Moi! Olen hiukan huolissani kehostani. Olen parikymppinen, enkä käytä hormooni ehkäisyä. Olen pari kolme viikkoa vuotanut säännölisen epäsäännölisesti. Vuoto on yleensä rusehtavaa, välillä kuitenkin punaista. Vuoto on kestänyt pahimmassa tapauksessa viikon tai jäänyt vain yhteen iltaan, sen koostumus on limaista eikä niinkä juoksevaa, joka on normaali kuukautisistani poikkeavaa. Etenkin pyyhkiessä vuotoa ilmaantuu, muuten ei oikeastaan. Raskaana saatan olla, mutta raskauden oireet eivät oikeen täsmää. Eikä raskaus olisi tällä hetkellä millään tavalla toivottu.
Mikä minulla saattaa olla? Olen kyllä menossa pian lääkäriin,mutta olisi kiva saada jonkunnäköistä ennakko tietoa.
Jatkuva verinen vuoto
6
261
Vastaukset
- Niittyhumala
// Vähän lisäystä tuohon aikaisempaan.
• Minulla siis ei ilmene mitään kipuja, ja yleensä kuukautisten aikana aika suuriakin kipuja, joihin auttaa kyllä ihan normi särkylääkkeet.
• Ruoka ei maistu. Oksettaa melkein koko ajan, liekö kumminkin vain siitä etten saa syötyä mitään. -> kuulema olen myös laihtunut viimeaikoina, joka pitää paikkaansa (vähän alle 10kg) Enkä ole mitenkää lihava, vaan nykyään täysin normaalipainoinen.
• Raskaana en ole koskaan ollut, eli en tiedä onko minun oloni jotenki poikkeava aikaisempiin raskauksiin verrattuna.
Ja joudun nähtävästi perumaan tuon lääkärin, joten joudun odottamaan pidempään kun oletin.- ssssssd
Minulla oli keskenmenossa tuollaista vuotoa. Olet ehkä ollut raskaana. Tee raskaustesti (se voi näyttää postitiivista monta viikkoa keskenmenon jälkeenkin). Voit myös olla raskaana.
- tietojahoito
Raskaustestin voit toki tehdä vaikka tänään, niin saat yhden tiedon.
Kyllä tuo vuoto on muussa tapauksessa selvä syy mennä lääkäriin, eikä pitkittää sitä kovin. - etetewtewttew
Raskaustestin saa parilla eurolla marketista, eli ei ole hinnasta kiinni. Jotenkin olisin vain muun hormonihäiriön kannalla. Kun hormonikierto häiriintyy, niin siinä saattaa olla jatkuvasti tai lähes jatkuvasti oleva vuodon vaihe. Turha sitä on sietää.
Itselläni on kokemus nuorena keskeytyksestä ja vähän myöhemmin keskenmenosta. Kummassakin olo oli tosi etova, mutta pystyin syömään. Rinnat arat. Keskenmenossa itselläni vuoto oli tervamaisen mustaa ja niukkaa.
Vuotohäiriön syy voi olla sama tekijä, joka laihduttaa. Toisaalta laihtuminenkin aiheuttaa vuotohäiriöitä. Olet menettänyt sen verran painoa, että se riittää selittämään vuotohäiriön. Stressi (psyykkiset tekijät) voi sekä viedä ruokahalun että sekoittaa hormonisyklin. Joka tapauksessa nopea raju laihtuminen ilman tietoista laihdustusta ei ole tervettä eikä terveellistä. - 2xäiti
Tee raskaustesti. Itselläni oli epämääräistä vuotoa läpi koko ensimmäisen raskauden. Kun menin kuuden viikon vuotoputken jälkeen lääkäriin, onnitteli lääkäri minua. Olin kolmannella kuulla raskaana...
- Niittyhumala
En ollut muistanut laittaa tänne viestiä, mutta olen raskaana ja tällä hetkellä aivan paniikissa tästä tilanteesta. Tämä ei siis ole mitenkää toivottu tilanne enkä tiedä mitä tehdä. Pitäisi vissiinkin koota ajatukset ja sitten vasta miettiä loppuun asti tätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2242926
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1172080Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171691Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141645Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2921509Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471247- 471186
- 1051024
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan56968- 90935