Mitä Jumala teki ennen kuin loi maailman?

TahtooTietää

Jos Jumala on ja hän on ikuinen, mitä hän teki ikuisuuden ennen maailman luomista? Kuka loi Jumalan? Voiko Jumala muuttaa muotoaan tai muuttaa mieltään? Vastatkaa!

31

500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sata.miljardia.hoidossa

Oli hoitamassa isompia yhteiskuntia kuin tämän yhden galaksin yhden tähden kolmas kivi. Sattui sitten poikkeamaan tänne. Syy on epäselvä.

• JumalanTiet

Suuren Jumalan tekoja ei pieni ihminen ymmärrä.Joten niitä on turha arvuutella.Työsarkaa riittää kuitenkin jokaisella joka on saanut "maistaa" Jumalan viisautta.Kasvu siinä prosessissa kestää viimeiseen henkäykseen saakka.

• Mitä tarkoitat kirjoittaessasi sanan “maailma”?

• Tarkoitan

Maapalloa.

• Tarkoitan kirjoitti:

Maapalloa.

En kysynyt sinulta, vaan ketjun avanneelta nimimerkiltä “TahtooTietää”.

• TahtooTietää

Vastaan samoin, kuin jo tuossa ylempänäkin, eli maapalloa tarkoitin.

• TahtooTietää kirjoitti:

Vastaan samoin, kuin jo tuossa ylempänäkin, eli maapalloa tarkoitin.

Selvä, kiitos vastauksestasi.

Eikös maailma ole ainakin tähtitieteilijöiden mukaan paljon suurempi kuin pelkkä maapallo? Siitä näkökulmasta ajatellen Jumalalla oli varmaan paljon muuta hommaa ennen tämän pienen klöntin muovailemista, vai mitä?

• yksmummu

Kuulehan, se ei kuulu meille yhtään mitään mitä Hän on ollut tai tulee olemaan. Meidän merkityksemme ja tajuntamme on vain siinä mitä Hän on nyt ja mitä Hän on luvannut meille meidän tulevaisuudesta ja sanonut meille Sanassaan. Hän on sanonut ettei Hän muutu, Hänessä ei ole vaihtelun varjoa. Jos Hän lakkaisi olemasta niin mekin lakkaisimme ja se siitä, Tai sitten Hän vain lopettaisi meidät ja loisi jotain muuta. Meidän merkityksemme on vain siinä mitä Hän tahtoo meistä koska Hän loi meidät itseään varten. Siihen on tyydyttävä. Mieti miksi Hän sitten loi meihin tämän ikuisuuden kaipuun! Hän luultavasti tahtoo meidän olevan Hänen kanssaan ikuisuuksiin asti ja oppivan aina uutta siitä mitä Hän tekee!

• Aloittaja.jatkaa

Omituinen on tuo Jumala, olipa hän ihmisen houretta tai ei. Minua ei niinkään kiinnosta ihmisten mielipiteet ja luulot Jumalasta, vaan tyyppi itse. Oli sitten olemassa tai ei.

• puustalas
        Aloittaja.jatkaa kirjoitti:

Omituinen on tuo Jumala, olipa hän ihmisen houretta tai ei. Minua ei niinkään kiinnosta ihmisten mielipiteet ja luulot Jumalasta, vaan tyyppi itse. Oli sitten olemassa tai ei.

Varsinaiset hommat alkoivat vasta kun ihmiset oppivat puhumaan, eihän siitä ennen tiedetty mitään.

• avaruusolio

Eihän se tehnyt mitään koska juutalaiset eivät olleet sitä luoneet
      Maapallo on 4 miljardia vuotta vanha, mutta juutalaisten jumala vasta 6000 vuotta.
      Elämä maapallolla voi välillä aina päätyä tuhoon jos sillä ei enään ole kehittymisen mahdollisuutta.
      SAATTAA OLLA, ETTÄ TÄÄLLÄ ON ELÄNYT IHMISEN KALTAISIA AIEMMINKIN
      mutta ne ovat syyllistyneet samaan kuin nykyinenkin ihminen, että se on alkanut polkekemaan henkisesti paikallaan vaikka se teknisesti, ja informatorisesti on mennyt huimaa vauhtia eteenpäin.

Siinä on olemassa sellainen ristiriita, ettei se tule jäämään seuraksitta

• hassuesikoinen

Raamattu sanoo:"usko auttaa meitä ymmärtämään, että kaikki on tyhjästä luotu". Siis usko, ei tieto. Suosittelen hätähuutoja Jumalan puoleen, niin pelastut ja kaupan päälle tuo arvoituskin selviää.

• No.tämäpä.vasta.outoa

Tyhjästä ei synny mitään. Kuulostaa ateistin puheelta. Oletko järjissäsi?

• vl-mies

Jeesus leikitsi Isän luona iankaikkisuudessa ennen maailman luomista ja sen aikana ja jälkeenkin.

San 8:
      12 Minä viisaus asun toimen tykönä, ja minä taidan antaa hyvän neuvon.
      13 Se on Herran pelko: vihata pahaa, ylpeyttä, tuimuutta ja pahoja teitä; sentähden vihaan minä petollista suuta.
      14 Minun on neuvo ja voima, minun on toimi ja väkevyys.
      15 Minun kauttani kuninkaat hallitsevat, ja neuvonantajat oikeutta saattavat;
      16 Minun kauttani päämiehet vallitsevat, valtamiehet ja kaikki maan tuomarit.
      17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, jotka varhain minua etsivät, ne löytävät minun.
      18 Rikkaus ja kunnia on minun tykönäni, pysyväinen tavara ja vanhurskaus.
      19 Minun hedelmäni on parempi kuin kulta ja rikkain kulta, ja minun tuloni parempi kuin valittu hopia.
      20 Minä vaellan vanhurskaudentietä ja oikeuden askeleilla,
      21 Että minä pysyväisen perinnön saattaisin niille, jotka minua rakastavat, ja täyttäisin heidän tavaransa.
      22 Minä olen ollut Herran oma hänen teidensä alussa: ennenkuin mitään tehty oli, olin minä.
      23 Jo ijankaikkisuudesta olen minä asetettu, alussa, ennenkuin maa oli.
      24 Kuin ei syvyys vielä ollut, silloin minä olin jo syntynyt, kuin ei lähteet vielä vettä kuohuneet.
      25 Ennen kuin vuoret olivat perustetut, ja kukkulat valmistetut, olen minä syntynyt;
      26 Ei hän ollut vielä maata luonut, ja mitä sen päällä on, eikä maan piirin vuoria.
      27 Kuin hän valmisti taivaan, olin minä siellä, kuin hän syvyyden visusti mittasi.
      28 Kuin hän pilvet rakensi ylhäällä, ja sääsi syvyyden lähteet;
      29 Kuin hän meren ääret määräsi, ja vetten eteen asetti määrän, ettei he astuisi rantansa ylitse; kuin hän maan perustukset laski,
      30 Silloin minä hänen kanssansa vaikutin, ja iloitsin joka päivä, ja leikitsin hänen hänen edessänsä joka aika;
      31 Ja leikitsin maan piirin päällä; ja minun iloni on olla ihmisten lasten kanssa.

• HeiHalooVaan

Eihän tuossa sanota Jeesuksesta sanallakaan!

• En-ainakaan-lesdadiomies

Eikö nuo Raamatusta poimitut hokemat pitäisi jättää niille, jotka ovat käyneet aiheesta kouluja ja yrittävät tienata leipäänsä ihmisiä opastamalla tavoille, joita itse ei osaa eikä voi noudattaa. Tunnen useita pappeja jotka eivät noudata raamatun opetuksista pätkääkään.
      Jumalahan on meissä kaikissa ihmisissä, samoin Saatana. He ottavat kisaa koko ajan. Kannattaa välillä miettiä kumman leiriin asettuu: Noudattaako oikeudenmukaisuutta ja inhimillisyyttä, vai alkaako esim. poliitikoksi tai juristiksi.

• kaikkitietävämpi

Suunnitteli...

• oisitä

Saarnaaja 3:11 "Kaiken hän on alun alkaen tehnyt hyväksi
      ja asettanut iäti jatkumaan,
      mutta ihminen ei käsitä Jumalan tekoja,
      ei niiden alkua eikä loppua."

Jumala voi muuttaa mieltään esimerkiksi silloin, kun ihmiset katuvat, niin hän voi olla toteuttamatta tuomiotaan heitä kohtaan, esimerkiksi Niniven kaupungin asukkaat Joonan päivinä. Jumalan tarkoitus ei voi koskaan jäädä toteuttamatta, siitä hyvänä esimerkkinä Eedenin kapina, jonka Jumala on käsitellyt niin ihmeellisesti, että Paavalikin ihmetteli Jumalan viisautta, siihenhän liittyy Jeesuksen lunastustyökin.

• Rajoittamaton.valta

Sinä pilkkaat Jumalaa. Esität vain raamatullista esimerkkiä hänestä. Jumala voi mielestäni tehdä ihan mitä hän haluaa, koska hän on kaikkivaltias. Hän voi halutessaan antaa senkin vallan, kenelle tahtoo.

• oisitä

Kaikkivaltiaan asemaa Jumala ei anna kenellekään, vaikka hän on Jeesukselle antanut vallan tuomita taivaassa ja maan päällä kapinalliset ja ennallistaa uskolliset takaisin täydellisyyteen Jumalan Valtakunnan Kuninkaana. Mutta itseään vastaan hän ei voi toimia, vaikka hän mielellään delegoi valtaa ja luottaa uskollisiin luomuksiinsa.

• Jumala.voi.kaiken

Sinä asetat Jumalalle rajoituksia ja luot hänestä epäjumalankuvan mielessäsi!

• oisitä

Kaikkivaltius on samanlainen "rajoitus" kuin se, ettei Jumala voi koskaan tehdä syntiä tai olla epävanhurskas, hän ei voi toimia omaa persoonaansa vastaan.

• Et.taida.käsittää

Mitä ihmeen persoonaa? Persoona on rajallisen luodun ominaisuus ja käsittääkseni luojaa ei ole luotu, eikä hänessä ole rajoituksia.

• LinkkivinkkiSinulle
        oisitä kirjoitti:

Kaikkivaltius on samanlainen "rajoitus" kuin se, ettei Jumala voi koskaan tehdä syntiä tai olla epävanhurskas, hän ei voi toimia omaa persoonaansa vastaan.

Jumalkäsityksesi on kieltämättä rajoittunut. Suosittelen tutustumaan linkin tekstiin:

http://www.azazel.fi/article/eiko-saatana-ole-paha/

• Jobinpostia

Tämän Raamattu kertoopi. Jes.43:10. Loppulauseet: Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule. Biblia (1776). Ei yhtään Jumalaa ole minun edelläni tehty, ei myös kenkään tule minun jälkeeni. Hebr.11:3. Biblia. Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on Jumalan sanalla valmistettu, ja että kaikki, mitä me näemme, ne on tyhjästä tehdyt.

• oisitä

Jos Jumala olisi pelkästään jokin voima, ”Jokin”, eikö se merkitse sitä, että ihmisenkin elämä olisi samoin puhtaasti mekaanista? Ihminen olisi enää vain ”jokin”, pieni ratas suuressa koneistossa. Mutta jos Jumala on älyllinen Persoona, eikö se antaisi elämälle enemmän merkitystä? Se avaisi jopa mahdollisuuden päästä suhteeseen Jumalan kanssa, ei sellaiseen suhteeseen, jossa toisena osapuolena olisi ”jokin” ja toisena ”jokin toinen”, vaan suhteeseen jossa osapuolina olisi kaksi persoonaa.
      Koska Jumala on Persoona, on myös sellaista, mistä hän pitää ja mistä hän ei pidä. Hänellä on tunteitakin. Raamatussa kerrotaan, miten hän rakastaa kansaansa (1. Kuningasten kirja 10:9), iloitsee teoistaan (Psalmi 104:31), vihaa epäjumalanpalvontaa (5. Mooseksen kirja 16:22) ja pahoittaa mielensä pahuuden johdosta. (1. Mooseksen kirja 6:6) 1. Timoteuksen kirjeen 1:11:ssä häntä kutsutaan jopa ”onnelliseksi Jumalaksi”.
      Ihminen ei kykene käsittämään Jumalan persoonallisuuden paljastusta täydessä määrässään. Silti Jumala voi olla yhtä todellinen kuin mikä tahansa persoona ihmiselle, jolla on uskoa. Raamatussa kerrotaan, miten Nooa ”vaelsi Jumalan yhteydessä”, aivan kuin Jumala olisi ollut hänen vierellään. (1. Mooseksen kirja 6:9) Jumala oli myös niin todellinen Moosekselle, että oli aivan kuin hän olisi ’nähnyt Hänet, joka on näkymätön’. (Heprealaisille 11:27)

• seppäx

niin ,sana kaikkivaltias on iso sana,.. vanhurskas ja totinen , aamen .ja totta, omaa olemustaan ei Hän voi kieltää ... järki ei riitä pelkästään (onnex) ja luulen että se on (mullekin) terveellistä myöntää... järjellinen jumis kyl puhuu ruumiin antamisesta uhriksi ,niin että sitäkin (järkeäkin)näytettäis tarttevamme , tai jotain?

• bullllllsssss

Mitä Musaa Jumala kuuntelee mitä kouluja kävi missä Jumalan Vaimo taikka vanhemmat ? Miksi ei näyttäydy miksi sallii sodat onnettomuudet yms miksi pelastaa vain joskus jonkun vanheneeko Jumala mistä ostaa vaatteensa yms ajaako autolla vai kenties polkupyörällä eikös ole aikas yksinäinen .

• oisitä

Jesaja 55: 8-11 "-- Minun ajatukseni eivät ole teidän
      ajatuksianne
      eivätkä teidän tienne ole minun teitäni,
      sanoo Herra.
      9 Sillä niin korkealla kuin taivas kaartuu maan
      yllä,
      niin korkealla ovat minun tieni
      teidän teittenne yläpuolella
      ja minun ajatukseni
      teidän ajatustenne yläpuolella.
      10 Niin kuin sade ja lumi tulevat taivaasta
      eivätkä sinne palaa
      vaan kastelevat maan,
      joka hedelmöityy ja versoo
      ja antaa kylväjälle siemenen ja nälkäiselle leivän,
      11 niin käy myös sanan, joka minun suustani lähtee: se ei tyhjänä palaa vaan täyttää tehtävän, jonka minä sille annan, ja saa menestymään kaiken, mitä varten sen lähetän."

• Tiedoksi_kerron

Sinun jumalasi on persoonallinen, so. alempi, luotu jumala.

• juustjooo

kootut selitykset

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8259
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      44
      2244
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2122
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1718
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1667
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      32
      1427
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1083
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1005
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      870
    Aihe