Luotettavia vuokra-asunnon välittäjiä?

vivaespanja

Hei! Eläkepäivät lähestyvät ja nyt meillä (minulla :)) on tullut tällainen kuvio mieleen: entäpä jos asuisi pienen osan talvea Espanjassa......ehkä lähinnä Fuengirolassa - lähinnä sen takia, että siellä pärjää suomenkielellä. Osaamme kyllä englantia, espanjankielen opinnot olen nyt aloittanut, mutta onpa yllättävän vaikeaa.....

Olen jonkin verran selannut vuokratarjontaa, mutta mistä ihmeestä sen tietää, mikä on oikeasti luotettava???

Ajattelin mennä "koemielessä" ensi vuoden kevättalvella asumaan jonnekin kuukaudeksi, mies olisi sitten kaksi viikko (hänellä ei lomaa niin paljoa ao. aikaan mahdollista ottaa)

Emme tarvitse mitään luksusta, mutta tietysti ei mikään torakka- tms. pesä! Lisäksi meille riittää pieni asunto - keittiössä astiat ym, parveke ilta-auringon puolella olisi ihana, turvallinen sijainti.....

Onko teillä suosituksia luotettavista vuokra-asunnon tarjoajista, firmoista ja ehkä yksityisistäkin?

Kiitos rakentavista vinkeistä ja mukavaa kevään odotusta!

22

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xyzx
      • Mennaantaas

        Rantakylä on luotettava, he hoitavat asian kunnolla ja avustavat monessa asiassa ja heillä on enemmän tarjontaa kuin ravintoloitsija lomaasunnolla. Rantakylän sivulla kalenteri josta näkee onko vapaana. Ota huomioon asunnon suunta, talviaikaan aurinko voisi edes vähän antaa lämpöä asuntoon jos lämmitystä ei ole, toisaalta jos on niin sähkö on kallista! !! Suosittelisin asuntoa etelänpuolelle. Tutustu myös alueeseen käymällä paikanpäällä tai vähintäänkin Google kameran avulla.


      • Kohtuus.kerjätessäkin

        Olivat hirmu kalliita tuon apartamentoksen hinnat. Tiedän erään tuttavani vuoraavan Torremolinosin keskustasta 80 m2:n kerrostalohuoneistoa talviaikaan ( 1.10. - 30.5. 600 eur/kk. On kaikki vermeet lakanoita lukuunottamatta (muistaakseni) paikan päällä. Ja varmasti on luotettava. En tietenkään voi laittaa tänne hänen huoneistonsa www sivuja


      • Pikkaraisetkin

        Suomalaisten suosiossa olevat Nuriasol ja Mediterraneo Real ovat parin vuoden aikana nostaneet hurjasti kk-hintojaan. Toki niihin kuuluu sähkö mutta silti. 600 eurolla saa jo vaikka millaisen vuokra-asunnon ja niihin kuuluu aina liinavaatteet mutta vesi ja sähkö maksetaan lisäksi. Ensi syksy näyttää aika varatulta asuntojen suhteen, varmaankin apartementos huoneistojen kalliiden hintojen takia.


      • Kohtuus.kerjätessäkin
        Kohtuus.kerjätessäkin kirjoitti:

        Olivat hirmu kalliita tuon apartamentoksen hinnat. Tiedän erään tuttavani vuoraavan Torremolinosin keskustasta 80 m2:n kerrostalohuoneistoa talviaikaan ( 1.10. - 30.5. 600 eur/kk. On kaikki vermeet lakanoita lukuunottamatta (muistaakseni) paikan päällä. Ja varmasti on luotettava. En tietenkään voi laittaa tänne hänen huoneistonsa www sivuja

        Muistin väärin. www-sivuilla kerrotaan liinavaatteiden olevan kaapissa. Huoneistossa täydellinen koneistus mm astian- ja pyykinpesua varten. Suora näkymä Välimerelle. Asunto 4. krs hissitalossa.


    • vivaespanja

      Kiitos vastauksista. Nyt törmäsin tällaiseen kuin Solex - fb-ryhmään ja sieltä kautta heidän sivuilleen. On tästä mitään kokemusta, onko luotettava? Ja lisää asiallisia vinkkejä saa edelleen antaa :)

    • vivaespanja

      Tuossa annetussa linkissä - 750 euroa on mielestämme jo liikaa, koska tuota rahaa ei nyt ylenmäärin ole. 300 eurolla ei saane vielä oikein mitään, mutta 500 eurolla kaiten jo ihan kivan kämpän.......ja max 600 euroa on kipuraja.

      Jotenkin sinne Fuengirolaan olemme ajatelleet, koska siellä pärjännee myös osittain suomenkielellä - ettei aina tarvitse englantia puhella -
      - jos tämä haave parin-kolmen kuukauden tms. talviajan asumisesta jossain vaiheessa toteutuu.....

      - ja tosiaan ensi vuonna 2017 helmi-maaliskuussa voisin olla sen kuukauden kuulostelemassa ja katsastamassa paikkoja ja mies sitten sen 2 viikkoa, minkä saa lomaa tuolloin - ja tietysti jos osuisi nappiin jo tämä eka valinta, niin eikun vuokrailemaan sitä sitten jatkossakin...............

      MUUTEN - joissain näytti oikein olevan uima-allaskin, vaikka vuokra ei mikään pilvissä leijaileva ollut - tarkeneeko helmi-maaliskuussa ylipäätään uida - uima-altaassa tai meressä - vai kannattaako tuollaista vaihtoehtoa edes ottaa lukuun, jos hiukset jäätyy päähän uidessa :) - mies on avantouimari, mutta minä en todellakaan!

      Kiitos vastauksistanne ja lisää vinkkejä saapi laittaa.

    • Qpasada

      Mika tekee i!ta-auringon puolella sijaitsevasta asunnosta turvallisen?

    • vivaespanja

      Heh, siinä oli kyllä pilkut välissä - eli kirjoitin ja tarkoitin, että
      keittiössä astiat JA parveke ilta-auringon puolella JA turvallinen sijainti

      eli ei tee aurinko turvaa, mutta lämmittänee somasti :)

      • Talviasukki

        Talviajan ilta-aurinko ei lämmitä. Olisikohan parempi, että pysyt Suomessa koska olet aika hukassa.


      • Hispano

        Lämmittää se. Tuleppas joskus paikanpäälle kokemaan se itse.


    • vivaespanja

      Ok, kiitos tiedosta - olen luullut sen auringon säteilevän vähän lämpimämmin Espanjassa, mutta kitios oikaisusta - ja hukassapa hyvinkin, välillä ainakin, mutta ei se elämänmenoa haittaa - eli en provosoidu kommenteistasi.
      Iloa elämääsi!

    • vivaespanja

      No siinähän tuon nyt näki, hukassa jopa suomenkieli - kun nopeasti kirjoittaa :)

    • Matkailijaja

      Hyvien asuntojen hinnat ovat nousseet. Huonoja vuokrakämppiä saa halvemmallakin. Jokainen päättää itse mistä haluaa maksaa, itse valitsisin hyvän ja vähän kalliimman. Loma on kuitenkin sitä luksus aikaa.

    • vivaespanja

      Ok. Saako 300-500 eurolla siis mitään kunnollista - siis pientä yksiötä ?
      --vai mikä on hyvän hintataso, 600-1000 euroa peräti? - siihen ylärajaan ei meidän "rahkeet" riitä, varsinkin siihen usean kuukauden oleskeluun ....pitäneekö siis haudata ajatukset tästä vaihtoehdosta.....eli köyhät tai ei-niin-varakkaat pysykööt kotonaan,
      voi ei.......

      • Talviasukki

        Miksi et katso asuntoja ja hintoja rantakylä group tai tupasi välittäjien nettisivuilta??? Löytyy ihan suomenkielellä ja voit katsella omalle kukkarolle sopivia. Mutta muista, että vuokran päälle tulee sähkölasku, jos asunnossa ilmalämpöpumppu niin käytä säästäen, sähkölasku voi äkkiä olla useampi satanen kk:ssa. Kuitenkin joku lämmitys asunnossa pitäisi olla, muuten on tosi kylmää ja kosteaa., etenkin kun haluat pohjoisen puolelle (ilta-aurinkoon). Myös vesi usein lämpiää sähköllä.


      • leyla67

        Olemme tykästyneet Espanjan Torreviejan kaupungin eteläpuolella noin.6km sijaitsevaan Lago Jardiniin .Alue on rivitaloalue ,eniten siellä on suomalaisia ja jonkunverran englantilaisia.Asuimme 2kk rivarissa 2 makuuhuonetta,olohuone,keittiö ja 2 patiota vuokra 560€/kk .Netti ilmainen ,sähkö kulutuksen mukaan 0,23€/kwh vesi 8€ /kk /henk.Pienemmät asunnot 350,-€/kk Alue sijaitsee entisen kartanon puutarhassa suolajärven rannalla.Eli alueella paljon kukkia ja puutarha on kaunis.Ensi talvena olemme siellä 5 kk.Norvegian lentää sinne edullisesti.Alueella on monenlaista toimintaa suomalaisten keskuudessa,uima-allas ja ruokabaari alueella.Hyvä market kävelyetäisyydellä.Alue rauhallinen eli yönkin voi nukkua rauhassa ilman musiikin melua yms.
        Kannattaa katsoa netistä www.lomaespanjassa.net tai www.torreteam.fi
        Hyvää matkaa!


      • leyla66
        Talviasukki kirjoitti:

        Miksi et katso asuntoja ja hintoja rantakylä group tai tupasi välittäjien nettisivuilta??? Löytyy ihan suomenkielellä ja voit katsella omalle kukkarolle sopivia. Mutta muista, että vuokran päälle tulee sähkölasku, jos asunnossa ilmalämpöpumppu niin käytä säästäen, sähkölasku voi äkkiä olla useampi satanen kk:ssa. Kuitenkin joku lämmitys asunnossa pitäisi olla, muuten on tosi kylmää ja kosteaa., etenkin kun haluat pohjoisen puolelle (ilta-aurinkoon). Myös vesi usein lämpiää sähköllä.

        Kirjoitin aikaisemmin Espanjan Lago Jardinissa olevasta rivaristamme .Ilmalämpöpumppuja oli 2 kpl ja sähköä meni noin.160,-€ kahdessa kuukaudessa koko aikana.
        Olimme talvella eli tammik-helmikuussa siellä.Yöt olivat viileitä eli alle 10c mutta päivällä aurinko lämmitti nopeasti .Eli paras sijainti talvikaudella on eteläpuoli.


    • intoapuhkuen

      Täälläkin kiinnostaa tämä vuokra-asunto Fugessa - sen oikeasti luotettavan vuokravälittäjän löytäminen saattaa olla vaikeaa - mutta tietysti JOS voi luottaa tuohon Rantakylään ja Tupasi ? -------ja ilmalämpöpumppuhan pitäisi vähentää sähkökustannuksia - eikä päinvastoin......ainakin Suomessa, ei kai ne ole erilaisia sielläpäin...??

    • hyvinsielläaikameni

      vietimme kuukauden Fuengirolassa talvella. Rentalia:n kautta asunto. Englantia tosin vähintään tarvitaan kommunikointiin vuokraisännän kanssa. Meillä kaikki toimi hyvin ja asunto oli juuri sellainen kuin sivulla oli kerrottu.

    • Torrelaine

      Talviasukki kirjoitti:
      "Mutta muista, että vuokran päälle tulee sähkölasku, jos asunnossa ilmalämpöpumppu niin käytä säästäen, sähkölasku voi äkkiä olla useampi satanen kk:ssa. Kuitenkin joku lämmitys asunnossa pitäisi olla, muuten on tosi kylmää ja kosteaa., etenkin kun haluat pohjoisen puolelle (ilta-aurinkoon). Myös vesi usein lämpiää sähköllä."
      Niinpä niin. Olen usein kuullut, että Espanjassa on kylmiä asuntoja. Näin ei kuitenkaan ole, kysymys on tällöin asunnoista joita ei lämmitetä.
      Lämmitämme yhden mh:n asuntoamme ilmalämpöpumpulla. Viimeinen sähkölaskumme Endesa- yhtiöltä on 53,05€ ajalta 25.2.-28.3.16. Kiinteiden maksujen osuus tuosta summasta oli n.52 senttiä per päivä. Emme halua kärvistellä kylmässä joten pumppu oli päällä lähes joka yö. Laskuun sisältyy kaikki kulutuksemme mm. lämminvesiboileri.

    • vivaespanja

      Hei taas
      - nyt olen vähän haravoinut tietoa ja juurikin tuo Torrevieja ja Leyla67:n mainitsema Jardinin alue tuntuu hyvältä - tuolla sanotaan olevan tuo suolajärven terveysvaikutus - onko näin - itse olen allergisoitunut hometalomme ja työpaikkahomeen takia aikanaan....joten ...
      ja muutenkin sitten sitä suomalaisuuttakin olisi jkv, muttei liikaa...

      Mikä Torreviejan asunnonvälitysfirma on luotettava, eli kuvat täsmäävät todellisuutta ja puutteetkin kerrotaan rehdisti?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1958
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      248
      1924
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      96
      1636
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      112
      1451
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1161
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1120
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      958
    8. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      952
    9. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      105
      924
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      886
    Aihe