautta mennyt esim merkkailupissiä/ likaa iholle ja tämän takia ärtynyt? Tytöt merkkailevat tällä hetkellä melko paljon ja pissiä varmasti päätynyt naarmuihin.. Aikaisemmin ei ole tullut mitään ja mitään muita allergiaan viittaavaa ei ole. "ihottumakin" häviää nopeasti ja on ainoastaan kynsijälkien ympärillä. Minulla muutenkin herkkä iho tähän vuodenaikaan nähden.
Minulla ollut aikaisemmin kissoja,koira,kani,hamstereita ja gerbiilejä ja nyt rottia. Ei koskaan aikaisemmin ollut mitään eläinallergiaa eikä vaikuttaisi nytkään ellei tätä naarmujuttua lasketa.. Onko kellään ollut kokemusta aikaisemmin samanlaisesta tapauksesta? Voiko johtua vain likaisista ja pitkistä kynsistä? Onko kuinka yleistä rottapiireissä? Kiitos kaikille vastanneille :)

3

168

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

Luultavasti ihan normaalia, mäkin saan raapaisuista pientä ihottumaa ja kutittaa, vaikka en muuten ole allerginen. Allergiaa kannattaa epäillä jos ihottumaa tulee pelkästä kosketuksesta ilman naarmuja, tai jos ihottuma on laajaa ja erityisen kipeetä.

• Marsuntappaja

Rotan kynnet koostuvat paskasta ja se pitää pakastaa elävältä, niin minäkin tein minun rakkaalle Saku rotalle!½

• tuttuahuttua

Melko tuttua, olen elämäni aikana omistanut useita rottia, mitään allergiaoita mulla ei ole, ja silti toisinaan rottien kynnet saavat tuon aikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      77
      1128
    2. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      42
      804
    3. Pisa-tulokset.....

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden
      Maailman menoa
      234
      684
    4. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      50
      555
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      34
      542
    6. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      45
      528
    7. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      75
      511
    8. Tiedät että on

Tunteita yhä ja edelleen. Ehkä molemmin puolin.
      Ikävä
      23
      488
    9. Jos ajattelit että

Annan anteeksi niin en anna.
      Ikävä
      23
      442
    10. Ihan pikku vinkki

Kannattaa tallentaa kaikki mitä sen naisen kanssa puhuu ettei tule hankaluuksia myöhemmin
      Ikävä
      52
      429
    Aihe