Mitähän Steve Ballmer tuumii tämän uuden toimitusjohtajan aikakaudesta kun Microsoft on muuttanut aika radikaalisti kelkkaa avointa koodia kohtaan ja tekee jopa yhteistyötä Canonicalin kanssa, mahtaa äijä kirota. Microsoft ei sitten tuhonnutkaan linuxia kuten Ballmer joskus uhosi, päin vastoin Microsoft yrittää olla itse tuhoutumatta ja hakee tukea linuxista :D
http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/microsoft-yllatti-integroi-linux-toimintoja-windowsiin-6536683
Microsoft yllätti: integroi linux-toimintoja Windo
17
251
Vastaukset
Onko siinä tosiaan Linux-kernel, vai käyttävätkö vain Linuxin nimeä luvatta?
- korkkokeni
Tuota noin... Jokaisessa linux-jakelussa on lähtökohtaisesti LINUX.
korkkokeni kirjoitti:
Tuota noin... Jokaisessa linux-jakelussa on lähtökohtaisesti LINUX.
Niin niin, eri asia sitten että onko tuo Linux-jakelu, vai pikemminkin GNU-työkaluja jotka on portattu Windowsille.
- hardlife1955
Microsoftin tuho on ollut pitkään nähtävissä, puhelimet on fadeout, lisäksi edes vähän elinkelpoinen windows 10 on pilattu kaikenlaisella vakoilukrääsällä, ja muutenkin markkinat siirtyvät pöytäkoneista ja läppäreistä, tabletteihin ja älypuhelimiin, johon microsoftilla ei ole tarjota mitään kilpailukykyistä, Apple ja Samsung menevät kovaa vauhtia karkuun, eikä microsoft tule niitä koskaan saavuttamaan,
- turha_uutinen
Mikä uutinen tämä nyt muka on? Ainahan se rinnakkaisasennus ja tai virtualisointi on toiminut.
Nämä taidot vaati vain pikkusen osaamistaitoja.
Nytkin läppärissäni makaa kaksi erilaista käyttöjärjestelmää sulassa sovussa ja käynnistyvaiheessa voi valita kumpi käynnistyy. Ja lisää käyttis vaihtoehtoja voi käyttää "liveversiona".
Tehkää edes kunnon uutisia. Ei tuollaista uutista kannata edes hehkuttaa "uutena",- lehmä_ojassa
"rinnakkaisasennus ja tai virtualisointi"
Nyt ei ole kyse kummastakaan.
- vihdoinkin
Ehkä nyt Microsoftkin alkaa tunnustamaaan sen, ettö unix on ainoa kunnon käyttöjärjestelmä.
Microsoftilla oli alkuaikoineen Xenix niminen unix, mutta luopui siitä tehdessään huonon Windows päätöksen. Nyt vanha kaipuu unixiin on herännyt siksi tämä linuxon alkanut kiinnostaa.
Linuxdistrot ovat itseasiassa vain "unix klooneja" koska Linux(tm) niminen kernel on vain uudelleen kirjoitettu unix kernel.
Parempi myöhään kun ei milloinkaan. Totta on sekin, että tämä vanha kaipuu toimivasta unixista on kyllä hävettävä asia Windowsfaneille.
Steve Jobsikin taitaa kääntyä haudassaan kuullessaan tämän.
Vihdoinkin tulee tämä tunnustus unixin paremmuudesta. - ohohooo
Sudo apteekkti tulee myös Windowsille, hahahahah =D
- rm_malware
Tuskin ainakaan aluksi sudo ohjelma tulee, vaan kaikki tehdään suoraan roottina. Windowsin hakkerointi ei tunnetusti vaadi sen kummempia oikeuksia...
- Hirveäuutinen
Kamalaa. Leviääkö windows virukset nyt sitten linuxiinkin?
- 500miljoonaa
Ei :)
- beerbetterthanwine
Tää on ilmeisesti vastaava kuin wine linuxilla?
- win_alistuva
Nytkö ristiurpokin pääsee kokeilemaan Linux-toimintoja, kun itse käyttöjärjestelmän asennus ei sitten millään onnistu? Mutta, mutta........komentorivin käyttö, sudo, roottina...siihen karahtaa, ei onnistu Karilta, taidot ei riitä!
- Linuks_harhautus
Sudo apt-get sököti sököti... Karmeaa.....†
Kiitos kun käytät Windowsia ja näet vaivaa suloisen käyttöjärjestelmän esiintuomiseksi muillekin......†- apt-get-apua-vajakille
"Windowsin Bash tukee linux-käyttäjille tuttuja komentoja kuten ls, awk, sed, grep ja vi. Sovellusten lataaminen onnistuu apt-get-komennolla."
Eli apt-get tulee wintoosaankin. Ristirunkkarilla on edessä kovat ajat. Taitaa jäädä raukalla ohjelmat asentamatta wintoosaansa. - eivoiollavaikeetaa
sudo apt-get install photoshop
- eikös-tää-ole-hyvä
Hyvä uutinen. Varmaan tekee hyvää Microsoftille ja Windows käyttöjärjestelmälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90825
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519