Millainen kielitaito kauppiksessa pitää olla. Englanniksi kai on kirjat mutta miten muuten, joutuuko opisekelemaan englannin lisäksi muita kieliä?
Englanti kyllä taittuu mutta ruotsi ei taitu alkuunkaan ja muita kieliä en ole edes lukenut.
Kieliopinnot kauppiksessa
3
571
Vastaukset
- liisiska
Kauppakorkeassa kielet on aika oleellinen osa. Englanti on tärkein ja sen on oltava monipuolinen, small talk ei riitä mihinkään. Ruotsikin vaaditaan. Kaikki muu kielitaito on eduksi.
Jos kielet eivät luista, kauppakorkea ehkä ei ole hyvä valinta. - poiupoioi
Kunhan englannin kielioppi on kohtuullisesti hallussa niin pärjäät ihan hyvin. Ammattisanasto karttuu kokoajan tasaisesti ja ainakin itselle enkunkurssit on ollut helppoja noppia. Ruotsista on ainakin meillä (Lappeenranta) vain yksi pakollinen kurssi , joka kyllä oli vaikee kaikille mutta kyllä sen ekonmisvenskan saa aina kahlattuu jotenkin läpi. Toki Turussa taitaa ainakin olla useampi pakollinen ruotsin kurssi. Korjatkaa jos olen väärässä :)
- Jkläinwn
Ainakin jyväskylässä on pakko valita saksa, ranska, espanja tai venäjä toiseksi vieraaksi kieleksi. Sen voi alottaa joko nollista tai lukiotasolta. Näiden lisäksi löytyy muutama englanninkurssi ja ruotsin pakollinen kurssi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4505936Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.2072082Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3731920- 1231120
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51054- 281001
- 77872
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60864- 39754
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55743