Oli kuusnepaa, amigaa, atarii ja kaikenmaan Rob Hubbardin ja muiden maestrojen rautaiset musiikit peleissä.
Nykypelit on kuin csi miamia katselis takapää puuduksissa ja aina sama musiikki jokapelissä, kuin melkein kaikkiissa nykyjenkkileffoissakin.
Entisen vanhan koulukunnan ajan pelit tilattiin Triosoftilta tai,
jaa mitäs noita nyt olikaan?
Niin jokin Komentokeskus taisi olla yksi lafka pelitilauksiin ja jokin web direct, mutta sieltä kun tilasi pelin, sai vain levyt, kotelo oli nussittu useasti?
Ja tilaukset tehtiin tuolloin nassikkana vanhalla "kunnon" lankapuhelimella.
Tuon ajan "kännykät"
kun painoivat kiloja ja olivat vain rikkaiden "huveja".
Internet oli tuolloin pelkkää scifimyyttiä ja ufohuuhaajuttuja.
Hyvää kevättä kaikille!
Ennen oli koneet ja miehet rautaa!
4
208
Vastaukset
- kasarimuistoja
Olikohan Toptronics yksi firma josta sai pelejä postimyynnistä? Itse ostelin pelejä ja ohjelmia ihan vaan paikallisesta Infosta, joskus saattoi jotain löytyä kodinkoneliikkeistäkin, Musta Pörssi esim.
Kuusnelosen aikaan naputtelin ohjelmia Mikrobitin ohjelmalistauksista ja tallensin ne kasettiasemalla C-kasetille :) Oli varsin hermoillekäyvää jos koko illan naputtelun jälkeen jokin virhe oli päässyt pujahtamaan koodiin ja koko kone kaatui kun yritti käynnistää ohjelmaa :D Siinä vaan sitten tutkimaan koodia rivi riviltä ja etsimään virhettä...- RautainenNueruus
Komppaan, infot ja mustat pörssit kuin myös kalunneena muinoin.
Juu ja noita ohjelmia naputtelin myöskin, mutta lähinnä itse kuuslankun ohjekirjassa olleita. Sain liikettä ruudulle. Jokin pallo siinä heilui ruudulla, kimpoillen tv:n kulmasta kulmaan. Ei hääviä, mutta kun sen itse sai aikaan monen, monen tunnin urakalla ja silmät kipeänä, niin wow!
Muutamia "ohjelmia" osasikin sitten "koodata" jo aivan itse.
Olihan se rasittavaa, varsinkin kun tuolloin ns. "kymmensormijärjestelmä" hoitui tyyliin kahden käden etusormiilla. Hidasta kuin tervassa uiminen!
Ja jep, toptronics oli postimyntilafka,
mutten muista sieltä koskaan tilanneeni juuri mitään.
Kasari on aina kasari, ja aivan parhaat muistot sieltä!!
- kukapaeimoisiaoliskokenu
Huoh...olipas kiinnostavia tarinoita...krooh...
- kasarimuistoja
Vaan etpä saanut kerrotuksi mielenkiintoisempiakaan, itse asiassa et kertonut minkäänlaista tarinaa!
Ikävä kyllä 80-luvusta alkaa olla sen verran aikaa että ei voi sanoa että "kukapa ei olisi moista kokenut" kun alkaa olla jo sen verran paljon porukkaa ketkä on syntyneet 80-luvun jälkeen.
Näissä nykykoneissa ei vaan ole sellaista "hohtoa" kuin niissä 80-luvun kotitietokoneissa. Kirjoittelen tätäkin juttua kolmisen vuotta vanhalla Windows läppärillä, tämä ei herätä mitään mielenkiintoa mutta toissa viikolla retroilin vanhalla Amiga 500:lla niin heti oli fiilis ihan erilainen :)
Itseasiassa ensimmäinen PS1:kin alkaa tuottaa eri fiiliksen pelatessa kun vaikkapa PS3 vaikka onkin jo 90-luvulta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071821
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271482En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931346- 631204
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101078Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1251071Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall217879- 151829
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57793Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20738