Olen perinyt tauluja joista en ymmärrä yhtään mitään. En tiedä mitään taiteesta. Kuka Suomessa pystyy arvioimaan ovatko tauluni arvokkaita, ovatko taulujen maalaajat kuuluisia jne? Minkä alan ammattilainen osaa auttaa?
Maalausten arviointi
3
218
Vastaukset
- Kerro-
---niiden taiteilijoiden nimiä? Jos voit linkittää valokuvii niistä auttaa myös.....siis jos nyt et sitten ole toi make....mitä epäilen. ;)
- lsfdjlsfjsljsflfsjsfl
Edelfelt, Halonen, Järnefelt, Simberg, Gallen Kallela jne. googlaa....Kuitenkaan itse en arvosta taulua sen tekijän mukaan ainoastaan, vaikka noita em. tietysti on ihailtava ja heidän työnsä ovat vain harvan käsissä ja pääasiassa Ateneumissa. On huonoja taitelijoita ja hyviä myös tuntemattomissa. Tärkein asia, näin katsojan näkökulmasta, on se, että taulu kertoo sinulle jotain, vaikuttaa jotenkin ja sillä on jokin tarkoitus siellä seinällä...miksi edes omistaa hienoa taulua seinällä, jos sen merkitystä ei ymmärrä, eikä se edes mitään merkitse. Mutta hyvin monelle taulun rahallinen arvo on se suurempi arvo, kuin taulun sanoma. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jopa nämä kuuluisuudet ovat aikoinaan maalanneet taulut aivan eri syistä, kuin siitä, paljonko se maksaa....Taulukauppa on bisnestä ja monenlaista kaukana ns. taiteesta...sitä on monen tietämättömän vaikeata tajuta, kun eivät oikeasti ole taiteellisia, eivätkä todella ymmärrä taiteesta mitään, muuta kuin sen rahallisen arvon....se on sääli, sillä alunperin taidetta ei ole tarkoitettu harvojen käsiin kaupankäynnin kohteeksi. Maailmassa on lukuisia taitelijoita ja varmaan paljon hyviä upeita töitä, joiden arvo taulumarkkinoilla on nolla euroa, koska eivät ole ns. kuuluisia....
- usa54
Käänny jonkun tunnetun huutokauppakamarin puoleen, heillä varmasti on käsitys useimpien taiteilijoiden tämänhetkisestä hintatasosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2033772Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii582362Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912276- 462170
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321511Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5131277Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931261- 561237
- 651107
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1211083