Meikkaaminen

Meikkaus

Kävimme tänään 5luokkalaisen tytön kanssa ostamaan tälle meikkejä omasta halustansa. Kysyi, että saisiko käyttää koulussa ja sanoin, että ripsiväriä voi käyttää, ja yläasteella sitten reippaammin alkaa käyttämään. Aijon toki opettaa tytön meikkaamaan, ettei tule sotamaalauksia naamaan.
No nytten hän kertoi, että haluaisi lyhyemmät hiukset, mutta ne eivät näyttäisi hyvälle, jossei saisi meikata poskia ohuemman näköiseksi.
Sanoin siihen tiukan ein, pitää odottaa yläasteelle asti, koska mielestäni ala-asteella ei kuulu vielä meikata, ainakaan reilusti.

Mitäs mieltä työ ootte meikkaamisen aloittamisesta ja millonkas teillä saa alkaa meikkaamaan ylipäätänsä?

7

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wrestler_02

      ei ala-asteel pidä meikata! mun luokal on yks tyttö joka alotti meikkaamisen kolos luokal! ihan kauheet! en antasi meikata ylä asteellakaan, olen itse seiskalla,enkä meikkaa

      • wrestler_02

        siis kolmos luokal...


    • niiiiiiiiiiiiiiiiii

      Juu kamalaa ku niin pienet meikkaa. Meiänki luokalla iso osa tytöistä meni jo ala-asteella korjailemaan meikkiä vessaan välkällä ja toisinaan ruokailunki ajaks. Vasta yläkoulus ku alkaa se oma tyyli kehittyä on meikkaaminen oikeesti järkevää.

    • Antitattoo

      Äidin tulee tajuta, että sallimalla meikkaamisen hän tulee sanoneeksi lapselle: "Tarvitset ehostusta. Et ole muuten kaunis."

      Moni tenava töhrii naamaansa jo alaluokilla. Ryhmän paine, tarve näyttää muka vanhemmalle.. Miksi ihmeessä!

      Kauneimmat lapset ovat luonnon kauniita.

      Ulkonäöstään epävarmat hankkivat lävistyksiä yms. joilla huomion saa epämieluisista kehon osista johonkin muuhun.

      Tatuoitu martta on tänä päivänä yleinen näky. Ei siis hetkauta yhtään. Naapurin karvaisella papparaisellakin on tatuointi. Hahhhaa.

    • 11vtyttö

      En tajua noita, jotka sanoo, että antamalla lapsen meikata, kerrot hänelle että "et ole tarpeeksi kaunis, tarvitset ehostusta". Jos lapsi haluaa meikata niin mikäs siinä? Meikkaaminen voi olla lapselle hauskaa ja tuntua kivalta vähän laittaa ripsaria aina aamusin. Se on uusi ns. "Harrastus". Ja mitä pahaa sii on jos vähän laittaa ripsiväriä ja ehkä huulikiiltoa? Ei oo kenellekkään pahaksi. Ymmärrän kyllä että ei meikkivoiteita ja kaikenmaailman kajaaleja vielä 5luokalla, mutta jos vähän ehostautuu, että itselle tulee kiva olo ja parempi itsetunto niin ei sen pitäisi olla ongelma kenellekkään. Ja välttämättä tyttö ei jaksakkaan joka aamu meikata.
      Oon ite 11v ja oon 5luokalla. Mä en ite vielä meikkaa, mutta ajattein kysyä lupaa äitiltä kun oon 12v, eli parin viikon päästä. Mä sanoisin että oli hyvä kun annoit alkaa meikata, koska muuten se sitten tekis sitä ilman lupaa vaikka koulun vessassa.

    • kauheitaMeikkejä

      opeta nyt ainakin irtoripsien kiinnitys siinä vaiheessa kun vaihtaa yläasteelle... järkyn näköistä kuin puolet aina irti... siihen vielä kunnon töherrys naamaan niin avot! länkkärileffat vaan pystyyn... sirkukseen vai näyttämölle menossa? välillä kyllä tulee mieleen että onkohan unohtunut katsoa naamaa peilistä samaan aikaan kun iskenyt meikkejä lättyyn... tässä voi todeta "less is more"

    • GimmeSomeLove

      Moikka, kirjoitan nyt kundin kommentin... ymmärrän että meikkaus on olennainen elementti osana kimman existenssia, vähän kuin linnuilla höyhenpuku. Ihmis-eläimillä on juttu niin että kimmat meikkaa (ja näyttää tosi hyviltä). Linnuilla taas just koiras q koreilee ;]. Tietty, että kimmat haluu näyttää hyvätä myös kundien takii. MUTTT!!!... PääboinZ! on, et kimmojen pitää olla paremman näkösii q kilpasisko. Tää on taas ihan Darwinismii, vai kuinka. Ok.. Ok.. muuten olen sitä mieltä että voisimme pelastaa maailman, jos kimmat sais rulettaa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe