Moi
Pulmallinen asia.
Täytän tänä vuonna elokuussa 65.
Pitääkö maksaa koko vuodelta kalastuksenhoitomaksu -vai mikä sen nimi mahtaa ollakaan-, vai joko pääsen pienituloisena eläkeläisenä vapaasti yhteiskunnan omistamia kaloja virvelöimään ilmaiseksi?
Ymmärrän kysymyksen aiheuttavan ärtymystä monissa piireissä, mutta 45v veronmaksajana, niin pitäisi olla jo jotain helpotusta yhteisiin asioihin.
Terv. Mikko
Kalastuksenhoitomaksu
5
185
Vastaukset
- NäinOnMarjatPisteFi
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2015/20150379#Lidp2373088
7 §
Yleiskalastusoikeudet
"Jokaisella kalastonhoitomaksun suorittaneella sekä jokaisella alle 18-vuotiaalla ja 65 vuotta täyttäneellä on oikeus harjoittaa viehekalastusta. Kalastonhoitomaksusta ja sen suorittamisesta säädetään 9 luvussa."
-Mitään puolivuosilupia ei ole käytössä.
"Joko pääsen pienituloisena eläkeläisenä vapaasti yhteiskunnan omistamia kaloja virvelöimään ilmaiseksi?"
Kyllä vaan ja se ilmainen ajanjakso alkaa siitä päivästä elokuussa kun täytät sen 65-vuotta. Lakiteksti on mielestäni tässä kohtaa harvinaisen yksiselitteinen. - eKalastajaeukko
On selvä puute, että kuukausilupaa ei ole saatavilla. Sehän sopisi monelle lomailijalle, kun useimmilla kesäloma on noin neljä viikkoa.
Viikkolupa on 12€ / 7vrk ja päivälupakin löytyy. Jos vähänkään enemmän kalastelet ennen elokuuta, niin on tuo vuosilupa hankittava. - Anonyymi
En ole maksanut kalastuksehoitomaksua enkä maksa. Ajattelin kalastella sanna marin tyyliin ja maksan sitten jos jään kiinni, hyvin todennäköisesti en jää 😄🖕
- Anonyymi
Tämä🤣 Se on juurikin näin.
- Anonyymi
Eläkeläisellähän pitäisi olla lainat maksussa ja kaikki mitä tarvitsee hankittuna, eli rahaa ja aikaa riittää esim. kalastella. Mielestäni kaikkien täysi-ikäisten pitäisi maksaa kalastuksenhoitomaksut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472