Moosecow ja Viiltäjä-Jack, osa 4

Lämmin kylpy teki hyvää. Palvelusväki korjasi veriset rääsyt lattialta ja toi tilalle ilmeisesti lordin vaatteita. Puku oli hyvin laadukas. Menin alakertaan ja ruokasaliin. Siellä oli hämärää ja näin vain yhden hahmon pöydän ääressä. Lähemmäs päästyäni tein karmean havainnon. Pöydän ääressä istui lordi, mutta ilman päätä. Haukoin henkeäni järkytyksestä, en saanut sanotuksi sanaakaan ja ryntäsin ruokasalista ulos.

Olin aikeissa juosta ulos koko talosta, mutta kuulin kirjastosta outoa ääntä ja puhetta. Katsoin ovelta varovasti sisään. Grace lojui suuressa nahkaisessa nojatuolissa alasti. Hän liikutti käsiään hiljakseen jalkojensa välissä ja voihki vaimeasti nautinnosta. Jähmetyin paikalleni, olin mesmeröitynyt.

Pian Grace alkoi puhua: ”Tätähän sinä halusit alusta asti”. Luulin ensin, että hän puhui minulle, mutta hän ei ollut edes huomannut minua. ”Halusit poikaa, mutta himoitsit minua”. Pienen tauon jälkeen Grace jatkoi: ”Nauti siitä nyt. Nuole! Ime! Syö!” Hän liikutti käsiään ripeämmässä tahdissa ja pian hänen hoikka kehonsa värisi hekuman huipun kourissa. Hän huokaisi syvään, katsoi ovelle ja huomasi minut.

”Nautitteko näkemästänne herra etsivä?” Otin askeleen eteenpäin. Grace kohotti käsiään jalkovälistään ja piti kiinni jostain möykystä. ”Isäni, Westmorlandin kahdestoista jaarli, on teihin tyytyväinen. Toitte hänen tyttärensä takaisin kotiin”. Tämän sanottuaan Grace alkoi nauraa ja nosti lordin pään jalkovälistään tammiselle pöydälle. Lordin silmät olivat auki ja kieli roikkui hervottomana suusta.

Olisin pyörtynyt, ellei hovimestari olisi rynnännyt huoneeseen. Hän oli löytänyt lordin ruumiin keittiöstä. ”Voi hyvä Luoja” hän huusi ja komensi miespalvelijaa lähtemään viemään sanaa Harold Elkenbowille. Kysyin, kuka on Harold Elkenbow, ja hovimestari kertoi hänen olevan lordin serkun poika. Hän tulisi perimään lordin tittelin ja omaisuuden. Hän lisäsi, että Harold myös käytännössä johti Lontoon poliisivoimia, millä voisi olla suvun maineen säilymisen kannalta merkitystä.

Sidoimme Gracen kädet ja jalat. Jouduimme sitomaan myös hänen suunsa, nauru ja raivo olivat kamalaa kuultavaa. Kannoimme Gracen sänkyynsä ja makuuhuoneessa hovimestari pyysi minua lähtemään talosta ennen kuin Harold saapuisi. Mitä vähemmän paikalla oli väkeä, sitä helpommin kaikki sujuisi. Olin samaa mieltä ja poistuin. Kävelin koko matkan kotiini.

Seuraavina päivinä lehdet mässäilivät Viiltäjä-Jackin viidennen uhrin - Mary Jean Kellyn - kohtalolla ja koko tapaukseen liittyvillä huhuilla. Sisäsivuilta löytyi viimein pieni uutinen, jonka mukaan lordi Elkenbow oli kuollut tapaturmaisesti kotonaan. Hänen tyttärensä oli saanut tapauksen johdosta hermoromahduksen ja oli nyt parantolassa lepäämässä.

Tapasin Harold Elkenbowin ja kerroin hänelle osallisuudestani tapaukseen. Esitin hänelle myös mittavan laskuni. Perinnön jaon jälkeen hän maksoi sen mukisematta. En ole Haroldille mitään velkaa, mutta kunnioitan edesmennyttä lordia edelleen. Minun puolestani Viiltäjä-Jackin salaisuus saa vaipua samaan hautaan kuin minäkin.

3

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä tarina. Pidin teoriasta, kerronta hyvä.

    • Olen sanaton. Kiitos tästä. :D :D

      • pihhilä

        moosecow on rakastanu sinnuu niin kovvaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      93
      1855
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1512
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      1025
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      976
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      46
      874
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      758
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      721
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      701
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      696
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      633
    Aihe