Onko mahdollista saada suomalaisen pankkitilin ?

otan

Jos ei aiemmin ole asunut suomessa ja ei siis ole suomalaista henkilötunnustusta?
Suomen kansalainen kyllä mutta ei viellä suomen passia......
Onnistuuko pankkitilin aukaisu vaikka nordealta (Ruotsin Nordean Pankkitili on....!)
Pitääkö käydä paikan päälle siis Suomessa tai käykö verkkopankin kautta?
Kiitos vastauksista....jos joku tietää! Terv."Otan"

12

2552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta_löytyy

      Onnistuu helposti ainakin Eu-kansalaiselle. Meillä oli muutama vuosi sitten Tallinnassa vapaa-ajanasunto ja avasimme Nordean Viron konttorissa pankkitilin asunnon maksuliikennettä varten vaikka asuimme vakituisesti Suomen puolella. Tili pitää avata henkilökohtaisesti ja mukana on oltava henkilöllisyystodistus tai passi. Ajokortti ei kelpaa henkilötodistuksesta vaikka suomalaiset usein luulevat niin.
      Mitään alkurahaa sinne ei olisi tarvinnut laittaa mutta laitoimme heti parisataa euroa. Saimme myös Visa Electronit ja pankkitunnukset että saatoimme hoitaa pankkiasioitamme Suomesta käsin verkossa.
      Lainaa taas ei saa, ainakaan heti. Annan siitäkin esimerkin:

      Työkaverini halusi asumaan Tallinnaan edullisempien elämänkulujen takia, avasi palkkatilin Tallinnassa ja asui ensin vuokralla. Pankki oli sanonut että kyllä ulkomaan kansalaiselle voidaan asuntolaina myöntää mikäli työpaikka on vakituinen (työnantajan todistettava kirjallisesti) ja palkka piti osoittaa puolen vuoden ajan pankissa avatulle tilille. Hän osti sittemmin pienen yksiön entisestä tehdashallista johon oli rakennettu loft asuntoja. (Hinta oli 19500 euroa, tapahtuma-aika 2011).

      Eli uskoisin sinun saavan pankkitilin henkilökohtaisella käynnillä. Rahaliikennettä tietysti seurataan ihan yhtä tiukasti kuin muidenkin ettei tiliä käytetä esim. rahanpesuun. Rata (Rahoitustarkastuslaitos) on seurantavastuussa.

    • Kiitos vastauksesta - ei muuta kun paikan päälle..!

    • pankit5555

      Suomen Noreasta EI ANNETA pankkitiliä jollei asu Suomessa.Olen itse kysynyt .
      Luulen että S-pankki on ainoa mikä saattaa antaa tilin.Kysele itse pankeilta!

      • tälläinentämämiete

        Kävin kysymässä paikan päällä. Ainakaan verkkopankkitunnuksia ei saa, jos ei ole kuvallista henkilökorttia, jonka Suomen viranomainen on antanut. Se asia on todella nyt toisin kuin ennen. Ruotsissa hankittu passi käy.

        Nordea Suomessa ei ole sama asia kuin Nordea Ruotsissa. Siksi ei niillä ole mitään annettavaa meille, jotka asioimme molemmissa maissa. Handelsbanken on paremmin liitoksissa myös Suomeen. Heillä on jonkun verran kassakäymistä keskenään ja siitä otankin seuraavaksi selvää, mitä?

        Mielellään kyllä kuuntelen josko jollain on jo selvillä, täällä olevilla siis, niin säästyy aika minulla muun selvittämiseen.

        Kertokaa onko millään pankilla antaa etuja niin että kannattaisi avata tili Suomessa esimerkiksi Handelsbankeniin? Mitä etuja?

        Tuntuisi käsittämättömältä asialta tuo edellisen kertoma, että Nordea ei avaa tiliä jos ei asu Suomessa. Ei voi olla totta! Kyllä tilin avaa mikä tahansa pankki, kun on henkilöllisyyden todentamisasiakirja. Se hakitaan Suomessa paikanpäällä Poliisilta. Olenko väärässä?


    • kummallistakyselyä

      Aloittajalla täytyy olla suomalainen henkilötunnus jos kerran on Suomen kansalainen.
      Ota selvää verotoimistosta tai www.kansalaisneuvonta.fi tai www.suomi.fi mikä tunnus? Pankit voivat vaatia käymään paikanpäällä saadaksesi avata tilin ja tekevätkin sen jos et ole koskaan käyttänyt mitään palveluita juuri siinä pankissa.

      On mennyt aina vaan hankalammaksi asiointi pankissa. Heillä on oikeus kysellä mitä asioita tahansa voidakseen luoda asiakkaasta luotettavan kuva. Seuraavat sitten koko ajan kysymyksillään asiointiasi. Täytyy yleensä pystyä kertomaan asioita ja suunnitelmiaan eteenpäin, miten aikoo käyttää tiliä ja mitkä rahat sen tilin kautta kulkee ja mihin tarkoitukseen ja ennenkaikkea, mistä se summa on tullut tilille.

      Tuntuu todellakin melkein röyhkeältä, jos on ensikertalainen ja he yrittävät "ryömiä nahan alle". Itse ainakin koen todella alentavana käyttäytymisenä moisen. Sen ymmärrän että täytyy yrittää parhaansa mukaan antaa hyvä kuva itsestään, mutta tosiasiassa todelliset pankin hyväksikäyttäjät osaavat antaa erinomaisen kuvan oitsestään noihin vastaamalla.

      Minä menen niin hämilleni ujona tyyppinä ja tuntuu että he jopa haluavat tunkeutua joka henkilökohtaiseen asiaan ilman että siitä heille olisi mitään hyötyä. Molemmille tulee "nittlott" tuosta vierailusta. Täytyisi löytää joku muu tapa tunkeutua iholle. Ei minulla ole mitään kiinnostusta flirttailla heidän kanssaan siellä istuessani.

      Laittaisivat reilusti esille laput mitkä voi täyttää ja antaa tullessaan pankkiin, niin saavat oikean kuvan asiakkaasta, samoin kuin lääkärin vastaanotolla tehdään. Olisi reilumpaa asiakasta kohtaan, kuin että pidetään istumassa ja ei voi kuin arvailla miten intiimejä kysymyksiä tulee yhtä-äkkiää. Tämä on minun mielipiteeni.

      Tämä nyt näistä isoista pankeista. Sitten en tiedä olisiko tavalliset pienemmät enempi empaattisia ja inhimillisempiä? Ei kylläkään ole koskaan edes tullut mieleenikään jotenkin käyttää väärin pankin luottamusta, jos sen vuoksi epäilevät ja joutuvat yrittää tulla iholle. Tosi loukkaavaa!

      • Kokemusta_löytyy

        Miksi suomalaiset pankit vaatisivat EU-maan kanasalaiselta suomalaista henkilötunnusta, ei tunnu uskottavalta. Epäilen tätä väitettäsi siksi, että en ole koskaan asunut kirjoilla Virossa, enkä siis ole koskaan saanut virolaista henkilötunnusta mutta silti saimme avattua siellä Nordeaan tilin.
        Minulla on ruotsalainen henkilötunnus ja suomalainen henkilötunnus ja suomalaisen passin näyttäminen riitti, sekä selitys miksi haluamme avata tilin. Kirjoitin tuonne ketjun alkuosaan että olimme ostaneet vapaa-ajan asunnon Tallinnasta ja sen kuukausikulujen maksuliikenne hoidettiin virolaisen konttorin tililtä. Pankkitunnukset saatiin ja Suomesta käsin kaikki maksut hoidettiin.


      • eivoikuihmetellä

        Joo, passi on ratkaisu, mutta kun ei halua passia, niin mites sitten? Viimeksi kysellessäni olisi pitänyt lähteä päivän matkalle lentämään Tukholmaan, jos olisin halunnut passin itselleni Suomen kansalaisena Ruotsissa. Liekö nyt sitten muuttunut helpommaksi?


      • tottakaitunnus
        Kokemusta_löytyy kirjoitti:

        Miksi suomalaiset pankit vaatisivat EU-maan kanasalaiselta suomalaista henkilötunnusta, ei tunnu uskottavalta. Epäilen tätä väitettäsi siksi, että en ole koskaan asunut kirjoilla Virossa, enkä siis ole koskaan saanut virolaista henkilötunnusta mutta silti saimme avattua siellä Nordeaan tilin.
        Minulla on ruotsalainen henkilötunnus ja suomalainen henkilötunnus ja suomalaisen passin näyttäminen riitti, sekä selitys miksi haluamme avata tilin. Kirjoitin tuonne ketjun alkuosaan että olimme ostaneet vapaa-ajan asunnon Tallinnasta ja sen kuukausikulujen maksuliikenne hoidettiin virolaisen konttorin tililtä. Pankkitunnukset saatiin ja Suomesta käsin kaikki maksut hoidettiin.

        täältä löydät tiedot ulkomaalaisen tilin avaamiseen Suomessa: http://www.finanssiala.fi/materiaalit/Ulkomaalaisen_pankkiasiat.pdf


      • suomenpassi
        eivoikuihmetellä kirjoitti:

        Joo, passi on ratkaisu, mutta kun ei halua passia, niin mites sitten? Viimeksi kysellessäni olisi pitänyt lähteä päivän matkalle lentämään Tukholmaan, jos olisin halunnut passin itselleni Suomen kansalaisena Ruotsissa. Liekö nyt sitten muuttunut helpommaksi?

        Sehän vähän riippuu jos olet kaksoiskansalainen. Suomenkansalaisena Ruotsissa asuvana sinulla on Ruotsissa kaksi mahdollisuutta hakea passia. Joko Suomen suurlähetystön kautta Tukholmassa tai Göteborgin konsulaatin kautta. Ohjeet löydät Suomen suulähetystön sivulta: http://www.finland.se/public/default.aspx?nodeid=36141.


    • Itseansaittu

      Kannattaa mennä S-pankkiin. Siellä ei ainakaan vielä tarvitse maksaa palvelumaksuja. Maksukortti ja verkkotunnuksetkin ovat ilmaisia. Ja jos joskus asut Suomessa voit hoitaa pankkiasioita illalla ja lauantainakin

    • Tili-Ruotsin-Nordeassa

      Noin päin en ole asioinut, mutta olen avannut (muistaakseni vuonna 2008) Suomesta käsin ruotsalaisen Nordea -tilin. Asun Suomessa, mutta minulla on myös ruotsalainen henkilötunnus, koska olen sielläkin aikanaan asunut.

      Tilin avaaminen kävi helposti. Marssin Helsingissä Nordean konttoriin ja ilmoitin, että haluan avata tilin Nordeaan Ruotsissa. Pankkitoimihenkilön avustuksella täytin joitakin kaavakkeita ja pankki lähetti ne tiedot Ruotsiin. Sieltä tuli minulle kotiin kirje, jossa oli tilisopimus allekirjoitettavaksi. Sen lähetettyäni sain tilin käyttööni ehkä noin viikon päästä. Tiliin on Visa Electron -kortti ja verkkopankkiyhteyskin on käytettävissä.

      • nih____

        Minulla sama kokemus kun työskentelin joskus Ruotsiin rekisteröidyllä aluksella mutta asuin Suomessa, palkka maksettiin kruunuina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4051
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1581
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1396
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1254
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1128
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe