Moniko osallistui?
Minkälaisella tekstillä?
Uskotko mahdollisuuksiisi?
Ja vielä, tähän voisi jättää kommenttia myös sitten, kun jatkoon päässeisiin on otettu yhteyttä. Epäilemättä täällä kirjoittelee vähintään yksi, joka jatkoon valitaan.
Maailman laita -kilpailu
4
223
Vastaukset
- Niinpäniio
Osallistuin ja kiinnostaisikin, onko joku saanut jo yhteydenoton. Ennen juhannusta piti kuulua jos pääsee jatkoon. Ohi tais mennä.
- niinkävi
Luulen, että yhteydenotot on jo otettu, eli ohi meni.
Olisi silti kiva kuulla, minkälaisilla tarinoilla jatkoon päästiin. - Horisontista
Moi!
Ohi taisi mennä täälläkin, harmi kyllä. S&S:n sivuilla taidettiin sanoa, että osallistujia olisi ollut yli 200 - monet ovat siis kisasta kiinnostuneet, mikä on hieno juttu. No, ehkä joskus taas uusi yritys. Onnea jatkoon päässeille! - Yhdestoista
Kustantamo S&S:n Maailman laita -kirjoituskilpailun on voittanut toimittaja ja kirjailija Piia Leino käsikirjoituksellaan Taivas. Voittajateos julkaistaan keväällä 2018 ja voittaja saa palkinnoksi 5000 euroa. Raati oli valinnassaan yksimielinen. Taivas on kaunokirjallinen dystopia Helsingistä vuonna 2068, ja samalla tarkkanäköinen kuvaus maailmasta jossa juuri nyt elämme. Sen ajankohtainen tematiikka vastaa kilpailun kysymyksenasetteluun ja pysäyttää lukijan miettimään aikamme suuria kysymyksiä. Kauhun jälkeen mielessä herää toivo.
Taivas on omaperäinen, uskottava ja syvästi vaikuttava teos, jonka upeasti kuvattu miljöö, lohduton, sisällissodan jälkeinen Helsinki, ja toisaalta tilansa uudelleen valtaava luonto, herättävät mielikuvituksen ja vahvan tarpeen vaalia elämää, kaikkea sitä mikä on maailmassa tärkeintä.
Piia Leino aloitti käsikirjoituksen työstämisen noin viisi vuotta sitten. ”Nyt on pöllämystynyt olo”, Leino kertoo. ”Kun olin saanut käsikirjoituksen valmiiksi, tulin surulliseksi siitä, että joudun luopumaan tästä maailmasta. Siksi olenkin nyt iloinen, että luomani maailma jatkuu, kun lukijat saavat löytää sen.”
Piia Leino tunnetaan myös esikoisteoksestaan Ruma kassa, joka ilmestyi vuonna 2016.
Maailman laita -kirjoituskilpailussa haettiin uutta kotimaista kirjallisuutta, jolla on merkitystä maailmassa ja maailmalle. Kaksivaiheiseen kilpailuun saatiin reilu 200 ehdotusta, joista 11 valittiin loppusuoralle kirjoittamaan käsikirjoitus mahdollisimman valmiiksi. Käsikirjoitusehdotuksissa oli paljon spekulatiivista fiktiota, mutta myös realistisia kuvauksia, genrekirjallisuutta ja nuortenkirjoja. Shortlistille valikoitui monen eri lajityypin edustajia, joissa kaikissa oli jotakin omaperäistä ja kiinnostavaa.
Kilpailun tuomaristoon kuuluivat kustannuspäällikkö Mirjam Ilvas, kustannustoimittaja Anna Kivekäs, kirjailija Jussi Valtonen ja Suomen Lontoon instituutin ohjelmapäällikkö Johanna Sumuvuori.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569