Jatkuva verinen vuoto

Niittyhumala

Moi! Olen hiukan huolissani kehostani. Olen parikymppinen, enkä käytä hormooni ehkäisyä. Olen pari kolme viikkoa vuotanut säännölisen epäsäännölisesti. Vuoto on yleensä rusehtavaa, välillä kuitenkin punaista. Vuoto on kestänyt pahimmassa tapauksessa viikon tai jäänyt vain yhteen iltaan, sen koostumus on limaista eikä niinkä juoksevaa, joka on normaali kuukautisistani poikkeavaa. Etenkin pyyhkiessä vuotoa ilmaantuu, muuten ei oikeastaan. Raskaana saatan olla, mutta raskauden oireet eivät oikeen täsmää. Eikä raskaus olisi tällä hetkellä millään tavalla toivottu.

Mikä minulla saattaa olla? Olen kyllä menossa pian lääkäriin,mutta olisi kiva saada jonkunnäköistä ennakko tietoa.

6

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niittyhumala

      // Vähän lisäystä tuohon aikaisempaan.
      • Minulla siis ei ilmene mitään kipuja, ja yleensä kuukautisten aikana aika suuriakin kipuja, joihin auttaa kyllä ihan normi särkylääkkeet.
      • Ruoka ei maistu. Oksettaa melkein koko ajan, liekö kumminkin vain siitä etten saa syötyä mitään. -> kuulema olen myös laihtunut viimeaikoina, joka pitää paikkaansa (vähän alle 10kg) Enkä ole mitenkää lihava, vaan nykyään täysin normaalipainoinen.
      • Raskaana en ole koskaan ollut, eli en tiedä onko minun oloni jotenki poikkeava aikaisempiin raskauksiin verrattuna.

      Ja joudun nähtävästi perumaan tuon lääkärin, joten joudun odottamaan pidempään kun oletin.

      • ssssssd

        Minulla oli keskenmenossa tuollaista vuotoa. Olet ehkä ollut raskaana. Tee raskaustesti (se voi näyttää postitiivista monta viikkoa keskenmenon jälkeenkin). Voit myös olla raskaana.


    • tietojahoito

      Raskaustestin voit toki tehdä vaikka tänään, niin saat yhden tiedon.
      Kyllä tuo vuoto on muussa tapauksessa selvä syy mennä lääkäriin, eikä pitkittää sitä kovin.

    • etetewtewttew

      Raskaustestin saa parilla eurolla marketista, eli ei ole hinnasta kiinni. Jotenkin olisin vain muun hormonihäiriön kannalla. Kun hormonikierto häiriintyy, niin siinä saattaa olla jatkuvasti tai lähes jatkuvasti oleva vuodon vaihe. Turha sitä on sietää.

      Itselläni on kokemus nuorena keskeytyksestä ja vähän myöhemmin keskenmenosta. Kummassakin olo oli tosi etova, mutta pystyin syömään. Rinnat arat. Keskenmenossa itselläni vuoto oli tervamaisen mustaa ja niukkaa.

      Vuotohäiriön syy voi olla sama tekijä, joka laihduttaa. Toisaalta laihtuminenkin aiheuttaa vuotohäiriöitä. Olet menettänyt sen verran painoa, että se riittää selittämään vuotohäiriön. Stressi (psyykkiset tekijät) voi sekä viedä ruokahalun että sekoittaa hormonisyklin. Joka tapauksessa nopea raju laihtuminen ilman tietoista laihdustusta ei ole tervettä eikä terveellistä.

    • 2xäiti

      Tee raskaustesti. Itselläni oli epämääräistä vuotoa läpi koko ensimmäisen raskauden. Kun menin kuuden viikon vuotoputken jälkeen lääkäriin, onnitteli lääkäri minua. Olin kolmannella kuulla raskaana...

    • Niittyhumala

      En ollut muistanut laittaa tänne viestiä, mutta olen raskaana ja tällä hetkellä aivan paniikissa tästä tilanteesta. Tämä ei siis ole mitenkää toivottu tilanne enkä tiedä mitä tehdä. Pitäisi vissiinkin koota ajatukset ja sitten vasta miettiä loppuun asti tätä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe