Torakoita ?

Lappliisa

Hei Aurinkorannikon asukkaat ja kävijät.
Haluaisin käydä katsomassa mahdollista eläkevuosien asuinpaikkaa Espanjan Aurinkorannikolla mutta olen kuullut, että siellä olisi kovasti torakoita asunnoissa ja ulkona. Ja ne vielä lentävät.
Pitääkö tämä paikkansa ? Jos näin todella on, täytyy muuttaa suunnitelmaa.

13

1714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 29v

      Helppo nakki! Kokemukseni on tosin Torreviejasta mutta torakat lienevät saman tyyppisiä.
      Kun 28-vuotta sitten havahduimme ko. elukoiden olemassaoloon niin noudin puodista myrkkyvaahtopursuttimen. Paikalliset tuntevat aineensa.
      Pursotin kaikkien huoneiden jalkalistat ko. vaahdolla.
      Sen jälkeen olemme jokaisella kännillä uusineet torakkaloukut joita saa marketeista.
      Loukkuja huoneiden nurkkiin ja huonekalujen alle.
      Tuon alkukäsittelyn ja loukkujen käytön aloituksen jälkeen, emme ole nähneet asunnossamme yhtään ainoaa elävää tai kuolluttakaan torakkaa.
      Ensimmäinen ja yksi ainoa kuollut on ollut rappukäytävässä.
      Minulla on sellainen kutina kiveksissä, että tuo yksikin vaahtokäsittely saattoi olla tarpeeton.

      Loukku = tikkuaskin kokoinen musta laatikko jonka teho perustuu siihen, että torakka könttyää laatikon läpi, saa myrkkyä ja vetäytyy johonkin kuolemaan. Muualle kuin asuntoomme. Itse asiassa en tiedä onko niitä yrittäjiäkään ollut.

      • Lappliisa

        Kiitos vastauksesta. Pelkään niitä niin paljon että henkeä ahdistaa vaikka kuulemma ovatkin vaarattomia, mitä nyt elintarvikkeita pilaavat. Kuinka sitten suojata eväät, pääsevätkö jääkaappiinkin ? Miten sait myrkyn laitettua jääkaapin taakse , laitoitko myös keittiön kaappeihin? Niitä ei siis mielestäsi ole riesaksi asti. Pelkään , että torakan kohdatessani pyörryn, kuten kävi aikanaan Inglesissa.
        Kyllä hävetti mutta tälle ei voi mitään.


      • Hispano

        Kyllä nyt varmaan täytyy muuttaa suunnitelmaa. Suunnitelman muuttohan on helppoa.


    • Fugelainen

      25 vuotta takana eikä ole torakoita kotona näkynyt niin paljoa kuin Suomessa.

    • rolle100

      Torakat ovat todellakin aivan vaarattomia ihmiselle,joskin epämiellyttäviä jos niitä kotona pyörii.Varmaankin kaiken a ja o on että pitää paikat siistinä eikä jätä mitään torakoille syötävää näkyville.Paikallisilta kannattaa kysellä mikä on paras keino välttyä torakkaongelmalta.Tosiasiahan on että lämpimissä maissa on aina torakoita ja tulee aina olemaankin.Ne selviää vaikka ydinpommista.Ei niihin kannata kiinnittää liikaa huomiota jos siellä meinaa elää.Kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon peräaukossa sillä se sulaa ennenkuin siihen ehtii tottumaan joten sinne vaan ja nauttimaan elämästä.

    • Pullman_BKK

      Lämpimissä maissa tosiaan torakoita on, muttei se tarkoita että niitä on kaikkialla. Kun vähän osaa valita majapaikkaa niin torakoita ei löydy. Itse reissasin viime vuonna lämpimissä maissa noin 11 kk , pääosin kaakkois-Aasiassa ja vain yhden kerran näin torakan hotellihuoneessani. Mä en torakoiden kanssa asusta.

    • onniitä

      Hotellit myrkytetään määräajoin...tavallisiin koteihin ei silleen myrkkyjä kylvetä...

    • TalvetEspanjassa

      Mitäs torakoista, joita ei kyllä näe juuri koskaan, kun Suomessa on sääsket, ampiaiset, mehiläiset, hirvikärpäset, paarmat, mäkäräiset jne vaivana koko kesän!

      • kulkuri..16

        On siinä semmonen ero että noi suomen ötökät ei kömmi paschaviemäreistä meidän riemuksi. Cucarachat taas elelee niissä, ainakin mun käsittääkseni....


    • pariset

      Sisiliassa en ole nähnyt sisällä enkä ulkona torakoita, vaikka lämmintä onkin. Luulenpa ettei lämpö ole ainoa syy.

    • komero

      torakoita kyllä olen nähnyt monessakin hotellissa espanjassa .torakat kulkevat huoneissa vain öisin , siksi en koskaan sammuta yöksi kaikkia valoja .valoa ne ainakin pelkää . kaikki lavuaarit ja lattiakaivot tukin yöksi . esim. lavuaariin tulppa paikalle ja vettä vähän niin eivät kyllä ole veden läpi tulleet

    • Koppiskuoriainen

      Taitaa olla parempi näiden "maailmanmatkaajien" vaan pysyä kotona, jos koppakuoriainen noin pelottaa. Torakka osaa myös lentää, joten jossain vaiheessa sellainen todennäköisesti kohdalle osuu, voi jopa lentää ikkunasta sisälle. Torakoita on kaikissa lämpimissä maissa ja on aina ollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1690
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1329
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1268
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      183
      1132
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      161
      1044
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1033
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      892
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      876
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      826
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      794
    Aihe