Täytin joulukuussa 51v ja mensut on lähes loppuneet ihan siten, että pari tippaa tulee 2 kertaa vuoden sisällä.
En käytä mitään hormoneja.
En osaa sanoa onko kuumat olot tulleet siitä, kun muutenkin on ollut lämmintä.
Painoni on vähän tippunut, vaikka olen muutenkin hoikka.
Saa nähdä mitä vielä tulee eteeni. Aloitin viikko sitten pyöräilemään ja arkisin 10km, ylä ja alamäkeä. En tiedä muokkaako pyöräily minun vartaloa, mutta turhaa kiloja ei kerry.
Jokohan vaihtareet alkaneet?
2
185
Vastaukset
- Ladyplus
Kyllä vain, vaihtarit on alkaneet, koska mensuja ei ole tullut enää vuoteen.
Eipä ole runsaasti oireita, vaan harvoin tulee yhtäkkiä kuuma olo. Öisin en aloita nukkumaan peiton alla, vaan ohkasen pyyhkeen alla ja aamuyöstä vedän peiton päälleni.
Hyötyliikuntaa harrastan. Pyöräilen joka viikko yhteensä yli 50km johon sisältyy useita ylämäkiä. Hengitystekniikkaa kehitän ja siksi jaksaa ylämäetkin hyvin polkea. - jhhdfgsdfds
Toiset määrittelevät vaihdevuodet pois jäävillä kuukautisilla. Omasta mielestäni kyseessä on kuitenkin prosessi, sillä naishormonit alkavat aleta jo paljon aiemmin (monihan ei tule enää raskaaksikaan yli 40-vuotiaana - tosin sitä ei kukaan kohdallaan voi varmaksi sanoa). Itse sain kuumia aaltoja kuukautisten kieppeillä alle 40-vuotiaana, vaikka kierto oli vielä säännöllinen. Nyt kierto on hieman lyhentynyt.
Itsekin koen liikunnan positiivikseksi asiaksi, sitä kannattaa jatkaa! Lihasmassa on naiselle hyväksi. Uskon, että moni lihoo siksi, että käyttämättömyyttään lihakset surkastuvat, mutta ruokahalu säilyy ennallaan tai paranee. Tiedän monia, jotka ovat alkaneet liikkua ja laihtuneet vaihdevuosien jälkeen. Jos meinaat laihtua liikaa, varmista, että saat riittävästi proteiineja ja energiaa. Liikkuvalla naisella kuluu myös rautaa, tosin ei yhtä paljon kuin vuotojen aikaan. Eli kannattaa varmistaa, että saa riittävästi ravinteita keholleen!
Suurin haitta liikunnasta lienee, että samalla saa aurinkoa siinä iässä, jolloin iho kurtistuu muutenkin. Eli riittävän suojaava vaatetus ja/tai hyvä aurinkovoide ovat tarpeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747274Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583143- 342370
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto261932- 201908
- 131877
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131602- 181569
- 521568
- 101559