Kaikenlaista menoa on taas minne mennä palstalla, mutta on vaan niin tylsää yksin mennä! Vähän on tylsää, kun yksin asuu ja yksin pitää mennä, jos haluaa mennä. Ei huvita!
Tuttuja kyllä on, mutta yhdellä on niin mustasukkainen ukko, ettei pääse minnekään, toinen on aina rahaton himohamstraaja, muutama, jolle maistuu juoma ja toisia, jotka eivät voi poiketa omista rutiineistaan.
Kummallisia tuttuja mulla! Onko muilla?
Tylsä tilanne!
22
396
Vastaukset
- Kolmas.pyöräkö
On niitä, jotka kaksi viikkoa aikaisemmin innostuvat ja lupaavat tulla, "soittele sitten ensi viikolla!" Mitä lähemmäksi tilaisuus tulee, sitä epävarmempaa on lähtö, sillä on aina jotain estettä, ja lopuksi peruutus viime tipassa. Joskus jää hankittu pääsylippukin käteen ja on tarjottava sitä äkkiä jollekin naapurille.
Kerran pari sen sivuuttaa, mutta kolmatta kertaa ei tule enää. En voi luottaa epämääräisiin sopimuksiaan, ja jos ei varmaa lupausta tule, en hanki lippuja tai järjestä kuljetusta. Sanon vain, että tavataan perillä.- Tavata-on-kiva
Minä sanon "tavataan tuonelassa" ja turhat jaarittelut jää siihen. Samalla karsiutuu tarpeettomat pinnalliset ns ystävyydet.
No voihan perkuti. Katsoin yhteystietoluettelon kännykästäni, eihän siellä ole enää yhtään ystävää :) Käy se näinkin. - Suru_puserossa
Ehkä kannattaisi pyytää kaveria lähettämään pääsylippujen hinnan omalle pankkitilille ennen kuin ostaa lippuja toisille.
Olen huomannut, että vanhentuessaan moni jättää liikkumisen ja kaverien tapaamisen vähemmälle. Surullista.
En mäkään viitti enää kauheesti palstailla, kun yksin sen joudun tekemään :)) Ei vais, on tuo tuttua. Paitsi nyt yksi ystävä on aktivoitunut ja pyytänyt mua milloin mihinkin, ja tämä kotikissa on kieltäytynyt. Tyhmää. Pitäis mennä vaan eikä laiskana pyöriä nurkissa.
On muuten sellaisiakin paikkoja minne mielellään menen yksin, ostoksille esim. Ja rautakauppaan!- Ja-lippis-kaupan-päälle
Ostitko rautahavaran rautahavarakaupasta? Itte pyydän valmiiksi ruosteisia nauloja niin ei tarvii alkaa itte niitä kasvattamaan, ja mielellään vähän vinoksi taivutettuja niin osuu vasara paremmin. Niin ja naulan hakkaamisen ohjekirja jossa on kirosanat mukana, eiks vaan :)
Ja-lippis-kaupan-päälle kirjoitti:
Ostitko rautahavaran rautahavarakaupasta? Itte pyydän valmiiksi ruosteisia nauloja niin ei tarvii alkaa itte niitä kasvattamaan, ja mielellään vähän vinoksi taivutettuja niin osuu vasara paremmin. Niin ja naulan hakkaamisen ohjekirja jossa on kirosanat mukana, eiks vaan :)
Saaks niitä ruosteisinakin :))
Hei, ohjekirjaa tarvii vain silloin, jos oot yksin. Muutenhan neuvoja ja ohjeita satelee, jolloin ne kirosaaaa-natkin tulee ihan luonnostaan. Kävin just tänään exän kanssa rautakaupassa, ja jostain tuli mieleen että IHANaa olla yksin. Kiesus. En ole aina oikeassa, mutta aamupäivällä kun viestini kirjoitin, olin tosi viisas :)- Ja-lippis-kaupan-päälle
Kyllä nykyajan rautakaupan tulee tarjota myös käytettyjä nauloja, eihän koskaan tiedä mitä asiakkaan naulapäässä liikkuu ;)
Itte kun tarvitsin k.o tyylisiä palveluita, tein tarve ja heräte hankinnat pääasiassa rakennusalan verkkokaupoissa. Harvoin, muutaman euron hädän hetkellä (puuttui joku pien tarvike, huopanauloja, ruuveja) saatoin turvautua siellä paikallisen rautikka kaupan hyllyihin...juu ja uretaania ja terassilautaa, esimerkiksi. Täällä isossa kylässä city se ja se, ei moisia kauppoja kaipaa kun tarve on tosi harvinaista. Ja-lippis-kaupan-päälle kirjoitti:
Kyllä nykyajan rautakaupan tulee tarjota myös käytettyjä nauloja, eihän koskaan tiedä mitä asiakkaan naulapäässä liikkuu ;)
Itte kun tarvitsin k.o tyylisiä palveluita, tein tarve ja heräte hankinnat pääasiassa rakennusalan verkkokaupoissa. Harvoin, muutaman euron hädän hetkellä (puuttui joku pien tarvike, huopanauloja, ruuveja) saatoin turvautua siellä paikallisen rautikka kaupan hyllyihin...juu ja uretaania ja terassilautaa, esimerkiksi. Täällä isossa kylässä city se ja se, ei moisia kauppoja kaipaa kun tarve on tosi harvinaista.Niin että sulla ei mitään sellaista suurta aukkoa elämässä ollut? Netti riitti tyydyttämään pienemmän tarpeen? :))
- Ja-lippis-kaupan-päälle
Oli oli liki talon kokoinen aukko mitä tuunasin. Netistä isommat tarpeet ja kävelytilauksena pienempiä ostoja, eikä tullut lippistä etes mainoksena.
Kyl sitä vaan joutuu askartelemaan kaikenlaista täs elämän syrjässä. Nytkin olen puljannut papereiden kanssa about liki kymmenen tuntia. Pitää kai nukkua muutama tunti, jaksaa uhrata tästä sunnuntaistakin kun herää.
Pääsiäinen ohi, menot vähenneet, jopa pienoinen takapakki mielenvirkeydessä yllätti kun fyysinen kunto alkaa toeta. Eufrorinen mielihyvä tasaantuu normi jollotukseksi kipulääkkeiden vähentämisen myötä ; ))
Enpä ole surrut ketään enkä mitään, mutta eilen aloin ajattelemaan sisaruksiani, joista en ole kuullut vuoteen yhtään mitään.
Viime keväänä sisareni (juuri näihin aikoihin kun olin Hollannissa) otti yhteyttä lyhyillä tekstiviesteillä, ilmoitti ykskantaan, että laittaa vanhempiemme haudan seurakunnan hoitoon. Minun persoonallinen haudasta huolehtiminen ei käynyt enää. Voipi olla, että pian saan taas viestin....hautapaikka siirtyy seurakunnan hoitoon... Mikäpä hänessä. Käyn talvisin ja se riittää, kesällä kun on muutakin tekemistä kuin ajella päivittäin hautuumaalla piirtelemään haravalla kuvioita hautakummun hiekkaan.
Hiekkaan piirustelemistä se on seurakunnan kesätyöntekijöiden työt.
Olen onneksi itsenäinen kulkija, enkä sidoksissa "ystävien" lupauksiin. Vain läheisieni ja ne pitää jos niin sovitaan (paitsi kuopuksen, joka pistää välillä hanttiin).- Hoidoillahintansa
Edesmenneitä voi kunnioittaa mielensä sisällä vaikka istumalla pihakeinussa ja katselemalla taivaalle, ei siinä tarvitse lähteä juoksemaan hautausmaalla. Asian voi toden totta ulkoistaa vaikka seurakunnalle. Hyvä olisi tietysti käydä yhden kerran tarkastamassa, että seurakunta on hoitanut velvollisuutensa, eikä huijannut. Meikällä yhden omaisen haudan tarkastusmatka olisi 600 kilometriä, että pakko luottaa, ei siellä joka kesä tule käydyksi. On tietysti mahdollisuus pyytää seurakuntaa ottamaan ja lähettämään selfie haudanlaittajasta ja hautapaikasta, kuinka hauta on hoidettu.
- hytinäx1
Siskoni myös huomautti vanhempien kymmenen vuoden hautapaikan hoidon umpeutumisesta. Kun katselin seurakunnan hinnastoa niin siinä kävi ilmi että hautapaikkaa hoidetaan vain kesällä (1 kesäkuuuta - 31 elokuuta ajalle) ja hautakiven suoristaminen kuuluu hintaan sekä begonia kukka kesällä.
Hoitoon kuuluu kasvualustan lannoitus sekä kasvualustan kääntäminen. Tarvittaessa kasvualusta vaihdetaan. Hoitotoimenpiteisiin kuuluu lisäksi kukkien hoito, tarvittavat kasvinsuojelutoimenpiteet sekä hauta-alueen puhtaanapito.
Yhden hautapaikan 10 vuoden maksu olisi 742 Euroa.
Vanhempien haudalla ei juuri käy muita kuin siskoni. Kenenkään sisaruksien lapset eivät koskaan ole käyneet haravoimistalkoissa eikä muutenkaan. Saapa nähdä jos me elossa olevat sisarukset voisimme yhdessä maksaa tämän maksun.
- eeva-elina-kevätkesä
Just pähkäilin, olisi vaikka minkälaisia menopaikkoja,
mutta kun alkaa yksitellen miettimään,
lopulta ei halua ketään tavata,
ei ole puhuttavaa,
olemme ei maailmoissa,
tai sitten mua ei enää kiinosta niitten elämä ollenkaa,
enkä halua että mua tentatataan mitä minulle kuuluu,
en jaksa enää kehua sukulaisia enkä mitää muutakaa,
jos jonkun tapaa, niin alkaa heti kauhee ristikuulustelu,
mitä sille ja sille ja sille kuuluu,
mikä helkutin velvollisuus minulla on tehdä sukuselvitystä joka ikinen kerta, toisten elämä ei pitäisi kuulua kenellekää sivulliselle,
mutta se vaan kiinostaa ja pitää vain juoruta kaikesta,
omassa elämässä ei tapahdu mitään,
ku en halua alkaa seurustellakkaa kenenkää kanssa,
just mietin menisinkö hautuumalle ,
mutta sekää ei enää kiinosta,
siellä mun kultani nukuu,
nukkukoon rahuassa,
minäki tuun sinne nukkumaan heti sitten kun aikani on,
tylsää on vanhan ihmisen elämä,
ku ei kelpaa enää nuorempien seuraan,
siis lastenlasten seuraan,
noooooh heillä on oikeus elää omaa elämäänsä,
sinne ei vanhalla ole enää mitää asiaa,
pääasia ja tärkeintä on että he olisivat onnelisia omassa elämässään
oman kaverinsa kanssa,
ehkä sittenki pitäisi alkaa seurustella jokun ihanan uroksen kaa,
jospa löytäisi samanlaisen ku itte oon,
yhtä köyhän ja yhtä mukavan,
yhdessä elettäs tätä loppuelämää mun asunossa,
tai sun asunnossa, miten vaan,
mutta kulut pitäisi maksaa puoliksi,
omistus asunnossa ei asumiskulut kovinkaa paljoo ooo,
se vaan mietityttää, jaksettasko me toisamme,
mä oon kiltti,
toisenki pitäisi olla yhtä kiltti ja yhtä mukava, tai yhtä tylsä kuin minä,
muuta ny en keksi kertomista ,
joten mukavaa kevättä teille sinne yksinäiseen elämäänne,
kirjoitellaan taas,
ku oikein yksinolo tympii,
eikä viitti minnekää lähteä,- velkataakkanen
Meidän taloyhtiö pisti putket, yleiset tilat ja ulkokuoren uusiksi. Lasku
minulle yksinäiselle eläkeläiselle 14300€, velkaa piti ottaa. Ei ole halpaa asumista. - velka-on-huono-juttu
velkataakkanen kirjoitti:
minulle yksinäiselle eläkeläiselle 14300€, velkaa piti ottaa. Ei ole halpaa asumista.jaa, se on huono asia,
meillä ei vielä ole remontin tarpeita, aika uusi asuntoyhtiö,
vaikka uudetkaa ei ole mikää tae jos jokin menee pieleen niin maksuja tulee,
ei velkaa pennin penniä, toivottavasti ei ikinä tulekaa enää,
jos tulee jokin tilanne, vaihdan asunnon taas uuteen, häivyn maisemista uuteen, - Suo_sittelen
velkataakkanen kirjoitti:
minulle yksinäiselle eläkeläiselle 14300€, velkaa piti ottaa. Ei ole halpaa asumista.Nykyisin saa lainoja suhteellisen alhaisella korolla ja pitkällä takaisinmaksuajalla. Lyhennyksettömiä välivuosiakin voi pitää, kun sopii niistä pankin kanssa.
Kannattaa tutkia vaihtoehtoja ja pyytää eri pankeilta tarjouksia.
- ensam
Varmasti moni yksinäinen kaipaa reissuilleen kaveria, mutta toiveet eivät kohtaa. Yksin saa kulkea omilla ehdoillaan, eikä tarvitse murehtia toisen viihtyvyydestä, jos retki ei niin kiinnostavaa olekaan.
Yksinäinen olen minäkin, asun yksin ja reilut pari vuotta sitten muutin vieraalle paikkakunnalle. Tuttavat ja ystävät jäivät sinne Uudellemaalle ja osa heistä on jo siirtynyt tuonpuoleiseen. Lähellä asuu paljon vanhuksia, joiden kanssa olen vain hyvän päivän tuttu. Joku heistä saattaisi mielellään lähteä kanssani jonnekin, mutta en ole rohjennut ehdottaa, sillä voisi kokea retken ikävystyttäväksi.
En aina jaksa kämpissäni istua ja TV-ohjelmat eivät juurikaan kiinnosta, joten olen alkanut tutustua naapurikuntiin ja niiden nähtävyyksiin. Tänään kävin Pälkäneellä ja mm. kahvilla Kangasalassa Vehoniemen automuseossa. Kesällä on enemmän kiehtovia kohteita, mm. ulkoilmateatterit monella paikkakunnalla. Eivät ne retket aina niin mielekkäitä ole, mutta riittää, että ne itselleni kelpaavat.- hämäläinen.manse
Vehoniemen automuseo on kiinnostava paikka ja varsinkin kesällä. Samoin panssarimuseo on mielenkiintoinen paikka.
- ensam
hämäläinen.manse kirjoitti:
Vehoniemen automuseo on kiinnostava paikka ja varsinkin kesällä. Samoin panssarimuseo on mielenkiintoinen paikka.
Kerro lisää mielenkiintoisia kohteita, sillä hämäläinen olen nyt minäkin. Panssarimuseossa olen käynyt ja muun muassa Jokioisessa museojunalla kulkenut.
Entisessä elämässäni tuli Päijänteen vesistö tutuksi. Vesijärvi-Vääksyn kanava-Jyväskylä. Myös Kalkkisten kanava-Ruotsalainen-Konnivesi-Vuolenkoski. Enää kuljen vain autolla tai hiljaa kävellen. ensam kirjoitti:
Kerro lisää mielenkiintoisia kohteita, sillä hämäläinen olen nyt minäkin. Panssarimuseossa olen käynyt ja muun muassa Jokioisessa museojunalla kulkenut.
Entisessä elämässäni tuli Päijänteen vesistö tutuksi. Vesijärvi-Vääksyn kanava-Jyväskylä. Myös Kalkkisten kanava-Ruotsalainen-Konnivesi-Vuolenkoski. Enää kuljen vain autolla tai hiljaa kävellen.Visavuori on mukava tutustumiskohde, siellä on Kari Suomalaista ja vanha taiteilijaresidenssi, sehän on kanssa siinä aika lähellä. Hämeenkyröstä kesäteatteria, no kesäteatteria on melkein joka pitäjässä kesäaikaan, muutenkin siellä Sillanpään maisemia ja hämäläisten hälläpyöräkin siellä suunnalla jossakin on.
Kurussa on upeita kanavia, niin ja laivaristeilyjä. Kohta taidan esitellä sulle savonkin kanavia jos vielä jatkan.Ja jos ruoka-elämystä kaipaat, niin täytyy ehdottomasti mennä Nokian Autogrillille kokeilemaan Nokian Kuumaa Koiraa. Se on muutenkin sellainen, mikä jokaisen suomalaisen kannattaisi kokeilla.
Pärämäts on toinen Tamperelainen erikoisuus, vissiin Linkosuon tuotantoon joskus otettu. Osoitetta en tiedä, mutta netin syvyyksistä voi varmaan kaivella.
- lepopäivä
Saatte tehdä mitä haluatte.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362779Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182597100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381602Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511565- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 331251
- 261161