Sims 4 ja tatuoinnit

S1mpsuli

Miten simille voi laittaa tatuoinnin muuten, kuin luot simin silloin voit sen laittaa. Sitä vaihtoehtoa ei tule myöhemmin.

12

970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simahtanut

      Tulee se vaihtoehto, jos avaat koodiruudun pelissä painamalla samanaikaisesti Ctrl shift c ja kirjoittamalla sinne "cas.fulleditmode", joka pitää hyväksyä Enterillä. Sitten vaan klikkaat simiä ja hyväksyt taas sen siminluonti-tilan.
      En tarkistanut omasta pelistä, mut veikkaan että toimii. Ellei, niin kerro.
      ("Shift" on tietenkin se 'leveä' nuoli ylöspäin ja koodiruudun saa kiinni samoin kuin aukikin tai painamalla "Esc"-nappia)

      • S1mpsuli

        Eikö saa rehellisin keinoin. En käytä koodeja. Sims 4, kun ei mielestäni niitä kaipaa.


      • Simahtanut
        S1mpsuli kirjoitti:

        Eikö saa rehellisin keinoin. En käytä koodeja. Sims 4, kun ei mielestäni niitä kaipaa.

        Taitaa onnistua muuttamalla simi kotoaan ja editoimalla. En aio kokeilla, sillä onnistuessaankin tuo olisi minusta ihan yhtä epärehellistä kuin koodien käyttökin. Tulos ainakin olisi sama.
        Netistä kyllä löytyy ladattavina ihan mahdottomasti kaikenlaisia tatuointeja. Luultavasti ne on sitten tarkoitettu epärehellisten pelaajien käyttöön.


      • S1mpsuli

        En laita edes lataa mitään, että Sims 4 omia resulsseilla pelailen. Peli ei kaipaa niitäkään.


      • Simahtanut
        S1mpsuli kirjoitti:

        En laita edes lataa mitään, että Sims 4 omia resulsseilla pelailen. Peli ei kaipaa niitäkään.

        Niin, mitäpä se peli kaipaisi. Pelaajat sen sijaan tuntuvat kaipaavan, koska kyselevät ja ahkerasti käyttävät ladattavia. :) Myös pelin laatija, tässä tapauksessa EA/Maxis, on ilmoittanut suhtautuvansa myönteisesti ladattaviin ja niiden laatijoihin. Pelin toiminnan kannalta ei varmaan ole järkevää asennella kaikkea mahdollista. Ei 'pelimoottori' ole suunniteltu pyörittämään mitään valtavaa tavaramäärää kerrallaan. Jos kuitenkin joku kokee nauttivansa selvästi enemmän pelistään muutaman ladattavan kanssa kuin ilman, niin minusta ainakin lataamiseen on silloin perusteita. Samoin, jos esimerkiksi pelissä jo on tatuoinnit mutta niitä ei voi halutessaan hankkia, on kyseessä suunnitteluvirhe joka pitää korjata. Kun tätä varten on jo peliin rakennettu valmiiksi yksinkertainen korjausmenetelmä, en pidä sen käyttöä vääränä.
        Jos elävässä elämässä joku käy hankkimassa tatskat, ei tatuoija luultavasti kieltäydy niitä laittamasta sillä perusteella, ettei asiakas niitä kaipaa koska ei ole niitä laitattanut jo luomisvaiheessa.


      • S1mpsuli

        Ainoastaan Sims 2 peliin tuli latailtua. Siksi, että hius ja vaatetyyli olisi laajempi. Samat hiustyylit toistuu kokoajan. Pelin omia on aika vähän etenkin miesten hiuksissa. Sitten sisustus elementtejä ja huonekaluja. Koodeista Sims 3 pelissä käytin ainoastaan sitä yhtä koodia jolla pystyy muokkaan simiä. Ärsyttävää se lipasto ja peilin välillä lappaaminen, että saa jokaiselle asulle erillain hiukset. Sekä sopivat meikit nais simille.


      • Simahtanut
        S1mpsuli kirjoitti:

        Ainoastaan Sims 2 peliin tuli latailtua. Siksi, että hius ja vaatetyyli olisi laajempi. Samat hiustyylit toistuu kokoajan. Pelin omia on aika vähän etenkin miesten hiuksissa. Sitten sisustus elementtejä ja huonekaluja. Koodeista Sims 3 pelissä käytin ainoastaan sitä yhtä koodia jolla pystyy muokkaan simiä. Ärsyttävää se lipasto ja peilin välillä lappaaminen, että saa jokaiselle asulle erillain hiukset. Sekä sopivat meikit nais simille.

        Ihan jees, mun mielestä. Silloin kun huijauksella korkeintaan säästää muutaman minuutin aikaa mut tulos ei muutu, ei voi olla kamalan väärin.
        Toisekseen ei edes ole väärää tapaa pelata Simsejä. Ainoo mistä mä oon ollu jotenkin pikkasen ymmällä, on ollut joskus se kun jotkut kertoo lähinnä vaan tappavansa simejä pelissä eikä juurikaan muuta - mut sit mä tulin ajatelleeksi et se on kuitenkin paljon mukavampi tehdä pelissä kuin oikeesti. :)
        Mä olen ymmärtänyt jotenkin niin, että CC:t ja varsinkin modit on enimmäkseen omiaan just vähentämään ihmisten ärsytystä. Legacyt ja haasteet sitten kuuluukin pitää 'puhtaina', kun niissä pelataan tiettyjen sääntöjen mukaan. Muuten ne ei mitään haasteita oliskaan ja jos niissä oikein alkaa raivostuttaa, niin voi vaihtaa johonkin harmittomampaan.
        Jos huijaamiset, pahat tavat ja ilkeilyt on moraalisesti väärin ja löytyy pelistä, niin tarjoaa ne ainakin mahdollisuuden olla ryhtymättä semmoisiin ja tuntea itsensä paremmaksi sen takia. Tarinassakin tarvitaan roisto, et sankari tuntuis paremmalta. Elämässä on joskus tosi vaikea olla oikeesti hyvä. Ei löydy yhtään hyvää vaihtoehtoa. Peleissä se on mahdollista ja niin myös Simseissä.


    • S1mpsuli

      tapani on pelata käyttämättä koodeja. Koodien käyttökin ainakin voi käydä puuduttavaksi. No ei oo kauaa, kun pelasin viimeksi GTA San Andreasta. Tätä peliä tuli helpotettua koodien avulla, mutta viimeksi aloitin peli kerran ja en käyttäny yhtään koodia. Peliin tuli enempi haasteita. Paremmin pysyi mielenkiinto. Simsissä on jopa itessään sitä haastetta, vaikka ei käytäkkään koodeja. Esim tarpeiden täyttö töissä/koulussa käyntiä harrastuksia ja muuta mukavaa :)

      • Simahtanut

        Tuosta on kaksi koulukuntaa. Kunnioitan rehtiä peliä, mutta otan esimerkin toisesta. Haluan uuden simin taidon vähintään seiskalle ja mielellään kympille ja joudun sen vuoksi tekemään samaa tai melkein samaa asiaa vähintään 100 kertaa - tai käyttämään kerran koodia. Edellinen on puuduttavaa grindaamista (koska olen saman taidon hankkinut jo monelle simille pelaamalla) , enkä ehdi sitten juuri muuta tekemäänkään. Jälkimmäinen on selvästi huijaamista, mutta ehtisin sitten touhuta paljon muutakin samalla pelikerralla, mukana sellaista mistä itsekin oppisin yhtä ja toista uutta.
        Grindaan kyllä peleissä. Esimerkiksi ajo-tai lentosimulaattorissa voin ajaa samaa rataa ihan iloisena monta sataa kertaa siihen asti, että olen mielestäni oppinut niksit. Sims-peleissä on niin paljon minulle uusia asioita, etten kaikkia ehdi eläissäni oppia vaikka oikaisen niihin huijauksilla. Sen takia minun ei oman käsitykseni mukaan tarvitse huolestua käyttämistäni koodeista ja modeista. En pistä simiä puhumaan peilille päivätolkulla saadakseni karisman kasille, enkä pakota lapsiparkoja raatamaan koulussa viikkotolkulla vain saadakseni niille haluamani piirteet. Ja jos simi tosiaan "tahtoo tatskat", niin kyllä mä ne sille huijaan. :)

        PS. GTA:ssa mulla oli väliin tosi rankat huijaukset, mut kyllä se pelikin huijas. Mistä jeparit tiesi laittaa mulle täydet ajojahdit päälle, kun mä olin kaikki silminäkijätkin ampunut? Lol. Jonkin pelisession syntilistan vaikuttavin kohta ei ollut toista tuhatta viatonta siviiliä vaan YKS LOKKI! En mä ollut mielestäni lintuja ampunut, mutta muistin sitten yrittäneeni lentävällä tankilla kiihdyttää kiertoradalle ampumalla koko ajan tykillä taaksepäin. Lokkiparka oli saanut ilmassa osuman. Ei nää Simsien koodit oo musta viereenkään niin kamalia, vaikka arveluttaviahan nääkin tietty on.


    • S1mpsuli

      Jonkun kerran sims 2 pelissä on joutunut käyttään moveobjectiveä. No varsinaisesti se ei ole huijauskoodi, mutta joskus ollut, että haluan tiettyyn kohtaan portaat. No peli ei normisti suostu laittaan niitä haluamaani kohtaan. tää kodi sitten antaa laittamaan.

      • Simahtanut

        Jees. Moveobjects on ihan kelpo koodi Sims 4:ssäkin. Tosin just koetin sen avulla rakentaa portaita osittain uima-altaan yläpuolelle tai sisälle altaaseen, mut en ainakaan vielä onnistunut. Se oli joko allas tai portaat. Ylemmässä kerroksessa saa sitten portaat jo olla altaan ylläkin, mut sieltä ei simit suostu sukeltamaan altaaseen millään. Rajansa moveobjectsillakin.
        Jaa että miks ihmeessä niiden edes pitäis sukeltaa korkeelta ja minkä ihmeen takia portaiden pitäis päättyä juuri uima-altaaseen? No kun se vain olisi musta hauska nähdä mitä simit sitten tekis, kun ne on mainoksen mukaan niiiiiiin fiksuja. Agility, kato. Mä veikkaan kyllä, että ne jäis taas huitomaan kuten yleensäkin. En mä mitään kuolonhyppyjä ole järkkäämässä, kun en itekään sellaisista tykkäis. Talot vain vois olla jotenkin hauskempia muutaman yllätyksen kera. :)


    • S1mpsuli

      Sims 4 en oo vielä kertaakaan käyttänyt Moveobjectia. Varmaan jossain vaiheessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      106
      1972
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1460
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      96
      1376
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1144
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      478
      1073
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      48
      947
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      872
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      846
    Aihe